Wat doen met verzorgster?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Re: Wat doen met verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 16:26

Ik heb helemaal niet veel eisen zolang de verzorgster zich houd aan de duidelijke regels: zorgzaam, respect en verantwoordelijkheid.. meer vraag ik ook niet en lijkt mij niet zo raar als eigenaar. Met een beetje logica weet je ook dat je een 3 jarige die niet zo lang onder zadel is, hoort af te matten door voluit te gaan crossen en erna nog eens aan het werk te zetten, met iets wat deze helemaal nog niet kent.

Of ik bang ben om ze uit handen te geven? Ja dat zeker! Door een nare ervaring met vorige verzorgster, blijf ik liever een langere periode bij diegene zodat we elkaar leren kennen en ik weet wat ik kan/mag verwachten van kundigheid naar de dieren toe. Ik leg niet uit hoe ze het moet doen hé, als ik merk dat ze het moeilijk had of iets niet begreep, dan legde ik dit volledig uit zodat ze zelf steeds bij leerde. Pas wanneer ik zelf vond dat ze het 100% begreep liet ik haar volledig alleen met de pony's, zo had ik er ook een beter gevoel bij..dan kan ik het mij later niet kwalijk nemen dat ik er geen tijd in heb gestoken en ook omdat ik vind dat het contact met de persoon goed tot perfect moet zij, iedereen moet op 1 zelfde lijn zitten anders gaat dit nooit werken, ben ik van mening.

Ga dan als eigenaar ook nooit kwaad of onrespectvol spreken tegen die persoon, dat hoort ook niet gezien ze toch ook een 'dienst' verleent. Ben zelf ooit eens verzorgster geweest waarbij ik meer slaaf was als verzorgster, dit is dan ook absoluut niet de bedoeling.. ik ga niemand behandelen zoals ik zelf niet behandeld zou willen zijn. Voor het toch goed af te sluiten ga ik haar zelf initiatief laten nemen voor te komen, voor de laatste keer, maar dan zal ik ook eens goed met haar praten op een rustige manier zodat ze zelf alles goed begrijpt en toch nog goed kan afscheid nemen van de pony's.

Iris02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:41

Je hebt een goeie beslissing genomen!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:05

Het lijkt me niet dat dit nog gaat werken. Maar ik moet wel zeggen dat je zelf ook niet bepaald consequent bent. Je geeft aan dat je een checklist op zult hangen voor minimaal de komende keren en vervolgens laat je dat (zonder het daar over te hebben) eenzijdig afweten. Dat is niet echt betrouwbaar.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:44

toedeloe, adios, bye bye!!! geen denken aan dat ik haar zou laten blijven komen... abnormaal dit, zo ga je niet met andermans spullen om maar ook vind ik dit niet respectvol voor het diertje.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:54

Amaai jij bent een geduldige persoon TS. Bij mij vloog ze na waarschuwing 1 al. Ik zou overigens ok niet het geduld hebben om ze 6 (!) maanden op te leiden alvorens het uit handen te geven. Of ze kennen het, of ze kennen het niet, 1 maand is hier de proef, maar ik ga niet 6 maanden hun handje staan vast houden. En dan nog: je hebt dat zo lang gedaan en NOG weet ze niet hoe ze zorg moet dragen voor de spullen? :evaw: zou ik zeggen.
Ik heb zelf redelijk snel een gevoel of ik met iemand klik of niet, en of die persoon mij aan staat of niet (als in: betrouwbaar of niet). Al heb ik me daar ook al lelijk in vergist (iemand die ik dacht betrouwbaar ingeschat te hebben, heeft mijn pony helemaal verkl**t)

En weet je, "veeleisend".. ik vind je niet veeleisend. Ten eerste ben jij de eigenaar en als er iets gebeurd dan ben jij verantwoordelijk... Ten tweede, gewoon je aan de regels houden en er is niets aan de hand toch? niets mis mee om alles ordelijk te willen hebben.

