Ingewikkelde paardennamen. Waarom????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:39

Mijn vorige paard heette Ibarun . Nou dat heb ik op geen wedstrijd papier goed gezien! Ook al spelde ik het voor ze. Dat je het nog niet goed uitspreekt dat snap ik (de u spreek je uit als Oe). Je kan het toch wel gespeld toch goed opschrijven. Thuis heette hij gewoon iep of ibie. Alleen als ik boos was, was het Ibarun! Ik zou overigens zelf niet zo'n naam verzinnen.
Nu heb ik Vien of merrie ! Alleen als ik boos ben komt haar officiële naam er uit.

P_AndUnicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:46

Sommige paarden moeten perse een stamboom naam krijgen, mijn paard hete Mersuch.
Niet om uit te spreken vind ik dus noemde hem maar Soegie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:01

Mijn quarter heet shez nobodys fool. (Roepnaam sierra)
Geboren op 31 maart om 10 min voor 12 (10 min voor 1 april dus) zo heb ik begrepen, vandaar de naam :D
Maarja bij quarters is dat doodnormaal.

Maar verder ben ik het met je eens. De haflingers heb ik ook simpele namen gegeven, armani en lente.
Vind er ook niks moois aan zon onuitspreekbare naam.
Trouwens, mijn haflinger merrie heet als stamboeknaam Magre. Ook nog nooit van gehoord en een lelijke naam dus die heet al tig jaar Vief.

horsefriend9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:12

Kun je me een voorbeeld geven? Want behalve de Quarters die ik ken met 3 of 4 namen weet ik eigenlijk niet wat je bedoeld.[/quote]
Ik stuur je een PB. Want dit topic is natuurlijk het gevolg van een ander topic en stel je toch eens voor dat je een bokker verdriet doet door de zo zorgvuldig uitgekozen naam hier te grabbel te gooien.

Horsefriend9: maar waaróm dan? Waarom vind je dat?[/quote]

het geeft iets extra's, zo'n mooie/ingewikkelde naam. :Y) net dat extra dingetje die het compleet maakt (klinkt dit te hoog or raar? :o )

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:13

Koper schreef:
__Suzanne__ schreef:
Er zijn meer regels aan de namen van amerikaanse rassen, dat het niet aanstootgevend mag zijn is er een van :+

Spotted Dick is een soort pudding.

Lowara schreef:
Nieuw dier Maeve ( meeejvvvvvvvvv) is bij de meesten trouwens maaaaa....evvvvvvuh die het trachten uit te spreken. Gaat ook nog leuk worden straks op concours :=

Je had 'r Maebh moeten noemen. Da's Maeve maar dan in de Ierse spelling.

Dat was nog beter geweest idd :')

Set_Elkol

Re: Ingewikkelde paardennamen. Waarom????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:25

Ik heb Ilya officieel in zijn paspoort staan als Sets Ilya Amín. Sets omdat het met een S moest, ilya is gewoon zijn naam en Amín omdat ik een soort van achternaam/stalnaam wilde voor als er ooit nog een 2e veulen komt. :D

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:34

Dostowjeski van Elaine Pen is ook een mooie tongbreker. Verder vind ik het altijd wel grappig als mensen hun paarden naar beroemde personen noemen. Na een Zidane heb ik bijvoorbeeld ook Zlatan al gespot. Overigens ben ik ook best erg, een van vroegere konijnen heette Jimi Hendrix (roepnaam Jimi).

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:54

Mijn paard heet Gibalia. Als je het gewoon zegt zoals het er staat is er niks aan de hand, maar daar heeft bijna iedereen moeite mee.

Is een KWPNer en haar 1e letter moest een G zijn ivm het jaartal waarin ze geboren is.

Ze komt uit de Balia stam en dat laten ze vaak in de naam terug komen.

Probeer maar eens een naam met een G en balia erin te verzinnen. Haar moeder heette Ibalia, dus dat werd Gibalia.
Thuis noem ik haar Gib of Gibbie en als ik een vervelende bui heb lal ik heel hard GIBAAALIAAA door het weiland heen.

