Wie heeft hier nog meer een Grote Vriendelijke Reus?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ik voel me op mijn gemak bij grotere paarden.

Ja.
224 (55%)
Nee.
36 (8%)
Sommigen wel, sommigen niet.
145 (35%)

Totaal aantal stemmen: 405

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 13:11

Krukjex)

Ik kom er op zonder maar doe ik meestal alleen als het niet anders kan.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:25

Hier ook een ikea krukje + iemand die het zadel tegenhoudt. Afgelopen zaterdag voor het eerst "gewoon" met een knietje.

En mij vriendelijke reus staat in uitgelicht! *\o/*

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:41

listiglistje schreef:
Ikea kruk :Y)

Haha die inderdaad! Voor mij geen ander krukje meer!

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:10

Wat een prachtige grote paarden!

Hierbij stel ik mijn GVR Elatio V. Delatio ook voor:
Afbeelding
We hebben hem als veulen gekocht. De fokker zei dat hij ruim de 1.70 zou halen. Dat heeft hij inderdaad gedaan hij meet nu ongeveer 1.85.
Helaas is het wel een groot zorgenkind. Hij heeft helaas elk jaar wel iets. Nu staat hij helaas op rust door een schouderblessure die plotseling is komen opdagen.
Afbeelding
Hierbij nog een foto samen met mijn E pony om het verschil te zien.
Ik heb hem geleerd om bij de omheining van de bak te blijven staan, zodat ik kan opstijgen. We hebben een omheining van hout.

AlwaysH

Re: Wie heeft hier nog meer een Grote Vriendelijke Reus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 14:19

Die van mij wilt echt niet bij het hek staan, net als stoelen met rugleuningen, die bijten :+

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:23

AlwaysH schreef:
Die van mij wilt echt niet bij het hek staan, net als stoelen met rugleuningen, die bijten :+

haha die van mij eet stoelen op :o

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 14:32

Die van mij is sws een lafaard hoor.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:38

Die van mij is al enkele manen onder de omheining doorgekropen.... Hoe ze dat voor mekaar heeft gekregen...? Stond ze midden in de nacht in de voortuin te grazen. Oeps. Daarna heeft ze een keer boven op het draad gestaan (lag even op de grond), en nu heeft ze weer respect voor de omheining!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 14:43

Haha lol! Bij ons was het hek van de bak kapot doordat er een paard op was gevallen. Raymond wilde er steeds langs maar dan zou hij moeten springen. Deed hij gelukkig niet.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:39

Afbeelding

Opstappen doe ik met een stoel, met dit als gevolg! Gelukkig is Heaven braaf :)

Stef_Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:40

listiglistje schreef:
Ikea kruk :Y)

Na een tijdje oefenen kom ik er nu ook op ikeakrukje. Meneer was er niet van gediend dat ik ineens net zo groot als hem was :P gelukkig lukt het nu wel!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:59

Kay_Kim schreef:
[ [url=m/qHRA4H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Opstappen doe ik met een stoel, met dit als gevolg! Gelukkig is Heaven braaf :)

gelukkig hebben wij stevige plastic stoelen :+

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:01

Ik kan echt niet zonder kruk opstijgen, toen ik paarden ging kijken heb ik steevast mijn curver opstapje meegenomen en dat was bij Billy geen probleem. Als ik op ander terrein ga rijden gaat het krukje altijd mee.

Op stal hebben we het goed geregeld, in buitenbak staat een mooie kunststof opstap en in de binnenbak een ikeakrukje.

Qua voer, die van mij heeft niet zoveel nodig, 2x schep brok per dag plus flinke hoop kuilgras (geen koeienkuil, heeft langer op het land gelegen). Als hij heeft gewerkt krijgt hij 1/3 schep slobber.
Hij is mooi op gewicht en zo houden kost me geen moeite. In de zomer mag hij alleen niet op het volle gras omdat hij bevangen is geweest (of dat door het gras komt weten we niet, maar hij heeft wel een kanteling van het hoefbeen en ik wil geen risico lopen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:10

Mijn vader heeft 2 opstap krukjes voor mij gemaakt. Zijn net wat groter als de Ikea krukjes ideaal.

Wat voor zadels hebben jullie? Mijn paard heeft echt een hele hoge schoft, en waarschijnlijk hebben die van jullie dat ook wel denk ik

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:11

fresley schreef:
Mijn vader heeft 2 opstap krukjes voor mij gemaakt. Zijn net wat groter als de Ikea krukjes ideaal.

