Hee! Waar komt jou paard/pony vandaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:50

M'n pinta via mp bleek van een bokster te zijn en m'n vuilnisbakkie(denk ik) via mp bij een handelaar.Afbeelding

LiindseyV

Re: Hee! Waar komt jou paard/pony vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:17

Onze Shetlander komt van bij mensen thuis die hem gewoon wegdeden.
Onze Haflinger komt van mensen die gingen scheiden en paard moest dringend weg.
Onze BWP komt van een manege, hebben hem daar weg gehaald.
Mijn Draver kruising komt van een handelaar, ook meteen weg gehaald.
Mijn Fries komt van een fokker.
:)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:20

Max via sporthorses, hele lieve baas waar hij nu na 8 jaar weer van zijn pensioen aan het genieten is :D
Freek via mijn moeders baas (zijn fokker :)) )

wendy2080

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:26

Mijn haflinger komt van een oude man die altijd bij de man van me verzorg haflingers kwam hier in Darp. En mijn 2 jarige (toen veulen) heb ik helemaal uit limburg gehaald 2 uur onderweg heen en 2 uur terug, maar blij dat ik haar opgehaald heb. Wel spijt dat ik haar maatje niet mee genomen heb op dat moment, maar had ik geen ruimte voor opt land.

Afbeelding
Dit zijn me paardjes 2 jaar terug

Afbeelding
En dit waren ze deze zomer

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:00

mijn welsh heb ik gekocht op de 1e stal waar ik stond. Hij handelde in pony's.
ik was meteen verliefd, maar hij was al verkocht.. tot hij na een maand terug kwam!!
ik heb zijn hele voorgeschiedenis kunnen achterhalen en ben bij zijn moeder weesten kijken.

pony 2 heb ik via speurders. Hij stond op een kleine manege waar hij geboren is. inmiddels is hij 3. en ik heb hem bijna een jaar. Heb ook foto's van de moeder en de moeder van moeders. zo ook van de vader etc..
leuk om te hebben.

de pony die ik vorig jaar heb laten inslapen was 18 toen ze bij mij kwam. ze is ingeslapen op 29jarige leeftijd.
ook van haar weet ik heel veel. ik heb haar gekocht bij dezelfde stal als de welsh. en heb contact met de dame die haar verzorgde voor ze van mij was..

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:30

Ik was in overleg met de eigenaar van een mini-hengst- ging niet door. degene die vervoer zou doen, had nog een pony te koop staan. 'ach, kan nooit kwaad'. En dus staat ze nu hier :)

Ze stond met name de wei op te sieren de laatste twee jaar. Daarvoor stond ze bij een mini-handelsstal, daarvoor was ze kennelijk van een Fries transportbedrijf.

Ik ben dus het trotse mens van een fries(e pony), die haar weg van het noorden naar het zuiden heeft gemaakt.

NienkeMona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:34

Na een lange zoektocht weet ik eindelijk zo ongeveer waar mijn pony vandaan komt. In November heb ik haar gekregen van de manege omdat ze het manegewerk niet meer leuk vond. Ik ging ervan uit dat mona max 25 jaar was, maar dat bleeke niet zo. De vorige eigenaar van de manege kwam langs en ik slong mn slag om te vragen of zei meer wist. Haar eerste reactie was 'leeft zij nog?'. Ik schoot in de lach en ze vertelde me dat mona 14 jaar was toen ze der kocht maar dat wist ze niet zeker. Ze vertelde me ook dat ze van een boer uit genderingen gdl. Mona heeft geen paspoort alleen een vaccinatie boekje die pas is gestart vanaf het moment dat ze op de manege kwam, dit was in 1997. Mona zou dus nu 33 jaar oud zijn. Gisteren kwam die vrouw naar mij toe en bevestigde haar antwoord omdat ze meerdere mensen had gesproken hierover. Maar dan die leeftijd.... Mona gedraagt zich nog als een puber, kan rennen als de snelste, springen kan ze nu weer (op de manege vond ze het dood eng) en toch al zo'n oudje.

Het enige wat ik nu nog wil weten is van welke boer ze af komt zodat ik misschien meer weet van de 14 jaar die ik heb gemist...

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:46

Mijn pony is gefokt door stal Wester Aikema, in Ulrum (boven in Groningen). Ik heb hem zelf gekocht bij een kleinschalige handelaar in Noord-Brabant. Nu staat hij alweer 8 jaar bij mij in Zuid-Holland, hij heeft ondertussen meer van Nederland gezien dan ik haha :P

