WildWings schreef:Ayasha schreef:Dan moet ie zo kapot zijn dat je er verder geen kosten meer aan hebt. Ik ken eigenlijk weinig kapotte paarden waar verder geen medische kosten meer aan zijn om ze goed te houden eigenlijk.
Dat weet ik niet hoor, er zijn best aandoeningen waarbij een paard beter niet meer gereden kan worden, maar pijnvrij als grasmaaier functioneert. Maargoed, stel dat je geld kwijt bent (aan een bepaald supplement bijvoorbeeld), dan compenseert dat wel weer met het feit dat je je paard een heel stuk goedkoper kan stallen als je geen rijbak of faciliteiten erbij wilt. En daarnaast vraag ik me af: zijn die extra kosten het dan wel waard als je wél nog op je paard zou kunnen rijden?
Ik heb sowieso geen stallingskosten dus dat is bij mij nooit de doorslag om een paard een behandeling te ontzetten. Wat bij mij de doorslag geeft is of de voordelen op wegen tegen de nadelen. However; stel dat ik wel stallingskosten zou moeten betalen; paardrijden is een dure hobby. En wanneer een paard niet meer gereden kan worden kan je hem goedkoper stallen maar dan kan je dus ook niet meer rijden en dan betaal je dus wel erg veel geld om er naar te kijken. Een tweede paard kopen is vaak geen optie dan. Dus dan kan je of stoppen met rijden, of het risico nemen en het dier weg doen als gezelschapsdier, of het dier laten afmaken. Optie nummer 2 is voor mij geen optie dus dan schieten er nog maar twee over. Een paard dat "kapot" is waar je én niks meer mee kan én dat uiteindelijk evenveel kost als een paard op die duurdere stalling wat je wel nog kan rijden én meer zorgen vereisen. Tsja, de schoonheidsprijs verdient het niet maar ergens snap ik wel dat mensen dan de knoop doorhakken.
Zeker als het zo'n twijfelgeval is.