Ik word beschuldigd van diefstal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:34

Ik ben blij dat de beelden gezien zijn
en blij dat er camera's hangen zo kan je je zaak toch hard maken.

Er zijn heel veel stallen waar de mensen kampen vormen als er iets aan de hand is

Maartje1990

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:36

Ik zou die vrouw heel duidelijk maken dat je niet gedient bent van zulke valse beschuldigingen zonder enig bewijs en als dat nog maals voorkomt dat je dan naar de politie stapt vanwege smaad

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:37

Als je denkt dat het niet erger kan -O- . Man man achterlijk mens. Je zou toch bijna zeggen dat ze zo'n kunstje eerder heeft geflikt.
Je hebt je erg netjes gehouden.

Mensen met kortsluiting kom je toch vroeg of laat tegen. En nee verstand komt ook niet altijd met de jaren. Gelukkig heb jij het wel. Zie het maar als lesmateriaal :+ .

Ik ben wel benieuwd of ze van plan is haar keutel weer in te trekken wanneer de druk hoger oploopt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:38

Maartje1990 schreef:
Ik zou die vrouw heel duidelijk maken dat je niet gedient bent van zulke valse beschuldigingen zonder enig bewijs en als dat nog maals voorkomt dat je dan naar de politie stapt vanwege smaad

+:)+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:42

Lieverd, dit vind ik heel erg voor je!

Ik heb alleen jouw eerste post gelezen, verder nog niet.

Al bij de eerste woorden over die vrouw, kreeg ik een enorme boosheid over mij heen, wat een zeer irritante vervelende bemoeizuchtige rotwijf!

Weet je wat? Ik denk dat ze een slachtoffer zoekt en die heeft ze in jou gevonden om haar eigen gedrag en diefstal te verbloemen..............dat is wat ik voel en denk.

Juist zo iemand is gevaarlijk en verpest alles.
Jammer dat de stalhouder haar niet aanpakt en of wegstuurt.

Ik heb zelf altijd heel fijn gestaan op een pensionstal, er raken natuurlijk weleens wat dingen zoek, maar heel vaak is het door de hond gepikt om ermee te spelen en of is naar een ander veiliger plekje gezet door anderen om te voorkomen dat het door de honden gepakt wordt. Heel fijn........nooit werd er wat gestolen of wat dan ook.

Helaas heb ik zelf diefstal meegemaakt maar dan op een manege waar ik toen een paard had staan, zo'n regenjack met het logo van de manege erop, zo eentje wat bijna iedereen heeft, ik hing het even aan de deurtje van mijn zadelkast en binnen een kwartier is ie foetsie en zag ik een ander stalgenootje ermee lopen (dik in het geld zittende mensen met 2 paarden), ik vroeg haar of ik het terug krijg, kijkt die mij aan van, nee hoor is van mij.............terwijl het duidelijk mijn jas is want ik had in het rijgtouwtje speciale knoopjes gelegd als herkenning. Helaas kon ik het niet bewijzen want bijna iedereen had zo'n jas........dus ze kon ermee wegkomen. En ik zag haar wel uit de zadelkamer lopen, snel en gehaast terwijl ze er niks te zoeken had, haar kasten staan in de andere zadelkamer.........en dat precies in diezelfde kwartier.......Geen twijfel mogelijk. Maar ik kan haar niets maken en de manege eigenaar durft niks, want was een goede dikbetalende klant.......

Blijf gewoon met plezier naar je bijrijpaard komen hoor, jij hebt niks fouts gedaan.
Eens komt ze zichzelf tegen (Karma).

Zo en nu ga ik de rest van jouw topic lezen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:56

Mocht er ooit iets van een ander in jullie kast worden gevonden en jij hebt het niet gedaan, sta er ook dan op dat de staleigenaar de beelden terug kijkt! Hierop staat dan de persoon die het wel in jullie kast heeft gelegd.

Voor nu verder geen tips in afwachting hoe het verhaal verder loopt

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:58

Heb alleen de openingspost gelezen. Het is jouw ervaring geschreven. Heel vervelend allemaal dat je je zo rot voelt.