Op wedstrijd hebben veel mensen er moeite mee, ten eerst al mijn naam en dan komt die van Gibbie nog.

Giabla, Gebalia, Gebila etc. :')

En haar vader heet Hos d'O, dat blijkt ook erg lastig.

De mooiste keer was nog dat ze een keer naam verkeerd zeiden, vervolgens die van Gibbie en daarna haar vader; Hozzo (je hoorde ze denken) :+

Als ik uit haar ooit een merrie veulen fok dan komt de naam Lorna er ook in terug, in combinatie met Balia en de beginletter van het jaar. Maar misschien kort ik Lorna ook wel af naar L. erachter.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:05

Tja vaak zie je ook dat fokkers een beetje moeite hebben met een naam verzinnen als het vernoemd moet naar de vader of moeder en er nogal veel nakomelingen zijn.
Mijn paard heet A.F. Bayard, A.F. van de fokker (Arabian Fantasie) en Bayard naar zijn moeder Baya.
Zijn volle broer heet Bayamo (vind ik zelf erg leuk, naar vader en moeder Baya en Umoyo).

Van de zomer heb ik stage gelopen bij iemand die al haar gekochte paarden vernoemde naar drank.
Zo hadden we Sambuca (echte naam Especially for You), Mojito, Campari (nu door de nieuwe eigenaresse Cathey genoemd) en Dom Perignon, allemaal merrie's.
Maar de paarden bleven niet te lang en het was dus ook niet heel serieus bedoelt, ze hebben allemaal weer een andere naam gekregen bij de nieuwe eigenaar zover ik weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:21

Vroegah.. toen ik 18 á 19 was,hadden wij een zgn wereldknol op stal staan: " flying star in the middle off nowhere".
Enfin,naam was spectaculair,peerd niet...

Mijn poown heet Harry.
A.k.a. Hark.

Geloof mij,niet lang,maar dekt volledig de lading.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:43

daffieduck83 schreef:
Dostowjeski van Elaine Pen is ook een mooie tongbreker. Verder vind ik het altijd wel grappig als mensen hun paarden naar beroemde personen noemen. Na een Zidane heb ik bijvoorbeeld ook Zlatan al gespot. Overigens ben ik ook best erg, een van vroegere konijnen heette Jimi Hendrix (roepnaam Jimi).

Dostojevski is ook een beroemd persoon :D Ik vind dat geen tongbreker.

Wij hadden Just for you van het Bernardshof. Pastte ook op geen enkele startlijst maar ik vind het wel een mooie naam.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:49

Ik ga echt helemaal stuk om die 2 filmpjes al vond ik de eerste echt de beste _O- _O-

Zelf zit ik in de IJslanders en gohh.. Daar heb je soms ook namen waarvan je denkt, mmm dat had vast makkelijker gekund. En sommige stalnamen zijn nog erger := Ik zoek zelf de makkelijkste namen uit voor mijn dieren en dan nog spreekt iedereen het verkeerd uit :') Maar het is niet echt dat ze bizar lang zijn, maar sommige mensen doen goed hun best de lastigste namen eruit te zoeken :j

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:11

elenaMM77 schreef:
HorseRituals schreef:

_O- _O- _O- :')

jaren terug zat ik op volleybal en daar had je altijd het Ameland toernooi. De helft van de teams ging voor een schunige of lange naam zodat de voorlezers helemaal stukgingen..

* Nee en ik was het niet (vond jij het ook zo fijn gisteren x Wie liet er een waaien), Van de Lange Namen

* O ja, Nog een keer (vond jij het ook zo fijn gisteren x ik was vroeger het pispaaltje van de klas), Van de Lange Namen

* springgefokte talentvolle 5-jarige: Ik kan er niets aan doen, ik keek tegen de zon in (Eigenlijk had ik een dressuurhengst willen zijn x dekhengst gezocht), Van de Lange Namen.