Wat voor zadels hebben jullie? Mijn paard heeft echt een hele hoge schoft, en waarschijnlijk hebben die van jullie dat ook wel denk ik

Euroriding Diamant met een bontje eronder. Zadelmaker kwam langs en zei dat dit de beste oplossing is aangezien met zijn schoft anders geen enkel zadel past :o(overigens lag deze bijna geheel goed)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:15

Dat zal het verschil tussen een warmbloed en een koudbloed zijn. Die van mij heeft niet echt een hoge schoft, maar een extra brede ruggengraat, waardoor het zoeken was naar een zadel met een heel wijd kanaal. Uiteindelijk uitgekomen op een Flexible Inspiration.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:23

Ik heb een Ninon Schutte zadel, maar mijn paard heeft geen moeilijke rug, zijn schoft is ook normaal. (medium-wide boom heeft hij, ik een 18" zit)

Vriendin heeft wel een reus met reuze schoft, die heeft een aantal zadelpassers versleten die er allemaal niet veel mee konden, mede omdat het paard door slechte zadels ook atrofie rondom de schoft had.
Na een lange zoektocht uiteindelijk geslaagd voor een custom zadel en daar helemaal blij mee.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:27

Ik heb sinds kort een wow Afbeelding
Afbeelding

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:37

Ik zeg gewoon streng tegen Ocho: "Hoofd omlaag" en dan doettie dat ook. Da's best handig als de modder tot in zijn oren zit. Het hoofstel en halster trekt hij zo'n beetje zelf aan, ik denk dat ik hem dat per ongeluk geleerd heb. Om er op te komen gebruik ik ook een krukje, maar dat zou ik ook bij kleinere paarden doen. "dat is gezonder"zeg ik dan. Maar de waarheid is dat ik een stijve houten klaas ben.
In deze rubriek is Ocho een kleintje, hij is ongeveer 1.75, hij is wel heel erg lang met lange nek. Hij is een beetje een raar uitgevallen mix van een Eng volbloed en een Am Appaloosa. Mag de pret niet drukken, tis een goed paard. Alleen die kleur hé... De verf was op.

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 16:40

Raymond doet ook zijn hoofd omhoog voor het hoofdstel. Alleen als hij het bit niet wilt innemen wilt het nog wel eens een gevecht worden.

Maar das bijna nooit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:45

Die van mij heeft ook zo'n enorm hoge schoft en dan ook nog eens heel erg breed, maar gelukkig past mijn barefoot prima. Voordeel van de hoge schoft is dat het totaal niet schuift. Ik kan zelfs van de grond opstappen, mezelf volledig aan de knop omhoog hijsen, zonder dat ik goed heb aangesingeld, en het zadel blijft gewoon liggen 8-)
Dat kan ik bij mijn tinker niet eens met goed aansingelen!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:49

AlwaysH schreef:
Raymond doet ook zijn hoofd omhoog voor het hoofdstel. Alleen als hij het bit niet wilt innemen wilt het nog wel eens een gevecht worden.

Maar das bijna nooit.

Eh, O doet he andersom, hij vreet mijn handen bijna op voor het bit en steekt zelf zijn hoofd in het hoofdstel. Daarbij gaat zijn hoofd omlaag, ik ben niet zo groot.
Gave Gozer die Raymond. Hij doet me denken aan mijn vorig paard (zie profiel)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:51

Winner vreet ook zowat mijn handen op voor het bit, maar doet zijn hoofd mooi weer hoog als ie er eenmaal in zit :p.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:00

Hebben jullie ook last van dit probleem? Deze zweetdeken van 215 werd een naveltruitje... Ondertussen heb ik de oude dekens weer teruggevonden. Die zijn ook 215 en vallen niet zo klein uit. D'r nek is ook zo dik dat ik maar 2 van de 3 gespen voor vast kan doen...

Afbeelding

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:15

Waauwie wat een prachtig zadel Kay_kim!! <3

Ik heb een Wintec dressuurzadel met daaronder zo'n pad met opvullers.
Alles meegekregen van de vorige eigenaresse, pad is gevuld door zadelmaker zei ze.
Heb er zelf geen verstand van maar het lijkt me goed te liggen zo :+
Kimber heeft een onwijs hoge schoft en ook nog erg smal.

Jewemm, Kimber past ook 215 dekens niet. Of het kan er mee door maar dan kan alleen de onderste borstsluiting dicht. (met hals)
Gelukkig doen we niet zoveel aan dekens, hij heeft er nu de hele winter wel een opgehad zodat hij zn energie meer kon stoppen in aankomen. Maar verder laat ik de natuur gewoon zn gang gaan.