Mijn advies zou zijn om een gesprek aan te vragen met de eigenaresse van de stal, de mevrouw waarmee het niet klikt en jijzelf. Hierbij leg je al je frustraties op tafel en hoop je natuurlijk dat mevrouw dat ook doet. Help het de wereld uit en maak een nieuwe start. Het heeft voor iemand zin om nu dingen te gaan verwijzen en verwijten en de sfeer wordt er niet beter op.

De stal eigenaresse heeft (hoop ik voor haar) hier het laatste woord. Zij is toch deels verantwoordelijk welke sfeer ze op haar stal wil zien en haar pensiongasten/ruiters wil laten beleven. Als er iets niet goed gaat dient ze in te grijpen om erover te praten voordat het echt een conflict wordt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:09

Misschien toch handig om meer dan alleen de OP te lezen

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:23

Van zulke mensen gaan mijn handen nou jeuken, werkelijk waar. Ik snap echt niet hoe mensen zoiets in hun hoofd halen. Wat moet dat fijn zijn, zoveel fantasie te hebben. Ze zou boeken moeten gaan schrijven.

Vraag het haar eens recht voor z'n raap: 'Wat heb ik gedaan dat jou zo kwaad maakt?'. En zorg alsjeblieft dat je hier boven gaat staan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:25

Wat erg! Ik heb ook zoiets meegemaakt plus, ik heb ook een keer zo'n aanvaarding met precies zo'n vrouw gehad die jij beschrijft, dat is enkele jaren geleden. Toen werd ik niet beschuldigd van diefstal maar zette ze de hele stal tegen me op!
Waarom? Geen idee!
Recentelijk werd ik wel beschuldigd van diefstal en werd ik zelfs bedreigd. De staleigenaresse geloofde me gelukkig maar ben alsnog weggegaan, ook omdat ik de paarden aan huis kon krijgen.

Eigenlijk, toen ik nog veel meer "te lief" was, ben ik vaker van dit soort mafkezen tegengekomen.

Bij mij ging het om eigen paarden en verhuisde ik uiteindelijk gewoon van stal, maar zou echt niet weten wat je moet doen... Helemaal vreselijk dat de rest van de stal ook zo kinderachtig er op in gaat en je gaat bestoken.

Aandringen op de camerabeelden en laat haar uiteindelijk haar excuses maken!
Maar de sfeer zal er wel niet beter om worden (daarom ging ik dan op den duur van stal verhuizen, niet eens omdat zo'n mafkees zo naar tegen me deed)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:36

Maartje1990 schreef:
Misschien toch handig om meer dan alleen de OP te lezen

En dan blijf ik bij m'n advies. Allemaal 'soap' verhalen van aangifte bij politie etc. voor een stel sporen :roll: . Niet de hele stal erbij gaan betrekken, iedereen gaat daar een mening over vormen en z'n eigen verhaal/draai eraan geven. Gewoon 1 op 1, in dit geval met de eigenaar van de stal uitpraten en uit de wereld helpen, dit gaat niet overwaaien als deze persoon echt in elkaar zit zoals TS beschrijft. Het gaat niet om een gelijk krijgen of hebben, er speelt iets vanaf dag 1 dat TS daar op stal kwam, daar ligt de oorzaak, wat zit die vrouw zo dwars en waarom maakt ze het TS zo moeilijk? Als je daarachter kun je een conclusie trekken wat je volgende stap gaat zijn.

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:46

Littera schreef:
Spindleberry schreef:
Jeetje ts !
Wat een debiel !
Kan je goed begrijpen
Helaas ook x mee gemaakt ..
De beschuldiger was ng wel een goede vriendin van mij
Helaas geen camera's dus nooit opgelost allebei ook weg van die stal
En geen contact meer
Maar dat gevoel dat is zo naar ..!
Voelde me ook gelijk niet fijn meer
Maar top dat je vriendin en de eigenaresse van je bijrijdpaard je steunen hier in !
Lekker genieten van het paard en de mensen die wel gezellig met jou zijn :(:)

Wat naar voor je dat het ook nog eens een goede vriendin was! Was de reden jaloezie?
Zelf ben ik nu zo blij met die camera's. Anders was het ook mijn woord tegen dat van haar geweest.

