Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vosje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 07:33

Selka schreef:
Gave hengst Miekelien. Jammer dat het veulen niet van jou is.
LauLau, weer een heel andere type pony. Leuk die diversiteit. Kun je wel op brave paarden rijden met je ijzerwerk? :D
Ilsaaa, zit er iets van tuigpaard in? Deze pony oogt juist weer groot haha
Echt een prulleke he Vosje. Dat uitzwaren komt vast goed. Die van mij zijn bijna 5 en moeten nog steeds gaan uitzwaren.

Ja hij is echt nog een prulleke..Ja komt zeker wel goed! Hij zit nu weer in een groeispurt geloof ik haha.heb ook totaal geen haast zolang hij nog zo puppy is blijft hij lekker niks doen en mag hij nog baby zijn :D

Aslien

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 09:54

@ selka
Nee zit geen tuigpaard in, het is een Welsh x New- Forest, maar mijn camera maakte een geluidje en daardoor ging haar hoofd steeds verder omhoog :') . Dus ik snap je idee.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:28

Ik kom me ook even melden!

Mijn peuter is 2,5 (12 juni 2013) en zal deze zomer beleerd worden. Momenteel speelt hij veel in de wei en ga ik met hem aan de hand wandelen. Hij heeft al eens een dekje en een dekensingel om gehad maar meer nog niet. Hij mag nog even genieten van zijn zorgeloze leventje :+

Meet PPA Glorious Bastard, aka Basje.

Afbeelding

Afbeelding

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:37

Memuska schreef:

Mijn peuter is 2,5 (12 juni 2013) en zal deze zomer beleerd worden. Momenteel speelt hij veel in de wei en ga ik met hem aan de hand wandelen. Hij heeft al eens een dekje en een dekensingel om gehad maar meer nog niet. Hij mag nog even genieten van zijn zorgeloze leventje :+

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zodeeeeju wat een gaaf dier !

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:46

Bedankt Anouk_E!
Ik ben zelf uiteraard ook ontzettend verliefd op, mijn knappe bink <3

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:03

Ilsaaaa, oh hahaha! :D

Mooie ogen heeft Basje zeg!

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:03

Memuska schreef:
Bedankt Anouk_E!
Ik ben zelf uiteraard ook ontzettend verliefd op, mijn knappe bink <3

Geen probleem. Hij is echt knap <3 zo zie je ze niet zo vaak;)

Vosje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:40

Memuska schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ohh wauwww <3

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:47

Zojuist wat beleer-stallen een mailberichtje gestuurd met verzoek om offerte.
Wil hem in februari wel ergens heenbrengen. Dan is het goed maart eer hij terugkomt en dan kunnen we meteen door rijden :D

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:33

Afbeelding

Wij zijn vandaag weer aan de slag geweest. Ze was super braaf maar na een half uurtje gestopt omdat ze aangaf dat haar hoofd een beetje vol zat. Wel superblij en trots dat ze het zo goed oppakt en haar grenzen goed aangeeft <3

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:42

Wauw Glorious Bastard is echt gaaf! Ik heb via via al eens eerder foto's van hem gezien volgens mij. Echt een knap paard, is hij nog hengst?

En Dees, als je je paard in februari ergens wil hebben, ben je dan nu niet een beetje laat? Ik heb geen idee hoe het met grotere stallen zit maar ik heb t plekje voor m'n paard vorig jaar al geregeld.
Gaat hij naar een stal met specifieke richting (dressuur, springen..) of gewoon een plek die jou goed lijkt?

Ik betaal straks 200 per week dacht ik. Hij gaat in mei weg.

xBostonx, ziet er goed uit :) mooie kleur heeft je paard ook.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:54

Hoezo te laat? Misschien is het omdat ik in het Noorden zit, maar hier is het veelal zo "vandaag bellen, morgen brengen". Denk dat het wel gaat lukken voor feb/mrt :j
Hij gaat zeer zeker niet naar een specifieke africhting, hij moet gewoon lekker zadelmak :D En hij gaat natuurlijk uitsluitend naar een plekje waar ze goed voor hem zorgen.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:57

Ja weet ik niet, dat vroeg ik min gewoon af :p waar de mijne heen gaat is niet veel plek, daarom moest ik het op tijd regelen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:26

Bedankt iedereen!