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 18:51

NienkeMona schreef:
Na een lange zoektocht weet ik eindelijk zo ongeveer waar mijn pony vandaan komt. In November heb ik haar gekregen van de manege omdat ze het manegewerk niet meer leuk vond. Ik ging ervan uit dat mona max 25 jaar was, maar dat bleeke niet zo. De vorige eigenaar van de manege kwam langs en ik slong mn slag om te vragen of zei meer wist. Haar eerste reactie was 'leeft zij nog?'. Ik schoot in de lach en ze vertelde me dat mona 14 jaar was toen ze der kocht maar dat wist ze niet zeker. Ze vertelde me ook dat ze van een boer uit genderingen gdl. Mona heeft geen paspoort alleen een vaccinatie boekje die pas is gestart vanaf het moment dat ze op de manege kwam, dit was in 1997. Mona zou dus nu 33 jaar oud zijn. Gisteren kwam die vrouw naar mij toe en bevestigde haar antwoord omdat ze meerdere mensen had gesproken hierover. Maar dan die leeftijd.... Mona gedraagt zich nog als een puber, kan rennen als de snelste, springen kan ze nu weer (op de manege vond ze het dood eng) en toch al zo'n oudje.

Het enige wat ik nu nog wil weten is van welke boer ze af komt zodat ik misschien meer weet van de 14 jaar die ik heb gemist...

Dat is dan al een oud paardje hihi !
Nou ben wel benieuwd dan van die 14 jaar en of je er wat over kunt vinden.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:56

Mijn New Forest merrie komt uit België.
Ze is gefokt door Joly de Brabander uit Breezel. Naar mij idee is dit een paarden melkerij? Kan dat kloppen?
Joly's Britta is een 11jarige merrie van Polsbury Pajero x Kantjes Farhan x Carlos

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:13

Ons eerste paard was al bij ons van voor m'n geboorte. Die hebben mijn ouders destijds als veulen gekocht voor mijn zus, van de manege waar ze toen paardreed (en die toen ook Friezen fokte). Mijn tweede paard werd gefokt op de manege waar ik toen reed, werd toen verkocht en stond bij kennissen thuis op de wei. Toen ik zo'n 13 jaar was hebben we haar overgekocht.

Mijn laatste pony hebben we direct van (verre) familie gekocht. Zij hadden hem als driejarige recht van de fokker gekocht :-)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:03

Mijn fjord komt uit Goudswaard en heb ik gekocht bij een handelaar in Breda. Mijn KWPN'er heb ik via marktplaats van de fokker gekocht uit de opfok in Geesteren (Gelderland), hij komt uit Beemte-Broekland en daar ben ik ook geweest om de moeder te bekijken.

De ene stond dus nog net geen straat verderop en voor de andere heb ik ruim 1000km gereden O:) :')

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 21:50

Nies_ schreef:
Mijn fjord komt uit Goudswaard en heb ik gekocht bij een handelaar in Breda. Mijn KWPN'er heb ik via marktplaats van de fokker gekocht uit de opfok in Geesteren (Gelderland), hij komt uit Beemte-Broekland en daar ben ik ook geweest om de moeder te bekijken.

De ene stond dus nog net geen straat verderop en voor de andere heb ik ruim 1000km gereden O:) :')

Haha wat een verschil! Maar leuk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:54

Robin_S schreef:
Van een hele leuke bokker uit gouda!

Topic aangeklikt van haar en van het een is het ander gekomen :)

Ik voel me aangesproken :j

Ik ben zo enorm blij dat ze nog steeds bij jou is, en hopelijk ook blijft. <3

Ik heb het even moeilijk gehad, en niet veel van me laten horen. :(
Misschien ook wel goed.
Maar ik kom gauw weer langs hoor! *\o/*

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:41

De mijne was voor de handel. Ze hadden een ruiter voor haar nodig en ik ben op haar gaan rijden. Vond haar zo ontzettend leuk, dat ik haar zelf gekocht heb :)
Komt uit hetzelfde dorp waar ik zelf woon dus geen gereis etc haha

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:44

1 via facebook
1 via kapaza
1 zelf gefokt (moet wel nog geboren worden)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:46

Die ik nu heb komt er 1 van de fokker en de shets komen van een handelaar.
Mijn eerste pony heeft verschillende adressen gehad maar die hebben mijn ouders toen gekocht van de eigenaar van mijn verzorgpony's daar was hij er dus een van.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:52

Britta, mijn pony van 33 komt van Manege De Horst in Groesbeek.Ze ging daar met pensioen..Voor bokkers die haar nog kennen,ze leeft dus nog steeds.En mijn paard komt van een particulier.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:03

Anouk komt van Bokt en Abby onze welshcob heb ik cadeau gekregen. MiniMe die nu nog in Anouk zit komt uit Manchego :D

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:21

Mijn paard is gefokt bij stoeterij sollenburg waar ze ook opgegroeid is,ik heb haar gekocht via de ypenburghoeve waar ze op dat moment net een paar dagen stond als tussen station. Ben zelf nog wel naar sollenburg geweest om te kijken waar ze vandaan kwam en wilde graag haar moeder zien maar die was toen helaas net verkocht.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:52

Mijn viertal:

