Voor welk ras ga jij hierna?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 06:44

Ik heb nu een fjord en mijn eerste pony was een haflinger.
Mocht er ooit iets komen ga ik mij niet focussen op ras en kleur. :n Ik denk dat je naar de invidu moet kijken, maar tegen een welsh cob zeg ik geen nee! <3 En ik ben de paint steeds meer gaan waarderen. :j

8nnemiek

Re: Voor welk ras ga jij hierna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 06:55

Ik denk niet dat ik nog een nieuw paard zou nemen, maar ik hoop dat mijn tinker toch nog 15 tot 20 jaar mee mag gaan :)
Als ik er wel een zou komen, dan werd dat een kleine tinker, of een knabstrupper. Die laatste daar zou ik dan waarschijnlijk mee willen fokken <3

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:27

Eline91 schreef:
hielkebro schreef:
Welsh A/B of een fries!

Groot verschil ;)

Ja ik weet het. :o
Ik ben echt dol op friezen, rij er zelf ook 1 en wil nooit weer anders.
maar op zon jonge leeftijd (16) wil ik geen eigen fries kopen ook ivm. geen tijd.

En thuis hebben we een welsh van bijna 19, geweldig lief ding.
En ik ben helemaal weg van die leuke welshjes waar ik mee wil mennen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:28

Hierna? Een bonte AraboFries( die bestaan (nog) niet) of een bonte BarockPinto.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:30

Ik ben slecht in kiezen, dus heb alles wat ik leuk vind al.. :)

Fries, welsh en tinker.. :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:32

Ik heb nu 2 sportpaarden (drachtige merrie en een hengst) dus kan nog even vooruit :) . Maar later zou ik weer voor een sportpaard gaan (Of E Pony in een mooi kleurtje) of een hele mooie sportgerichte PRE (niet maaiend). We hebben ook nog 1 Haflinger en ik heb er eerst 2 gehad, maar zal later niet gauw weer een Haflinger nemen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:33

Ik heb nu een Haflinger, maar ik zou wel een bomproof kwpn sporttype willen. :)

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:46

Bij mij komt er denk ik een grote kwpn'er, ik ben zelf 1.80 lang en wel een beertje klaar met benen die een stuk onder het paard uit komen. Ik ben ook dol op friezen, maar heb nog wat moeite met galop, en voor zover ik weet zijn friezen met een goede galop en langer dan 1.70 niet erg vindbaar. Dus dat gaat hem niet worden denk ik.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:48

Het gaat mij niet om het ras maar om het karakter.Ik vind ieder paard met een goed karakter, die qua maat en leeftijd bij me past, goed. Een oude zeer ervaren ruin is het beste voor mij. Toen ik jonger was keek ik ook naar uiterlijke kenmerken,wilde ooit perse een zwarte, of een exotisch ras als een Paso Fino.Tja en zoiets als een Trakhener ziet er ook prachtig uit, maar helaas heb ik daar de rijkunst niet voor.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:55

Geen... Op ras gaan selecteren maakt het zo kortzichtig zoeken en beperkt je enorm. Natuurlijk heb ik een voorkeur, met koudbloeden heb ik wat minder, maar aan de andere kant, als ik dan een leuke tegenkom waarmee ik een klik heb... Prima...

Maar met een beetje pech, kom ik gewoon weer een kopie van mijn eerste (verzorg)paard tegen en word ik daar gewoon meteen weer verliefd op :')

(Stom toeval, maar ze lijken gewoon als 2 druppels water op elkaar.. de reden dat we bij hem gingen kijken, was dat ie opviel omdat het net mijn verzorgpaard was op de foto :'))

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:56

Ik wil geen paard, ik wil een Akhal Teke :D

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:57

Hierna alleen nog maar shetlanders en mocht er toch weer een paard komen om zelf te rijden dan een haflingermerrie.
Heb nu een kruising kwpn merrie en shetlanders.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:00

Mocht ik voor de keuze staan voor alsnog een ander paard te nemen dan ga ik voor een KWPN. Momenteel heb ik een Groninger.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:26

Ik ben gewoon lyrisch van zwartbonte paarden, dus een vos met een bles (ik noem maar wat) is het dan weer niet voor mij.
Karakter is het belangrijkste, ja, maar als dat óók in bonte verpakking kan komen, dan ga ik daarvoor.
Momenteel heb ik alles wat ik zou willen hebben.
Ik zou echter niet snel meer een kruising met een Tinker aanschaffen (ik heb nu o.a. een Tink x Fries kruising, die Tink er in was voor het bonte) . Het mag voor mij dan wel wat eleganter.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:41

Oh das een makkelijke.. een fjord! :D
Vanaf dag 1 dat ik een paard mocht van mijn ouders wilde ik er al eentje, maar helaas werd mij afgeraden en wat daarna allemaal gebeurt is? verliefd geworden op paarden die ik al kende..

