Paard aangeboden gekregen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:08

Movement schreef:
Je moet er erg goed over nadenken. Je wilt natuurlijk niet allemaal zorgen op je nemen. Ook moet je goed nadenken over wat je eisen zijn bij een paard. Stel je zou wel een eigen paard kopen, waar moet zo'n paard aan voldoen. Wil je graag wedstrijden rijden, wil je graag op buitenrit, wil je een spring gefokt paard of meer dressuurmatig gefokt.

Ook moet je weten dat een draver anders geschoold is dan een recreatief paard. Als een draver nog nooit gekoerst heeft, dan word het rijden al een stuk makkelijker. Maar dit paard heeft gekoerst en er gaat veel werk in zitten om dat er allemaal uit te krijgen. Wij hebben zelf ook een draver die gekoerst heeft dus ik spreek uit ervaring. Dravers zijn in de omgang meestal super vriendelijk, geliefd bij de kinderen, maar onder het zadel zijn ze niet de makkelijkste. Het is een leuke uitdaging en je kan er zeker ervaring mee opdoen, maar je moet aan jezelf vragen wat jij verwacht van een paard. Je gaat er veel tijd en energie in steken!

Bovenstaande is echt niet gerelateerd aan een koerspaard of niet. De ene draver is gewoon de ander niet.

TS, heb je al een keuze gemaakt?

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 23:21

ruitje schreef:
Movement schreef:
Je moet er erg goed over nadenken. Je wilt natuurlijk niet allemaal zorgen op je nemen. Ook moet je goed nadenken over wat je eisen zijn bij een paard. Stel je zou wel een eigen paard kopen, waar moet zo'n paard aan voldoen. Wil je graag wedstrijden rijden, wil je graag op buitenrit, wil je een spring gefokt paard of meer dressuurmatig gefokt.

Ook moet je weten dat een draver anders geschoold is dan een recreatief paard. Als een draver nog nooit gekoerst heeft, dan word het rijden al een stuk makkelijker. Maar dit paard heeft gekoerst en er gaat veel werk in zitten om dat er allemaal uit te krijgen. Wij hebben zelf ook een draver die gekoerst heeft dus ik spreek uit ervaring. Dravers zijn in de omgang meestal super vriendelijk, geliefd bij de kinderen, maar onder het zadel zijn ze niet de makkelijkste. Het is een leuke uitdaging en je kan er zeker ervaring mee opdoen, maar je moet aan jezelf vragen wat jij verwacht van een paard. Je gaat er veel tijd en energie in steken!

Bovenstaande is echt niet gerelateerd aan een koerspaard of niet. De ene draver is gewoon de ander niet.

Ja, ik heb besloten om het te doen.
Het is al jaren mijn droom om een eigen paard te hebben dus ik denk dat dat wel goed komt.
Per 1 januari komt hij al (lekker snel al) ! Dus nu langzaam aan alvast spulletjes aan het verzamelen. En ik heb ook al de stalling geregeld van de week :)

MiReRe

Re: Paard aangeboden gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:24

Wat leuk!! Veel geluk samen, en gauw foto's op bokt zetten!!

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 23:26

MiReRe schreef:
Wat leuk!! Veel geluk samen, en gauw foto's op bokt zetten!!

Dank je wel ☺️

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 03:29

Wat leuk gefeliciteerd!
Heel veel plezier samen.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 08:59

Ik denk niet dat je daar spijt van gaat krijgen!
Gefeliciteerd!

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 09:14

Leuk hoor, heel veel plezier met je paard gewenst.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 09:46

Ik denk dat het paard heel dankbaar mag zijn dat hij zulke eigenaren heeft die hem kansen geven en dat het paard in zijn hoefjes mag knijpen dat jij hem die kans mag geven.

Het voordeel is dat je het paard goed kent en rekening kunt houden met zijn verleden dus weten dat inspanning niet tot het uiterste moet zijn. Bij een paard van marktplaats of een handelaar moet je maar afvragen wat er mee is gebeurd en hoe betrouwbaar die is. Hoeveel paarden worden niet doorverkocht met een verborgen gebrek, jij weet zijn gebrek en kunt er rekening mee houden voor zover dat nodig is. Het is toch super dat je nu een zeer betrouwbaar recreatiepaard hebt waarvan je weet dat je er een klik mee hebt.