Wij hebben nu terug een verzorgster (alle, ondertussen heeft ze haar eigen pony die bij ons staat) en in het begin heb ik het ook vaak genoeg gezegd hoe we alles graag hadden etc (dit ligt daar, dat ligt daar etc). Gelukkig is zij een van de uitzonderingen die wèl gezond verstand heeft dus al bij al gaat het prima, we hebben het echt getroffen van iemand te vinden die nog gezond verstand heeft en een beetje respect kent. Maar heb ook al veel verzorgers gehad die je 3x iets kan zeggen en dan hebben ze het nog niet door. Die gaan bij mij wel redelijk snel richting de uitgang :j Ooit nog iemand gehad die constant zat te roken bij mijn paarden. Die is er niet goed van geweest }> :+

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:04

Ik zou inderdaad ook nog 1 bloedserieus gesprek aangaan.
Inderdaad; het slordige gebruik van spullen is ernstig vervelend, maar vooral het in de wind slaan van de veiligheidseisen die jij 'hebt' lijkt me nog erger.

Wat gebeurt er als zij zonder cap rijdt, draaft/galoppeert op plekken waar het niet hoort en er vanaf valt?
Dan heb je best kans dat er naar jou gewezen gaat worden!

-

Ik lees net dat je op een goede manier gehandeld hebt, haha sorry.
Zal vast een opluchting voor jou zijn?

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:20

Ik weet niet of zij nu nogsteeds zorg neemt voor jou pony's, of dat dit nu beter mocht gaan. Maar zo niet zou ik er een eind aan breiden. ... Zo ga je absoluut niet met dieren en andermans spullen om ! Dat kan iedereen wel bedenken... Jij hebt gewoon pure pech met deze verzorger dat kan ik je wel vertellen, een aantal maanden mee kijken is meestal namelijk zeker niet nodig! Maar bij haar duidelijk niet genoeg. Voor zowel jou eigen gevoel als de veiligheid van je pony's zou ik een andere verzorger zoeken ook omdat zij toch in draf/galop naar het landje gaat waar zij moet uitstappen zonder cap Etc etc. Nu zijn het deze dingen straks wordt het nogmeer...
Hoogstwaarschijnlijk heb je binnen mum van tijd een nieuwe leuke verzorger die staat te popelen om jou pony's aandacht te geven !

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:23

Ik heb precies hetzelfde als het op materiaal en verzorging aankomt, dus ik vind je eisen totaal niet hoog. Ik ben zelf maar een verzorgster van een paard, maar toen een van mijn medeverzorgsters niet zorgvuldig met materiaal en paard omging heb ik de eigenaar meerdere malen aan de telefoon gehad om dit te laten weten. Ook liet dat meisje het paard vaak in de steek en kon maar niet begrijpen waarom ik het op zou moeten lossen als niemand uit ging mesten en haar beweging te geven, want het was toch haar dag?

Nee, als dat diertje van mij was geweest had ik haar al veel eerder weggestuurd, maar haar eigenaar is heel relaxed en heeft zoiets van ach, als het materiaal maar niet stukgaat. Maar het niet goed verzorgen en niet op komen dagen/het veel te laat af laten weten ging ook hem te ver. Nee, het is zorg dat je dit soort problemen heel duidelijk aankaart, want voor zover ik weet had dat meisje psychische problemen waardoor ze niet goed met de regels en met ons om kon gaan. Erg vervelend allemaal, maar soms moet je gewoon op zoek naar een beter alternatief. Dat is er voor mijn gevoel altijd wel als het echt niet goed lijkt te gaan.

Iris02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:18

De eigenaar van mijn verzorgpaard heeft een klein contract opgesteld voor verzorgsters. En ik moet elke keer in de agenda schrijven wat ik heb gedaan. En ik moet zeggen dat dat van beide kante veel vertrouwen geeft.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:50

Irishuizinga schreef:
De eigenaar van mijn verzorgpaard heeft een klein contract opgesteld voor verzorgsters. En ik moet elke keer in de agenda schrijven wat ik heb gedaan. En ik moet zeggen dat dat van beide kante veel vertrouwen geeft.

