Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GMekkes
Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-10
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:03

TerraHowrse schreef:
Picasso schreef:
Wauw Janine.. Ik had het persoonlijk alleen over de niet klantvriendelijkheid en het ongeïnteresseerde gedrag van de medewerkers in de winkel (Divoza) (het is het visitekaartje van het bedrijf!!!!) , en ja ik ben altijd vriendelijk en beleefd in winkels maar ik ben verdorie wel klant en het gros van het personeel straalt daadwerkelijk uit dat ze zich (op z'n zachtst gezegd) niet echt prettig voelen in de winkel en weinig zin hebben om je te helpen of te voorzien van info. Zo zijn er meer die tegen hetzelfde probleem aanlopen, ik hoor het links en rechts om me heen. Dus als ik dan de keuze heb, rijd ik liever door naar Epplejeck.


Ik ben het hier mee eens. Ik kom nooit meer bij de Divoza, ik vind de medewerkers bij het filiaal bij mij in de buurt heel erg uit de hoogte en verwaand.


Helemaal mee eens!
Toen ik een klacht had werd ik echt onfatsoenlijk te woord gestaan in de winkel en deed men geen enkele moeite om een oplossing te vinden.
Vervolgens schriftelijk een klacht ingediend, is nooit op gereageerd -O-
Ik besteed per jaar een best bedrag aan ruitersportartikelen met 5 paarden en een pony op stal.
Gelukkig kan ik mijn geld ook bij EJ en andere winkels kwijt, mij zien ze niet meer terug bij Divoza.

EJ heeft altijd leuke acties, personeel groet uit zichzelf en is vriendelijk zonder opdringerig te zijn en toen 1 van mijn nieuwe schoenen vreemd bleek te piepen heb ik zonder gedoe een nieuw paar gekregen.

Ergernis vind ik het zoeken naar mijn maat tussen al die rijbroeken, lengtematen zijn soms lastig te vinden.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:10

bigone schreef:
Sincere schreef:
Zelf vind ik het heel storend, wanneer er meteen een medewerker op je af komt om te vragen of ze je kan helpen.
Als je gewoon even wil 'rond snuffelen', is het erg naar wanneer dezelfde medewerker continue achter je aan blijft lopen.

Dat vind ik vervelend in elke winkel!! Waar ik me een keer kapot aan geergerd heb is het feit dat sommige medewerkers niet weten waar ze het over hebben, geen enkele kennis van bitten enzenz. Waardeloos.


Dit ja! :j :(

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:22

Hilary schreef:
CharlotteR1 schreef:
Ben je van Nederland? Wat daar meer is dan hier in België zijn de speciale motieven, kleuren en veel meer blingbling dan hier. Het komt hier ook voor maar veel minder. Die stevige halsters zijn wel een goede tip, hebben we regelmatig vraag achter!

Ja, ik kom uit Nederland :) Volgens mij zijn "wij" wat meer van de show en de bling dan "jullie" in België, even heel zwart-wit gesteld. Kom voortaan wel naar België, geloof ik. Ik kom graag voor 'bruikbaar' en niet voor 'als het maar niet vies wordt'.

Ja, dat klopt. In Nederland vind ik het erg overdreven. Kan maar niet op met de bling en lak. Misschien (gelukkig!!!) in belgie minder omdat dressuur daar de laatste jaren pas op is het komen, en de springruiters toch meer can het simpele zijn. Ik ga in ieder geval om deze reden liever naar een Belgische rutiersportzaak :j

Laurora

Berichten: 2967
Geregistreerd: 19-07-14
Woonplaats: in een parallel universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:37

Picasso schreef:
Amen; de onvriendelijkheid, echt: het lijkt wel of ze erop geselecteerd worden daar bij de Divoza. Er kwam een klant bij de balie om een grote zending voor het KWPN op te halen...die werd bijna genegeerd! Wat is er zo moeilijk aan een klant vriendelijk te woord te staan? Bijna elke keer gebeurt dit als ik in de winkel ben; onvoorstelbaar. En dan mopperen dat er naar Epplejeck Groningen gegaan wordt... Ja heel raar inderdaad :+ En dit hoor ik van verschillende mensen... Divoza doe er iets aan!


