Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

zou ik zeggen.
Ooit nog iemand gehad die constant zat te roken bij mijn paarden. Die is er niet goed van geweest
Irishuizinga schreef:De eigenaar van mijn verzorgpaard heeft een klein contract opgesteld voor verzorgsters. En ik moet elke keer in de agenda schrijven wat ik heb gedaan. En ik moet zeggen dat dat van beide kante veel vertrouwen geeft.
RoyceMack schreef:Ik vind dit dubbel.
Ik denk aan de ene kant dat als je iemand wilt die je helpt bij de verzorging van je paarden vanwege je revalidatie, dat je ervoor moet zorgen dat ze dus niet met halsters van 200 euro en dure rijlaarzen aan de haal gaan. Dat vind ik persoonlijk best raar. Een bijrijder heeft toch gewoon zelf laarzen? En een halstertje van 5 euro is toch ook prima?
Bij paarden in de buurt gaat nogal vaak iets kapot is mijn ervaring.
Verder vind ik dat je best wel streng bent. Natuurlijk heb je het recht om een cap te eisen, dat vind ik heel goed.
Maar als jij zegt dat ze moet longeren voor het rijden, en ze doet het niet... is toch haar probleem? Als ze er vanaf valt mag ze op de blaren zitten. Zelfs al zou er iets ernstigs gebeuren, als goed is ben jij daarvoor verzekerd, en zij mag alsnog op de blaren zitten. Maar waarschijnlijk leert ze er snel genoeg van.
Als ik jou was zou ik die dure spullen lekker binnen neer leggen, zodat ze ze niet meer kan gebruiken. Lekker zelf laarzen laten meenemen. en vooral laten leren van eigen fouten.
Natuurlijk heb jij altijd het recht om dingen te willen op een bepaalde manier. want je bent eigenaar. Maar ik bedoel te zeggen: je maakt het er niet makkelijker op voor de verzorger. Ik zou er horendol van worden van iemand die continue zegt wat ik moet doen, terwijl ik zelf ook voldoende ervaring heb en prima keuzes kan maken.
Ik ben dus bang dat de motivatie van veel verzorgers dan snel weggaat en je zonder verzorger zit.
utieraard kun je een ander zoeken, maar het is altijd maar afwachten wat je op de stoep krijgt.
Memere schreef:RoyceMack schreef:Ik vind dit dubbel.
Ik denk aan de ene kant dat als je iemand wilt die je helpt bij de verzorging van je paarden vanwege je revalidatie, dat je ervoor moet zorgen dat ze dus niet met halsters van 200 euro en dure rijlaarzen aan de haal gaan. Dat vind ik persoonlijk best raar. Een bijrijder heeft toch gewoon zelf laarzen? En een halstertje van 5 euro is toch ook prima?
Bij paarden in de buurt gaat nogal vaak iets kapot is mijn ervaring.
Verder vind ik dat je best wel streng bent. Natuurlijk heb je het recht om een cap te eisen, dat vind ik heel goed.
Maar als jij zegt dat ze moet longeren voor het rijden, en ze doet het niet... is toch haar probleem? Als ze er vanaf valt mag ze op de blaren zitten. Zelfs al zou er iets ernstigs gebeuren, als goed is ben jij daarvoor verzekerd, en zij mag alsnog op de blaren zitten. Maar waarschijnlijk leert ze er snel genoeg van.
Als ik jou was zou ik die dure spullen lekker binnen neer leggen, zodat ze ze niet meer kan gebruiken. Lekker zelf laarzen laten meenemen. en vooral laten leren van eigen fouten.
Natuurlijk heb jij altijd het recht om dingen te willen op een bepaalde manier. want je bent eigenaar. Maar ik bedoel te zeggen: je maakt het er niet makkelijker op voor de verzorger. Ik zou er horendol van worden van iemand die continue zegt wat ik moet doen, terwijl ik zelf ook voldoende ervaring heb en prima keuzes kan maken.
Ik ben dus bang dat de motivatie van veel verzorgers dan snel weggaat en je zonder verzorger zit.
utieraard kun je een ander zoeken, maar het is altijd maar afwachten wat je op de stoep krijgt.
Ik zit inmiddels al enkele weken zonder verzorgster en eerlijk gezegd vind ik het op dit moment(!) best wel oké, alle merries gaan bij de hengst en de ene moet nog minstens 2 weken alvorens ze mag bevallen. Mijn laarzen aandoen liet ik toe, zelf gezegd tegen haar, omdat zij zo van die brede en rubere laarzen had die je meestan bij beginners ziet,geen enkele steun dus. Dat ze mijn laarzen gebruikte had ik dus geen enkel probleem mee, waar ik wel een probleem mee had is dat ze ze gewoon midden in de stalgang neergooide/legde, vol modder. Heb zat goedkope halsters(+20 paard zelfs) maar toch ging ze met mijn showhalster gaan wandeleren terwijl ze duidelijk wist dat dit niet mocht.
