Ik heb gewoon geen klik..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

Re: Ik heb gewoon geen klik..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 01:51

Ik lees met veel verbazing dit topic door, TS schrijft af en toe: net niet gevaarlijk. Als ik iemand de woorden 'net niet gevaarlijk' hoor zeggen in combinatie met het loopt mis, het werkt niet, dan zeg ik direct verkopen, want dan wordt het snel 'net wel gevaarlijk'. Je moet niet je eigen leven bewust op het spel gaan zetten, je mag wat risico's opzoeken, maar er zijn grenzen.

Goed dat je hulp hebt TS, dat je die gevaarlijke situaties snel kan omzetten in leuke situaties!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 06:36

Het wordt al snel net niet gevaarlijk als je bij zo'n paard geen leider bent, dat is ook heel snel weer op te lossen door te leren hoe dat wel te zijn. Daarom zie ik geen nood in verkopen. Tenzij blijkt da TS het niet in zich heeft. Dan blijft het gevaarlijk en dat is uiteraard geen optie!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 06:48

Mijn lesgeefster zei altijd, voor dit paard waar het niet met werkt en je je niet veilig voelt, zijn er momenteel nog 10 andere leuke paardjes te vinden die wel naar je eisen voldoen en waar het wel mee zou werken.

Als je je er echt niet meer comfortabel en veilig voelt, zou ik er ook niet te lang over twijfelen.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:34

Wat ik uit de verhalen van TS opmaak is een gebrek aan leiderschap. Paarden zijn van nature kuddedieren, zo zien zij jou en je paard samen ook een kudde. In een kudde hoort een leider te zijn, normaal gesproken is de mens dat, die bepaalt wat er gaat gebeuren en waar jullie heen gaan. Wanneer paarden niet het leiderschap van hun baas krijgen, dan zullen zij zelf die rol overnemen. Dit is niet om uit te proberen, om te pesten oid, maar puur vanwege het kudde instinct, stel er komt gevaar, dan moet iemand de kudde aan kunnen sturen. De regel is wie beweegt, die bepaalt, dus wanneer jij wegloop wanneer je paard de kont naar je toe draait, heeft zij op die manier het leiderschap in handen. Naar mijn idee heeft dit weinig met klik te maken, wanneer jij je paard niet voldoende de leiding geeft, zal ditzelfde ook met een ander paard gebeuren, uiteraard is het ene paard dominanter dan de ander, en zal de een sneller de leiding overnemen dan de ander.

Zoals al meerdere keren gezegd hier, dit zul je moeten oplossen met lessen in grondwerk, zorgen dat je zelf de leiding over je paard kunt nemen, ongeacht of het nou je huidige paard is, of een ander. Wat betreft verkopen en klik, ik ben dus erg benieuwd hoe het voelt voor jou wanneer je hierin wat meer ervaring en kunde in ontwikkelt. Wellicht blijkt na een tijdje alsnog dat jullie inderdaad niet de juiste match zijn, dan is verkopen verstandiger, maar het zou ook zomaar kunnen dat jullie prima met elkaar kunnen opschieten en lol hebben met elkaar wanneer de verhoudingen weer wat duidelijker zijn.

Ik las een positief berichtje hierboven dat je hulp kreeg, dat is super, ik ben erg benieuwd! :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:50

Ik ben het levende bewijs (en ik denk met meerdere) die met succes een Draver hebben hoor.
Dravers zijn juist heel mensgericht, een betere spiegel kun je niet hebben.
Als ik mijn dag niet heb, kan ik rijden beter overslaan, want Cal voelt dat gelijk aan mij. Daarnaast is het een kwestie van opvoeden. Net als mijn (gepensioneerde) pony kan ik m laten staan waar ik wil, en verzet geen stap voor dat ik het zeg.

Mijn advies: Verkopen en op zoek naar een rustiger paard. Dit kan een leuk paard worden, maar moet wel consequent worden opgevoed.

Liindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:15

Ik lees dat je nu hulp krijgt, super om te lezen :))
Ik hoop echt dat jullie eraan kunnen werken!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 17:24

Ik heb toch de knoop door gehakt om haar te koop te zetten.
Heb goed overlegt thuis en dit leek ons het beste.

Dit is mijn en onze beslissing dus graag geen commentaar.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:27

Tuurlijk geen commentaar! Je hebt er goed over nagedacht immers.

Wil je wel weer voor een ander paard gaan kijken?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 17:29

troi schreef:
Tuurlijk geen commentaar! Je hebt er goed over nagedacht immers.

Wil je wel weer voor een ander paard gaan kijken?

Dat weet ik nog niet! Wil dan wel na de manege en daar stallen, en les natuurlijk eventueel zou een paard hier nog zomer kunnen staan.

Maar daar ga ik nog even goed over na denken!
Voelt nu wel raar dat ze te koop staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:34

Janinevv schreef:

Van mij zeker geen commentaar! Ik vind het juist dat je een knoop hebt doorgehakt! Soms is voor verkopen meer moed nodig dan voor houden. Zoveel mensen die daar te lang mee wachten en maar tegen beter weten in door blijven gaan...

Nu heb je tijd om een goed adresje voor haar te vinden. Ergens waar zij op haar plek is.

Succes met de verkoop.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 17:36

safina schreef:
Janinevv schreef:

Van mij zeker geen commentaar! Ik vind het juist dat je een knoop hebt doorgehakt! Soms is voor verkopen meer moed nodig dan voor houden. Zoveel mensen die daar te lang mee wachten en maar tegen beter weten in door blijven gaan...

Nu heb je tijd om een goed adresje voor haar te vinden. Ergens waar zij op haar plek is.

Succes met de verkoop.

Ja precies heel erg bedankt!

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:46

Ik snap je beslissing helemaal! Knap dat je de knoop nu hebt doorgehakt.
Nu kan je voor haar een fijn plekje vinden bij iemand die beter bij haar past en jij op zoek naar een paardje wat beter bij jou past :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 17:53

Janntjuh schreef:
Ik snap je beslissing helemaal! Knap dat je de knoop nu hebt doorgehakt.
Nu kan je voor haar een fijn plekje vinden bij iemand die beter bij haar past en jij op zoek naar een paardje wat beter bij jou past :)

Bedankt voor je reactie! Ga zeker goed plekje zoeken voor haar!

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:58

Alleen jij kunt beslissen wat je ermee wilt. Als het niet goed meer voelt om er mee door te gaan, moet je het niet doen. Proberen er wat van te maken gaat alleen als je dat zelf ook 100% wilt. Succes met de verkoop, hopelijk komt ze op een goed plekje terecht.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 18:20

yza1987 schreef:
Alleen jij kunt beslissen wat je ermee wilt. Als het niet goed meer voelt om er mee door te gaan, moet je het niet doen. Proberen er wat van te maken gaat alleen als je dat zelf ook 100% wilt. Succes met de verkoop, hopelijk komt ze op een goed plekje terecht.

Dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:25

TS, paarden en paardrijden moeten leuk blijven en niemand heeft een oordeel te vellen over jouw beslissing. Als naar jou gevoel jij en je paard geen match zijn, dan is het absoluut geen schande om niet meer met mekaar verder te gaan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:27

Dat is toch prima? Je hebt het geprobeerd, met een zonder hulp en jullie lijken gewoon niet zo'n goede combinatie te zijn. Daar is niets mis mee. Kies voor jezelf: paardrijden is fun, zeker met de leukste pony/paard van Nederland. Heb je die niet? Tja, dan gaat het over. Best stoer als je die beslissing durft te nemen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:33

Sterkte met de verkoop ts. Hopelijk vinden jij en je paard allebei een maatje voor het leven.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:35

Air schreef:
De makkelijke weg is inderdaad je paard verkopen en er een doodbraaf paard voor terugkomen. Maar er zijn maar weinig paarden die niet een loopje met je gaan nemen, vroeg of laat, op het moment dat je geen leiderschap biedt.

