Aankoopbedrag paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Aankoopbedrag paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:41

Vroeger had je van die KWPN basis paarden. Daar reed je de hele week op en op zondag zetten je ze voor de koets. Lekkere grote, bom proof paarden waar je alle kanten mee uit kunt. Maar die lijken wel uitgestorven.

Zo'n paard zou ideaal zijn, denk ik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:44

Zo groot waren die niet.
De normale stokmaat 20-30 jaar geleden was nog 1.65 maar dan rondgeribt met veel bot.
Het type paard wat je bedoeld zie je bij het KWPN niet veel meer.
Bij Hollstein nog wel en de Groningers uiteraard.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:50

En een Ier ? Zijn ook robuuste stevige paarden, gaan lang mee.
Fore Stables BV heeft een fb pagina waarin ze Ieren aanbieden, jachtpaarden..... zijn vaak leuke dieren!

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:56

Moest je echt geen tuiger vinden - probeer een koudbloed eens. Gewoon testen, want dat klikt, of dat klikt niet. En met koudbloed bedoel ik nog ranke sporthaflinger, noch een Brabander. Brabanders zijn ook koudbloeden natuurlijk, maar daar doe je best wel de split op, om eerlijk te zijn. Zoek iets tussenin. Een ouderwetse haflinger ga je waarschijnlijk niet meer vinden, maar probeer eens een tinker of een cob. Kruisingen werken vaak ook best goed.

Het moet je liggen, natuurlijk, maar ik las een paar reacties terug over de lage levensverwachting van een Belg - waar is die gem vandaan gekomen? Dit is best wel onzin. Hoewel het wel waar is dat er erg veel wordt "gehobbeld" op heel wat koudbloeden en dat ook niet bepaald bevorderlijk is voor de gezondheid. Noch is de wedstrijdsport dat, maar koudbloeden zomaar opzijschuiven want "dat zijn gewoon bosknollen" en "die kunnen niets" is heel kort door de bocht. Jij hebt dit niet gezegd TS! Het viel me op dat dat een heersend vooroordeel is. Negeer dat vooroordeel, stap eens op een koudbloed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:09

Ik vind mijzelf ook te groot en zwaar voor een tinker of haflinger, net als dat ik een fries niet zal doen om hun vaak toch wat weke ruggen. Dus ik zit dan juist wel eerder aan een Belg , Shire of kruising pecheron te denken, die laatste vind ik best gaaf ook, maar weet niet of dat gewichtdragers zijn.

Een Ier had ik zelf idd ook gedacht, maar die gaan voor beste prijzen weg zag ik...
Ach ik moet toch echt eerst maar eens gaan sparen, ben voorlopig nog aan het bekomen van de DA rekening.
En voor hetzelfde geld geef ik de moed op, ik kan mij dan wel geen leven zonder paarden voorstellen, maar wat niet gaat, dat gaat niet...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:11

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:13

Klopt, een Ier is vrij prijzig, het zijn wel stoere, stevige paarden met een groot hart!
Succes met zoeken in elk geval, en anders gewoon stug doorsparen tot je meer budget hebt.... je komt vanzelf een leuk paard tegen opeens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:19

Ja vind ik dus ook, maar loop dan maar eens tegen zo een paard aan, die de zware ritten niet meer aankan en voor een appel en een ei bij mij oud mag worden, als je dus helemaal niet in het wereldje zit, omdat je al die jaren alleen maar met de gezondheid van je paarden bent bezig geweest.
Is toch grotendeels gunning.

En dank voor de linkjes iedereen, maar ze bevestigen eigenlijk grotendeels mijn zorgen hier over: 2750 voor een 19 jarige van dat formaat vind ik een klap geld.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-08-16 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:20

Welke regio zit je TS?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:21

Geef ook aan je DA aan wat je zoekt, een DA hoort ook veel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:22

Sizzle schreef:
Zo groot waren die niet.
De normale stokmaat 20-30 jaar geleden was nog 1.65 maar dan rondgeribt met veel bot.
Het type paard wat je bedoeld zie je bij het KWPN niet veel meer.
Bij Hollstein nog wel en de Groningers uiteraard.

