Mensen met paarden hebben geld zat!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:11

webster543 schreef:
Misschien een aansluitende vraag op TS haar openingspost :

Wie kan er, of hoeveel procent van de eigenaren, kunnen nu 3500€ neer leggen op tafel voor een levensreddende operatie?
Stel je paard/pony heeft kolieken en de DA zegt, enkel een OP kan hem redden. Kostenplaatje 3500€...

Toch wel benieuwd...

Ja dat kan.
Spaarpot is daar groot genoeg voor.
Maar ik heb er vier staan dus dat moet ook wel.

Of ik een operatie laat uitvoeren is voor mij wel per paard anders.
Ze hebben alle een andere leeftijd en karakter.
De een zou tegen stal rust kunnen na een operatie. De ander zou daarbij zijn genezingsproces enorm belemmeren.
Dus dat is voor mij meer een factor in wat ik zou beslissen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:13

Fenrir schreef:
Misschien zijn er wel teveel mensen met paarden (en andere dieren overigens ook) die gewoon eigenlijk geen paard zouden moeten hebben? Het blijft een luxe, geen eerste levensbehoefte. Een dier heeft geen boodschap aan eventuele geldtekorten van de eigenaar.

Dat wil niet zeggen dat alles maar duur, duurder, duurst moet maar sommige dingen vallen imo gewoon onder de basisbehoeften. Ja, paarden zijn duur en dus niet voor iedereen.

Dit exact! Als je een paard kan kopen dan moet je ook het geld voor extra kosten hebben. Je paard kan niks met ''ik heb geen geld voor de dierenarts''

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:15

Janine1990 schreef:
blackflicka schreef:
Dat kunnen ze nooit 100% zeggen en garantie op geven,want na de operatie kan er nog zoveel mis gaan.
Denk weinigen ik wil niet oftopic doen maar in 2012 zijn 5600 paarden naar de slacht gegaan waarom,omdat mensen ze niet meer konden betalen.

Mijn paard is 20 en een half zou je echt niet zeggen maar is dat wel eerlijk tegen over haar.
Zon zware operatie we kunnen dat wel betalen maar of ik het haar aan doe.?.

Wat is je bron?

Als je eens wist hoeveel paarden ik kreeg aangeboden! de mensen konden het financieel niet meer betalen.En nog steeds krijg ik paarden aangeboden.

ManonGrr

Re: Mensen met paarden hebben geld zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:21

Ik heb een eigen paard en wil absoluut niet zeggen dat ik rijk ben, maar ik had wel een heleboel geld op mijn rekening staan als ik hem niet had gehad. Ik zie wel veel mensen in mijn omgeving die zeggen dat ze geen geld hebben voor een paard, maar als ik zou doen wat zij zouden doen, zou ik mijn paard ook niet meer kunnen betalen. Het is dus echt een kwestie van keuzes maken bij mij. En ja, als er een operatie van €3500 moet komen heb ik dat zo liggen inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:22

bruintje123 schreef:
webster543 schreef:

Wie kan er, of hoeveel procent van de eigenaren, kunnen nu 3500€ neer leggen op tafel voor een levensreddende operatie?
Stel je paard/pony heeft kolieken en de DA zegt, enkel een OP kan hem redden. Kostenplaatje 3500€...

Toch wel benieuwd...

Ja dat kan.
Spaarpot is daar groot genoeg voor.
Maar ik heb er vier staan dus dat moet ook wel.

Of ik een operatie laat uitvoeren is voor mij wel per paard anders.
Ze hebben alle een andere leeftijd en karakter.
De een zou tegen stal rust kunnen na een operatie. De ander zou daarbij zijn genezingsproces enorm belemmeren.
Dus dat is voor mij meer een factor in wat ik zou beslissen.
Dit was exact wat ik ook wilde antwoorden. :j

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:23

Hier ook tussen de paarden geboren. Paarden staan aan huis, scheelt natuurlijk ook een centje. En ja ik voel me vreselijk rijk (en ben het niet), maar niet alleen omdat ik paarden heb. Toevallig woensdag de tandarts laten komen omdat het nodig was en als ik denk dat het nodig is een sportmasseur.