Als je je er voor inzet zal het een grote leerervaring zijn waar je ook naast de paarden wat aan hebt.

Hier ben ik het mee eens!

En dravers zijn van die karaktervolle dieren, wat niet altijd makkelijk is voor de beginners.

Ik weet zeker dat het aan jou ligt, want in het begin ging het super en later niet meer, komt doordat je niet weet hoe en wat en hem niet begrijpt. Het is nog te hoog gegrepen voor jou om een paard op te kunnen voeden.

Eerst maar eens ervaring op gaan doen door paarden te gaan verzorgen etc.

En nu je hem toch hebt, niet te snel opgeven en neem eens les.........pas dan kun je zeggen of het klikt of niet............

Het kan de beste overkomen dat er gewoon geen klik is.

Hopelijk vind je er snel een goed tehuis voor en kun je verder. Het is nog altijd jouw eigen beslissing om je paard te gaan houden of niet.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 18:38

Ragdollcat schreef:
Air schreef:
De makkelijke weg is inderdaad je paard verkopen en er een doodbraaf paard voor terugkomen. Maar er zijn maar weinig paarden die niet een loopje met je gaan nemen, vroeg of laat, op het moment dat je geen leiderschap biedt.

Als je je er voor inzet zal het een grote leerervaring zijn waar je ook naast de paarden wat aan hebt.

Hier ben ik het mee eens!

En dravers zijn van die karaktervolle dieren, wat niet altijd makkelijk is voor de beginners.

Ik weet zeker dat het aan jou ligt, want in het begin ging het super en later niet meer, komt doordat je niet weet hoe en wat en hem niet begrijpt. Het is nog te hoog gegrepen voor jou om een paard op te kunnen voeden.

Eerst maar eens ervaring op gaan doen door paarden te gaan verzorgen etc.

En nu je hem toch hebt, niet te snel opgeven en neem eens les.........pas dan kun je zeggen of het klikt of niet............

Het kan de beste overkomen dat er gewoon geen klik is.

Hopelijk vind je er snel een goed tehuis voor en kun je verder.

Jaa heb wel shetlanders en dat durf ik veel sneller aan te pakken dan zo groot paard dat een echte leider nodig heeft.
Ik weet zeker dat er wel iemand voor haar is.
En mijn pony komt op zijn tijd!

Jelloy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:40

Hoe raar en onduidelijk dit klinkt, niet te veel aandacht aan geven. Je paard probeert je uit, dit doet ieder paard. Als hij schrikt ga jij nog eens langs de plek waarhij schrok en doe je net of er niks is gebeurd. Hij zal vanzelf merken dat hij niet zomaar moet schrikken. Ik zou vooral dingen met hem gaan doen die jij leuk vindt, gewoon plezier maken! En niet te veel aandacht aan besteden. :o

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:44

Jelloy schreef:
Hoe raar en onduidelijk dit klinkt, niet te veel aandacht aan geven. Je paard probeert je uit, dit doet ieder paard. Als hij schrikt ga jij nog eens langs de plek waarhij schrok en doe je net of er niks is gebeurd. Hij zal vanzelf merken dat hij niet zomaar moet schrikken. Ik zou vooral dingen met hem gaan doen die jij leuk vindt, gewoon plezier maken! En niet te veel aandacht aan besteden. :o

Ze heeft inmiddels besloten haar paard te verkopen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 19:42

Jelloy schreef:

Ik heb inderdaad besloten om haar te verkopen!

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 06:07

Goede keuze!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:31

Ik kan je begrijpen, jammer maar helaas.
Ik hoop dat je het de volgende keer beter treft!