Wanneer hebben jullie voor het laatst zandgehapt ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:37

Mijn laatste keer vallen was op het strand van Texel afgelopen september. Paard schoot in galop heel snel van links naar rechts doordat hij de golfjes eng vond. Ik probeerde nog de teugels vast te houden waardoor ik mijn schouder flink verdraaide.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:37

Nou vorige week niet ván mijn pony, maar ernaast :')

Ik wilde een balk wegpakken, maar zag niet de balk die op de grond lag (het was donker) en toen lag ik op de grond :')

Ennehh.. Een paar maanden terug zat ik op een ex-pensionpaard, die erom bekend stond om héél hoog te bokken (niemand had nog een bok uit kunnen zitten). Die avond onweerde het en het regende heel hard, het liep ook naar binnen. Dus er zat een natte plek op de bakrand :+
Paardlief pakte zijn kans en 'schrok', dus in galop sprong hij zo 2 meter opzij en gaf me toch een flinke bok -O- ik viel keihard op mn rug.. Niks aan overgehouden gelukkig :D

Laibadji

Re: Wanneer hebben jullie voor het laatst zandgehapt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:41

Begin september in het zoniënwoud van mijn nieuw paard gedonderd. En veertien dagen geleden opgestapt paard in volle draf richting omheining van dik 1m10 en poef er over! En ik paf er af! *\%/* ik kon het hem nog vergeven. Hij stond 2 maanden stil door kwetsure dus hij was net iets te blij! _O-

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:46

Ongeveer een maand geleden nog in de sloot gezeten met ponylief, er stonden wat van die wegwerkzaamheden borden aan de kant van het pad. Normaal kan ik daar gewoon langs gallopeeren, dit keer lag er een omgevallen bord tussen ... die was duidelijk erg eng -O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:48

15 jaar terug met het zadelmak maken van de moeder van mijn huidige paard.

Edit,.en tevens de oma van mijn ruin.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:58

Mijn laatste keer was zo rond de Paasdagen dit jaar. Ik kwam op het heldere idee om eens rechts op te stappen :j
Zo gezegd, zo gedaan, in de buitenbak paardlief naast bakrand geparkeerd, rechtervoet in de stijgbeugel, linkerbeen omhoog, ik ben zo halverwege mn paard en denk nog iets in de trant van 'dat gaat nog best ok' :+

Op dat moment ziet paardlief vanuit een ooghoek wat er aan de hand is en met een 'WTF :wow: ' reactie stuift ze naar de andere kant van de bak :evaw:

Ik raapte mijzelf weer van de grond af, checkte of alles nog werkte, checkte of niemand het gezien had :+ , ving mijn paard die 60 meter verderop stond met rollende ogen :roll: en deed of er niets aan de hand was :+ .

Dat ging best goed tot de volgende dag toen ik onnadenkend hetzelfde T-shirt aan deed naar de paarden en even had gemist dat er nog een mooie zandafdruk op mn schouder zat _O- (en later kreeg ik een gezellige blauwe plek op mn kont, dus dat was ook al niet meer te verbergen voor het thuisfront).

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:04

Vanmorgen nog.. Paardje stond lekker te eten aan het halster, dus vriendlief tilt me erop, geen énkel probleem, tot ze na een tijdje een stap opzij zet en ik er súper slowmotion afglijd.. Vriend deed het bijna in z'n broek van het lachen :o :j

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:10

Vorige maand nog. Paardlief aan het inrijden. Ze bokte en ik vloog er elegant over. Resultaat : schouder uit de kom

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:44

osanta schreef:
girlyggirl schreef:
8 weken geleden. ..brak mn rug :o

Oh ! das echt niet fijn ! hoelang mag je nu niet gaan paardrijden of iets met paarden doen ?

Mag er sinds kort weer op maar merk dat ik wel even een drempel overmoet... na de val bleek ik richting osteoporose te gaan en ik heb al een zwaar versleten rug en deze pony is groener als ik dacht en heb m net :o nu eerst aan t grondwerken..