Maar voor de rest... gewoon het boerenverstand gebruiken, hele goede kwaliteit voer voeren, komen geen supplementen bij kijken en kijken naar je paard.
Ik ga juist niet graag op vakantie, we wonen achteraf en zit liever lekker rustig in onze fijne tuin met een goed boek.
Shoppen (naar de stad) is absoluut niet mijn hobby, maar vind het wel erg leuk om op internet prijzen te vergelijken en dan via internet te kopen.

Bij ons langs is een pensionstal, waar je klanten ziet met zowel een dikke portemonnee als een normale portemonnee. En ja de dames met de dikke portemonnee zien er echt het meest "gelakt" (inclusief paard!) uit in tegenstelling tot de dames met een normale portemonnee. Maar van de andere kant, het geeft echt geen garantie qua kwaliteit paard. En hoeveel iedereen er aan uitgeeft, moet ie zelf weten :)

webster543 schreef:

Toch wel benieuwd...

4 maanden geleden mijn 2 jarige ziek van de wei gehaald en uiteindelijk in moeten laten slapen. Totale kosten DA en kliniek Utrecht tegen de 2.000,-. Ja ik heb een flinke spaarpot, jaren voor gespaard. Niet alleen voor de paarden, maar gewoon voor onvoorziene omstandigheden. En ja in 1e instantie leek het mogelijk dat het paard een goede kans had op herstel, dus dan ga ik er voor. Uiteindelijk toch niet gered. Maar ook dat verschilt per paard: heeft het paard een goede kans op goed herstel?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:28

gohya schreef:
Als je eens wist hoeveel paarden ik kreeg aangeboden! de mensen konden het financieel niet meer betalen.En nog steeds krijg ik paarden aangeboden.

Ja, hier ook al van verschillende kanten meegemaakt.

Jullie hebben toch wei genoeg, aan huis, dan kun je er toch nog wel een bijnemen?

Nee, want ook die kost geld aan voer, ontwormen, hoefsmid en dierenarts...

Kreeg zelfs op forums al pb's van mensen die ik totaal niet kende of ik alsjeblieft hun paard (met medische- of gedragsproblemen) niet wilde overnemen.
Bij ons zouden ze het zo goed hebben {:)-:(

Ja, mijn paarden hébben het ook goed, komen niks te kort.
En dat wil ik ook graag zo houden, hier komt dus niet meer bij als dat we ook goed verzorgen kunnen, zowel wat tijd als ook financiën betreft!

Voor mijn honden geldt dat ook, en ook daar kreeg ik al links en rechts de vraag of ik een border collie niet kon overnemen, mensen zaten met de handen in het haar.
Hondjes veelal 8 of 10 maand oud, die naar de kindjes gebeten hadden |(
Dan hebben ze ergens gelezen dat je een "rescue-hondje" opgevangen en na rehabilitatie herplaatst hebt, en denken dan bijv. dat ze het resultaat van hun eigen verkeerde inschatting wel even bij ons kunnen dumpen. Ik was er zo klaar mee dat ik mijn mail-adres maar van mijn website afgehaald heb.
Ik geef ze dan adressen van stichtingen / website's die helpen met herplaatsen, en verder vind ik toch echt dat ze voor een dier waar ze voor gekozen hebben toen het klein en schattig was een stuk eigen verantwoording dienen te nemen!

Ik kán en wil niet de hele wereld redden.

De zorg voor mijn eigen dieren is prio een, zo simpel is dat!

Voor een OP zou hier btw wel een potje zijn, maar de vraag of je wel of niet behandeld hangt mede af van de aandoening, leeftijd, karakter en conditie van het betreffende dier, zoals hierboven nog al iemand heel treffend schreef.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:31

Gohya, wat heeft dat te maken met mijn vraag naar de bron?

