Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
troi schreef:Tuurlijk geen commentaar! Je hebt er goed over nagedacht immers.
Wil je wel weer voor een ander paard gaan kijken?
Janinevv schreef:Ik heb toch de knoop door gehakt om haar te koop te zetten.
Heb goed overlegt thuis en dit leek ons het beste.
Dit is mijn en onze beslissing dus graag geen commentaar.
safina schreef:Janinevv schreef:Ik heb toch de knoop door gehakt om haar te koop te zetten.
Heb goed overlegt thuis en dit leek ons het beste.
Dit is mijn en onze beslissing dus graag geen commentaar.
Van mij zeker geen commentaar! Ik vind het juist dat je een knoop hebt doorgehakt! Soms is voor verkopen meer moed nodig dan voor houden. Zoveel mensen die daar te lang mee wachten en maar tegen beter weten in door blijven gaan...
Nu heb je tijd om een goed adresje voor haar te vinden. Ergens waar zij op haar plek is.
Succes met de verkoop.
Air schreef:De makkelijke weg is inderdaad je paard verkopen en er een doodbraaf paard voor terugkomen. Maar er zijn maar weinig paarden die niet een loopje met je gaan nemen, vroeg of laat, op het moment dat je geen leiderschap biedt.
Als je je er voor inzet zal het een grote leerervaring zijn waar je ook naast de paarden wat aan hebt.
Ragdollcat schreef:Air schreef:De makkelijke weg is inderdaad je paard verkopen en er een doodbraaf paard voor terugkomen. Maar er zijn maar weinig paarden die niet een loopje met je gaan nemen, vroeg of laat, op het moment dat je geen leiderschap biedt.
Als je je er voor inzet zal het een grote leerervaring zijn waar je ook naast de paarden wat aan hebt.
Hier ben ik het mee eens!
En dravers zijn van die karaktervolle dieren, wat niet altijd makkelijk is voor de beginners.
Ik weet zeker dat het aan jou ligt, want in het begin ging het super en later niet meer, komt doordat je niet weet hoe en wat en hem niet begrijpt. Het is nog te hoog gegrepen voor jou om een paard op te kunnen voeden.
Eerst maar eens ervaring op gaan doen door paarden te gaan verzorgen etc.
En nu je hem toch hebt, niet te snel opgeven en neem eens les.........pas dan kun je zeggen of het klikt of niet............
Het kan de beste overkomen dat er gewoon geen klik is.
Hopelijk vind je er snel een goed tehuis voor en kun je verder.
Jelloy schreef:Hoe raar en onduidelijk dit klinkt, niet te veel aandacht aan geven. Je paard probeert je uit, dit doet ieder paard. Als hij schrikt ga jij nog eens langs de plek waarhij schrok en doe je net of er niks is gebeurd. Hij zal vanzelf merken dat hij niet zomaar moet schrikken. Ik zou vooral dingen met hem gaan doen die jij leuk vindt, gewoon plezier maken! En niet te veel aandacht aan besteden.
Jelloy schreef:Hoe raar en onduidelijk dit klinkt, niet te veel aandacht aan geven. Je paard probeert je uit, dit doet ieder paard. Als hij schrikt ga jij nog eens langs de plek waarhij schrok en doe je net of er niks is gebeurd. Hij zal vanzelf merken dat hij niet zomaar moet schrikken. Ik zou vooral dingen met hem gaan doen die jij leuk vindt, gewoon plezier maken! En niet te veel aandacht aan besteden.