Ik was al even bang dat ik de enige was, maar echt, Divoza mag daar serieus wel iets aan gaan doen, ik kom er niet meer als het niet hoeft.
Kost ze klanten!

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:33

Kayleigh__ schreef:
Ruitershop hier in de buurt heeft regelmatig gave acties en pasgeleden nog een outlethal. In werkelijkheid zijn de producten er vaak niet en de outlethal bestond uit een paar rekken en dozen met rommel...
Bij de andere ruitershop staat het personeel altijd in je nek te hijgen in de hoop dat je hun veel te dure spullen jat.
Ben blij dat er sinds kort een Ej zit, regelmatig acties en normale prijzen.


Laat me raden..super store de ruitershop in Harmelen haha

ik was er ook. Echt gewoon helemaal niks behalve oude zooi.. het was een troep die hal en kaartjes en alles lag op de grond, er was zelfs een naald/speld Door mijn laars gegaan..

Dat vind ik echt zo erg.. veel beloven en weinig waar maken. Niet alleen Harmelen, EJ kan er ook wat van. Ga ik dus ook niet meer naar toe(tentenkampen en ooutlet hallen)

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 00:45

Ik ben zelf super tevreden over de Divoza bij mij in de buurt. Divoza spreekt mij ook meer aan dan EJ omdat ik die van Groningen net een rommelige zonder vind. Ik slaag er in elk geval nooit en rij graag een stukje door naar Divoza waar ik altijd weer slaag. Dat arrogante heb ik nooit meegemaakt, wel moet ik zeggen dat daar een hoop mensen zijn die zelf ontzettend uit de hoogte doen tegen het personeel. Heb nu al 2 keer in de rij gestaan en dat een persoon echt om niets zat te klagen bij de medewerker. Schaam je diep..

Mijn irritatie bij ruitersportzaken:

- Het kan soms rommelig overkomen.
- Ik zou graag zien dat alle rijbroeken bij elkaar hangen ipv op merk gesorteerd.
- online bestellen is vaak een drama (met name Divoza)


Verder heb ik niet veel te klagen. Als ik een ruitersportzaak binnenloop (met geld) dan ben ik altijd in een goede bui.

Laurora

Berichten: 2967
Geregistreerd: 19-07-14
Woonplaats: in een parallel universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 02:50

Harvey1 schreef:
Ik ben zelf super tevreden over de Divoza bij mij in de buurt. Divoza spreekt mij ook meer aan dan EJ omdat ik die van Groningen net een rommelige zonder vind. Ik slaag er in elk geval nooit en rij graag een stukje door naar Divoza waar ik altijd weer slaag.


Ik ga dan wel liever naar de ej, maar je hebt wel gelijk dat het er rommelig en onoverzichtelijk is.
Maar persoonlijk vind ik het personeel toch echt aardiger!

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:03

Ik ben een enkele keer in een ruitersportzaak geweest waar ik het niet prettig winkelen vond. Ik ging er heen omdat er een uitverkoop was omdat er een verbouwing kwam. Ik was op zoek naar betaalbare dekens. De verkoopster ging mij helpen met uitzoeken, dit vind ik meestal wel fijn. Vervolgens kwam ze met dekens aanzetten van 200/ 300 euro. Dit volgens haar goed betaalbaar omdat er 20% Korting op zat. Toen ik zei dat ik dat te veel geld vond. Zegt ze op een zeer verwaande toon dat ik toch wat over moest hebben voor mijn paard 8)7

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:22

Bij de epplejeck hier moeten ze 9 van de 10 keer iets opzoeken als je iets vraagt. Ook kan ik met geen mogelijkheid een normale maat vinden omdat de rekken overvol hangen en alles door elkaar.

Cavaletto

Berichten: 471
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:51

Eva schreef:
Waar ik mij het meest aan erger is dat een paar van de mederwerkers van ej en divoza bij mij in de buurt zo'n arrogante kop trekken.
Mensen vuil aan kijken en als ze iets word gevraagd zuchten en met de ogen draaien.

Vraag me wel eens af waarom ze deze mensen hebben aangenomen.


