Kom je eroverheen..(paard verkopen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Kom je eroverheen..(paard verkopen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:55

Ik denk eigenlijk dat je met 1500 wel een beetje op de max zit....

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:00

Ik vind dat wel weinig hoor, de spullen bij elkaar zullen een waarde van rond de 1000 hebben en voor 1500 euro heb je dan dus een fjord voor 500 euro...dat is iets meer dan slachtprijs.

Iemand die serieus een leuke fjord koopt met zadel en hoofdstel en wellicht nog andere dingen, heeft er echt wel 2400 voor over.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:03

Ligt eraan welke toebehoren je erbij krijgt en hoe oud het is.
Ik zou ook zeggen tussen 1500-2000. Niet meer dan dat iig.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 13:06

Toebehoren(naar huidige waarde)
-Gloednieuw myler bit twv 130,-
-Hoofdstellen 2 twv nu 30,-
- Barefoot combi halster/hoofdstel bitloos twv 60,-
-Barefoot pad nieuw twv 100,-
- Barefoot Cheyenne twv 200,-
- Diverse (uitrijdeken, barebackpad, zweetdeken, poetsspullen, halsters, touwen etc.) twv 200,-

Daarnaast heeft hij stamboek papieren en was zijn vader elitehengst, moeder doet het ook netjes in de mensport. En geen gebreken..

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:07

Niet om ts af te vallen maar het is een fjord en het is winter dan verkoopt een paard minder en voor lagere prijzen.
Ik kan haar goed begrijpen spullen zijn duur ...maar als je ze verkoop is het wat de gek er voor geeft, al zijn het de mooiste en beste spullen.

Ragdollcat schreef:
Het is nooit zeker of het goed terechtkomt en het kan altijd weer verkocht worden, net als dat jij nu ook jouw paard te koop zet.
Sommige mensen hebben er heel veel moeite mee en anderen kan er beter mee overweg.

Ikzelf kan er goed mee overweg en verkocht is verkocht......maar vergeten zal ik het nooit.

Ik heb ook wel meerdere ponys verkocht, maar net dat ene paard dat was echt mijn soul mate.Zo kan ts en elk ander persoon dat ook hebben....en dan valt het echt niet mee, ook na jaren niet. :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:08

Ik denk dat je beter de toebehoren (met vraagprijs) apart moet benoemen in de advertentie.
Niet iedereen wil deze nl overnemen.

Dus bv Fjord X euro
Tuig/spullen over te nemen voor X euro.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 13:09

Hij hoeft ook niet meteen weg, doe hem niet naar de eerste de beste en ook niet voor een schijntje..
De spullen maken me ook eerlijk gezegd niet heel veel uit als paardlief maar een goede plek krijgt.
Het zadel past wel mooi en hij loopt op het bit super! daarom wil ik het wel graag erbij verkopen.
De rest heb ik toch niks meer aan als ik geen paard heb..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:13

Ik zou toch wel 2000 euro durven te vragen. Maar wellicht helpen goede foto's daar ook wel bij. Een mooie draffoto en een knappe standfoto vind ik toch altijd wel erg prettig.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:14

amyyy55 schreef:
Daarnaast heeft hij stamboek papieren en was zijn vader elitehengst, moeder doet het ook netjes in de mensport. En geen gebreken..

Dat is leuk, maar daar heb je verder niets aan natuurlijk ;)

Ik zou persoonlijk blij zijn met een hoofdstel, zadel en dekens erbij, maar als ik extra zou moeten betalen voor een bit van 130 euro, dan zou ik wel een ander bit zoeken.
Wat al gezegd werd; voor die spullen moet je inderdaad gewoon blij zijn met wat je krijgt.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:15

Ik heb meerdere ponys en nu paarden verkocht.

Ik heb van allemaal, maar van 1 spijt.

Maar die spijt is pas gekomen toen ik erachter kwam dat er niks meer van over was en de mensen er niet op de juiste manier mee om gingen.

Maar ook dat is iets wat ik niet kon voorzien en nu niks meer aan kan doen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:18

Inderdaad zou ik ook de vraagprijs splitsen.