Ik wens je heel veel geluk met je paard. Maar dat komt vast wel goed.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 09:54

Ga helemaal mee met wat BridgetF hier boven zegt, het klopt gewoon en jij en je toekomstige
paard wens ik heel veel geluk en plezier samen!

Foetsji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 09:56

Gefeliciteerd!

Hopelijk kunnen jullie lang van elkaar genieten.

Dikke dikke duim voor de huidige eigenaar! Moesten er meer zo doen.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 09:57

Yay wat leuk ik was een stille meelezer en ik voel gewoon de kriebels in mijn buik hahaha ik weet hoe het is om eindelijk na jaren dromen zelf een paard te kunnen kopen dus ik krijg altijd nog die happy kriebels als iemand zijn droom uit komt , hahahah al moet ik zeggen dat ik die kriebels ook krijg elke keer als ik mijn knappert zie hahaha

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 10:03

Proficiat!
Wel wil ik je meegeven: zorg dat alle afspraken met de mensen van wie je hem overneemt goed op papier staan (oa dat zij de dierenartskosten het eerste jaar betalen, dat zij de helft van de stalling betalen enz enz). Het kan je een hoop gedoe schelen in de toekomst.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 10:07

Wat leuk! Gefeliciteerd met je knappe beessie!

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 12:19

Dank jullie wel voor alle lieve reacties ☺️
alleen als je nog drie weken moet wachten tot je droom uitkomt zijn het wel hele lange dagen XD

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 12:30

Ben ik de enige die het gek vind dat de oude eigenaren 5 jaar de helft stalling meebetalen?

Niet te min, gefeliciteerd TS!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 12:44

Wat leuk. Gefeliciteerd!!!

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 12:59

Guess_NH schreef:
Ben ik de enige die het gek vind dat de oude eigenaren 5 jaar de helft stalling meebetalen?

Niet te min, gefeliciteerd TS!

Het is nogal ingewikkeld bedacht.
Maar zowel de eigenaar als ik willen het paard het beste geven wat we kunnen. Maar het zou natuurlijk vervelend zijn als al mijn geld op gaat en ik zo in de problemen zou komen. (randstad is natuurlijk niet het meest goedkope gebied voor stalling).
Maar aangezien mijn salaris elk jaar iets meer wordt, kan ik zelf ook meer gaan afdragen, en zo hoeft de eigenaar minder bij te dragen. Misschien is het maar 2 jaar dat ik hulp nodig heb, maar het kan natuurlijk ook wat langer zijn.
En de gedachte dat ze graag nog betrokken zijn op meerdere manieren vind ik ook wel prettig.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:37

Gefeliciteerd!! Gewoon kijken hoe alles loopt komt vast goed! Was ook een stille meelezer

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:44

Ik merk dat dit in de draverij wel vaker voorkomt. Dat de oude eigenaars toch het paard willen helpen onderhouden indien nodig.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:57

Bedankt voor de uitleg, fijn dat ze zo betrokken zijn inderdaad. Geniet ervan!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:39

Gebeurt vaker bij dravers dus heel vreemd is het niet.
Ik heb ook eens een aangeboden gekregen. Moest wel terug naar de eigenaar als ik hem niet meer wilde of kon onderhouden.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:02

Ik vind dit inderdaad ook niet raar! Sommige mensen willen gewoon echt het beste voor hun paard!

TS, Gefeliciteerd!!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:13

Ik vind het een super leuk dier! Ik denk dat je er echt een heel fijn paard aan gaat hebben. Pech met de gezondheid kun je altijd hebben, en als zoveel mensen aangeven dat een longbloeding verder geen consequenties hoeft te hebben dan lijkt me dat aannemelijk.
Ik wens je heel veel plezier met hem en benieuwd naar meer foto's!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:44

tof dat je er voor gaat...ga je vast geen spijt van krijgen.

Gefeliciteerd en veel plezier samen!!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:04

nouky12 schreef:
ruitje schreef:

Ja, ik heb besloten om het te doen.
Het is al jaren mijn droom om een eigen paard te hebben dus ik denk dat dat wel goed komt.
Per 1 januari komt hij al (lekker snel al) ! Dus nu langzaam aan alvast spulletjes aan het verzamelen. En ik heb ook al de stalling geregeld van de week :)

proficiat!! veel succes!