Bit, Penny, Cap, De Hoefslag,...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sauffi

Re: Bit, Penny, Cap, De Hoefslag,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:31

Mijn buren zijn Lid van de shetland pony, ids, bit en friesian horse kfps. hun gehandicapte zoon komt elke week de krantjes naar mij brengen en een kop koffie halen.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:50

_Reneee schreef:
Iemand de nieuwe - en vernieuwde - Bit al gelezen? Wat vinden jullie daarvan?

Vandaag binnen gekregen, stukken beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:57

Je maakt mij wel nieuwsgierig. :) Wat is er precies anders en wat is er voor jou verbeterd?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 16:25

xyzutu2 schreef:
Je maakt mij wel nieuwsgierig. :) Wat is er precies anders en wat is er voor jou verbeterd?

Heel veel interessante artikelen ipv de gebruikelijke 90% reclame. Heel leuk! Voor deze zou ik naar de winkel gaan!

Ik had mijn abonnement bijna opgezegd maar dit is een hele verbetering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:27

Ga ik zeker doen!

Wel apart trouwens dat iemand hier in het topic volgens mij schreef dat het onaardig was om zoveel kritiek op Bit te hebben als dat toch met zoveel tijd&moeite door de medewerkers gemaakt wordt. Ik las nu namelijk net het voorwoord van de nieuwe Bit op hun site, en daarin omschrijft de nieuwe hoofdredacteur de Bit vorige stijl als een 'midlifecrisis'...
Blijkbaar zagen dus niet alleen de lezers dat het bergafwaarts ging maar de medewerkers net zo.
Hier is trouwen een link naar het stukje: http://www.bitmagazine.nl/magazine/

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:31

Ik ben onlangs gestopt met paardrijden - tijdelijk, neem ik nog steeds aan - en de Bit kocht ik al langer niet meer, vooral vanwege geen tijd om hem te lezen. Maar eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd naar deze versie, dus kom... morgen de regenachtige vrije dag maar eens een uurtje weg van mijn studieboeken en de Bit doornemen....

Overigens mag ik hopen dat dit topic heeft meegeholpen tot die vernieuwing. Ik heb de Bit-redactie er trouwens via Twitter op geattendeerd, dus als je iemand moet bedanken... ;)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:58

musiqolog schreef:
Ik ben onlangs gestopt met paardrijden - tijdelijk, neem ik nog steeds aan - en de Bit kocht ik al langer niet meer, vooral vanwege geen tijd om hem te lezen. Maar eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd naar deze versie, dus kom... morgen de regenachtige vrije dag maar eens een uurtje weg van mijn studieboeken en de Bit doornemen....

Overigens mag ik hopen dat dit topic heeft meegeholpen tot die vernieuwing. Ik heb de Bit-redactie er trouwens via Twitter op geattendeerd, dus als je iemand moet bedanken... ;)

Ik werk voor Bit en heb het topic vanaf het begin gevolgd :) Begreep de kritiek en ben blij dat de vernieuwing goed bevalt!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:20

Heb een tijdlang BIT gehad, maar ook ik vond het blad steeds oppervlakkiger en zweveriger met veel te veel mode/lifestyle worden.
De laatste, vernieuwde maar weer eens gekocht en ja, absoluut een verbetering, meer info, info is diepgaander, inhoud is meer divers, als dit zo door gaat lees ik 'm weer graag!

Verder lees ik Hoefslag, Dressuur en VrijRuiter (abonnementen), en ROS en Cavallo (losse verkoop).
Soms ook Phryso en Mensport als de dorpsgenoten-met- Friese -paarden die uithebben.

Het Duitse Cavallo is overigens een buitengewoon informatief blad, een van de beste. Maar ook RuiterRevue mag er zijn. Er is echter in deze omgeving vrij moeilijk aan te komen.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 27-04-16 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:23

Zweverig... daar zeg je me zowat. Er stonden op den duur dingen in als "chakra's van je paard". De groeten! :wave: Als dat soort bijgeloof niet meer terugkomt: des te beter.