Ik bedoel met groot dan ook niet hoog. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:24

Dat is een goeie jes! Hs kan ik ook een balletje bij opgooien tzt.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:39

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:09

Als het echt niet wil met een paard vinden, is het misschien leuk om ergens te groomen/helpen op manege? Of lijkt je dat niks? Ook omdat je aangeeft dat je zelfs op Tinkers en Friezen te zwaar bent.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:16

Ik zou zeggen kijk op je gemak rond ik dacht ook dat ik nooit een 'goedkoop' en vooral braaf paard kon vinden.
Gelukkig had ik haar snel gevonden was echt toevallig.
Maar heb een echt onwijs lief paard waar je iedereen op kunt zetten maar wel onwijs leuk kan lopen en waar ik veel van kan leren.
Geen wedstrijd ervaring maar die geef ik haar wel.
Met paspoort en stamboom kwpn van 9 jaar voor 2500.
Vond ik goedkoop. Daar gaat ze nu ook echt niet meer voor weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:27

Ik help al mee op een privé stal van vriendin. Maar dat zijn arabiertjes en daar word verder niks mee gedaan, dus dat is gewoon helpen uitmesten en andere altijd aanwezige klusjes.
Ik denk wel dat ik onderhand na halve leven paarden, te eigengereid ben om weer terug te gaan naar een verzorg iets.
Ik heb toch zo mijn eigen ideeën over hoe een paard te houden.
Weet ik ook niet zeker hoor, want zo ben ik uiteindelijk rond mijn 30e ook aan Lona gekomen: eerst paar jaar verzorgd en het rijden voor mijn rekening genomen en mee met de wedstrijden groomen, maar toen was ik natuurlijk nog wel gezond, ik ben nu beperkt in mijn energie. Dat is dus ook wel een puntje: het altijd met mijn meiden bezig zijn, deed mij veel goed fysiek en geestelijk. Misschien moet ik idd het af en toe nog willen rijden laten varen en toch voor een kneusje gaan, want ik vraag mij wel af hoe dat ik over een jaar niets doen eraan toe ga zijn.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:34

TS .... Een IJslander..... .? Onwijs cool, kilometervreters en voor vele doeleinden te gebruiken.
Ik ben zelf ook een 45+ na ook jaren alleen kwpners te hebben gehad... Ben ik zo blij met mijn ijsco

Prijsklassen : 3500/ 5000 heb je echt een goed recreatiepaard.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:06

Je zit aan de Duitse grens, ga eens bij de Oosterburen kijken, bv op www.pferde.de
Zoekcriteria gebruik (Freizeit), stokmaat (170-180), leeftijd (8-14) en prijs (tussen 2 en 4000) levert al 122 hits op.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:22

Ik weet dat je de hele tijd zegt dat je een groot paard wil vanwege je grote en gewicht en ik vermoed dat het plaatje ook wat wil , maar

heb je wel eens een muildier overwogen?

Deze kunnen kwa gewicht veel meer hebben als een paard, vanwege de genen van de ezel , hebben hele vlakke gangen, lichtrijden hoeft niet, en zijn geweldig met buiten rijden.
In Spanje staan schitterende dieren , gekruist met PRE bijvoorbeeld en met vervoer erbij zit je dan nog ruim onder de 5000 euro.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 45-131-746

Om maar even je gedachten te prikkelen in wat er nog meer aan mogelijkheden zijn.

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:28

Een Groninger is wel te vinden tussen de €3000,-- en € 5000,--, je zult wel wat geduld moeten hebben met zoeken want het aanbod is niet groot. Ik zag dat je in Overijssel woont, op 20 augustus is de nationale keuring van de Groningers in Steenwijk daar kun je een aardig beeld krijgen van deze paarden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:38

al contact mee gehad en die wordt verkocht.

Geoningerdag kan leuk zijn , eens informeren of ik iemand zo gek krijg om mee te gaan.

En je hebt gelijk spatter, het oog wil ook wat, maar ik wil mij vooral niet te zwaar voelen voor een paard, worstel natuurlijk ook nog steeds met het feit dat Lona mij gedragen heeft met een gebroken ruggenwervel, ook al wist ik dat niet en heeft zij mij de jaren na revalideren niets laten merken. Dus laat ik over een ijsco maar niet gaan nadenken monmaster ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-08-16 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:43

Jammer..had nu net zo interessant kunnen zijn. Vragen ze zeker ook nog teveel voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:46

Nee hoor niet te veel op zich, maar ik durf er geen geld aan uit te geven

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:30

Haha, nu zie ik pas dat jij het bent ojajoh... Dan had ik het ook niet gemeld...
Suc6 met je zoektocht....