Als ik hem zou kopen, zou mijn voorkeur namelijk uitgaan naar eigen/nieuw aangeschafte spullen.
Zeker op het gebied van borstels, maar ook halsters/hoofdstel ( ivm smaak ), en misschien wilt de eigenaar graag een goed passend dressuurzadel voor hem kopen bijvoorbeeld, dat weet je niet.

Ook ben ik persoonlijk bang dat eventuele papieren etc. niet heel veel meerwaarde hebben op het moment.
Hij is een ruin, is hij zelf op keuring geweest ?
Op papier kun je uiteindelijk niet rijden.

Verder zit er dressuurmatig nog best wel wat werk aan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:19

Ik snap natuurlijk dat je liever alles in 1 x zou willen verkopen.
Maar als ik naar mijzelf kijk... (die al jaren paarden heeft en ook diverse spullen heb gekregen van stoppende vriendinnen), heb al 2 boomloze zadels waarvan 1 Barefoot en 1 randolls.

Totaal heb ik wel 12/15 zadels liggen waarvan er 2 (dressuurzadels) op maat zijn gemaakt voor mijn huidige paardjes.
Ook mentuig heb ik in 3 maten (pony/cob/full) en diverse soorten dekens (in verschillende maten).
En ook hoofdstellen/bitten (van bit-bitloos) zijn hier goed vertegenwoordigd.
(dit omdat ik niks wegdoe; alleen als het niet bruikbaar meer is).
En ik ben daarin niet de enige.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:23

In mijn ogen is verkocht verkocht en heb je niets meer te vertellen.
Ook haal ik uit de advertentie dat die niet zo braaf is als je doet voor komen. (ervaren rijder)
Zit er nu niet uit als alrounder , te zwaar en niet netjes gereden.
Denk heel goed na wat je gaat doen.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 13:24

Ik wil nou eenmaal niet mijn paard voor een schijntje verkopen..
Maar dat even terzijde, dit bit loopt hij super op, dus waarom dan een goedkoop bit erbij kopen als je het bij het paard erbij kan krijgen. Beetje een rare reden.

Als iemand interesse heeft dan hoor ik het wel, ik stop met het aanpassen van de advertentie.
De juiste persoon valt voor hem en niet per se voor de tekst. Bij de kennismaking kun je genoeg zien en als diegene het dan niet wil.. dan niet.
Het is gewoon een heel erg leuk dier ( vind ik haha :+ ) dus er is VAST wel iemand in Nederland die hem kan bieden wat ik wil en die hem erg leuk vind. :)

Alles valt te bespreken, als iemand al meteen afhaakt zonder iets te bespreken. Dan niet. :)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 13:26

kohtje schreef:
In mijn ogen is verkocht verkocht en heb je niets meer te vertellen.
Ook haal ik uit de advertentie dat die niet zo braaf is als je doet voor komen. (ervaren rijder)
Zit er nu niet uit als alrounder , te zwaar en niet netjes gereden.
Denk heel goed na wat je gaat doen.

'
elk paard en zeker een fjord heeft een consequente ruiter nodig om het dier goed te rijden.
Hoe kun je in godsnaam opmaken uit een foto of een tekstje dat hij niet netjes is gereden. Beetje kort door de bocht en banketstaaf om te zeggen vind ik.. :?

Ik wil nogmaals even duidelijk maken dat ik dit topic heb geopend om andere redenen dan alleen mijn advertentie.. Bedankt voor alle tips iedereen, echt sommige zijn heel handig. Andere zijn wat overbodig naar mijn idee..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:32

Ik heb jaren terug mijn merrie moeten verkopen om financiële redenen.
Deed me erg veel verdriet toen.
Ze is goed terecht gekomen, en ik heb er geen spijt van gehad.

