[VOLG] Tinker Jynthe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 21:05

De afspraak bij de tandarts is gemaakt. 7 oktober mag ze er naartoe. Ik ben heel benieuwd wat er uit komt. Ik heb haar na het vorige bericht weer de exceemdeken opgelegd en de kale plekken begonnen al snel weer te genezen. Ik las ergens dat er een type mug is die juist pas in september/oktober actief wordt. Denk dat ze daar toch flink last van had. Hoop dat ze na het tandarts bezoek weer wat lekkerder in haar vel komt te zitten.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 16:18

Vorige week bij de tandarts geweest met Jynthe. Haar gebit zag er niet heen slecht uit. Gewoon de normale dingen (2 haakjes, wat scherp en lichte snijtand correctie) de tandarts verwachte ook niet dat haar problemen daar vandaan kwamen. Ene kant hoopte ik dat er een rotte kies zou zitten omdat ze afgelopen zomer ook een etter bult had. Maar ze zei wel dat het wel eens voorkwam dat een paard veel problemen vertoonde en dat er niet veel met het gebit mis was en ze toch erna helemaal opknapten. Ze raadde me aan om uit voorzorg een zandwegkuur te voeren. Kijken hoe het erna ging en dat ze anders misschien wel een maagzweer heeft omdat ze zo ondervoed was. Na de behandeling lijkt ze deze week wel wat vlotter en attenter. Bijrijder reed van de week met haar en de andere paarden liepen in de wei achter de bosjes naast de bak en dat was nogal spannend. Koppie ging hoog in de lucht en elke rondje stilstaan en maar kijken. Ik zei al als ik mooie foto's van haar wil hebben moet ik het nu doen. Haar nog nooit zo wakker gezien. :D En gisteren stonden ze te eten bij de hooinetten en Femke wou er ook bij maar Jynthe keek effe boos en hapte opzij. Dit gedrag had ik nog nooit gezien. Ik hoop dat ze nu weer beetje beter in haar vel komt te zitten. Zit misschien ook wel in combinatie met het weer dat ze daardoor down werd.

Vuono

Re: [VOLG] Tinker Jynthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:15

Wel positief nieuws gelukkig! :)