Zoiets hebben wij ook. Het is de bedoeling dat we in de groepsapp zetten wat we gedaan hebben, zeker zodat de volgende weet of meer beweging noodzakelijk is en/of er ergens problemen waren. Dat maakte het heel makkelijk toen het paard haar benen open had gehaald en toen ze mok had kan ik je zeggen.
Vroeger hadden we ook een soort agenda, maar inmiddels heeft de eigenaar ook whatsapp dus dit was niet meer nodig. Behalve dat het handig is is het ook erg leuk! :D

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 11:59

Het is inmiddels 2 weken geleden en zoals gedacht laat ze niets meer van haar weten. Ikzelf ga niet het initiatief nemen om haar te laten komen voor afscheid te nemen, dat laat ik aan haar over. Ondertussen is het ook druk waardoor ze toch niet veel zou kunnen doen: rijpony is verkocht en er is een net niet jaarling bijgekomen die nog niet veel kent waardoor ik geen jong persoon alleen mee gaat laten wandelen, zeker omdat de jaarling nog niet echt haar grenzen kent. Merrie gaat volgende week naar de hengst en blijft daar 1 maand, andere merrie gaan ophalen in NL en even niets mee doen buiten aan elkaar wennen, hoogdrachtige merrie die niet veel meer aankan buiten wandelingen van 15min en kambeurten.

Ik zal dan ook als de drukke periode voorbij is, dus ook na al mijn medische onderzoeken want ik ga nu kliniek in en uit, opzoek naar een nieuwe verzorg(st)er. :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:40

jeetje!
ik ben zelf een verzorgster.
en dit is een nachtmerrie die ik ooi theb gehad, dat ik dit deed en dan 'ontdekt werd'
dit is onacceptabel, ze moet zo blij zijn dat ze jou laarzen mag lenen. en al zoveel mag!

ik zou zeggen: ik heb t al te vaak gezegd, sorry je bent niet geschikt, dag!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 06:51

Hier 2 meisjes die niet meer willen omdat ze mijn ruin niet leuk vinden.En hij is rustig,trouw als hij je goed kent.Zelfs een beetje een watje.Zit geen kwaad in.Zoveel meisjes die het graag willen.Terwijl mijn merrie de heks is.Nou ja,dan niet.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:51

Ik vind dit dubbel.
Ik denk aan de ene kant dat als je iemand wilt die je helpt bij de verzorging van je paarden vanwege je revalidatie, dat je ervoor moet zorgen dat ze dus niet met halsters van 200 euro en dure rijlaarzen aan de haal gaan. Dat vind ik persoonlijk best raar. Een bijrijder heeft toch gewoon zelf laarzen? En een halstertje van 5 euro is toch ook prima?
Bij paarden in de buurt gaat nogal vaak iets kapot is mijn ervaring.

Verder vind ik dat je best wel streng bent. Natuurlijk heb je het recht om een cap te eisen, dat vind ik heel goed.
Maar als jij zegt dat ze moet longeren voor het rijden, en ze doet het niet... is toch haar probleem? Als ze er vanaf valt mag ze op de blaren zitten. Zelfs al zou er iets ernstigs gebeuren, als goed is ben jij daarvoor verzekerd, en zij mag alsnog op de blaren zitten. Maar waarschijnlijk leert ze er snel genoeg van.

Als ik jou was zou ik die dure spullen lekker binnen neer leggen, zodat ze ze niet meer kan gebruiken. Lekker zelf laarzen laten meenemen. en vooral laten leren van eigen fouten.