Ze liet wel vaak jaloezie zien omdat ik heel goed met een gezinnetje daar op stal kon opschieten en ze me vaak daar vandaan riep zodat ik meer bij haar was (vooral als ik met hun mee reed naar stal)
En was ook niet echt lief als ze over hun praatte ..
En daar had ik natuurlijk een hele andere mening over ..gok dat dat het was
Voor de rest konden we heel goed met elkaar opschieten en had ze alles wat d'r hartje begeerde dus daar lag het iniedergeval niet aan .
Gelukkig geloofde de andere mij wel dus maakte het toch stuk dragelijker om die gemene blikken van mij af te zetten :)
Achja soms loopt t niet zoals je hoopt .
Idd die camera's beste uitvindingen !
Hopelijk word het straks weer leuke sfeer op je stal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:53

Pislink kan ik worden van dit soort mensen. En wat heb jij je netjes en correct opgesteld, petje af. Wat ik trouwens minstens zo erg vind aan deze situatie is dat dat gekke w**f de rest meekrijgt in haar kolder. Onbegrijpelijk vind ik dat. Zelf ook meegemaakt: ging niet over diefstal, maar wel een poging tot karaktermoord....walgelijk vind ik het. Sterkte daar en kop op! +:)+

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:03

Wauw wat een verhaal zeg -O- Gelukkig steunen de eigenaresse en je vriendin jou.
En wat fijn dat de staleigenaar de beelden bekeken heeft.

Als iemand dat bij ons zou flikken... denk dat de eigenaresse haar volle 1.60 in de strijd gooit, moet je niet flikken bij haar bijrijdsters *D

xbronte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:09

Jeetje, dat mens spoort echt niet zeg. Heel naar verhaal, en eigenlijk vooral het feit dat zij ook nog de hele stal meekrijgt. Belachelijk.... Ik hoop voor je dat het straks goed opgelost is, jij houdt het zelf in elk geval erg netjes, heel knap!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:18

Als je die mw even tuk wil hebben, spreek je de eerste de beste aan als je op stal komt om te gaan rijden en zeg je : Zou je even mee willen lopen zodat je kan zien dat ik mijn (onze) eigen spullen gebruik. Dan kan mw me ook niet beschuldigen van diefstal.
Zo zeg je meteen tegen "de andere" dat je vals beschuldigd wordt, zij kunnen zien dat je niks verkeerds doet en mw kan je nergens van beschuldigen.
Dan trekt de rest wel bij en mw is uit gelu.....d.....
Denk dat het dan heel snel over is. En stug volhouden dat er iemand mee loopt. Zeg gewoon dat je geen zin hebt in gedoe en dat je geen geheimen hebt.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:20

Jeetje wat een gedoe over sporen :?
Pff waar zijn we tegenwoordig allemaal mee bezig. Helaas ken ik ook zulke mensen, maar dan niet in de paardenwereld, jammer genoeg. Ik hoop dat jullie er snel uit geraken (eigenaresse en jij) en ik hoop dat je dat vervelende mens niet veel meer onder ogen moet komen. Ik kan daar absoluut niet tegen, tegen zulke mensen. :(

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:26

Luister meis, er zijn een hoop stallen waar er minstens één van de oude garde rond loopt (iemand die er lang staat) die zijn gewoon niet gek op nieuwigheid, pissen nog net niet tegen de box-deuren om hun territorium uit te zetten, vreselijk gewoon !! Vaak ook nog zo'n clubje ja-knikkers er omheen zonder eigen mening. Ik zou samen met de eigenaresse van je paard naar de stal eigenaar gaan om madam terug te fluiten, klikken is niet netjes maar als ze jou als hoop strond behandeld en jou zwart maakt met onterechte beschuldigingen en ze is niet bereidt met jou in gesprek te gaan laat ze je geen keus ! Je hebt nietsss met haar te maken, de volgende keer dat ze je weer aanspreekt betrekkende zaken die haar niets aan gaan, moet je het echt voor jezelf opnemen en haar afbluffen, zeg gewoon zoiets als "laat me met rust, bemoei je met je eigen zaken !" Ik zou de camera beelden opeisen, om je naam te zuiveren. Echt vreselijk zo'n treiterbak op stal waardoor jij je niet op je gemak voelt, laat elkaar met rust, "bully" verder negeren dat wijf.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:41

