Citaat:
Wat maakt dat nou uit. balletjes die niet altijd allemaal indalen heeft dier geen last van.
Slechte ruggen, slappe benen en weet ik het allemaal wel en daar wordt ook door jan en alleman mee gefokt.
Sowieso is ' klophengst zijn' niet erfelijk, maar de aanleg ivm weinig ruimte bijvoorbeeld is erfelijk dus de kans dat er gewoon goede hengsten uitkomen is vrij groot. Zeker als je een lijn zoekt qua merrie waarbij het niet voorkomt.....
Citaat:
Als je ze laat zitten heeft het dier er wel last van, wanneer de bal te warm zit (dus in het lichaam) krijg je naar verloop van tijd een hyper productie van testosteron en dat is niet fijn voor het beest. Haal je ze weg heb je er als eigenaar 'last ' van omdat het meer gedoe is met castreren.
Beetje een dooddoener om slechte ruggen etc te gebruiken, dat moet je OOK niet mee fokken nee. Maakt dit niet opeens beter.
Ik nam aan dat iedereen wel begreep dat het om aanleg ging, maar blijkbaar niet. Fijn dat je het even hebt opgehelderd

. Voor mij (en een hoop stamboeken) zou dit een reden zijn om zo'n dier uit te sluiten van dekdienst, daarom vroeg ik er even na om het van TS haar kant te kunnen benaderen.
@Cayenne vult het verder mooi aan.
Kans op kanker is tevens vergroot met binnenbal.
Onze hond had een binnenbal, zsm laten verwijderen en de bal zag er misvormd uit. Dus je weet ook nooit hoe zon binnenbal zich ontwikkeld .