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:32

Ik voel me ontzettend "rijk" :D 2 gouden paardjes op stal en 3 gouden hondjes in huis...
Hoe rijk kan een mens zijn!!
Maar ben ik ook "rijk" nee absoluut niet :n we moeten vaak wikken en wegen wat wel en wat niet...
mijn salaris gaat grotendeels op aan de beestjes maar he dat heb ik er met alle liefde voor over!
Wij hebben beslist de zorg voor hun in handen te nemen....
Ik bespaar dus niet op kosten wat hun gezondheid,beweging,verzorging aan gaat :n
Ik bespaar wel op de prullaria er om heen,ik ben het met de TS eens dat de prijzen van
de ruitersport artikelen soms de pan uit rijzen!
Ik zal dan ook nooit een broek van boven de 100,- kopen,dat vind ik echt onzin...
Net als dekjes vind ik soms echt te duur,dan wacht ik wel op een aanbieding of via MP
maar dat heb ik met gewone kleding ook :o
Laatst bijgewerkt door silby op 27-11-15 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:33

Ach hier komen ze ook wel eens vragen of ik nog tijd/plek heb voor een projectje. De ene neem ik aan. De andere verwijs ik door. Maar dat gaat op gevoel. :+
Ze hebben hier ook wel eens tijdelijk gestaan om mee te werken en dan gingen ze weer. Dan werd alles betaald en werkte ik er mee maar daar ben ik huiveriger voor nu. :) Ik wil het nog wel doen maar met hele goede afspraken die op papier staan. En wil men dat niet dan houdt het op. In geval van het vosje dat ik nu heb; daar was ik nooit aan begonnen als ik hem niet had kunnen overkopen.

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:35

Ik vraag me wel eens af of we nu niet aan het doorslaan zijn? Zó wordt het wel echt héél duur ja!

Vroegâh... kwam natuurlijk de hoefsmid regelmatig en als er ECHT iets was ook de dierenarts. Daarna kwam er in dat "verplichte" rijtje ook een jaarlijkse check-up van een zadelpasser (dachten we niet eens bij na...) bij en daarna de jaarlijkse check-up van paardentandarts. Nu kan je eigenlijk ook al niet meer zonder een regelmatig bezoek van de osteopaat? Wat komt hier over een paar jaar nog meer bij? De paardenpsycholoog? En ben je dan niet goed bezig als je dat niet voor je paard over hebt?

Soms vraag ik me wel eens af of we niet over-analyseren? Net zoals op dit moment bij veel kinderen gebeurd? Elk onstuimig jongetje heeft minstens drie diagnoses voor ADHD, gedragstoornissen etc.

Jij zorgt niet goed voor je paard / je hebt niet genoeg voor haar over. Dat is het allerergste wat je tegen mij zou kunnen zeggen. Als iemand dat doet - slaap ik een week niet. Maar mijn paard is los in zijn lijf, glanst als een eikel in de maneschijn en is blij en gelukkig. Moet ik toch die osteopaat bellen, om het zeker te weten? Als ik dat niet doe, zorg ik dan niet goed genoeg voor haar?
Laatst bijgewerkt door Mareintje op 27-11-15 11:38, in het totaal 3 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:35

Overigens zijn de tijden ook wel veranderd. Ik had bijna 40 jaar geleden mijn eerste paard. Die heeft nooit een fysiotherapeut/osteopaat/tandarts/zadelpasser of bitfitter van dichtbij gezien. Dat bestond toen gewoon niet. Tweede paard, derde paard en vierde paard hebben dat evenmin meegemaakt. Allemaal gezond oud geworden...

Tegenwoordig wordt idd bij iedere scheet er een of andere moderne 'goeroe' of zelfbenoemde expert of welk gebied dan ook bij gehaald, terwijl de DA (die er in ieder geval voor geleerd heeft en er in verreweg de meeste gevallen meer kennis van heeft) er vaak pas als laatste bij komt. Aan al die 'goeroes' en 'experts' wordt een gigantische hoop geld uitgegeven waar GBV (gezond boeren verstand) plus tijdig de DA je net zo ver of niet verder brengt.

