Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ragdollcat schreef:Het is nooit zeker of het goed terechtkomt en het kan altijd weer verkocht worden, net als dat jij nu ook jouw paard te koop zet.
Sommige mensen hebben er heel veel moeite mee en anderen kan er beter mee overweg.
Ikzelf kan er goed mee overweg en verkocht is verkocht......maar vergeten zal ik het nooit.
amyyy55 schreef:Daarnaast heeft hij stamboek papieren en was zijn vader elitehengst, moeder doet het ook netjes in de mensport. En geen gebreken..

) dus er is VAST wel iemand in Nederland die hem kan bieden wat ik wil en die hem erg leuk vind.
kohtje schreef:In mijn ogen is verkocht verkocht en heb je niets meer te vertellen.
Ook haal ik uit de advertentie dat die niet zo braaf is als je doet voor komen. (ervaren rijder)
Zit er nu niet uit als alrounder , te zwaar en niet netjes gereden.
Denk heel goed na wat je gaat doen.
bruintje123 schreef:Ik heb net je advertentie gelezen en ik zou bij deze tekst niet gaan kijken.
Een paard dat verplicht twee keer per jaar de osteopaat nodig heeft?
Daar pas ik voor, die is niet gezond.
Geschikt voor ervaren ruiter, niet voor kinderen. Hij is niet meer extreem jong maar "al" 7.
Dan klinkt dat voor mij als een niet braaf paard.
Op elk paard moet je consequent zijn, maar zoals jij het schrijft klinkt het dat je meer dan dat moet zijn.
Dan de verplichting als hoefsmid.
Heeft hij zo'n verrotte hoeven? Klinkt als weer een punt dat niet gezond is.
Ik begrijp dat dit allemaal zo niets is uit je tekst hier.
Maar als ik dit hier niet zou lezen zou ik zo wel de advertentie oppakken.
Antwoord op de vraag spijt van verkoop.
Vaak geen spijt gehad. Van 1 wel omdat die later door verkocht is naar een voor mijn idee verschrikkelijke plek. Terug kopen kan helaas vanuit hun kant niet.

Indestal schreef:Ik vind dat wel weinig hoor, de spullen bij elkaar zullen een waarde van rond de 1000 hebben en voor 1500 euro heb je dan dus een fjord voor 500 euro...dat is iets meer dan slachtprijs.
Iemand die serieus een leuke fjord koopt met zadel en hoofdstel en wellicht nog andere dingen, heeft er echt wel 2400 voor over.
amyyy55 schreef:xApple schreef:Oei.. Ik heb er zelf na 4 jaar nog spijt van.. Waarom verkoop je hem als ik vragen mag?
Ik ben momenteel 19 jaar en heb eigenlijk geen spaargeld.. Mijn moeder heeft een uitkering dus ik leg geld bij zodat ze het red, daarnaast moet ik waarschijnlijk met mijn 21e uit huis of veel meer betalen..
Ij kan mijn paard wel betalen (ook tandarts enzo) maar als hij een ongeluk krijgr o.i.d heb ik geen potje en ik hou niks over.
Ik hiu eigenlijk ook voor niks anders tijd over en mijn opleiding gaat er nu ook onder lijden (tweedejaars paraveterinair).
En ik weet ook niet of ik wel aan een baan kan komen.. Nu heb ik twee baantjes, maar voor hoelang?
Zoveel onzekerheid.. Ik wil mijn paard het allerbeste geven, maar rijtechnisch kan ik hem ook niet zelf zo trainen als ik zou willen. Lessen is nu te duur dus ik rij vooral veel buiten en probeer wel wat dingen dressuurmatig, springen etc.
Maar ik wil hem zo fit en vrolijk. mogelijk houden..
Goof schreef:Ik denk dat je erbij stil moet staan dat jij (en jouw manier van handelen en verzorgen en jouw hoefsmid etc) niet de enige bent/ zijn die goed zijn voor het paard
Dat is moeilijk, zeker als je eigenlijk niet los wil laten, maar anderen zullen ook prima kunnen zorgen voor het dier en er prima mee overweg kunnen.
Jij vindt dat je er niks aan hebt om er een kind op te zetten; misschien wordt er ergens wel een 10-jarig meisje intens gelukkig van jouw pony. Jij zoekt iemand die er vooral niet mee wil rondhobbelen, maar verkocht is verkocht, waarom mag iemand er niet lekker iedere dag mee door het bos rondhobbelen als zij en pony daar gelukkig van worden?
Probeer je eigen eisen en wensen los te laten.
Het feit dat ik niet actief op zoek ben naar een jong meisje of iemand die hem alleen maar op het land laat staan, wil toch zeker niet zeggen dat ik alles afschrijf.
assie schreef:Om terug te komen op je oorspronkelijke vraag: kom je eroverheen?
Ja hoor.
Ik heb mijn merrie verkocht en zij heeft het nu heel goed. Ik heb ook niet de illusie dat ik de enige ben die goed voor mijn paard kan zorgen. Anders is niet per se slechter. En uit het oog uit het hart.
Daarom heb ik in het begin bewust afstand gehouden. Inmiddels volg ik de nieuwe eigenaresse via fb en dat is leuk. In het begin had ik dat niet gewild, toen moest het nog slijten.
Verwar verdriet en spijt niet met elkaar. Verdrietig mag je zijn. Logisch. Denk je dat je spijt gaat krijgen, dan moet je niet verkopen.
Over je advertentie: ik zou hem heel kort houden. Geen poespas. Mensen vallen voor zijn koppie, niet voor jouw verhaal en eventuele extra info kun je later via pb of telefoon geven.
Advertentietekst:
Fjord. 7 jaar. 2m20 hoog. Afstamming Piet x Saar. Ruin.
Braaf bij smid/dierenarts ed.
Braaf bereden, moet verder doorgereden worden. Met de juiste ruiter potentie voor Sinterklaaspaard.
Zijn toebehoren worden bij voorkeur met hem samen verkocht.
Meer wil een koper niet weten in eerste instantie.
Hier heb ik wat aan