Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sasja0705
Berichten: 2097
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 17:30

Misschien iemand van vroeger? Tenminste was er die dame die toen Joey wilde overnemen,behoorlijk gestoord. Wil niet zomaar iemand beschuldigen maar kan het niet oemand zijn die je bvb weggestuurd hebt?

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 17:36

Najaa... Echt werkelijk hoe haal je het in je hoofd... Kun je niet een dummy camera neerzetten? Alsof je door bouwatch word beveiligd? Bouw je zo'n ding gewoon na! Schrikt in ieder geval af!

Heel vervelend voor je! Succes!

FrNo

Berichten: 3686
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 18:22

gohya schreef:
Ja ik heb schrikdraad met stroom rondom het weiland,maar bij het hek zit natuurlijk een handvat,moet er zelf ook uit kunnen zonder stroom te krijgen.

Lijkt me wel een goed idee bruintje. ;)


Je kunt ook voordat je gaat de stroom even afzetten, dan een klein stukje lint om het handvat of er achter langs, onzichtbaar draaien, en de stroom er weer op.

anjali
Berichten: 15421
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:46

gohya schreef:
vibabu schreef:
Zo kwam ik een keer een fotoreportage tegen van mijn paard met kind er bij met als onderschrift 'mijn schatje'. Beest was niet uit zijn stal gehaald oid maar vond het toch wat vreemd.

Zo was ik ook een keer zijn staart aan het uitpluizen met de hand en kwam ik een stuk afgeknipt stuk tegen :/ Nou is zijn staart echt wel dik genoeg dus wat dat betreft maakt het niet uit maar waar haal je het lef vandaan om zomaar een stuk staart van iemands paard af te knippen.


Ik begrijp ook echt niet waar iemand het lef vandaan haalt.Als het kinderen [of penny's] zijn,dan moeten ze vast met 2 of meerdere zijn geweest.Kan me niet voorstellen dat een kind in haar eentje op een groot paard kruipt.Fyanne is 1.68m en daar klim je niet met gemak op.

W.b.t. foto's,regelmatig maken mensen foto's v.d. paarden,dat heb ik een paar keer gezien.Het is ook niet verboden om foto's te maken van dieren volgens de Wet,zolang ze niet voor doeleinden gebruikt worden.Ik hoorde wel dat er een hele grote foto van mijn paarden op een middelbare school hangt hier in Ermelo.Of het ook echt waar is? ik weet het niet,heb het zelf niet gezien.Vind ik ook niet erg,als het er alleen maar aan de muur hangt.

Een manegekindje had ooit een t-shirt laten bedrukken met een foto van haar met mijn pony. Niet erop overigens, dan zou ik wel boos zijn geworden. Nu vond ik het niet erg maar wel vreemd dat ze het niet even gevraagd had.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:54

noor14 schreef:
Wat raar zeg...
Zouden er echt mensen zijn die zomaar op een andersmans paard gaan zitten?
Zo kun je niet echt meer vertrouwen hebben in mensen.
Lijkt me een goed idee om een camera op te hangen


ja dat kan zelf meegemaakt .... wij kwamen zondag morgen uit de kerk en er reed een meisje op zijn rug in de wei die aan een dijk lag over de dijk in de weide.
mijn ouders gingen mee naar haar ouders en ze had hun dus verteld dat het haar verzorg pony was en die mensen wisten niet beter....zelf kende ik haar niet!
Wel had ze een verstandelijke beperking en waren het niet de meest toegewijde ouders, maar ze had dus ook een eigen halster borstels en hoofdstel! :o ( ze spaarde voor een zadel).

anjali
Berichten: 15421
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:57

gohya schreef:
Dat ga ik nu ook zeker doen,geen kinderen meer toelaten in de wei.Ik zeg idd. altijd dat Fyanne de braafste is en iedereen er zo op kan rijden.Dat Congo een moeilijke pony is,dat die je eraf gooit.
Ow dat gemaaide gras! dat word hier ook regelmatig in de wei gegooid.Vaak zie ik het eerder liggen dan de paarden,gooi er dan alles weer uit.

Bij kennis van me had buurman taxussnoeisel in de wei gegooid. Paarden lagen dood met de taxus nog in hun mond. -:(-

Liannetje86
Berichten: 794
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:07

Dat is dus de reden dat ik zo blij ben dat ik nu op een pensionstal sta waar ze opbellen als ze denken dat er iets niet klopt.