Ik had nog haar veulen,maar na verloop van jaren is mijn gezinsamenstelling veranderd.
Had geen tijd meer voor het dier.
Eerlijk gezegd ook geen zin meer in.
Ik heb die merrie (ze was inmiddels al 10 jaar) weggegeven met alle toebehoren.
Ik heb zelf de nieuwe eigenaresse benaderd,dus ik wist dat ze goed terecht zou komen.
Ik mag ook komen wanneer ik maar wil.
(heb er nog geen tijd voor gehad/gemaakt. Ze is nu weg vanaf April dit jaar)

Van allebei geen spijt.
Paarden waren beter af bij de nieuwe eigenaren.
Ik mis ze soms nog wel, maar ik heb zeker geen spijt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:36

Ik heb net je advertentie gelezen en ik zou bij deze tekst niet gaan kijken.

Een paard dat verplicht twee keer per jaar de osteopaat nodig heeft?
Daar pas ik voor, die is niet gezond.

Geschikt voor ervaren ruiter, niet voor kinderen. Hij is niet meer extreem jong maar "al" 7.
Dan klinkt dat voor mij als een niet braaf paard.
Op elk paard moet je consequent zijn, maar zoals jij het schrijft klinkt het dat je meer dan dat moet zijn.

Dan de verplichting als hoefsmid.
Heeft hij zo'n verrotte hoeven? Klinkt als weer een punt dat niet gezond is.

Ik begrijp dat dit allemaal zo niets is uit je tekst hier.
Maar als ik dit hier niet zou lezen zou ik zo wel de advertentie oppakken.

Antwoord op de vraag spijt van verkoop.
Vaak geen spijt gehad. Van 1 wel omdat die later door verkocht is naar een voor mijn idee verschrikkelijke plek. Terug kopen kan helaas vanuit hun kant niet.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 13:42

bruintje123 schreef:
Ik heb net je advertentie gelezen en ik zou bij deze tekst niet gaan kijken.

Een paard dat verplicht twee keer per jaar de osteopaat nodig heeft?
Daar pas ik voor, die is niet gezond.

Geschikt voor ervaren ruiter, niet voor kinderen. Hij is niet meer extreem jong maar "al" 7.
Dan klinkt dat voor mij als een niet braaf paard.
Op elk paard moet je consequent zijn, maar zoals jij het schrijft klinkt het dat je meer dan dat moet zijn.

Dan de verplichting als hoefsmid.
Heeft hij zo'n verrotte hoeven? Klinkt als weer een punt dat niet gezond is.

Ik begrijp dat dit allemaal zo niets is uit je tekst hier.
Maar als ik dit hier niet zou lezen zou ik zo wel de advertentie oppakken.

Antwoord op de vraag spijt van verkoop.
Vaak geen spijt gehad. Van 1 wel omdat die later door verkocht is naar een voor mijn idee verschrikkelijke plek. Terug kopen kan helaas vanuit hun kant niet.

volgens mij gaat er iets mis, want de adv. is allang aangepast..
Hij is wel braaf, maar kinderen rijden nou eenmaal niet goed (vaak).
Hij bokt niet en zal niet gemeen tegen ze zijn, maar je hebt er weinig aan..
Rondhobbelen doet hij prima, maar dat is niet wat ik zoek voor hem!
Hij heeft prima hoeven, maar mijn vorige hoefsmeden waren minder goed dan die ik nu heb.
Hij is wel gezond

Ik begin zo langzamerhand geïrriteerd te raken dat iedereen me zo aanvalt erop..
Het is toch logisch dat ik hem niet neerzet als heilig boontje.
90% is hij braaf, soms bokt hij en buiten kan hij op de terugweg weleens een sprintje trekken, ik onderhoud hem GOED omdat ik hem zo soepel mogelijk wil houden. Maakt dat hem dan een ongezond, rot paard? Nee.. Zijn mensen dan echt zo kortzichtig dat ze advertenties direct wegklikken zonder door te vragen of te testen?