Edit: spuit 11 :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:38

mairead schreef:
'Mensen met paarden hebben de hemel op aarde, maar komen zij te sterven, dan valt er niks te erven!' :D

Juist dat is de opmerking die ik zocht. En eerlijk met het geld dat ik in al die jaren aan de paarden heb besteed kan ik een half huis kopen denk ik. Dan koop ik enkel hetgeen ik nodig heb. Ik koop pas zadeldekens als er versleten zijn en echt niet meer mooi zijn om op les of zo te gaan. Ik heb geluk dat mijn merries geen deken slopers zijn. Ongelukje kan altijd gebeuren. Dure hoofdstellen koop ik niet. Ik doe in de meeste gevallen jaren met mijn rijbroeken al bezuinig ik niet op dat kledingstuk. Wel koop ik soms in de uitverkoop.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:40

Dat ben ik met jullie eens hoor :j hier komt ook geen fysio/osteo als het niet echt nodig is :n
Als je een beetje goed kunt rijden kun je rijtechnisch een heel hoop zelf oplossen...
Maar dat is misschien wel het volgende probleem,hoeveel mensen kunnen nog echt rijtechnisch rijden?
We roepen allemaal dat we naar ons paard luisteren? maar vaak zie ik in de praktijk toch
wat anders...
en als dat ontbreekt heb je je paard al sneller in de kreukels natuurlijk...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:42

Ayasha schreef:
Ach hier komen ze ook wel eens vragen of ik nog tijd/plek heb voor een projectje. De ene neem ik aan. De andere verwijs ik door. Maar dat gaat op gevoel. :+
Ze hebben hier ook wel eens tijdelijk gestaan om mee te werken en dan gingen ze weer. Dan werd alles betaald en werkte ik er mee maar daar ben ik huiveriger voor nu. :) Ik wil het nog wel doen maar met hele goede afspraken die op papier staan. En wil men dat niet dan houdt het op. In geval van het vosje dat ik nu heb; daar was ik nooit aan begonnen als ik hem niet had kunnen overkopen.

Kijk, als iemand op zijn minst bereid (of in staat!) was het voer en alle onkosten zelf te betalen, vind ik nog anders.
Maar meestal is dat echt niet het geval.
Men wil vaak echt oude, zieke, paarden met vage medische klachten dumpen.
Omdát er geen geld is voor de DA of de zorg die een dier nodig heeft ;(

Kreeg ook al ooit een jonge arabier aangeboden (waar ik van wist dat het dekgeld heel hoog was), maar jammer dan, ik heb echt genoeg te doen met de dieren die we al hebben.
Had dan niet gefokt denk ik dan...

Of neem je verantwoording en durf je oude en zieke paard zelf in te laten slapen.
Maar nee, dat is weer zielig. Probeer het dan maar liever op iemand anders af te schuiven.

Hier wordt trouwens ook geen geld uitgegeven voor (in mijn optiek) onnodige luxe prulletjes, wat dat betreft ben ik ouderwets opgevoed en meer van het gezonde boerenverstand.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:45

Haha ik ben arm met paard en rijk zonder :P

Als ik zie wat er bij mij per maand uit gaat dan krijg je echt een hartverzakking! Ik doe niet eens heel gek, koop geen onnodige spullen enz maar laat juist wel osteo tandarts zadelmaker enz komen. Kosten zo'n 600 euro per maand! (en dan niet eens 2 keer nieuw zadel in afgelopen jaar meegerekend en nieuwe rijlaarzen omdat oude uit elkaar vielen)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:46

Nu ik geen paard meer heb vraag ik me echt wel eens af waar doen die mensen het van?
Ik denk dat ik er nooit meer aan begin . Wil geen paard ärmoedig"op een modderwei houden omdat het lekker goedkoop is. Wil dan toch een stukje luxe met een goede rijbaan en een fijne stal.
Ik leef al sober maar zou bv niet zonder auto willen voor een paard.
Als je een paard hebt vind ik dat je makkelijk de hoefsmit,stalling en verzorging moet kunnen betalen en niet op het randje .

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:50

Ik vind het logisch dat mensen met paarden worden gezien als 'rijk', ik begrijp ook de ergernis niet. Heel veel mensen hebben de keuze niet tussen wel of geen paard; die kunnen dat simpelweg niet betalen. Dus zij wij in hun ogen rijk ja! Logisch toch?

En dat je dingen moet laten voor je paarden; tja. Zelfs als je een ton per maand verdient krijg je dat wel op. Ook aan een hoog inkomen wen je en pas je je uitgavenpatroon aan.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:00

Een collega op het werk vertelde dat ook eens dat ie zich geen paard veroorloven kon, en ik wel.
Nu hebben we eens doorgerekend hoeveel geld hij per maand uitgaf alleen al aan het roken.

