Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

net dat extra dingetje die het compleet maakt (klinkt dit te hoog or raar?
) 
Koper schreef:__Suzanne__ schreef:Er zijn meer regels aan de namen van amerikaanse rassen, dat het niet aanstootgevend mag zijn is er een van
Spotted Dick is een soort pudding.Lowara schreef:Nieuw dier Maeve ( meeejvvvvvvvvv) is bij de meesten trouwens maaaaa....evvvvvvuh die het trachten uit te spreken. Gaat ook nog leuk worden straks op concours
Je had 'r Maebh moeten noemen. Da's Maeve maar dan in de Ierse spelling.

daffieduck83 schreef:Dostowjeski van Elaine Pen is ook een mooie tongbreker. Verder vind ik het altijd wel grappig als mensen hun paarden naar beroemde personen noemen. Na een Zidane heb ik bijvoorbeeld ook Zlatan al gespot. Overigens ben ik ook best erg, een van vroegere konijnen heette Jimi Hendrix (roepnaam Jimi).
Ik vind dat geen tongbreker.
Ik zoek zelf de makkelijkste namen uit voor mijn dieren en dan nog spreekt iedereen het verkeerd uit
Maar het is niet echt dat ze bizar lang zijn, maar sommige mensen doen goed hun best de lastigste namen eruit te zoeken
elenaMM77 schreef:HorseRituals schreef:
![]()
![]()
![]()
jaren terug zat ik op volleybal en daar had je altijd het Ameland toernooi. De helft van de teams ging voor een schunige of lange naam zodat de voorlezers helemaal stukgingen..
* Nee en ik was het niet (vond jij het ook zo fijn gisteren x Wie liet er een waaien), Van de Lange Namen
* O ja, Nog een keer (vond jij het ook zo fijn gisteren x ik was vroeger het pispaaltje van de klas), Van de Lange Namen
* springgefokte talentvolle 5-jarige: Ik kan er niets aan doen, ik keek tegen de zon in (Eigenlijk had ik een dressuurhengst willen zijn x dekhengst gezocht), Van de Lange Namen.
Ik denk dat ik maar een fokkerij ga beginnen want ik bruis ineens van inspiratie voor paarden namen.. stalnaam heb ik al, nu nog sponsoren gezocht

Vind ik zo'n gek woord.
).

jenn0dv schreef:Er was er laatst een hier op bokt, en die naam vond ik echt cool. Maar ik ben het nu wel vergeten...
Edit: Qui Que Bou heet ie. Dat vind ik wel goed gevonden!
de mijne! Al moet'k eerlijk zijn dat het niet mijn vondst was, maar die van een vriendin én dat ik gezien/gemerkt heb dat er toch nog een naam genoot rondloopt (al ben ik zeker dat die de naam gepikt heeft, maar ach, 't is en blijft een leuke naam dus waarom niet!)
Gelukkig is haar roepnaam Lucy
Kaitlyn schreef:Mijn paard heet Gibalia. Als je het gewoon zegt zoals het er staat is er niks aan de hand, maar daar heeft bijna iedereen moeite mee.
Is een KWPNer en haar 1e letter moest een G zijn ivm het jaartal waarin ze geboren is.
Ze komt uit de Balia stam en dat laten ze vaak in de naam terug komen.
Probeer maar eens een naam met een G en balia erin te verzinnen. Haar moeder heette Ibalia, dus dat werd Gibalia.
Thuis noem ik haar Gib of Gibbie en als ik een vervelende bui heb lal ik heel hard GIBAAALIAAA door het weiland heen.
Op wedstrijd hebben veel mensen er moeite mee, ten eerst al mijn naam en dan komt die van Gibbie nog.
Giabla, Gebalia, Gebila etc.
En haar vader heet Hos d'O, dat blijkt ook erg lastig.
De mooiste keer was nog dat ze een keer naam verkeerd zeiden, vervolgens die van Gibbie en daarna haar vader; Hozzo (je hoorde ze denken)
Als ik uit haar ooit een merrie veulen fok dan komt de naam Lorna er ook in terug, in combinatie met Balia en de beginletter van het jaar. Maar misschien kort ik Lorna ook wel af naar L. erachter.