Heb momenteel een KWPN van ruim 1.75 hoog, 4 jaar oud en ik merk dat ik niet sterk genoeg in mijn schoenen sta voor zo'n jong dier dus heb erg veel begeleiding.
Ik mis het alleen lekker kunnen hobbelen, dus ja als ik er nog eentje bij zou kunnen hebben dan zeker een fjord. Die de puber leeftijd al voorbij is en wat groter is, minstens hoger dan 1.45! <3

Renss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:55

Mijn zoektocht begint hopelijk over een tijdje weer. Heb nu een verzorg Fjord.
Qua uiterlijk hou ik van een barock type. Zou graag een Barock Pinto kopen. Andere leuke rassen vind ik een Connemara, Frederiksborger, Fries, Haflinger, KWPN Gelders, PRE en Welsh COB. Een leuke kruising van een van die rassen mag ook. Heel divers dus. Ben benieuwd waar ik op een dag mee thuis kom. Belangrijkste blijft wel het karakter.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:57

Piekosjj schreef:
Ik wil geen paard, ik wil een Akhal Teke :D

Precies dit ja :D

Al ben ik super tevreden met mijn grote NRPS'er :D, maar die Teke's lijken me geweldige karakterpaarden en ze zijn zo ontzettend mooi.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:02

Na jaren kwpners te hebben gehad, besloot ik toen de laatste was overleden... Geen paarden meer te nemen. Totdat ik op vakantie was en op IJslanders ging rijden... Na een paar maanden had ik er zelf 1..... Als je mij vraagt wat mijn volgende paard zal worden... Roep ik heel hard... Weer een IJslander, wat zijn die leuk!

Niet dat nerveuze gedoe, gewoon overal langs kunnen.... Alleen weg kunnen.... Lekker eigenwijs en toch goed gehoorzaam.... Ik hou der van!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:08

Iets barok van type maar toch elegant en sportief genoeg, cool karakter en cremello/perlino/classic champagne/ ... van kleur :D

Ik heb een New Forest gehad, een Quarab en 2 dravers (waarvan 1 is verkocht).
Mis toch het soepele in alles van de gangen, zonder teveel werk.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:12

Ik heb nu tinkers, maar zal ooit wel een mooie Clydesdale willen (een bruine, net als in de Budweiser reclame :D)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:13

Poeh....geen idee hoe lang Reentje nog mee gaat...ze zal nu een jaar of 22 zijn maar is al maanden hartstikke kreupel :(:) en ik rij al jaren amper of niet vanwege drukte.... ze struint alleen maar lekker zelf rond in wei en paddock samen met de Fjord van familie... dus op dit moment zou er sowieso geen nieuwe komen.

Als ons ukje van nu net een jaar wat ouder is, het klussen in huis en tuin klaar is en ik wat meer tijd heb, dan zou ik misschien wel weer een paardje willen om dan eindelijk weer eens lekker mee buiten rond te hobbelen :)

Maar wat voor iets? Oef! Iets van een leuk westernpaardje of misschien wel een gangenpaardje in een grote D-maat :)

In ieder geval een type pienter beestje dat graag op pad gaat (niet zo'n slome trapzak -O- ) maar met een wel stabiel karakter en comfortabele gangen, waarmee je gewoon heerlijk aan een lang teugeltje rustig lange stukken kan galopperen zonder te vrezen dat die er elk moment vandoor kan tetteren of idioot gaat stuiteren en die ook leuk naast de fiets kan meelopen met de uk er op :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-03-16 12:17, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:16

Een tinker. Dat na voorheen kwpners.
Maar ik heb er al vier staan waaronder twee jonkies dus ik hoop lang niet meer iets te kopen.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:22

Ik heb nog geen eigen paard, geen tijd voor ook op dit moment. Als ik iets zou kopen zou het iets met een koel karakter zijn waar iedereen op weg kan stappen. Gewoon om ye kijken of een eigen paard wel bij me past.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:23

Rijd nu een KWPNer, fjord en draver.
Als ik een lading geld had en de mogelijkheid om het ras te leren kennen, zou een frederiksborger bovenaan mijn lijstje staan. Vind dat zulke indrukwekkende dieren, en ook bijzonder omdat je ze niet vaak ziet. Volgens mij voel je je echt een koning met zo'n dier onder je kont. Is ook het enige ras waarbij ik de voskleurige variant het mooist vind.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:28

Mariska_28 schreef:
Ik heb nu tinkers, maar zal ooit wel een mooie Clydesdale willen (een bruine, net als in de Budweiser reclame :D)

Ik wil ook nog wel eens een clydesdale ooit, maar ik zie ze nergens...