1. Bonte Jaopie van de Weideblick: kruising Tinker x Fries

Ik leerde op de paardenmarkt in Zuidlaren Arne Janse uit Silvolde kennen (de inmiddels overleden zanger van o.a. "Meisjes met Rode Haren") ik vertelde over mijn liefde voor Friezen, hij over zijn liefde voor bonte paarden. Ik zei dat ik het zo jammer vond dat Friezen altijd "maar" zwart zijn, maar dat bonte Friezen niet bestonden, dus dat ik dan maar naar een Tinker uit ging kijken.
Bleek hij zijn merrie Daisy door een Friese hengst (Remco S.) te hebben laten dekken, waaruit en prachtig zwartbont hengstveulen was gekomen, of dat niet wat....Ik ging kijken.
Nou 't was gelijk raak! Hij werd op mijn verjaardag toen hij een maand of 7 was door hemzelf gebracht! Dit is hem nu, 12 jaar later bijna:

Afbeelding

2. Urbanes van 't Olde Molen (roepnaam: Bartje) chocoladekleurige Shetlander

In een restaurant-cafe in Zuidlaren kwam ik een min of meer vaste stamgast tegen, die op een stukje land daar in de buurt een aantal paarden hield, samen met zijn zoon. Ik vertelde over Jaopie en dat die een weidemaatje moest hebben voor als hij gecastreerd en wel naar de wei mocht.
Hebbik! zei hij, en hup mee om te kijken. Bartje gekocht, hij bracht hem achterin een busje(!) naar mijn huis!

3. Khavanna van de Veldackerslaan, Haf x Fries x bonte "Roelfsema"-tuiger

Steeds als ik onderweg was naar Zuidlaren kwam ik langs datzelfde weiland waarvandaan ik de Shet had gekocht.... daar stonden steeds wisselende paarden en ponies. Opeens viel mijn oog op een zwartbont veulen dat er tussen stond.... ik zag het steeds maar heel uit de verte, en op een gegeven moment liet het me niet meer los. Ik begon te fantaseren: Stel dat 't een merrie is, stel dat....
In hezelfde cafe-restaurant in Zuidlaren ontmoette ik de zoon van de verkoper van Bartje de Shet, en ik informeerd naar het veulen. Wezen kijken, bleek het eigen fok, boem verkocht aan mij!

Dit is zij nu, bijna 7 jaar later:

Afbeelding

4. Wieke e.v. Appelbergen (roepnaam: Barbie), chocoladezwarte Shetlander merrie

Ten Khavanna bij Jaopie en Bartje op de weide kwam, ging het al gauw niet goud meer: Jaopie werd jaloers toen Khava wat ouder werd en begon Bartje door de draden heen weg te jagen. De kleine ruin kon niet goed tegen hem op, dus Bartje verhuisde naar de paddock met inloopsta achter mijn huis. Toen stond ie heel zielig alleen, beetje te kwijnen.
Ik ging z.s.m. op Marktplaats kijken en vond vrij snel deze kleine Shetmerrie. Gekocht! het klikte meteen enorm tussen de Shetten. Ze staan hier nog steeds heel gelukkig te wezen.

Het is een nogal Zuidlaarder-story geworden, vrees ik, maar tsja, zo gaat dat....

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:56

Afbeelding
Mijn Fries heb ik zelf geboren zien worden, haar moeder was mijn verzorgpaard :)
Toen ze 6 was is ze buiten mijn weten verkocht naar Zweden, maar via via er achter gekomen waar ze was en die mevrouw vond het sneu hoe ik er vanaf geraakt was. Dus ze bood haar aan tegen gemaakte kosten, superlief, dus theoretisch gezien komt mijn paard uit Zweden maar daar is ze niet geboren :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:59

Flits__ schreef:
Mijn pony vond ik op marktplaats. Ze komt bij manege Vledder weg. Al bestaat de manege inmiddels niet meer :)

Aan je boktnaam is Flits jou pony, leuk heb 1x op hem gereden toen ik daar lang geleden stage liep.

Mijn eerste pony komt van manege op een camping, hetlarixbos op bokt. Ik heb nog contact want werk daar(samen van me moeder maar me moeder betaalt hem).

Mijn eigen paard komt van B. Van den berg vandaan in Wannerperveen. Ook haar veulen immers 4 jaar hebben we daar ook vandaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:31

Nikki schreef:
Robin_S schreef:
Van een hele leuke bokker uit gouda!

Topic aangeklikt van haar en van het een is het ander gekomen :)

Ik voel me aangesproken :j

Ik ben zo enorm blij dat ze nog steeds bij jou is, en hopelijk ook blijft. <3

Ik heb het even moeilijk gehad, en niet veel van me laten horen. :(
Misschien ook wel goed.
Maar ik kom gauw weer langs hoor! *\o/*

Jaaa zal ze leuk vinden!! :) jullie zijn altijd welkom!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:38

mijn d pony heb ik van een advertentie,ik vond hem er sneu uitzien.Ik heb hem nu een jaar.Hij word in juni 4.

Vorig jaar,dag van aankomst

Afbeelding

Nu...

Afbeelding