essie_blue schreef:Ik had na het lezen van de reacties een groffe ruiter verwacht, maar ik zie een hele sympathieke proef! Ts rijdt de wissels niet met haar handen, wat een onzin.. Haar hele hulp voor de wissel is groot, zowel in haar hele houding als in haar beenlegging, wat logisch is omdat haar paard wat moeite had met de wissels, dahhh hij is pas 7!Het meer zetten voor de pirouette is overigens makkelijker gezegd dan gedaan, maar zeker te oefenen, probeer in je trainingen hem klein en snel te laten galopperen, ook al zijn het maar kleine stukjes. Is moeilijk met zo'n groot paard, maar ik weet zeker dat jullie dat kunnen
erg leuke kür ook en ik vind jullie een leuke en vriendelijke combinatie!
Fijn te lezen dat jij en anderen ook de positieve kanten weten te benoemen
We trainen inderdaad veel op klein galopperen zonder sprong te verliezen op kleine voltes en in schoudervoor. Wanneer dat fijn voelt lukken die arbeidspirouettes ook appeltje eitje. Helaas krijg ik hem nog niet zo fijn op een klein stukje diagonaal en dat zie je terug in de kwaliteit van de pirouette. Bedankt voor de leuke reacties!
Het meer zetten voor de pirouette is overigens makkelijker gezegd dan gedaan, maar zeker te oefenen, probeer in je trainingen hem klein en snel te laten galopperen, ook al zijn het maar kleine stukjes. Is moeilijk met zo'n groot paard, maar ik weet zeker dat jullie dat kunnen