Ah vervelend voor je zeg.. ( heb niet alle antwoorden gelezen )
Ik herken het deels wel..Bij mij op stal staat ook zo'n vrouw die de boel opstookt.( roddelt/liegt over mij tegen anderen )
Heel vervelend dat vaak 1 iemand helaas zo de boel kan opstoken en dat de rest daar gewoon in volgt zonder jou te kennen of iets van de feiten afweten. ( maar dat zegt eigenlijk meer over hun dan over jou )

Beste is negeren en alle telefoon nummers van die vrouwen blokkeren en erboven blijven staan, maar wel vriendelijk blijven en gewoon hoi en doei zijn. Laat jezelf niet weg pesten !

En als iemand op die ( beschuldigende toon ) tegen jou praat mag jij gerust het afkappen en zeggen dat het hun zaken niet zijn en eerst een excuses eisen van diegene die jou verkeerd behandelen voor je met ze verder praat, want dat hoef je niet te accepteren.

Erg hé, dat dit vaak vrouwen van boven de 40 zijn.. die waarschijnelijk gewoon jaloers zijn ofzo, of zich vervelen. ( en waarschijnelijk zal ze dit wel vaker geflikt hebben bij anderen)

ps: ik zou zelf niet het gesprek aan gaan, zij heeft een probleem met jou dus zei hoort naar jou te komen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:54

Zulke mensen kunnen we missen als kiespijn. Ws zo'n maatschappelijk teleurgestelde vrouw die een ander het licht in de ogen niet gunt. Gatver

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:51

Een bericht via een Whatsapp groep zou ik via de eigenaresse van het paard laten doen TS. Iets in de trant van "zoals jullie waarschijnlijk inmiddels weten zijn de camerabeelden bekeken en is zoals ik had verwacht gebleken dat mijn bijrijdster niets te maken heeft met gestolen sporen. Ik ben blij dat dit is opgelost en hopelijk gaan we met een schone lei verder'.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:12

Ik zou dat niet via Whatsapp doen, maar echt face to face. Dan kan niemand het verkeerd interpreteren, zeggen dat ze het niet gelezen hebben etc. Dit soort dingen kun je echt het beste IRL aanpakken.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:20

Vreselijk, ik hoop dat de situatie snel wordt opgelost. Echt van de zotte dit.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:26

Ik had uit wanhoop een paar nieuwe sporen naar haar hoofd gesmeten en gezegd: ik heb niets gestolen maar enkel om van jouw gezeur af te zijn hierover krijg je van mij een paar nieuwe. En nu nooit meer tegen mij praten, doei.

En nee zo kom je niet schuldig over, op camera staat het tegendeel bewezen. Je maakt enkel een punt. Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat je nog geen euro wilt uitgeven. Het is ook meer een statement die ik zou maken omdat het lijkt dat iedereen achter haar staat. Als er nieuwe sporen zijn, valt er niks meer te zeuren.

Edit: ik had haar ook flink toegesproken en niet in de vorm van zullen we om de tafel? Je bent onschuldig! Soms moet je mensen op hun plek zetten. Zij heeft iets in haar hoofd gehaald en zal niet stoppen tot jij laat zien dat je niet de zwakste schakel bent. Vaak is een keer hard zijn voldoende. Nogmaals, dat moet je wel kunnen en willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:30

Maar ergens kom je zo wel schuldig over, Harvey1. Ik heb ooit een hele uitgebreide ruzie gehad met een ex-huisgenoot over een fles drank. Ging echt om 15 euro ofzo, vergelijkbaar met het bedrag van de sporen. Hij bleef maar volhouden dat hij het niet had opgedronken (wat wel zo was, de glazen stonden zelfs in zijn kamer) maar uiteindelijk kwam hij wel met een nieuwe fles aanzetten, 'om van mijn gezeur af te zijn'. Dire maanden later heeft hij in een dronken bui toegegeven dat hij de eerste fles wel had leeggedronken, wat ik al die tijd al wist en waar ik dus behoorlijk pissig over ben geworden.

Als je de sporen niet gepakt hebt, hoef je ook geen nieuwe voor haar te kopen, klaar. Ook niet om een punt te maken.