Ik denk dat ik maar een fokkerij ga beginnen want ik bruis ineens van inspiratie voor paarden namen.. stalnaam heb ik al, nu nog sponsoren gezocht

'Wie liet er een waaien' raap me op _O-
Als je sponsors hebt gevonden bericht me even, kan ik ook wel een lijstje inleveren :') :')

Spotted Dick kan ik beter ook niet tegenkomen, oh mijn god zeg ik ga stuk

Mijn merrie heet op haar paspoort Freya :Y) Vind ik zo'n gek woord.
Mijn overleden merrie heette officieel Gitana, dat klinkt als een oude muts :+
Onze ruin heet eigenlijk Egano. Het enige wat is mis is de Or ervoor

Zijn geen lange namen maar voel me er niet comfortabel bij om dat door de wei te schreeuwen :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 00:17

Wat is er gek aan Freya, dat is de godin van de liefde (en Freia is een chocolademerk :9 ).

Mijn merrie is ook vernoemd naar de stam waar ze uit komt. En het moest met een E beginnen. Dus dat werd Elranda. Arm dier. Overigens heeft ze wel een paar prachtige namen in haar stamboom: Golden Fleece of Annandale. Kipper of Marshwood. Die laatste doet mij denken aan de Kipper uit de Thelwell-stripjes. Zal ook wel zelfde type pony geweest zijn.
En mijn ruin zijn stamboeknaam klopt niet, zijn naam betekent "paard met witte voeten". Ooit stond hij in een groepje met 4 andere paarden. In die groep kon je in totaal 15 witte voeten vinden, waarvan precies 0 aan mijn paard :+

Horsefriend9: compleet onuitspreekbaar bedoel je? Of compleet onmogelijk om te onthouden?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:56

Snap wat je bedoelt. Vaak vergeet ik inderdaad ook gelijk de naam van een paard als ik een lange naam zie staam of het moet een opvallende naam zijn.

Mijn paard heet officieel Whit Sunday Lady, roepnaam bij fokker was Sunday. Zag mezelf dat niet roepen en Lady wilde ik ook niet. (vroeger heette bijna alles Lady)
Al mijn paarden beginnen met een N. Haar heb ik Nusca gedoopt. (nichtje van mij heet Nusha, de u wordt uitgesproken als oe), verder nog 2 shets, een Nikki en de ander Nacho
Dat Nusca vaak als Noeska wordt geschreven door anderen maakt mij niet uit. Had ik het maar makkelijker moeten schrijven, voor mij is die u als oe met een buitenlandse moeder logisch.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 01:05

Mijn paard heeft ook een soort van lange naam.. ook met naam van de fokker erbij etc..
Maar nu komt het:
Freek-Willem Pleasure :D
dus het kan ook nog 'normaal' _O-
Uiteraard wordt hij ook gewoon altijd Freek genoemd.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 03:11

Ik heb nooit zoveel problemen met paarden namen, maar ze moeten of bij het paard passen of compleet het tegenovergestelde zijn. Zo vind ik een shet met een naam als fantastique nog wel grappig.

Heb dan ook altijd paarden gehad die al een mond vol hadden op het papier
"High fidelity Bian" wat zeer trouwe bian betekent en werd afgekort naar bian,
"Psyche's NRG" waarbij Psyche's voor papa Psytadel staat en de letters op zijn engels worden uitgesproken dus energee ontstaat
En nu hebben we Funside of Fame. Die noemen we lekker gewoon fun. Maar staat wel mooi op een startlijst

Oh en een cassadro gehad die ik V noemde want het was een vos en een uranda die Unity werd en nu Unique heet

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:33

HorseRituals schreef:
Onze ruin heet eigenlijk Egano. Het enige wat is mis is de Or ervoor

Egano was begin jaren '90 een beroemd springpaard van Jos Lansink, waarmee hij onder andere met het Nederlands team Olympisch goud had gewonnen in Barcelona 1992. Jouw ruin is waarschijnlijk daarnaar vernoemd.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:04