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:48

Ik denk meivakantie 2014, anderhalf jaar geleden dus. Pony bokte nogal vaak, zo ook toen ik er op zat. Hij maakt een noodstop vanuit de galop en bokte toen mij eraf :Y) Ik rolde onder het hek door, maar verder niets aan overgehouden gelukkig :P

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:50

Twee weken geleden van mijn verzorgpaard nog.. keihard op me bil en rug. Ben nog steeds stijf ervan en gisteren weer op de manege gereden en dat voelde niet zo lekker :(

PollyKnollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:52

5 maanden geleden, toen had ik mijn schouder uit de kom en gebroken. Hoefte gelukkig geen operatie... Nu net weer anderhalve maand bezig en ben er twee weken geleden weer afgevallen :') Tja... Moet er nog een beetje inkomen haha :D Het was wel heel moeilijk om zo lang niet verder te kunnen...

Chynnafifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:07

Vorig jaar tijdens een springles. Dacht dat mijn pony niet meer zou springen (en dat dacht mijn pony ook) maar toch reden we beide op de hindernis af en ik dacht dat hij zou wijgeren, maar hij sprong er over heen. Maar wel 30x hoger dan de hindernis zelf. ja, dat was een mooie val haha.

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:40

@girlyggirl Dan heb je denk ik je rug ook niet gebroken? Ik had een scheurtje/deukje en moest ook 2 maand wachten voordat ik weer dingen mocht gaan doen... Rug breken is wel heel wat heftiger...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:42

Een paar maanden terug. Maar dat was geen zandhappen, want ik viel op het asfalt. Die stomme doos vond het nodig om te schrikken en om te draaien, terwijl we al bijna thuis waren!
Ze dook als het ware onder mij vandaan. En toen BOEM viel ik op mijn onderrug.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:53

Paar weken terug. Afstand tussen mijn pony en zijn voorganger waar hij aan hangt was te groot. Paar meter en toen besloot zijn voorganger in galop een heuvel op te gaan. Die van mij in paniek. Bang dat hij alleen zou achterblijven en zette een rengalop in. Alleen boven op de heuvel was het niet zo groot. Ander paard werd ervoor gezet om hem af te remmen, maar zorgde er alleen voor dattie een scherpe draai naar links maakte waardoor ik viel :+

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:55

Dat zal toch wel een jaar of 4 geleden zijn, toen ik m'n pony nog had. Ik stuiterde er aan het begin iedere keer met rijden op hem wel een keer af, maar ik ben nog nooit van een ander paard gevallen.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:02

Ik denk een week of 4 geleden. Ik stapte op mijn verzorgpaard, toen was er iets opeen heel eng. Dus hij begint keihard door de bak te racen en te bokken. Terwijl ik er naast hing. Ik had nog maat 1 voet in de beugel en was nog niet eens op zijn rug gaan zitten. Dus daar hing ik lekker, vasthouden aan de zadelknop, aan een galoperend en bokken paard. :+ Toen liet ik mezelf maar los en ging Bruin vangen. :Y)

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:09

Ik ben er afgelopen zomer nog afgegaan tijdens de les met mijn jonge paard die normaal gesproken heel koel in zn kop is en niet zo gauw schrikt.
Ze waren op het land bezig met sproeien en hij vond dat nog al spannend en in die periode was hij ook wat aan het uittesten en doen.
Maar bleef toch braaf zijn rondjes lopen...
totdat een stalgenoot achtern de schuur weg kwam en met een plastic zakje richting de wei ging.
Dit was even de druppel die de emmer deed overlopen en hij schrok.
Maakte een draai van 90 graden en ging op de hindernis af. (Waarop ik er al bijna naast hing)
Moest me wel laten vallen anders waren we waarschijnlijk met zijn tweeën in de hindernissen terecht gekomen.
Ik kon landen op mijn knieën dus uiteindelijk niks aan de hand en we konden er met zijn drieën (stalgenoot, instructrice & ik) flink om lachen.
Paard stond vervolgens heel dom naar mij te kijken omdat ik op mn knieën in t zand zat in plaats van op zijn rug :P