En inderdaad ook het gebrek aan kennis bij de medewerkers. Ik kwam in de winkel om laarzen te kopen, dame gaf mij een laars en zei, pas deze maar. Heb haar meerdere malen moeten vertellen dat dat niet gaat werken aangezien het mijn maten niet waren. Ze snapte er helemaal niks van... -O-


Inderdaad. Niet gemotiveerd personeel en een enorme bende in de winkel. Laatste bezoek aan Divoza was dan ook echt het laatste bezoek :(

Ik zou ook graag meer "basis" artikelen in de collectie zien. Kleding en bling bling zijn erg duur. Paard is al duur zat!

Anoniem

Re: Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:11

Zo is het dus heel persoonlijk wat je fijn vindt. Ik kan het bij Epplejeck Groningen eigenlijk altijd vinden; en weet men niet wat je bedoelt of wilt hebben, dan wordt het inderdaad opgezocht. Vind ik niks mis mee. Ben er (klop nu af) nog nooit vervelend behandeld, eigenlijk altijd een vriendelijk praatje aan de kassa of met rijbroeken passen of wat dan ook. En een 'goedemorgen, -middag als je binnen komt. Voor mij stralen ze in ieder geval uit dat ze er niet met tegenzin staan, dat kan ik met de beste wil van de wereld bij D niet zeggen, op een uitzondering na hoor, want ze zijn er heus wel... maar de hele sfeer is anders. En nee, ik ben echt niet onfatsoenlijk of lastig maar je voelt je bijna bezwaard om daar ook maar iets te vragen (D ivoza).

Scum

Berichten: 33250
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:11

Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt bij Divoza. Kom wel eens in Heteren en daar zijn ze altijd vriendelijk en behulpzaam. Kwamen me laatst zelfs met zijn tweeen helpen toen ik een rijbroek zocht. Misschien dat het per vestiging scheelt?

Bij EJ ben ik nog nooit geweest. Schijnt er wel een in Eindhoven te liggen maar ik kom eigenlijk goed weg met de ruitersportzaken bij mij in de buurt en die vind ik gewoon veel fijner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:15

Scum schreef:
Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt bij Divoza. Kom wel eens in Heteren en daar zijn ze altijd vriendelijk en behulpzaam. Kwamen me laatst zelfs met zijn tweeen helpen toen ik een rijbroek zocht. Misschien dat het per vestiging scheelt?

Bij EJ ben ik nog nooit geweest. Schijnt er wel een in Eindhoven te liggen maar ik kom eigenlijk goed weg met de ruitersportzaken bij mij in de buurt en die vind ik gewoon veel fijner.



Dat zou zomaar kunnen hoor Scum, dat het per vestiging/regio scheelt en het is daarnaast heel persoonlijk natuurlijk; wat de een niet erg vindt, vindt de ander storend. Ik vind het fijn als mensen uitstralen dat ze lol in hun werk hebben en klantvriendelijk zijn; daarvoor kom ik o.a. in een winkel, anders bestel ik wel via internet.

beline1

Berichten: 145
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:25

Het is fijn als het personeel met je meedenkt, en bij ons zit een nieuwe ruitersportzaak Ruitersport Zaanstad in Wormerveer, waar ze niet alleen meedenken maar waar de eigenaresse (die toevallig de zelfde maat heeft als onze dochter) een broek of softshell jasje zelf even past.
Ze geeft bij een klacht zelf aan dat b.v. handschoenen er tegen moeten kunnen dat er met springteugels gereden wordt, en zoekt het zelf uit met de leverancier, en ik krijg een paar nieuwe mee.
Doorlopend zijn er acties en de service is uitstekend, ook al koop je niets, je wordt vriendelijk en oprecht gedag gezegd zonder dat het ongemakkelijk voelt.

CharlotteR1

Berichten: 45
Geregistreerd: 30-07-16
Woonplaats: België

Re: Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 18:04

De tips hebben me vandaag goed aan het werk gezet :D Heb alle broeken geordend (maat en merk) alles opnieuw opgeplooid wat een beetje slordig lag en wat gepoetst. Zadeldoeken liggen weer netjes in het rek (liggen sws al geordend per maat) en alle tokken ook nog eens mooi geplaatst *\o/* verdere tips zijn nog altijd welkom :)