Nou, daar schrok ie wel van.
Van het geld wat hij uitgaf aan sigaretten kon je gemakkelijk een paard op een luxe stalling zetten elke maand, dat was ik per maand niet kwijt aan voer en bijkomende kosten voor 4 paarden toen.

Met dat verschil...ik rook niet, en had dat budget dus voor iets anders te besteden.

Dat is wat ik eerder ook al bedoelde, waar kies je voor?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:00

Sassy schreef:
Kijk, als iemand op zijn minst bereid (of in staat!) was het voer en alle onkosten zelf te betalen, vind ik nog anders.
Maar meestal is dat echt niet het geval.
Men wil vaak echt oude, zieke, paarden met vage medische klachten dumpen.
Omdát er geen geld is voor de DA of de zorg die een dier nodig heeft ;(

Kreeg ook al ooit een jonge arabier aangeboden (waar ik van wist dat het dekgeld heel hoog was), maar jammer dan, ik heb echt genoeg te doen met de dieren die we al hebben.
Had dan niet gefokt denk ik dan...

Of neem je verantwoording en durf je oude en zieke paard zelf in te laten slapen.
Maar nee, dat is weer zielig. Probeer het dan maar liever op iemand anders af te schuiven.

Hier wordt trouwens ook geen geld uitgegeven voor (in mijn optiek) onnodige luxe prulletjes, wat dat betreft ben ik ouderwets opgevoed en meer van het gezonde boerenverstand.

Het is nog leuker als ze eerst beweren dat wel te gaan doen en vervolgens van gedachten veranderen. En dat jij dan nog de "smeerlap" bent wanneer je vraagt hoe het met de betaling zit. :x En dan komen ze'm met man en macht ophalen.... :n (let wel; ik ben 1.50m en 45kg nat gewogen.) Gelukkig is mijn man altijd bereid om even langs te komen want anders had ik daar mooi in m'n up gestaan tegen een groepje van 5. :n Vanaf toen (was niet de 1e keer) besloten dat ik ze of over koop of dat alles op papier gaat.

Laatst kreeg ik een oudje aangeboden waar ze zogenaamd gewoon geen tijd meer voor hadden, was volledig gezond. Terwijl je kon zien dat ie cushing had en eczeem. Dát vind ik dan zo mogelijk nog erger..

Luxeprul krijgen ze hier ook zelden. Ja, voor mijn kerst en verjaardag vraag ik wel eens nieuwe spullen. Voor kerst nu vroegen ze wat ik wilde en heb ik gevraagd of een aantal mensen willen samen leggen voor een rambo micklem voor mijn jonge paard.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:01

Ik werd een beetje gedwongen om mijn paard te kopen dit jaar. Ik heb het paard 4 jaar gereden voor iemand anders, en nu moest het paard verkocht worden. Het was altijd de bedoeling dat ik hem over zou nemen, als ik afgestudeerd ben en een baan heb. Ik kon me niet voorstellen dat dit paard verkocht zou worden aan andere dan ik zelf. Ik heb hem helemaal zelf beleerd, en het was eigenlijk al gewoon mijn paard. Momenteel ben ik nog studerende en heb ik wel een bijbaantje. Gelukkig konden mijn ouders me hierin helpen en hebben het bedrag voorgeschoten. Ook goede vrienden wilde me helpen en nu staat mijn paard bij hun gestald voor een zacht prijsje. Des al niet te min heb ik het elke maand hard te halen om alles te betalen. Maar ik wil ook niks laten. Ik heb enkele crossen gereden, en dit kost ook gewoon 'veel geld'. Echter heb ik er alles voor over om nu zo te kunnen genieten van mijn paardje :o
En daarnaast heb ik ook nog enkele sociale bezigheden. Al is dat nu wel minder geworden. Elke maand red ik het, en ik heb een klein spaarpotje voor onvoorziende kosten.

Fysio / kraker houdt ik rekening mee, zit mij bij maandelijkse budget meegerekend.

Spullen zoals zadel enz regel ik tweedehands. Pas nog wel een deken aan moeten schaffen, maar dat is dan ook echt niet de duurste.

