NikkiDeKerf schreef:De vleesmolen is dan ook alleen maar omdat mensen die dieren niets waard vinden zonder erop te kunnen rijden
zo, dat is nogal een veronderstelling...
Citaat:
of geen plek hebben ze te houden met genoeg ruimte, je moet je afvragen of die 'opoffering' het op termijn niet waard is
maar we lezen alleen in dit topic al zoveel uitzonderingen voor wat paarden nodig (kunnen) hebben.. dat zou mooi zijn dat je je ponnietje die met een maatje op een stukje kale grond staat een paar uurtjes per dag, naar de slager moet sturen omdat er bijv geen gras staat en de tijd te kort is.
Dat jouw ponnietje gevoelig is voor bevangenheid en vanwege de leeftijd cq weerstand liever met koude niet buiten moet staan, houden ze gemakshalve geen rekening mee..
Citaat:
- bovendien gaan er op termijn natuurlijk veel minder paarden naar de vleesmolen, dan. Ach, het bestand wordt klein, maar nogmaals... is dat erg voor de dieren?
Ja dat niet natuurlijk.. dieren die er niet zijn, zijn er niet... zo simpel is het..
Citaat:
Even nuchter gezien, is dit een industrie die bestaat voor de mensen, niet voor de dieren.
Eens
In het verlengde daarvan vind ik trouwens dat álle huisdieren verboden moeten worden 
maar eer dat dat voor elkaar is .. :|
Citaat:
Geen paard hoeft van mij nog gereden te worden omdat het paard het zo leuk vindt, daar geloof ik niet in, ik denk dat paarden in een grote kudde veel beweging krijgen of uit wandelen gaan minstens zo leuk vinden. (Ik merk dat ik met die gedachte, ook steeds minder kan verantwoorden dat ik wil paardrijden, en het dus eigenlijk bijna niet meer doe...
Even advocaat van de duivel spelend..
Denk jij niet gewoon zo omdat het al volgens jouw idee is?
Jij gelooft niet dat een paard het leuk vind om te gereden te worden, maar dat maakt niet dat het ook zo is. En jij hebt die gedachte, en kan het niet verantwoorden dus dan is de redenatie natuurlijk ineens ook anders denk ik..
Citaat:
Volgens mij denken ze in het belang van de dieren
dat is nog maar de vraag... want ik ben er niet perse van overtuigd dat zij in alle gevallen weten wat het belang van de dieren is..