Met hoeveel rijden jullie in een les?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:57

Ik betaal per les 10,50 en ik rijd in een les met 5-6 personen (die 6e rijdt maar sporadisch in deze les).
We hebben 1 meisje met eigen pony dus die krijgt de meeste 'aandacht' (ben het er zelf niet mee eens, maar helaas is dit bij hier elke instructeur/-trice zo). Als je paard -of jijzelf- ergens moeite mee heeft dan krijg je daar wel meer aandacht voor. Bij gezamelijke oefeningen (wijken, overgangen etc) wordt er naar iedere combinatie apart gekeken en waar nodig tips gegeven. Dus je rijdt niet de hele les 'voor jezelf' zeg maar :D

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:11

theadora99 schreef:
Bij ons rijden er 6 anderen maar volgens mij zijn ze nooit compleet hahahaha. En soms rijden er mensen uit andere lessen mee ivm inhalen enzo, maar ben veel grotere lessen gewend in een kleinere bak. Nu moet ik wel zeggen dat alle paarden wel echt heel groot zijn. Dan heb je al minder mensen dan wanneer je shetlanders in dezelfde bak zou zetten.

Maar gaat het jou niet om de aandacht die je krijgt van je instructrice? 6 mensen is een prima aantal om nog wat kwaliteit uit je les te halen. Dan heb je omgerekend per persoon toch nog zo'n 10 min "individuele aandacht". Natuurlijk zal dat ook per les verschillend zijn, de ene keer ben je meer tips nodig dan de andere keer.
Dan maakt het volgens mij niet uit of je met shetlanders in de bak rijd of met grote paarden. Natuurlijk is het rijcomfort wel beter als er minder grote paarden zijn. :Y)

Silverheart

Re: Met hoeveel rijden jullie in een les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:54

Nu rijd ik in de gevorderdenles en daar rijden nog 4 anderen maar dat vind ik niet erg want het zijn mijn 4 beste vriendinnen!

RobinMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:32

Ik rijd in de gevorderdenles met een stuk of 5 tot 8 andere dus soms wel druk maar normaal valt het mee. Ook hebben we soms nog extra ruiters die moeten inhalen.

_Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:07

Dit verschilt heel erg, meestal zijn we met ongeveer 6-8 paarden. Maar andere keren kunnen het er maar 3 zijn of bijvoorbeeld 12...

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:18

Teveel. Max was 15, wij hadden er meestal 7 tot 10 en dat is dan nog rustig voor onze manege. Maar ik ga naar een andere, daar rijden ze met maximaal 8 en echt het liefst nog minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:48

ik alleen of heel af en toe met een vriendin
groepslessen zijn hier tot 8 personen

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:53

Tot voorkort alleen of samen met een stal genoot. Nu nieuw plekje en zal vanaf nu altijd weer alleen lessen. Via de vereniging zijn ook lessen mogelijk dan met max.3
Vroeger op de manege reed ik met 5 of 6.

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:43

Op de manege waar ik rijd rijden se soms wel met 15 of meer 8)7
Echt veel te veel en in de zomer vakantie komt het laatste paard zelfs tot het 1ste paard bijna!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:57

Ik rij in een beginnersgroep en wij zijn met 5 personen in totaal.

Ziemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:45

Ik rijd met 6 tot 8 in een groep.

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:36

Wij rijden met 5-9 mensen. Het streven van de manege is 9, maar dit wordt (gelukkig) vaak niet gehaald door afmeldingen. Bij 4 mensen of minder gaat de les meestal niet door, dan kan het voor de manege niet uit.