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:14

1 keertje 7 jaar geleden alleen maar omdat ik de singel niet strak genoeg had getrokken en omdat paardje zijn buik mooi had opgeblazen ... Zadel gleed langzaam opzij en daar lag ik in het gras, gelukkig was mijn paard toen braaf en bleef hij mooi naar mij kijken haha.

Van mijn Eigen paarden ben ik nog nooit gevallen :)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:19

xxxlottie schreef:
@girlyggirl Dan heb je denk ik je rug ook niet gebroken? Ik had een scheurtje/deukje en moest ook 2 maand wachten voordat ik weer dingen mocht gaan doen... Rug breken is wel heel wat heftiger...

Nou wevel was verticaal geheel door en horizontaal tot aan de verticale breuk..weet niet hoe je dat dan wil noemen? ? :P en anders ben ik verkeerd gediagnosticeerd door de orthopeed :D

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:01

Ik heb vorig jaar oktober voor het laatst zand gehapt.( klopt af := )

Was een pony van iemand anders. Jong dier maar liep normaal al heel braaf zijn rondje. Hij was soms wat onzeker maar verder niks aan het handje. Of ik hem de eerste keer op zijn nieuwe plekje wou rijden. Geen probleem.

Pony eerst aan de longe gehad. Was hartstikke braaf en luisterde super. Bijna niet voor te stellen dat hij pas net 4 was.
Ben er na een tijdje opgestapt. Rustig wat rondgereden en opeens merkte hij op dat niet zijn bekende ruiter op zijn rug zat. Dier slaat volledig in paniek en gaat al rennend en bokkend de bak rond en ik kreeg hem gewoon NIET terug rustig. Uiteindelijk ben ik gelanceerd en plat op mijn rug gevallen, was geen zachte landing :n.

Toch terug op gestapt en toen bleef hij wel rustig. En net toen ik af wou stappen ging hij nog eens en ik dus ook :Y) .

Is echt een lief dier maar nieuwe plek + nieuwe ruiter was gewoon teveel voor hem.

Niks ergs aan over gehouden gelukkig.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:03

Laatste keer was op de ranch waar ik vrijwilligerswerk deed.

Op een oud-draver, die braaf maar nogal nerveus was. We moesten 2 paarden teruglopen naar de andere wei, en iemand stelde voor om erheen te rijden, alleen hoofdstel, geen zadel :+ Heb er welgeteld 3 seconden opgezeten, hij deed een stap vooruit, draaide zich 180 graden om en draafde zijwaarts weer terug. Vooral het zijwaartse kon ik zonder zadel niet uitzitten. Die andere persoon besloot uiteraard niet te gaan rijden na het zien van mijn val en de rest van de weg heb ik -met een zeer pijnlijke kont- ernaast gelopen :')

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:36

Zeg telt van je pony afglijden ook? Of knullig afstappen? :')

Echt zandhappen is echt jaren geleden(denk de laatste keer toen in gelanceerd werd tegen het schot van de binnenbaan waar ik destijds stond, van dat beest heb ik wel leren zitten trouwens!)

Maar knulligheden te over :Y) Zonder zadel uitstappen, paard vragen om links cq rechts te gaan en deze dit ook keurig doet maar het wel voor elkaar krijgen om als ruiter om eraf te glijden. Of afstappen en net verkeerd terecht op je voeten komen waardoor je er ineens bij zit bv :+

En nee bovenstaande gebeurt me niet 1x maar meederde malen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:43

Juli ofzo ergens, in het bos :')
Ik zat net te vertellen hoe fijn dat pad was toen mijn paard vanuit volle galop in de ankers ging en linksomkeert maakte...