ual_95

Berichten: 764
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:26

Heb zoveel gedoe gehad met Divoza. Had voor mooie nieuwe Petrie's gespaard, voor mij een grote uitgave. Zat er na een maand, waarvan ik twee weken nieteens heb gereden en ze dus niet heb gebruikt, een schuurplek aan de binnenkant van de linkerlaars. Ik eerst gemaild, had de laarzen online besteld omdat de dichtstbijzijnde Divoza anderhalf uur rijden is. Geen reactie, tot 3 keer toe niet. Telefoon werd genegeerd, blijkbaar door een storing. Ook de chat liet te wensen over. Toen maar naar de zaak zelf gegaan, is de plek mijn eigen schuld omdat ik waarschijnlijk mijn been verkeerd op het zadel leg. >;) Na een beetje dreigen met mijn rechten als consument het bedrag teruggekregen, maar mijn laarzen toch mooi bij de EJ gehaald!

Weet niet of de online-versies ook genoemd mogen worden, maar wat ik heel vervelend vind, is dat het retourneren vaak voor eigen kosten is, terwijl je je vaak al scheel betaalt aan verzendkosten. Dat geldt zeker voor de grotere ruitersportzaken.
Laatst bijgewerkt door ual_95 op 22-08-16 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Berichten: 15093
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:28

Divoza en klantvriendelijkheid inderdaad :+ Kom er niet zo heel vaak meer daar ik alleen nog mini's heb maar die keren dat ik er kom... als je niet in je rijkleding verschijnt dan word je al van top tot teen aangekeken en zop opvallend dat het echt opvalt. :+ Het beste was nog die keer dat ik iets aparts moest hebben en ik Divoza in Leek belde. Hun adviseerden me Enschede te bellen die moesten nog wat op voorraad hebben. Prima. Nummer gekregen en gebeld...... kreeg me toch een gezeur over me heen hoe ik in godsnaam aan hun telefoonnummer kwam want dat stond nergens.... :') eeehh van het hoofdkantoor. Drama puur, hoorn op de haak en ik weer terug bellen.. Ga daar dus niet graag heen.

CharlotteR1

Berichten: 45
Geregistreerd: 30-07-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 18:29

ual_95 schreef:
Heb zoveel gedoe gehad met Divoza. Had voor mooie nieuwe Petrie's gespaard, voor mij een grote uitgave. Zat er na een maand, waarvan ik twee weken nieteens heb gereden en ze dus niet heb gebruikt, een schuurplek aan de binnenkant van de linkerlaars. Ik eerst gemaild, had de laarzen online besteld omdat de dichtstbijzijnde Divoza anderhalf uur rijden is. Geen reactie, tot 3 keer toe niet. Telefoon werd genegeerd, blijkbaar door een storing. Ook de chat liet te wensen over. Toen maar naar de zaak zelf gegaan, is de plek mijn eigen schuld omdat ik waarschijnlijk mijn been verkeerd op het zadel leg. >;) Na een beetje dreigen met mijn rechten als consument het bedrag teruggekregen, maar mijn laarzen toch mooi bij de EJ gehaald!


Hmm raar, kon een foutje in het leer geweest zijn. Jammer dat Divoza niet zo'n goede service heeft. Zelf ken ik de winkelketen (verbeter me als het geen keten is) niet. Denk ook niet dat het hier in België zit?

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:24

Nee, ze zitten niet in belgie :)

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:00

Mallootje schreef:
Lukasje schreef:

Hier wil ik even op inpikken: de winstmarge is in Ruitersport een stuk lager dan in gewone confectie.. Daarom kunnen ruitersportzaken minder grote kortingen geven, of het is helemaal verlieslatend..


Een kennis van me werkt bij Harry's Horse. Ik hoor een ander verhaal ...


Wellicht hebben de groothandels/merken wel ruimere marges, maar tussen groothandel en winkel zit echt geen ruime winstmarge..