Natuurlijk heb jij altijd het recht om dingen te willen op een bepaalde manier. want je bent eigenaar. Maar ik bedoel te zeggen: je maakt het er niet makkelijker op voor de verzorger. Ik zou er horendol van worden van iemand die continue zegt wat ik moet doen, terwijl ik zelf ook voldoende ervaring heb en prima keuzes kan maken.
Ik ben dus bang dat de motivatie van veel verzorgers dan snel weggaat en je zonder verzorger zit.
utieraard kun je een ander zoeken, maar het is altijd maar afwachten wat je op de stoep krijgt.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 15:21

RoyceMack schreef:
Ik vind dit dubbel.
Ik denk aan de ene kant dat als je iemand wilt die je helpt bij de verzorging van je paarden vanwege je revalidatie, dat je ervoor moet zorgen dat ze dus niet met halsters van 200 euro en dure rijlaarzen aan de haal gaan. Dat vind ik persoonlijk best raar. Een bijrijder heeft toch gewoon zelf laarzen? En een halstertje van 5 euro is toch ook prima?

Verder vind ik dat je best wel streng bent. Natuurlijk heb je het recht om een cap te eisen, dat vind ik heel goed.
Maar als jij zegt dat ze moet longeren voor het rijden, en ze doet het niet... is toch haar probleem? Als ze er vanaf valt mag ze op de blaren zitten. Zelfs al zou er iets ernstigs gebeuren, als goed is ben jij daarvoor verzekerd, en zij mag alsnog op de blaren zitten. Maar waarschijnlijk leert ze er snel genoeg van.

Als ik jou was zou ik die dure spullen lekker binnen neer leggen, zodat ze ze niet meer kan gebruiken. Lekker zelf laarzen laten meenemen. en vooral laten leren van eigen fouten.

Natuurlijk heb jij altijd het recht om dingen te willen op een bepaalde manier. want je bent eigenaar. Maar ik bedoel te zeggen: je maakt het er niet makkelijker op voor de verzorger. Ik zou er horendol van worden van iemand die continue zegt wat ik moet doen, terwijl ik zelf ook voldoende ervaring heb en prima keuzes kan maken.
Ik ben dus bang dat de motivatie van veel verzorgers dan snel weggaat en je zonder verzorger zit.
utieraard kun je een ander zoeken, maar het is altijd maar afwachten wat je op de stoep krijgt.

Ik zit inmiddels al enkele weken zonder verzorgster en eerlijk gezegd vind ik het op dit moment(!) best wel oké, alle merries gaan bij de hengst en de ene moet nog minstens 2 weken alvorens ze mag bevallen. Mijn laarzen aandoen liet ik toe, zelf gezegd tegen haar, omdat zij zo van die brede en rubere laarzen had die je meestan bij beginners ziet,geen enkele steun dus. Dat ze mijn laarzen gebruikte had ik dus geen enkel probleem mee, waar ik wel een probleem mee had is dat ze ze gewoon midden in de stalgang neergooide/legde, vol modder. Heb zat goedkope halsters(+20 paard zelfs) maar toch ging ze met mijn showhalster gaan wandeleren terwijl ze duidelijk wist dat dit niet mocht.

Longeren voor het rijden heeft ze maar 1x moeten doen trouwens, dat ze eraf valt is mijn probleem niet want ik ben goed verzekerd, maar heb wel een probleem ermee dat dit gebeurt op een open plek waar pony snel op de baan kan terecht komen.

Ik vind absoluut niet dat ik streng ben : zorg dragen voor spullen, alles in de staat houden zoals er voor, verantwoordelijkheid en denken aan veiligheid om bestwil van jezelf en dieren. Elk hoofdstel/halster heeft een eigen haak, niet moeilijk om er weer aan te hangen ipv gewoon midden in de stalgang op de grond te laten slingeren.

Maar goed ik zit nu zonder verzorgster en heb er op dit moment niet echt veel problemen mee, er is hier zelf een rust op mijn schouders komen te vallen. Misschien dat ik in de zomer terug een advertentie plaats, maar dat valt nog allemaal te zien.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:05

Memere schreef:
RoyceMack schreef:
Ik vind dit dubbel.