-O- -O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:49

Ik denk dat je erbij stil moet staan dat jij (en jouw manier van handelen en verzorgen en jouw hoefsmid etc) niet de enige bent/ zijn die goed zijn voor het paard ;)
Dat is moeilijk, zeker als je eigenlijk niet los wil laten, maar anderen zullen ook prima kunnen zorgen voor het dier en er prima mee overweg kunnen.
Jij vindt dat je er niks aan hebt om er een kind op te zetten; misschien wordt er ergens wel een 10-jarig meisje intens gelukkig van jouw pony. Jij zoekt iemand die er vooral niet mee wil rondhobbelen, maar verkocht is verkocht, waarom mag iemand er niet lekker iedere dag mee door het bos rondhobbelen als zij en pony daar gelukkig van worden?
Probeer je eigen eisen en wensen los te laten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:52

Indestal schreef:
Ik vind dat wel weinig hoor, de spullen bij elkaar zullen een waarde van rond de 1000 hebben en voor 1500 euro heb je dan dus een fjord voor 500 euro...dat is iets meer dan slachtprijs.

Iemand die serieus een leuke fjord koopt met zadel en hoofdstel en wellicht nog andere dingen, heeft er echt wel 2400 voor over.

Mij persoonlijk zouden de toebehoren al niks zeggen dus die hoef ik niet. Toebehoren verliezen bovendien heel snel hun waarde. bit is nu al lang geen 130 meer waard, barefoot moet je ook maar net voor zijn.
Verder is het gewoon een Fjord die zelf nog niks bewezen heeft en die weinig tot geen opleiding heeft. Dan reken ik nog niet het verhaal van TS mee over de ondeugden.

Dat de ouders van dat dier het leuk doen en dat ie een papier heeft is mooi maar heb je natuurlijk niks aan. Hij zelf heeft blijkbaar wel e.e.a aan nadelen kwa bouw dus dan maakt het feitelijk niet meer uit hoe goed de pa uit ziet. Zolang je dat niet helemaal terug ziet in degene die je verkoopt heb je daar geen jota aan. Ik heb hier een Apache lopen met ook langs moederskant een fantastische afstamming maar hij zal toch echt niet zoveel waard zijn als zijn volle broer die ggk is en ook succesvol is. Mijn kneusje heeft simpelweg al dat talent niet mee gekregen en dan mag de familie zo goed zijn als het wil. Dan heb je er niks aan in de verkoop.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-11-16 13:57, in het totaal 2 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:52

amyyy55 schreef:
xApple schreef:
Oei.. Ik heb er zelf na 4 jaar nog spijt van.. Waarom verkoop je hem als ik vragen mag?

Ik ben momenteel 19 jaar en heb eigenlijk geen spaargeld.. Mijn moeder heeft een uitkering dus ik leg geld bij zodat ze het red, daarnaast moet ik waarschijnlijk met mijn 21e uit huis of veel meer betalen..

Ij kan mijn paard wel betalen (ook tandarts enzo) maar als hij een ongeluk krijgr o.i.d heb ik geen potje en ik hou niks over.
Ik hiu eigenlijk ook voor niks anders tijd over en mijn opleiding gaat er nu ook onder lijden (tweedejaars paraveterinair).
En ik weet ook niet of ik wel aan een baan kan komen.. Nu heb ik twee baantjes, maar voor hoelang?

Zoveel onzekerheid.. Ik wil mijn paard het allerbeste geven, maar rijtechnisch kan ik hem ook niet zelf zo trainen als ik zou willen. Lessen is nu te duur dus ik rij vooral veel buiten en probeer wel wat dingen dressuurmatig, springen etc.
Maar ik wil hem zo fit en vrolijk. mogelijk houden..

Waar woon je? Ik heb de paarden aan huis en ik kan misschien iets voor je doen.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 13:55

Goof schreef:
Ik denk dat je erbij stil moet staan dat jij (en jouw manier van handelen en verzorgen en jouw hoefsmid etc) niet de enige bent/ zijn die goed zijn voor het paard ;)
Dat is moeilijk, zeker als je eigenlijk niet los wil laten, maar anderen zullen ook prima kunnen zorgen voor het dier en er prima mee overweg kunnen.
Jij vindt dat je er niks aan hebt om er een kind op te zetten; misschien wordt er ergens wel een 10-jarig meisje intens gelukkig van jouw pony. Jij zoekt iemand die er vooral niet mee wil rondhobbelen, maar verkocht is verkocht, waarom mag iemand er niet lekker iedere dag mee door het bos rondhobbelen als zij en pony daar gelukkig van worden?
Probeer je eigen eisen en wensen los te laten.

