Dreamybol schreef:Het gaat hier vooral over geld en natuurlijk is geld héél belangrijk, maar toch was onze voornaamste twijfel voor het wel of niet nemen van een paard de factor tijd. En helemaal als TO nu werkloos is en dus alle tijd van de wereld heeft en vrij is om deze zelf in te delen, denk ik dat dit aspect nog weleens tegen kan vallen als er een nieuwe baan is.
Sowieso kost een nieuwe baan in het begin een hoop extra energie en tegen de tijd dat je je draai hebt gevonden en dingen wat makkelijker worden, kom je er meestal achter dat werken toch wel erg veel tijd kost. Heb je na elke werkdag nog energie om naar je paard te gaan? Goedkope stalling betekent meestal meer zelf doen, en dat klinkt vaak als niet zo veel en makkelijk te doen, tot je krapper in je tijd komt te zitten.
Verder zijn de meeste tips hier wel gegeven, denk ik. Die van Shirley over of je het ook zou doen als het geld kostte en je had dat geld gewoon vind ik een heel sterke. Wij namen ons paard vrij onverwachts van de manege over en toen had ik ook voor mezelf heel duidelijk dat als er een paard geadverteerd zou zijn met zijn karaktereigenschappen en verdere omschrijving in de advertentie we er zeker waren gaan kijken. Hij past bij ons, niet alleen omdat de mogelijkheid zich 'toevallig' voordeed en dat lijkt mij erg belangrijk.
Uhh bijrijder misschien dan een idee kun je iemand blij maken die geen paard kan betalen. En als het inkomen omhoog gaat is er wellicht wat ruimte om wat luxer te gaan staan waar er dan voor je uitgemest word
.
Niet teveel beren op de weg zien.
Begin nu wel nieuwsgierig te worden naar dat gratis paard