Longeren voor het rijden heeft ze maar 1x moeten doen trouwens, dat ze eraf valt is mijn probleem niet want ik ben goed verzekerd, maar heb wel een probleem ermee dat dit gebeurt op een open plek waar pony snel op de baan kan terecht komen.
Ik vind absoluut niet dat ik streng ben : zorg dragen voor spullen, alles in de staat houden zoals er voor, verantwoordelijkheid en denken aan veiligheid om bestwil van jezelf en dieren. Elk hoofdstel/halster heeft een eigen haak, niet moeilijk om er weer aan te hangen ipv gewoon midden in de stalgang op de grond te laten slingeren.
Maar goed ik zit nu zonder verzorgster en heb er op dit moment niet echt veel problemen mee, er is hier zelf een rust op mijn schouders komen te vallen. Misschien dat ik in de zomer terug een advertentie plaats, maar dat valt nog allemaal te zien.
RoyceMack schreef:Nogmaals ik snap het wel hoor, maar ik zou me heel snel, heel ongemakkelijk voelen bij zoveel controle en wensen vanuit een eigenaar.
Riel schreef:RoyceMack schreef:Nogmaals ik snap het wel hoor, maar ik zou me heel snel, heel ongemakkelijk voelen bij zoveel controle en wensen vanuit een eigenaar.
Zoveel wensen zijn er toch niet vanuit TS? Ze wil enkel dat de verzorgster respectvol omgaat met het materiaal en de dieren en verwacht dat de verzorgster op een veilige manier omgaat met de pony's. Dit zijn hele normale verwachtingen vind ik. Als je zich daar niet als verzorgster kunt/wilt aan houden, is het normaal dat je de deur gewezen wordt. Ik geef TS groot gelijk dat ze het niet meer ziet zitten.
Misschien heeft TS niet altijd even "opvoedkundig" gehandeld naar deze jonge persoon toe maar dit is ook niet de taak van TS. TS zoekt enkel een verzorgster voor haar paarden, niet meer en niet minder. Overigens is dit ook een goede leerschool voor deze jonge dame. Hopelijk gaat ze op een ander adres beter om met de kansen die ze krijgt.
Riel schreef:RoyceMack schreef:Nogmaals ik snap het wel hoor, maar ik zou me heel snel, heel ongemakkelijk voelen bij zoveel controle en wensen vanuit een eigenaar.
Zoveel wensen zijn er toch niet vanuit TS? Ze wil enkel dat de verzorgster respectvol omgaat met het materiaal en de dieren en verwacht dat de verzorgster op een veilige manier omgaat met de pony's. Dit zijn hele normale verwachtingen vind ik. Als je zich daar niet als verzorgster kunt/wilt aan houden, is het normaal dat je de deur gewezen wordt. Ik geef TS groot gelijk dat ze het niet meer ziet zitten.
Misschien heeft TS niet altijd even "opvoedkundig" gehandeld naar deze jonge persoon toe maar dit is ook niet de taak van TS. TS zoekt enkel een verzorgster voor haar paarden, niet meer en niet minder. Overigens is dit ook een goede leerschool voor deze jonge dame. Hopelijk gaat ze op een ander adres beter om met de kansen die ze krijgt.
RoyceMack schreef:misschien ben ik dan te verwend geweest met mijn verzorgpaarden, maar ik kreeg gewoon na een aantal weken de complete zorg voor mijn verzorgpaarden. Eigenaresse vond het leuk om zo af en toe 5 - 10 minuutjes te komen kijken als ik aan het rijden was, met haar kindje samen. maar voor de rest waren er geen regels. Alleen vond ze het belangrijk dat de stallen schoon en droog waren, en de bak netjes achterlaten. Maar er werd niks gecontroleerd. Hoefde ook niet want ik stond helemaal achter haar wensen. Vind ik zelf ook erg belangrijk.
RoyceMack schreef:Ik vind het best wat criteria als iemand anders zegt dat ik mijn paard (waar ik mee ga werken) eerst moet longeren voordat ik ga rijden. Dat wil ik liever zelf bepalen. zeker als ik het paard al langer ken. Ik wil neit continue in discussie hoeven gaan waarom ik iets wel of niet geschikt vindt. Maar goed, nogmaals: misschien ben ik verwend geweest, maar ik zou met zulke controle me niet prettig voelen. Ik begrijp het wel hoor. en alle recht toe. Maar ik zou er gauw weg zijn denk ik. Maar goed, misschien ligt dat ook aan het feit dat ik 16 jaar ervaring heb en misschien beter weet wat ik doe. Maar gelukkig ben ik geen verzorger meer:)