Hoeveel paarden zien tot kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saarie

Re: Hoeveel paarden zien tot kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:50

Twee bezichtigd, tweede gekocht. De eerste was gewoon niet wat we ervan verwacht hadden en wat we zochten. Te onbevestigd, te klein en te onbespierd. Tweede was ook niet precies wat we zochten, maar ik was helemaal verkocht! Die is het dus ook geworden, nog steeds geen spijt van.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:09

Ik heb ook gelijk het eerste paard gekocht. Het is lastig omdat het voor jou je eerste paard is en misschien denk je daardoor sneller ahhh leuk ik ben helemaal verliefd maar het enige wat ik je kan meegeven is denk er goed over na. Laat iemand filmen en denk er thuis nog goed over na voor je een beslissing maakt. Je merkt echt of je een klik met een paard hebt ja of nee.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:11

Bij mijn huidige paard was het 3 keer is scheepsrecht :D
Ik wordt erg gauw verliefd en wil het liefst zo snel mogelijk een paard kopen, maar tot nu toe heb ik nooit spijt gehad van mijn keuze :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 17:40

Jeeetje wat een reacties! :wow:

Bedankt allen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 17:46

De 1e meteen. 2e was een Shetlander waarbij ik kon kiezen uit een paar ukkies in een weiland en de 3e was een veulen waar ik meteen verliefd op was. De 4e was in principe een miskoop die was ziek en had allerlei verborgen gebreken en had ik beter vaker kunnen bekijken..

Voor 't paard van m'n vader hebben we er 12 bezichtigd !! -O- Maar goed, daarna wel het beste paard voor hem gevonden.

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:15

1e paard was van een clubgenootje, stond niet te koop maar heb gewoon gevraagd of ze te koop was, nu na 20 jaar nog steeds mijn maatje.
1 paard alleen is niks dus 2e paard kwam van mijn grootoom, hij was fokker en heeft deze voor mij uitgekozen. Ook al 19 jaar mijn beste vriendin. Ook al hebben we onze ups en dows wel gehad. 2e paard werd geleverd met lading , die is ook nog steeds in mijn bezit.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:26

Bij mij was het ook bij de eerste raak. Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn eerste eigen paard heb gekocht toen ik 33 was, na van kleins af aan met paarden bezig geweest te zijn geweest. Ik heb altijd heel veel verschillende soorten paarden gereden, dus wist inmiddels vrij goed wat ik zocht. En ik luister altijd heel goed naar mijn gevoel :o

Mijn plan was om een jong dier (2,5 -5) te kopen, zo groen mogelijk, flinke d-pony of e-pony (max 1.60, liever kleiner), pony-uitstraling, stoer en ondernemend karakter (en mocht best een tikkie dominant zijn). Kleur niet belangrijk, wel een aparte, sprekende uitstraling. Ik was nog niet officieel aan het zoeken, maar zag ineens een advertentie van een kruising new-forest hengstje. Hij sprak me echt heel erg aan. Maar ik ging NIET kijken, want hij was net 8 maanden en ik zou eerst nog 2 maanden naar Afrika gaan die zomer. Maar ik kreeg hem niet meer uit mijn hoofd. Toch gaan kijken, en op de leeftijd na was hij 100% mijn type. Dus hij is het geworden. :D Hij is inmiddels vorige week 3 geworden, en ik had me geen beter maatje kunnen wensen. Hij is nu helemaal geworden waar ik toen naar op zoek was <3

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:34

Eerste paard wat ik bekeek was een regelrechte ramp, tweede was ik direct verliefd op en die hebben we ook gekocht!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 02:18

xApple schreef:
Voor 't paard van m'n vader hebben we er 12 bezichtigd !! -O- Maar goed, daarna wel het beste paard voor hem gevonden.

Dat vind ik wel meevallen eigenlijk... haha, heb er een veelvoud van gezien. Bij sommige wist ik niet hoe snel ik weer in de auto moest komen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 07:25

Mijn merrie zag ik maar was helemaal niet op zoek voor mezelf . Had mijn vorige paard door scheiding moeten verkopen en wilde nooit geen eigen paard meer .
Met dat idee heb ik na het zien op internet van mijn merrie ook paar dagen rond gelopen .
Maar kreeg de knappe jaarling niet uit mijn hoofd gezet .
Nu 11 jaar later ben ik nog elke dag blij met haar ...