En sorry als ik dit al een keer eerder heb geschreven.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:24

Ben benieuwd naar de nieuwe bit.
Bijna 8 euro voor een Bit erg prijzig dus ben benieuwd of het nu wel z'n geld waard is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:37

8 euro?!?! :wow: Voor hoeveel pagina's?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:48

_Reneee schreef:
Iemand de nieuwe - en vernieuwde - Bit al gelezen? Wat vinden jullie daarvan?

Nog niet aan toegekomen, maar ik hoop dat het een verbetering is. (met andere woorden dat ze weer terug gaan naar de inhoud van een jaar of 5-10 geleden.)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:49

Bijna hé. De laatste die ik hier heb liggen waarvan ik me afvraag waarom ik er zoveel geld aan uit gegeven heb. 7,75 om precies te zijn. Met 73 pagina's.
Nu zou het kunnen dat bij de laatste bit die hier ligt Bit Mode bij zat(waar je dus niets aan hebt).
Ros heb ik ook nog liggen die kost 5.50 voor 98 pagina's.
Cap voor 5.95 en 85 pagina's.

Nog een oudere Bit gevonden die kost 6.95 en 90 pagina's

Ik heb echt een serieus probleem met die boekjes. Kost naar mijn idee veel te veel voor wat het is.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 27-04-16 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:52

Nou ja, op zich snap ik de advertenties wel. De schoorsteen moet ook roken :P
Maar het moet niet de overhand nemen en irritatie opwekken bij de lezers.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:54

Ik betaal voor een jaar €92,95 en krijg dan 10x een bit thuis gestuurd (en geloof ik toegang tot bepaalde artikelen op de site waar niet-abonnees geen toegang toe hebben). Ik was helaas te laat met opzeggen, want ik vind 92,95 echt veel te veel geld voor 10 tijdschriften die los €7,75 kosten per stuk.

edit: even dit erbij gepakt uit nieuwsgierigheid:
Cayenne schreef:
Nou ja, op zich snap ik de advertenties wel. De schoorsteen moet ook roken :P
Maar het moet niet de overhand nemen en irritatie opwekken bij de lezers.

nr 234 (2e van jaar 2016 en modespecial) in totaal 132 pagina's waarvan 81 pagina's reclame en mode en 1 pagina vorblad, 1 pagina editorial en 1 pagina inhoudsopgave. Dus 48 pagina's aan informatie en nieuwtjes uit de paardenwereld.
nr 233 (1e van jaar 2016) in totaal 76 pagina's waarvan 15 pagina's reclame en 1 pagina voorblad, 1 pagina editorial/colofon en 1 pagina inhoudsopgave. Dus 58 pagina's aan informatie en nieuwtjes uit de paardenwereld.
nr 232 (10e van jaar 2015) in totaal 76 pagina's waarvan 22 pagina's reclame en 1 pagina voorblad, 1 pagina editorial en 1 pagina inhoudsopgave. Dus 51 pagina's aan informatie en nieuwtjes uit de paardenwereld.

De nieuwste editie (de vernieuwde versie dus) kan ik nergens vinden dus daar kan ik niet in tellen en over oordelen. Ik hoop echt dat het qua informatieve artikelen is verbeterd, ik hoef namelijk niet 9 edities lang te lezen over de chakra's van mijn paard en hoe ik die kan verbeteren.
Laatst bijgewerkt door Anoli op 27-04-16 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:04

terpentijn schreef:
Het Duitse Cavallo is overigens een buitengewoon informatief blad, een van de beste. Maar ook RuiterRevue mag er zijn. Er is echter in deze omgeving vrij moeilijk aan te komen.