Ik zit inmiddels al enkele weken zonder verzorgster en eerlijk gezegd vind ik het op dit moment(!) best wel oké, alle merries gaan bij de hengst en de ene moet nog minstens 2 weken alvorens ze mag bevallen. Mijn laarzen aandoen liet ik toe, zelf gezegd tegen haar, omdat zij zo van die brede en rubere laarzen had die je meestan bij beginners ziet,geen enkele steun dus. Dat ze mijn laarzen gebruikte had ik dus geen enkel probleem mee, waar ik wel een probleem mee had is dat ze ze gewoon midden in de stalgang neergooide/legde, vol modder. Heb zat goedkope halsters(+20 paard zelfs) maar toch ging ze met mijn showhalster gaan wandeleren terwijl ze duidelijk wist dat dit niet mocht.

Longeren voor het rijden heeft ze maar 1x moeten doen trouwens, dat ze eraf valt is mijn probleem niet want ik ben goed verzekerd, maar heb wel een probleem ermee dat dit gebeurt op een open plek waar pony snel op de baan kan terecht komen.

Ik vind absoluut niet dat ik streng ben : zorg dragen voor spullen, alles in de staat houden zoals er voor, verantwoordelijkheid en denken aan veiligheid om bestwil van jezelf en dieren. Elk hoofdstel/halster heeft een eigen haak, niet moeilijk om er weer aan te hangen ipv gewoon midden in de stalgang op de grond te laten slingeren.

Maar goed ik zit nu zonder verzorgster en heb er op dit moment niet echt veel problemen mee, er is hier zelf een rust op mijn schouders komen te vallen. Misschien dat ik in de zomer terug een advertentie plaats, maar dat valt nog allemaal te zien.

Nou, in ieder geval fijn dat je het nu prima red zonder verzorger. Dat scheelt alweer!
Ik weet even niet meer hoe oud ze is, maar het is ook goed om mensen/jongeren zelf te laten leren van hun fouten en dingen die niet handig zijn. Kijk dat jouw dure laarzen in het gangpad liggen met modder en al, tja... vind ik zowel een fout vanuit jou als vanuit haar. Zij hoort er netjes mee om te gaan, en jij hoort zulke dure dingen niet uit te lenen. Ook niet als zij goedkope laarzen heeft (Want dat is denk ik ook de reden dat ze zo met jouw laarzen omgaat, want die van haar spoel je even af en flikker je in de hoek.. deed ik toen ook.. tegenwoordig heb ik leren, zelf betaald, en die gaan netjes op het kastje in de hal met laarshouders erin plus regelmatig schoonmaken en vetten) maar goed, ook dat moet iemand leren. Uiteraard mag je iemand daarop aanspreken want het zijn jouw laarzen, maar ik zou ze persoonlijk liever niet meer dragen als je telkens op het verkeerde moment(lees: ik heb ze net uitgedaan, nog niet schoongemaakt, en ze ligen nog ergens omdat ik even gauw iets moest doen..) langs en ziet dat die laarzen er liggen bijvoorbeeld. Vandaar dat ik persoonlijk liever mijn eigen spullen heb.
Jij mag als eigenaar dingen eisen en wensen van je verzorger, maar ik wil wel meegeven dat je beter wat afstand kunt nemen als eigenaar als je niet volledig de zorg voor je paarden kunt doen. Het is denk ik, voor veel verzorgers, erg lastig om jouw volledige wil en wensen op te volgen en ook nog gecontroleerd te worden. Laat mensen zelf leren. Laat ze zelf hun visie ontwikkelen en grijp in als je vind dat er iets niet goed gaat met de gezondheid van je paard. Als je niet wilt dat jouw paard invloeden van andere ruiters, of iets anders dan jouw eigen invloed opdoet, en daarop reageert, moet je er geen verzorger bij laten.