Heb het zelf ook gehad, meisje kwam 1x proefrijden en is daarna nog een keer met een vriendinnetje terug geweest. (Mijn pony was de proefrijpony, want ze zochten iemand voor een 3jarige) en dat meisje dacht dus ook dat mijn pony, van de eigenaar van het paard was. Stond er echt even zo te kijken van WTF? "Dit is mijn verzorgpony, ik ga er wedstrijden op rijden"... Heb volgens mij mijn stalgenootje de huid vol gescholden, want hij had gezegd, omdat ie het zo zielig vond, dat ze nog wel een keer op die van mij kon rijden... (En bedankt!) uiteindelijk moest ie naar haar ouders gaan en zeggen dat het niet kon en de politie zou worden ingeschakeld etc. want je zit met aansprakelijkheid en alles. Dus snap dat je het een heel eng idee vindt!

Zijn er geen huizen in de buurt van de stal waar mensen in wonen die je kent en die misschien een beetje op willen letten. En hebben je verzorgsters niets gezien?!

Isabel

Berichten: 2275
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:14

Wow wat bizar TS! Die andere verhalen ook, pff... Stel je voor dat ze op je onbeleerde paard zouden gaan zitten!

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:15

Toen die mini-appaloosa's er nog stonden was het heel normaal dat alle meiden erop wegreden in die wei.
Althans, als je er eens bij ging kijken kreeg je standaard te horen 'mag van de eigenaar hoor'.

Tarenko

Berichten: 325
Geregistreerd: 26-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:15

Wat een bizar verhaal, waar sommige de brutaliteit vandaan halen. Ik ben zelf wel eens naar een weiland gelopen om een pony te aaien. Maar er is geen een keer in me opgekomen om in het weiland te gaan, laat staan op een vreemde pony te gaan zitten... :x

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:31

Wat ontzettend brutaal zeg! Ik zou dat echt nooit gedurfd hebben vroeger. Ik was altijd een meisje die elke zaterdag naar de manege bleef tot 5 uur en pony's ging poetsen met vriendinnetjes. Ik heb zoiets vroeger dus ook nooit gedaan.

Er was wel altijd een gepensioneerde pony waar ik altijd buiten de stal ging knuffelen. Ik krabte hem dan op zijn hals en dan viel hij altijd in slaap. Ik hield dit makkelijk een uur vol. Dat was het enige wat ik deed :Y) Voor de rest dingen met de manege pony's en altijd toestemming van mijn instructrice.

Edit: Nu bedenk ik me dat ik een vriendin had en wij gingen altijd samen langs de pension eigenaren om te vragen of we ze konden helpen met iets. Dat vroeg zij dan wel want ikzelf was daar te verlegen voor. Meestal mochten we dan vegen of mest scheppen en als we geluk hadden poetsen. Het was al helemaal feest als we daarna als 'beloning' een rondje uit mochten uitstappen. Maar iets zonder toestemming van de eigenaar heb ik nog nooit gedaan. Ik was overigens 10 :')

Mando

Berichten: 15776
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:42

Echt een bizar verhaal. .. en wat ik hier nog meer lees.
Wat een tijd leven we toch in

puppy1128

Berichten: 5024
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:50

gohya schreef:
Het lijkt me dat het geen wildvreemde is,ik bedoel,je gaat toch niet zomaar op een vreemd paard rijden? Ik krijg het idee dat het iemand moet zijn die het paard goed kent.Ze is al bijna 29 jaar oud en is supermak.Iedereen kan zo op haar weg rijden.


Ach, hoor wel eens verhalen over dat er mensen zijn die proberen op de 'wilde' koniks hier in de duinen te rijden (wat natuurlijk niet slaagd :')).. Was vorig jaar geloof ik ook nog een paard (ws door een dronken persoon) meegenomen en vastgebonden gevonden met random spul erop en niet goed gedaan.. (Man, wat een braaf paard :=)
Dus het kan helaas wel..

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 20:52

lor1_1984 schreef:
Toen die mini-appaloosa's er nog stonden was het heel normaal dat alle meiden erop wegreden in die wei.
Althans, als je er eens bij ging kijken kreeg je standaard te horen 'mag van de eigenaar hoor'.


Ik ken die mini paardjes en de eigenaar ook.Die mochten echt niet bereden worden hoor,die waren allemaal onbeleerd,ze waren er voor de fok,verder werd er niks mee gedaan.

De buurt daar,staan 3 huizen,letten best wel goed op hoor,maar als er even niemand oplet, gebeurt er natuurlijk wat.Die mensen zijn zelfs een keer s'nachts gaan kijken omdat de paarden zo tekeer gingen,hard rennen door de wei en hinniken.Als ze iets vreemds zien bellen ze mij ook gelijk.

Verzorgsters waren op school, stage en aan het werk.