Cavallo is in mijn ogen ook echt het beste paardenblad dat er is. Zo informatief dat je er een week over doet voor je alles gelezen en plus alle online extra's bij de artikelen bekeken hebt. Wat ik ook heel erg fijn vind is dat ze elke aflevering weer zelf dingen testen: trainingsprogramma's, boomloze zadels, hoofdstellen, you name it. En dat kost dan € 4,20 voor 140 pagina's.
Uit mijn eigen periode dat ik voor een paardentijdschrift werkte wist ik ook wel dat Nederland qua tijdschriften gewoon duurder is omdat het nou eenmaal een kleiner taalgebied is, maar € 8 voor 70 pagina's Bit? :wow:
Ik zal eens kijken of ik hem hier nog ergens in een boekhandel kan vinden en blader hem dan wel door, want zelfs met alle vernieuwingen kan ik me niet voorstellen dat ik het 8 euro waard ga vinden - eerlijk gezegd spreekt de inhoudsopgave op de Bit website me nou ook al niet echt enorm aan.

Ik vraag me echt af waarom er niet een tijdschriftenproducent opstaat die gewoon besluit om Cavallo in het Nederlands op de markt te brengen. Natuurlijk zijn de namen in de artikelen dan Duits, maar voor € 4,20 zijn mensen volgens mij best wel bereid om daaroverheen te lezen.

@ Anoli: :o? Hoe kan een abonnement op Bit voor 10 nummers € 92,95 kosten als ze los € 7,75 kosten? Dat klinkt wel heel erg idioot. 8)7 Klopt dat echt ?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:10

Ja dat klopt echt, ik heb het in februari nog overgemaakt naar eisma :j
Ik vraag mij nu serieus ook af hoe het kan dat een abbo duurder is dan een jaar lang losse edities kopen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:16

Ik had vroeger een abbonoment op de penny, club penny, plus penny, en de ponyclub.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:18

Wat bizar. Als ik het vergelijk met de Penny die ook een grote website met extra content voor abonnees heeft dan kost een los nummer 3,45 en een abonnement 5,75 per maand waar je dan 2 nummers per maand voor krijgt. Het tweede jaar betaal je 6,75/2 nummers, maar dat is nog altijd goedkoper dan 2 losse nummers.

Ros abbo is 12 nummers voor 35,95, 12 losse nummers = € 66.
Dat is in mijn ogen normaal; korting krijgen als je een abonnement neemt. Meer betalen vind ik vrij absurd, zo raak je je abonnees wel kwijt. -O-

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:28

Ja, korting krijgen als abbohouder vind ik ook normaal en ik heb ook betaald zonder er over na te denken. Maar door dit topic word ik er op gewezen en vind ik het toch wel absurd.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:33

ros en de level up , beide leuke bladen met interessante onderwerpen.
de penny <3 8 jaar een abbonement gehad + mijn moeder die vroeger ook een paar jaar een abbonoment heeft gehad.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:45

Mijn abbo is nu in ieder geval opgezegd :j Ik lees idd liever de ROS of de CAP :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:56

xyzutu2 schreef:
Ik vraag me echt af waarom er niet een tijdschriftenproducent opstaat die gewoon besluit om Cavallo in het Nederlands op de markt te brengen. Natuurlijk zijn de namen in de artikelen dan Duits, maar voor € 4,20 zijn mensen volgens mij best wel bereid om daaroverheen te lezen.

Daar moet de uitgever van Cavallo dan ook maar net mee akkoord gaan en ik gok dat de Nederlandse markt daar nog te klein voor is.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:06

ik heb vroeger de penny gehad :)!
en daarna een paar jaar hoefslag , vond het erg leuk vooral als er hengsten specials bij zaten
boekjes dus en dvd's van hengstenhouderijen maar ben er daarna mee gestopt het werd me te duur

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:20

Vanaf het eerste nummer heb ik een abo gehad op de bit, tot vorig jaar. Na jaren tevreden lezen ging de inhoud zo hard achteruit en de prijs flink omhoog (minder uitgave's, zelfde prijs) dat ik heb besloten om het op te zeggen. Nu tot volle tevredenheid een abo op de Hoefslag.
De Duitse Reiter Revue Internationaal en de Georg koop ik los in Duitsland, bij deze tijdschriften kan geen enkel Nederlands tijdschrift in de buurt komen :D