CharlotteR1

Berichten: 45
Geregistreerd: 30-07-16
Woonplaats: België

Re: Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 13:44

Gewone kledingwinkels hebben inderdaad een veel grotere winstmarge dan wij, de ruitersportzaken. Een vriendin van m'n mama heeft een kledingwinkel waardoor wij weten hoe groot hun winstmarge is en dat scheelt toch aardig :+

Laurora

Berichten: 2967
Geregistreerd: 19-07-14
Woonplaats: in een parallel universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:24

CharlotteR1 schreef:
De tips hebben me vandaag goed aan het werk gezet :D Heb alle broeken geordend (maat en merk) alles opnieuw opgeplooid wat een beetje slordig lag en wat gepoetst. Zadeldoeken liggen weer netjes in het rek (liggen sws al geordend per maat) en alle tokken ook nog eens mooi geplaatst *\o/* verdere tips zijn nog altijd welkom :)

Ik word nu stiekum wel heel benieuwd naar jullie zaak.... Waar zitten jullie?

Laurora

Berichten: 2967
Geregistreerd: 19-07-14
Woonplaats: in een parallel universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:30

ual_95 schreef:
Heb zoveel gedoe gehad met Divoza. Had voor mooie nieuwe Petrie's gespaard, voor mij een grote uitgave. Zat er na een maand, waarvan ik twee weken nieteens heb gereden en ze dus niet heb gebruikt, een schuurplek aan de binnenkant van de linkerlaars. Ik eerst gemaild, had de laarzen online besteld omdat de dichtstbijzijnde Divoza anderhalf uur rijden is. Geen reactie, tot 3 keer toe niet. Telefoon werd genegeerd, blijkbaar door een storing. Ook de chat liet te wensen over. Toen maar naar de zaak zelf gegaan, is de plek mijn eigen schuld omdat ik waarschijnlijk mijn been verkeerd op het zadel leg. >;) Na een beetje dreigen met mijn rechten als consument het bedrag teruggekregen, maar mijn laarzen toch mooi bij de EJ gehaald!


Bijna tzelfde verhaal hier, had hele fijne nieuwe jodphurs gekocht, twee weken gedragen en toen lieten de stiksels bij de zool los.
Dus ik weer in de auto naar leek, bonnetje mee enzovoorts, kijkt die mevrouw met opgetrokken wenkbrauw naar die jodphurs en zegt: "dat komt omdat je er te veel mee hebt gelopen, je snapt zelf toch zeker ook wel dat wij dat niet gaan vergoeden?"
Dusss duidelijk, jodphurs zijn niet om mee te lopen :+

miss_lizje

Berichten: 6289
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:34

ik wil graag alles op artiekel gesorteerd zien.
Sokken bij de sokken en dan niet halverwege de winkel weer een rek met sokken etc.

Daarnaast kan sommig personeel gewoon niet luisteren. Als ik opzoek ben naar een trui/jas/polo in maat M moet je niet met een XS aankomen. Dat gaat gewoon niet passen.

Maar sinds er hier een epplejeck zit is het echt een verademing. Leuke mensen die altijd koffie/thee aanbieden en ook gewoon eerlijk zeggen als ze iets niet zeker weten.
Enige nadeel van de epplejeck vind ik dat ik altijd het gevoel heb te veel te betalen. De ene kortingsactie na de andere kortingsactie is wel heel fijn. Maar geeft wel het gevoel alsof je altijd te veel betaald.

MiReRe
Berichten: 1238
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:42

1. Zit het dichtste bij maar ik vind de eigenaars arrogant en ze hebben alleen maar het duurdere segment en ze zijn op maandag dicht. Ga ik dus niet graag heen.
2. Zeer opdringerige eigenaresse. Heel vriendelijk, aardige praatjes, verstand van zaken maar ze laat je bijna niet de winkel uit 'ontsnappen' zonder minstens 3 artikelen waar ik eigenlijk niet voor kwam. Kom ik dus alleen als ik iets van haar specialisatie nodig heb. Bijvoorbeeld een bodyprotector.
3. Grote zaak, ietsjes verder weg, kan ik rustig rondkijken, hebben meestal wat ik zoek, personeel niet opdringerig. Ik loop een rondje, dan komen ze vragen of ze kunnen helpen, en dan kan ik rondkijken of ze helpen me het artikel te vinden. Kom ik graag, ik voel me er op m'n gemak.
4.kleinere winkel, wordt er ook prima geholpen. Voel me er ook op m'n gemak. Heeft zeer voordelige fijn zittende ribbroeken.
5. Online shops. Bij 2 shop ik vaak en graag. Alleen maar positieve ervaringen over de artikelen en de bezorging.