@corrina1994: nee, hij was nog hengst toen we hem kochten in november, is daarna gecastreerd en naar mij gekomen! Ik heb thuis een merrie (Belgisch trekpaard wel) en een héél dominante laat gecastreerde ruin lopen, dus dat leek toch wel wijs.

Bas gaat waarschijnlijk aan huis zadelmak gemaakt worden. Ik doe hem niet graag naar een ander plekje :+ Stom...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:38

Dees schreef:
Hoezo te laat? Misschien is het omdat ik in het Noorden zit, maar hier is het veelal zo "vandaag bellen, morgen brengen". Denk dat het wel gaat lukken voor feb/mrt :j
Hij gaat zeer zeker niet naar een specifieke africhting, hij moet gewoon lekker zadelmak :D En hij gaat natuurlijk uitsluitend naar een plekje waar ze goed voor hem zorgen.

Ik weet niet waar je precies in Friesland zit, maar Hessel van der Veen doet het heel netjes en is niet idioot duur. Zit in Opende en meestal heeft hij wel op korte termijn plek! Misschien breng ik mijn Numero Uno daar ook wel met een paar maanden.

De meeste hier in de regio doen juist niet aan ver vooraf bespreken, blijkbaar verschilt dat enorm waar je woont.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:53

@vosje ja ik weet niet hoe het zit met de groei. Maar hij was altijd al heel iel gebouwd en rank dus hoe jonger je hem castreerd hoe ieler hij blijft. Wou hem graag iets meer massa mee geven. En de opfok die wil eigenlijk paarden het liefst zo natuurlijk mogelijk houden en zijn allemaal daar nog hengst. Je merkt trouwens niks aan zijn gedrag ook niet naar haar merries toe.

@memuska wat een gaaf dier heb jij zeg. heel apart zo met die ogen.

@xBostonx leuk dat hij het zo goed en braaf oppakt. :D

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:09

Mijn meisje mag er dit jaar ook aan gaan geloven, als ze eraan toe is :)

Myrthe wordt in het voorjaar 3, en ik wil zodra ik weer wat meer tijd heb, spelenderwijs met haar op de grond bezig gaan. Dit zodat ik er misschien in de zomer voor het eerst een keertje op kan.

Myrthe is een D Welsh pony van Le Matsjo, ik weet niet precies hoe groot ze is, maar hoop toch dat ze nog een beetje doorgroeit en vooral uitzwaart. Ik heb haar ruim 2 jaar terug als klein popje van de Zuidlaardermarkt gehaald en ze is heel mooi uitgegroeid. Momenteel zitten wij ook te twijfelen of we haar dit jaar nog naar de hengst willen brengen ja of nee. Dit zodat ze eerst in alle rust een veulen kan krijgen en daarna met haar 5e ongeveer lekker aan het werk kan gaan.

Hier wat foto's van Myrthe;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als klein veulentje;

Afbeelding

Afbeelding

We gaan gewoon lekker aan de slag en we zien wel waar we komen! :D Wellicht wordt zij later ook nog voor de kar beleerd.

Vosje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 08:56

Mandy_B schreef:
@vosje ja ik weet niet hoe het zit met de groei. Maar hij was altijd al heel iel gebouwd en rank dus hoe jonger je hem castreerd hoe ieler hij blijft. Wou hem graag iets meer massa mee geven. En de opfok die wil eigenlijk paarden het liefst zo natuurlijk mogelijk houden en zijn allemaal daar nog hengst. Je merkt trouwens niks aan zijn gedrag ook niet naar haar merries toe.

@memuska wat een gaaf dier heb jij zeg. heel apart zo met die ogen.

@xBostonx leuk dat hij het zo goed en braaf oppakt. :D

Dat klinkt idd wel logisch wat je zegt.ik ben er niet zo bekend mee haha
Carel was ook heel erg iel maar begint nu steeds ietsje breder en voller te worden maar denk dat hij nog wel even de tijd nodig heeft..wel fijn dat ze geen hengstengedrag vertonen, dat was met carel wel anders, die draaide helemaal door als hij een merrie zag of rook..
Hij besprong ook alles na de castratie pff

@t milanlover
Wat een leuk paardje! Vind al die nakomelingen van Le matsjo wel wat leuks hebben!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:59