Mensen kunnen wel blijven roepen dat ik dat moet loslaten, maar dat weet ik allang..
Ik mag toch wel mij voorkeur hebben, waarom word ik daar zo hard op afgerekend. Ik snap heus wel dat ik er weinig over te zeggen heb. Tuurlijk hij hoeft niet de hele tijd hard te werken, maar ik zoek nou eenmaal niet iemand te zoeken die een kindje er alleen op laten rijden en hem dan vervolgens weg doen omdat hij vervelend word.

Kunnen jullie alsjeblieft stoppen met sommige commentaren leveren, als ik een leuke reactie kijk ik er écht wel naar -O- Het feit dat ik niet actief op zoek ben naar een jong meisje of iemand die hem alleen maar op het land laat staan, wil toch zeker niet zeggen dat ik alles afschrijf.

Zucht %)
Ik stop even met reageren, ik snap dat het allemaal vast wel vriendelijk bedoeld is, maar dit topic krijgt een toontje die me niet helemaal aanstaat. ik vind het al moeilijk genoeg en zit eerlijk gezegd niet te wachten op mensen die mee (on)bewust naar beneden halen om wat ik het liefst wil.. ;(

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 13:55

xApple schreef:
Waar woon je? Ik heb de paarden aan huis en ik kan misschien iets voor je doen.

je hebt een pbjte *D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:58

Om terug te komen op je oorspronkelijke vraag: kom je eroverheen?
Ja hoor.
Ik heb mijn merrie verkocht en zij heeft het nu heel goed. Ik heb ook niet de illusie dat ik de enige ben die goed voor mijn paard kan zorgen. Anders is niet per se slechter. En uit het oog uit het hart.
Daarom heb ik in het begin bewust afstand gehouden. Inmiddels volg ik de nieuwe eigenaresse via fb en dat is leuk. In het begin had ik dat niet gewild, toen moest het nog slijten.

Verwar verdriet en spijt niet met elkaar. Verdrietig mag je zijn. Logisch. Denk je dat je spijt gaat krijgen, dan moet je niet verkopen.

Over je advertentie: ik zou hem heel kort houden. Geen poespas. Mensen vallen voor zijn koppie, niet voor jouw verhaal en eventuele extra info kun je later via pb of telefoon geven.
Advertentietekst:
Fjord. 7 jaar. 2m20 hoog. Afstamming Piet x Saar. Ruin.
Braaf bij smid/dierenarts ed.
Braaf bereden, moet verder doorgereden worden. Met de juiste ruiter potentie voor Sinterklaaspaard.
Zijn toebehoren worden bij voorkeur met hem samen verkocht.

Meer wil een koper niet weten in eerste instantie.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 13:59

assie schreef:
Om terug te komen op je oorspronkelijke vraag: kom je eroverheen?
Ja hoor.
Ik heb mijn merrie verkocht en zij heeft het nu heel goed. Ik heb ook niet de illusie dat ik de enige ben die goed voor mijn paard kan zorgen. Anders is niet per se slechter. En uit het oog uit het hart.
Daarom heb ik in het begin bewust afstand gehouden. Inmiddels volg ik de nieuwe eigenaresse via fb en dat is leuk. In het begin had ik dat niet gewild, toen moest het nog slijten.

Verwar verdriet en spijt niet met elkaar. Verdrietig mag je zijn. Logisch. Denk je dat je spijt gaat krijgen, dan moet je niet verkopen.

Over je advertentie: ik zou hem heel kort houden. Geen poespas. Mensen vallen voor zijn koppie, niet voor jouw verhaal en eventuele extra info kun je later via pb of telefoon geven.
Advertentietekst:
Fjord. 7 jaar. 2m20 hoog. Afstamming Piet x Saar. Ruin.
Braaf bij smid/dierenarts ed.
Braaf bereden, moet verder doorgereden worden. Met de juiste ruiter potentie voor Sinterklaaspaard.
Zijn toebehoren worden bij voorkeur met hem samen verkocht.

Meer wil een koper niet weten in eerste instantie.

Bedankt :) Hier heb ik wat aan