Gemmeke

Berichten: 1107
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Leiden

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:50

Ik vind het echt niet kunnen zomaar op een pony/paard van een ander stappen.

Ik heb eens een stel jongelui (rond de 11 jaar, ik was toenrond de 35) bij een shet uit de wei gehaald! Pony is niet van mij maar ik zag dat het niet klopte, pony opjagen en dan aan het halster vasthouden en erop klimmen. Gelukkig smeet de shet hem er meteen af! Toen gingen ze met takken gooien naar de Shet. Nu het bizarste, ik heb echt van alles gedaan om de eigenaar in te lichten, en die vroeg waar ik me mee bemoeide......... En nee deze jongens hadden er niet op gemogen. Maar hij vond het niet nodig dat ik ze uit de wei had gehaald.
ik was met stomheid geslagen, bij kijn weten zou iedere eigenaar hier blij mee zijn!

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:22

gohya schreef:
lor1_1984 schreef:
Toen die mini-appaloosa's er nog stonden was het heel normaal dat alle meiden erop wegreden in die wei.
Althans, als je er eens bij ging kijken kreeg je standaard te horen 'mag van de eigenaar hoor'.


Ik ken die mini paardjes en de eigenaar ook.Die mochten echt niet bereden worden hoor,die waren allemaal onbeleerd,ze waren er voor de fok,verder werd er niks mee gedaan.

Mocht mss niet maar gebeurde wel en regelmatig ook.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 22:49

Gemmeke schreef:
Ik vind het echt niet kunnen zomaar op een pony/paard van een ander stappen.

Ik heb eens een stel jongelui (rond de 11 jaar, ik was toenrond de 35) bij een shet uit de wei gehaald! Pony is niet van mij maar ik zag dat het niet klopte, pony opjagen en dan aan het halster vasthouden en erop klimmen. Gelukkig smeet de shet hem er meteen af! Toen gingen ze met takken gooien naar de Shet. Nu het bizarste, ik heb echt van alles gedaan om de eigenaar in te lichten, en die vroeg waar ik me mee bemoeide......... En nee deze jongens hadden er niet op gemogen. Maar hij vond het niet nodig dat ik ze uit de wei had gehaald.
ik was met stomheid geslagen, bij kijn weten zou iedere eigenaar hier blij mee zijn!


Nou ik zou er zeker blij mee zijn,als iemand vreemde uit mijn weiland zou sturen.

Liannetje86
Berichten: 794
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 14:14

Dat is wel een vreemde reactie. Een kind zou maar ongelukkig vallen (ook van een shet kan dat :S) of een verkeerde trap krijgen en je bent als eigenaar gewoon aansprakelijk volgens mij :S

evelien_89
Berichten: 206
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Deventer

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 14:36

pff ik val bijna van mijn stoel van verbazing over wat sommige normaal blijken te vinden!
Gelukkig kon je bij mijn paard niet eens gewoon in de buurt komen en trapte hij ook als hij gestroord werd tijdens het eten dus was dat bij hem niet gelukt. ( deed hij alleen bij vreemden, niet bij mij)
hoe die kinderen toch ook maar op het idee komen zeg.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 16:23

Liannetje86 schreef:
Dat is wel een vreemde reactie. Een kind zou maar ongelukkig vallen (ook van een shet kan dat :S) of een verkeerde trap krijgen en je bent als eigenaar gewoon aansprakelijk volgens mij :S


Wat is een vreemde reactie?

nienke555

Berichten: 4935
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:28

gohya schreef:
Liannetje86 schreef:
Dat is wel een vreemde reactie. Een kind zou maar ongelukkig vallen (ook van een shet kan dat :S) of een verkeerde trap krijgen en je bent als eigenaar gewoon aansprakelijk volgens mij :S


Wat is een vreemde reactie?

Ik denk dat ze de reactie van de eigenaar bedoelt :)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 16:33

Oww oke. Thnx. Ja dat is ook idd. een vreemde reactie.

Liannetje86
Berichten: 794
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:15

Haha jaah die.. Ik zou juist blij zijn als iemand op mijn paard zou letten :p

(Ok, als iemand zegt dat ik alles anders moet doen etc. en alles fout doe, dan zou ik ook zeggen, bemoei je met je eigen dingen :') want die mensen heb je er ook bij... "Je pony heeft altijd zo veel hooi in zijn stal, dat is niet nodig"-praatjes) maar dit soort dingen zou ik ze nog een bos bloemen geven ook!

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:31

Als ik al deze reacties lees ben ik toch blij dat die van mij echt op het erf staan..

myk_en_shant

Berichten: 3274
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:55

Gohya, is het nog steeds rustig, of is het nôg een keer voorgekomen.