Mijn nieuwe paardje kent nu net het zadel en heb er vandaag opgezeten. Top beest zo relaxed en geen spatje angst. Gaan het nu rustig opbouwen, hij is 3 jaar een staron (stakkato) :)

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:53

xBostonx schreef:
Ja van het schriele veulentje is niks meer over haha :') Ben benieuwd, het plan is om haar volgend jaar te laten dekken door een PRE hengst.
Ik twijfel nog tussen twee hengsten over welke qua karakter, bouw en gangwerk het beste bij haar zal passen. Welke van die hengsten het ook wordt is er wel kans op leuke kleurtjes :o

Succes ermee ! :D

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:56

@Selka : Ja ik denk het wel maar daar kan ik nog genoeg over nadenken ! :D

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:56

Milan_lover schreef:
Mijn meisje mag er dit jaar ook aan gaan geloven, als ze eraan toe is :)

Myrthe wordt in het voorjaar 3, en ik wil zodra ik weer wat meer tijd heb, spelenderwijs met haar op de grond bezig gaan. Dit zodat ik er misschien in de zomer voor het eerst een keertje op kan.

Myrthe is een D Welsh pony van Le Matsjo, ik weet niet precies hoe groot ze is, maar hoop toch dat ze nog een beetje doorgroeit en vooral uitzwaart. Ik heb haar ruim 2 jaar terug als klein popje van de Zuidlaardermarkt gehaald en ze is heel mooi uitgegroeid. Momenteel zitten wij ook te twijfelen of we haar dit jaar nog naar de hengst willen brengen ja of nee. Dit zodat ze eerst in alle rust een veulen kan krijgen en daarna met haar 5e ongeveer lekker aan het werk kan gaan.

Hier wat foto's van Myrthe;

[ [url=m/j8zr6m.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fxQsg0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kr1hsn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YYr9I6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HI8bJc.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als klein veulentje;

[ [url=m/oGMqxl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9VKvvh.jpg]Afbeelding[/url] ]

We gaan gewoon lekker aan de slag en we zien wel waar we komen! :D Wellicht wordt zij later ook nog voor de kar beleerd.

wauw wat een mooi veulen ! <3

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:48

Leuk mistimabo! Wat een diversiteit aan plannen :)

Nog steeds niks gedaan. In plaats van zwembaden hebben we nu schaatsbanen..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:17

Selka schreef:
@Art_Ificious, Harley kan wel al erg veel voor zijn leeftijd. Is persoonlijk niet mijn keuze.

Hij kan idd veel maar het meeste is toch echt wel nodig als basis gehoorzaamheid om ermee te kunnen wandelen buiten hoor.

Op het moment ga ik enkel wandelen en gooi ik hem los in de piste. Hij is nogal irritant omdat hij zijn tanden aan het wisselen is (zijn al 2 snijtanden uit in de onderkaak) en hij is hierdoor ook nogal happerig. Verder lijkt de kou hem ook te irriteren, hij wil namelijk niet meer mee naar buiten.

de meest belangrijkste wat ik geoefend heb voor ik met hem langs straat durfde te wandelen:
- stap
- draf
- halt
- galop (kwam wat later)

vanaf hij 2 was
- hoofdstel met bit
- zadel volledig aangesingeld
- volgen in vrijheid en hierbij ook korte stukjes in draf (dit is meer grondwerken/parelli)

pas mee begonnen in september/oktober:
- longeren zowel stap als draf en kleine stukjes galop
- draf terwijl ik op een normaal tempo wandel (al deed hij dit in de zomer ook al wel eens)

Sinds december 2015 en januari 2016
- zadel terwijl hij ermee rondloopt met losse stijgbeugels. Doet hij niks naar.
- commando Pak (zweepje uit het zand van de piste opnemen en vasthouden)
- galop terwijl ik op een normaal tempo loop (dus niet dat ik enorm snel ga rennen)
- Hij reageert ook niet als ik naast hem op een stoel sta en over hem heen gebogen sta om zijn andere kant van de buik te aaien.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:26

Nouja dat ben ik niet geheel met je eens.

Ho en halt zijn heel belangrijk om te leren voordat je gaat wandelen. Maar meer dan dat konden die van mij niet en die liepen als jaarling soms ook al een klein rondje in het bos :)

Zadel aansingelen en bit in zijn dingen die ze ook makkelijk met een oudere leeftijd kunnen leren.

Maar ieder zijn ding.