Een operatie van meer dan 1000€ zal financieel een uitdaging worden en dan zal ik me toch moeten beroepen op mijn ouders. Niet de situatie waar ik in wil zitten, maar nu is niet anders... Nog een jaartje en dan ben ik afgestudeerd, en dan kan ik mijn ouders ook terug betalen.
Laatst bijgewerkt door Hanneke137 op 27-11-15 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:04

Oh Ayasha...dat is wel heel triest hé
Afspraken maken en zich er dan niet aan houden.

Zoals die met cushing, ja, dat zijn de voorbeelden die ik bedoel.
Mensen proberen dan echt af te schuiven vind ik :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:18

Als ik het topic zo lees, schrik ik af en toe wel.
Vraag ik me af, hoe ziet jullie huis er uit? En hoe belangrijk vinden jullie dat?
Let wel, ik heb geen paard hoor en woon nog thuis. Geef maandelijks zeker 200 euro uit aan mijn paard (ik rij fanatiek wedstrijden, maar betaal alleen les en dergelijke zelf, zorg en rijden kost me geen cent), exclusief brandstofkosten (33km per keer, ga zo'n 5 keer per week heen en mijn auto rijdt ongeveer 1/12,5 dus niet zuinig)

Maar mijn ouders hebben een mooi huis, een oud huis, maar er is al veel geld in verbouwingen gestoken. Zo is het ook wel een luxe huis geweest. We gaan regelmatig spulletjes shoppen voor de aankleding e.d. Zo zijn we thuis ook gewend om regelmatig nieuwe kleding te kopen. En meerdere dingen die gewoon luxe zijn. Wat in mijn ogen heel erg normaal is en wat ik in mijn studententijd ook gewoon kon doen (niet op kamers gewoond hoor). Hetzelfde geldt voor uitgaan. Echter ben ik door mijn paardenhobby mijn 'gewone' vriendinnen allemaal verloren, ze vonden dat ik te veel bij de paarden zat en geen interesse in ze had (zij ook niet in mijn hobby, dus stonden we uiteindelijk netjes quitte), dus ga ik ook niet meer zoveel uit. Scheelt natuurlijk in de portemonnee.

Maar mocht ik later een paard aanschaffen, wil ik gewoon blijven leven zoals ik doe. Ik wil niet structureel (!!) bezuinigen op mijn kleding, tassentic, op de inrichting van mijn huis e.d.
Vandaar mijn vraag...

Tevens ben ik heel benieuwd of sommige mensen (die met kinderen) meer dingen met hun kinderen zouden (in de vorm van uitjes hoor, ik geloof best dat ze geen liefde te kort komen) doen als ze geen paarden hadden. En als dat het geval zou zijn, hoe voel je je daarover?

Beide zijn geen aanval hoor, puur interesse!!! Ik kan er immers niet over meepraten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:22

Huis ziet er prima uit, enfin, we zijn volop aan't verbouwen maar als het straks af is gaat het er prima uit zien! _O-
Kleren, tassen enz heb ik nooit zo veel interesse in gehad eigenlijk. Ik heb genoeg liggen om netjes voor de dag te komen in verschillende stijlen maar ik koop echt niet regelmatig nieuwe spullen maar dat heb ik nooit gedaan. Net als veel uit gaan. Ik ga regelmatig wat drinken met een paar dierbare vrienden maar door meerdere factoren is dat zeker niet wekelijks. :) (en de paarden zijn daar eigenlijk niet eens een grote factor in.)
Eigenlijk hoef ik mezelf niet veel te ontzeggen voor de paarden. hoogstens mijn uitslapen als er eentje medicatie moet krijgen of als ik gekozen heb om een wedstrijdje mee te pikken. _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:24

Was niet zo zeer aan jou gericht Ayasha, jij gaf niet aan overal op te beknibbelen.
Meer de mensen die niet op vakantie gaan, geen dure kleding (niet dat dure kleding een vereiste is voor mij hoor). Maar ik krijg er een beetje het idee van dat ze in een 30 jaar oude auto rijden en in een jutezak rondlopen :P Dat zou voor mij persoonlijk geen leven zijn. Dan hoef ik geen paard. Denk ik. :')