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 07:34

3 paarden. Wel veel voorwerk en mailcontact/bellen over andere paarden die dan al afvielen.3de paard is het geworden. Meteen verliefd. Boven budget, te jong,net iets kleiner dan ik wilde en toch was hij het helemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 07:40

Eerlijk? Ik heb nog nooit gezocht. Mijn eerste merrie op mijn 14e, kregen mijn ouders gratis aangeboden die zonder mijn weten al voor mij op zoek bleken te zijn, mijn eerste leermeester van 21 jaar.

Lona mijn 2e paard reed ik al bijna 2 jaar en was druk aan het sparen voor een dressuurpaard, toen ze te koop kwam te staan. Toen was ze van mij, daar was geen twijfel over mogelijk, was echt mijn once in a Lifetime horse.
En MiniMe is gebracht door een kennis, omdat er gezelschap voor Lona moest komen tijdens haar revalidatie en die ging uiteraard ook nooit meer weg <3 .

Ik ben nu tot mijn grote verdriet paardloos en vraag mij oprecht af hoe dat straks gaat, als ik weer een paard kan kopen. Dat wordt nog wat ben ik bang...

Sunriseee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:00

In principe weet ik als ik bij een paard ga kijken, deze ook koop (mits ze natuurlijk goedgekeurd worden). Ik weet precies wat ik zoek en kan d.m.v. advertenties, foto's en telefoongesprekken al goed selecteren.

Bij het kopen van een paard spreek ik normaal gesproken af dat de kosten voor mij zijn als het paard wordt goedgekeurd en voor de verkoper als het paard wordt afgekeurd.

Zelf laat ik mijn eigen paarden voor de verkoop klinisch/röntgenologisch keuren. Dit vooral omdat ik zelf niet voor verrassingen wil komen te staan en weet dat ik in principe een gezond paard verkoop. Kosten zijn dan wel voor de koper als ze het paard nog eens willen laten keuren.

LoveZiezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:16

wij hebben er 14 bekeken, de 13e werd het :') en bij de meeste pony's 2x gaan kijken haha :)) op de een of andere manier hadden ze allemaal wel wat (niet goedgekeurd, geen klik, te klein/iel etc :') :') )

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:25

De eerste pony waar ik ging kijken hebben we een dag later opgehaald, niet laten keuren.
Toen ik voor een paard ging kijken werd het de tweede waar ik ging kijken (de eerste bleek een pony te zijn dus die viel af :') ). Paard wel gekeurd.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:29

Bij mij is het de 3e pony geworden!

De eerste pony hadden we niet zo'n goed gevoel bij, aangezien er geen zadel aanwezig was om te kunnen proefrijden, maar ''pony was wel beleerd''. We hebben haar niet gekocht, aangezien we het gevoel hadden dat hij alleen maar zadelmak was, wat uiteindelijk ook bleek te kloppen :j (Wouden graag een beleerde pony, aangezien ik niet de ervaring had om een pony verder op te leiden, zo vanaf het prille begin)

Voor de 2e pony hebben we een flink stuk gereden, wat een gaaf en leuk beestje was dat! Alleen maaide ze met de voorbenen, dus uiteindelijk ook niet gekocht.

3e pony op donderdag (of was het toch vrijdag?) bezocht en stond zaterdagochtend bij ons op stal :D Ben nog steeds heel blij met haar! (overigens hebben we haar niet laten keuren)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:25

Bij mijn beide pony's werd ik verliefd toen ze nog maar 1 maand oud waren, dus ik moest zelfs nog wachten tot na het afspenen en de ene is nu al bijna 9 jaar met plezier in mijn bezit. Andere nog niet zolang, is een veulen van vorig jaar.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:28

Ik heb in mn leven maar twee paarden bekeken. Allebei gekocht