Nogmaals ik snap het wel hoor, maar ik zou me heel snel, heel ongemakkelijk voelen bij zoveel controle en wensen vanuit een eigenaar. Gelukkig ben ik zelf eigenaar van mijn paard. en ik denk dat ik hetzelfde zou doen als jij hoor, ik denk zelfs dat ik erger zou zijn. Ondanks dat ik dit soort adviezen geef aan jou (vanuit het perspectief van een bijrijder/verzorger) zou ik die zelf niet toe kunnen passen als eigenaar van mijn eigen paard en dus zal er niet gauw een verzorger komen voor mijn paard:)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:01

RoyceMack schreef:
Nogmaals ik snap het wel hoor, maar ik zou me heel snel, heel ongemakkelijk voelen bij zoveel controle en wensen vanuit een eigenaar.

Zoveel wensen zijn er toch niet vanuit TS? Ze wil enkel dat de verzorgster respectvol omgaat met het materiaal en de dieren en verwacht dat de verzorgster op een veilige manier omgaat met de pony's. Dit zijn hele normale verwachtingen vind ik. Als je zich daar niet als verzorgster kunt/wilt aan houden, is het normaal dat je de deur gewezen wordt. Ik geef TS groot gelijk dat ze het niet meer ziet zitten.

Misschien heeft TS niet altijd even "opvoedkundig" gehandeld naar deze jonge persoon toe maar dit is ook niet de taak van TS. TS zoekt enkel een verzorgster voor haar paarden, niet meer en niet minder. Overigens is dit ook een goede leerschool voor deze jonge dame. Hopelijk gaat ze op een ander adres beter om met de kansen die ze krijgt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:24

Sluit me aan bij Riel.

Tegenwoordig lijkt respectvol omgaan met mens, dier en spullen al teveel gevraagd.
Zijn toch echt gewoon de standaard dingen die verwacht worden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:48

Riel schreef:
RoyceMack schreef:
Nogmaals ik snap het wel hoor, maar ik zou me heel snel, heel ongemakkelijk voelen bij zoveel controle en wensen vanuit een eigenaar.

Zoveel wensen zijn er toch niet vanuit TS? Ze wil enkel dat de verzorgster respectvol omgaat met het materiaal en de dieren en verwacht dat de verzorgster op een veilige manier omgaat met de pony's. Dit zijn hele normale verwachtingen vind ik. Als je zich daar niet als verzorgster kunt/wilt aan houden, is het normaal dat je de deur gewezen wordt. Ik geef TS groot gelijk dat ze het niet meer ziet zitten.

Misschien heeft TS niet altijd even "opvoedkundig" gehandeld naar deze jonge persoon toe maar dit is ook niet de taak van TS. TS zoekt enkel een verzorgster voor haar paarden, niet meer en niet minder. Overigens is dit ook een goede leerschool voor deze jonge dame. Hopelijk gaat ze op een ander adres beter om met de kansen die ze krijgt.

misschien ben ik dan te verwend geweest met mijn verzorgpaarden, maar ik kreeg gewoon na een aantal weken de complete zorg voor mijn verzorgpaarden. Eigenaresse vond het leuk om zo af en toe 5 - 10 minuutjes te komen kijken als ik aan het rijden was, met haar kindje samen. maar voor de rest waren er geen regels. Alleen vond ze het belangrijk dat de stallen schoon en droog waren, en de bak netjes achterlaten. Maar er werd niks gecontroleerd. Hoefde ook niet want ik stond helemaal achter haar wensen. Vind ik zelf ook erg belangrijk. Ik vind het best wat criteria als iemand anders zegt dat ik mijn paard (waar ik mee ga werken) eerst moet longeren voordat ik ga rijden. Dat wil ik liever zelf bepalen. zeker als ik het paard al langer ken. Ik wil neit continue in discussie hoeven gaan waarom ik iets wel of niet geschikt vindt. Maar goed, nogmaals: misschien ben ik verwend geweest, maar ik zou met zulke controle me niet prettig voelen. Ik begrijp het wel hoor. en alle recht toe. Maar ik zou er gauw weg zijn denk ik.
Maar goed, misschien ligt dat ook aan het feit dat ik 16 jaar ervaring heb en misschien beter weet wat ik doe. Maar gelukkig ben ik geen verzorger meer:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:49