Wij proberen wel altijd een beetje 'originele' en pakkende namen te verzinnen, maar die wel in het rijtje passen. Zo hebben we een Flierefluiter (flier), met zijn zusjes Jeetjemina en Kiekieris.
Edalma heeft 2 veulens gehad, de merrie moest naar haar moeder vernoemd en dus Jedalma, de hengst heet Jodokus. ook wel dalma en dokus :D
De vijfjarige heet Go 4 It.. dat vind ik toch wat raar roepen in de wei dus zij heet simpel Ko. waardoor iedereen denkt dat het een ruin is...
En we hebben ook nog een Intermezzo maar dat vind ik een rotnaam. en omdat ze niet zo groot was (ze is stiekem al best gegroeid) noemen we die de kabouter of de kleine.. en dan van iedereen commentaar krijgen dat ze helemaal niet klein is :+

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:19

jenn0dv schreef:
Er was er laatst een hier op bokt, en die naam vond ik echt cool. Maar ik ben het nu wel vergeten...
:Y)

Edit: Qui Que Bou heet ie. Dat vind ik wel goed gevonden!

Hihi :D de mijne! Al moet'k eerlijk zijn dat het niet mijn vondst was, maar die van een vriendin én dat ik gezien/gemerkt heb dat er toch nog een naam genoot rondloopt (al ben ik zeker dat die de naam gepikt heeft, maar ach, 't is en blijft een leuke naam dus waarom niet!)

Edit: we kochten over laatst een shetter: promise van de saarskampen, vre-se-lijk vind ik :P Gelukkig is haar roepnaam Lucy <3

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:43

Kaitlyn schreef:
Mijn paard heet Gibalia. Als je het gewoon zegt zoals het er staat is er niks aan de hand, maar daar heeft bijna iedereen moeite mee.

Is een KWPNer en haar 1e letter moest een G zijn ivm het jaartal waarin ze geboren is.

Ze komt uit de Balia stam en dat laten ze vaak in de naam terug komen.

Probeer maar eens een naam met een G en balia erin te verzinnen. Haar moeder heette Ibalia, dus dat werd Gibalia.
Thuis noem ik haar Gib of Gibbie en als ik een vervelende bui heb lal ik heel hard GIBAAALIAAA door het weiland heen.

Op wedstrijd hebben veel mensen er moeite mee, ten eerst al mijn naam en dan komt die van Gibbie nog.

Giabla, Gebalia, Gebila etc. :')

En haar vader heet Hos d'O, dat blijkt ook erg lastig.

De mooiste keer was nog dat ze een keer naam verkeerd zeiden, vervolgens die van Gibbie en daarna haar vader; Hozzo (je hoorde ze denken) :+

Als ik uit haar ooit een merrie veulen fok dan komt de naam Lorna er ook in terug, in combinatie met Balia en de beginletter van het jaar. Maar misschien kort ik Lorna ook wel af naar L. erachter.

Zo een heb ik er ook, Claliza, klinkt ook niet heeeel lekker.. Maarja, moederstam bestaat uit allemaal Liza's :D
Ze is dus ooit omgedoopt tot Candy! (rolt net even wat beter over de tong)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:01

nuscaniels schreef:
Mijn paard heet officieel Whit Sunday Lady, roepnaam bij fokker was Sunday. Zag mezelf dat niet roepen en Lady wilde ik ook niet. (vroeger heette bijna alles Lady)

Jouw paard heet dus 'eerste pinksterdag-dame' :+ Kan je haar 'pinkie' noemen als roepnaam :D

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:41

Mijn paard heet Fortune Cookie. Haar jaargang moest de de F beginnen en Fortune Cookie betekent gelukskoekje (die koekjes die je moet breken waar dan een papiertje met een spreuk erop in zit)

Ik noem haar altijd Cookie of Koekje ;)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:43

Oee ik vind van die lange namen ook 10 keer niks. Ben blij dat mijn paard Sterre heet, kort maar krachtig! _/-\o_

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:57

Mijn fjord heette heel simpel Floyd. Bij het fjordenstamboek is slechts 1 naam toegestaan en niet meerdere. Dus die zijn vaak simpel of Noors.

Mijn kwpn merrie heet Floria-Carla.
Floria omdat het met de F moest zijn en Carla omdat ze uit de carla stamboek lijn komt. Roepnaam bij mij is Floor