Wat ik heb meegemaakt is bijv. dat verzorgster de manen van mijn pony gaat trekken terwijl ze weet dat ik ze lang wil laten. Pony gaat daar niet dood van natuurlijk maar toch word ik dan zo boos dat ik geen verzorgster meer wil. Die moeten dan maar hun eigen paard kopen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:46

Riel schreef:
RoyceMack schreef:

Dit idd + verzorgster is 17....van iemand van 17 mag je toch zeker wel enig gevoel voor verantwoordelijkheid verwachten. Aantal reageert alsof het om iemand van 10 gaat, maar ging om iemand van 17. En de eisen van ts zijn heel normaal en zeker niet buitensporig streng.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:43

RoyceMack schreef:
misschien ben ik dan te verwend geweest met mijn verzorgpaarden, maar ik kreeg gewoon na een aantal weken de complete zorg voor mijn verzorgpaarden. Eigenaresse vond het leuk om zo af en toe 5 - 10 minuutjes te komen kijken als ik aan het rijden was, met haar kindje samen. maar voor de rest waren er geen regels. Alleen vond ze het belangrijk dat de stallen schoon en droog waren, en de bak netjes achterlaten. Maar er werd niks gecontroleerd. Hoefde ook niet want ik stond helemaal achter haar wensen. Vind ik zelf ook erg belangrijk.

Wat zou de eigenaresse hebben gedaan als je de stal niet had gemest en de bak niet netjes achterliet? Haar nieuwe dure halster in de modder liet liggen? Etc...? Tevens waren jullie het over heel wat dingen eens en dat is mooi. Waarschijnlijk had je daarom het gevoel dat je niet gecontroleerd werd, omdat het gewoon klikte en jullie hetzelfde dachten/voelden mbt het verzorgen van paarden.

RoyceMack schreef:
Ik vind het best wat criteria als iemand anders zegt dat ik mijn paard (waar ik mee ga werken) eerst moet longeren voordat ik ga rijden. Dat wil ik liever zelf bepalen. zeker als ik het paard al langer ken. Ik wil neit continue in discussie hoeven gaan waarom ik iets wel of niet geschikt vindt. Maar goed, nogmaals: misschien ben ik verwend geweest, maar ik zou met zulke controle me niet prettig voelen. Ik begrijp het wel hoor. en alle recht toe. Maar ik zou er gauw weg zijn denk ik. Maar goed, misschien ligt dat ook aan het feit dat ik 16 jaar ervaring heb en misschien beter weet wat ik doe. Maar gelukkig ben ik geen verzorger meer:)

Als de eigenaresse wil dat je een paard eerst rondjes laat lopen aan de longeerlijn dan heb je dat te doen vind ik. Het is haar paard en niet het paard van de verzorger/ster. Als ik bij wijze van spreken wil dat mijn verzorgster eerst de linkervoorhoef proper maakt, dan de rechterachterhoef, dan de linkerachterhoef en dan de rechtervoorhoef omdat mijn paard dit zo gewoon is, dan heeft zij dit te doen zonder discussie.

Tevens haal je het zelf al aan. Heel wat verzorgers/sters zijn nog niet zo ervaren. Iemand met veel ervaring straalt dat uit en krijgt automatisch meer vrijheid wanneer deze persoon op een verantwoordelijke manier met een verzorgpaard omgaat. Vrijheid om te doen wat je wil met een verzorgpaard is geen recht maar een gunst van een eigenaar en dat moet je verdienen.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:00

Ik vind dat je verdomde geduldig bent geweest Memere. Zelf ben ik 16 jaar en ik vergeet heus ook wel eens wat of er gaat iets kapot. Maar ik weet wel waar mijn en de grenzen van de eigenaar liggen. Sowieso moet je altijd alles vertellen en regels zijn regels. Een verzorgster kan in haar handjes knijpen met iemand zoals jij als eigenaresse

Mintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:43

Ik denk dat het duidelijk mpet zijn dus ik zou zeggen dat ze kan vertrekken

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:44

Ik denk dat je het topic even goed moet doorlezen Mintje