Wat hebben sommige mensen toch tegen vossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_90

Re: Wat hebben sommige mensen toch tegen vossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:14

Dit is mijn knappe vos ! Heb altijd veel bekijks met hem , zal het komen omdat die van die schrikogen opzet ?:D haha.

Hij is ook deels tuiger/gelders/kwpn van 1.80m

Toch vind ik vossen vaak het mooist als het herfst is dan zijn ze mooi donker en rood van kleur

Afbeelding

Gonda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:22

Ik heb in het verleden twee vossen gehad, heb ze altijd supermooi gevonden. Ik heb nu twee bruine merries. (niks mis mee) maar als er een voskleurig paard loopt moet ik ook altijd even kijken. Ze zijn echt mooi *\o/* :j

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:27

@Priscilla
Wauw wat een knappie! Ik vind hem echt mega leuk!

Ik ben ook een van de mensen die het ene tintje vos prachtig vind en de andere echt niet mooi. En eigenlijk vind ik het 'standaard rode kleurtje' leuker dan de donkerdere vossen. :)

Zelf ben ik overgens wel echt fan van die 'vos paarden met een brede bles die er een beetje dommig uitziet' ik vind dat echt een hele lieve en inderdaad betrouwbare uitstraling geven. Daar houd ik van!

Zelf heb ik een zwarte met weinig wit en ik moet zeggen dat je bij een zwart paard niet snel de opmerking krijgt 'ik hou niet van zwart.' :+
Laatst bijgewerkt door xBontfire op 09-09-15 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:28

Priscilla_90 schreef:
Dit is mijn knappe vos ! Heb altijd veel bekijks met hem , zal het komen omdat die van die schrikogen opzet ?:D haha.

Hij is ook deels tuiger/gelders/kwpn van 1.80m

Toch vind ik vossen vaak het mooist als het herfst is dan zijn ze mooi donker en rood van kleur

[ Afbeelding ]

Oh die vind ik heel gaaf.

Grote schrikogen is die van mij ook goed in. :')
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 09-09-15 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:29

Kwestie van smaak denk ik!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:24

Wat een knappe vent, Priscilla_90.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:34

Gave vosjes komen hier langs zeg!

Priscilla_90, vind de jouwe ook een mooie vos!

Dat mensen vossen vaak als dominanter ervaren heb ik nog nooit gehoord.
Maar dat zou zo veel verklaren bij die pisbak van een merrie van mij haha.

Hierbij mijn merrie trouwens:

Afbeelding

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:12

Dankjewel allemaal !
Vind koffievossen met 4 hoge witte benen echt prachtig ook !

Bij mijn paard gaat dit wel op ; leven met een tuiger is ruig hahaha . Hij heeft echt altijd schrikogen hy is 1.80m maar gedraagt zich als een mini falabella

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:15

Titel past inmiddels meer bij Vossen Verzameltopic of iets dergelijks. Blijft kwestie van smaak.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:19

Afbeelding
Ik ben verschrikkelijk blij met mijn mooie vos <3

Ik heb dan weer totaal niks met gewone bruine paarden a.k.a de 'kwpn kleur', en schimmels. Een zwarte met veel wit of een splashed white vind ik echt praaaachtig :D Maar mijn mooie vosje met veel wit vind ik het mooist :o

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:34

Toen ik vorig jaar op zoek wilde gaan naar m'n droompaard zou het ook bij voorkeur een donkerbruine geweest zijn of een zwarte (heb nooit wat met vossen gehad), maar een maand voor ik m'n huidige paard tegenkwam was ik er al van overtuigd dat het een vos zou worden :') en dat is het ook geworden, maar ben heel blij met m'n stoere vosje <3

Afbeelding

Helemaal als ie deze puppyface opzet als ie wat 'engs' ziet :')
Overigens is hij helemaal niet dominant maar juist meer onderdanig.

Heb alleen niets met schimmels om voor mezelf te hebben maar ik kijk echt naar het hoofd en de blik in de ogen/uitstraling. Kleur zegt mij eigenlijk vrij weinig. Ken minder mooie vossen maar ook minder mooie donkere/zwarte, en dan ook weer mooie schimmels dus tja.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:50

Dat vossen dominant zijn was ook vooral de merries haha

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:58

Ik ben iemand die echt niets met vossen heeft, of misschien zelfs wel iets tegen vossen.

Waarom?
Ik vind het gewoon echt geen mooie kleur, en al helemaal niet met veel wit. Wordt zo lomp dan......
En vossen hebben vaker veel wit dan bruin of zwart...

Mja bont vind ik ook een groot risico, als de vlekken verkeerd zitten of te groot zijn krijg je erg lelijke paarden....

Schimmel koop ik ook nooit van mijn leven meer. Het kan mooi zijn, maar als je 'bloody shoulders' terug krijgt.... Of je paard elke keer bruin/groen van de wei haalt...

Gelukkig bepaald het uiterlijk niet of een paard een topper is of niet, en de kleur dus helemaal niet :D
Goed paard heeft geen kleur :D

Op bokt echter valt alleen het uiterlijk te beoordelen op de foto's en tja, dan zal je mij dus ook wel horen zeggen ' Ik hou echt niet van vossen, maar die van jou is GAAF' ;-)
Laatst bijgewerkt door Eilatan op 09-09-15 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:00

Ach, ik heb niks met vossen, helemaal niks zelfs, toen ik ging fokken heb ik de hengst deels geselecteerd zodat er geen vos uit kon komen gezien ik er vrij zeker van was dat mijn merrie vos droeg. En wat loopt er momenteel op weide rond en zal daar nog wel ettelijke jaren rondlopen? Juist ja, zo'n oranje gedrocht waar ik helemaal gek mee ben. :) geen mooie donkere vos wat ik dan weer wel knap vindt (lever/koffievos) nee echt oranje... Ik houd nog steeds niet van vossen, ben wel gek van dit specifieke paard. :) Zijn enige minpunt is dat ie vos is, tja, daar heeft ie zelf ook niet voor gekozen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:07

Toydoll schreef:
Ik ben iemand die echt niets met vossen heeft, of misschien zelfs wel iets tegen vossen.

Waarom?
Ik vind het gewoon echt geen mooie kleur, en al helemaal niet met veel wit. Wordt zo lomp dan......
En vossen hebben vaker veel wit dan bruin of zwart...

Mja bont vind ik ook een groot risico, als de vlekken verkeerd zitten of te groot zijn krijg je erg lelijke paarden....

Schimmel koop ik ook nooit van mijn leven meer. Het kan mooi zijn, maar als je 'bloody shoulders' terug krijgt.... Of je paard elke keer bruin/groen van de wei haalt...

Gelukkig bepaald het uiterlijk niet of een paard een topper is of niet, en de kleur dus helemaal niet :D
Goed paard heeft geen kleur :D

Op bokt echter valt alleen het uiterlijk te beoordelen op de foto's en tja, dan zal je mij dus ook wel horen zeggen ' Ik hou echt niet van vossen, maar die van jou is GAAF' ;-)

Dat 'lompe' vind ik dan juist weer geweldig! Vooral als het op een tuiger zit, een een ramskoppie maakt het dan helemaal af <3 Maar ik houd dan ook totaal niet van ranke paarden/pony's.

Overigens, CRos95, die van mij is ook stekelharig :D en krijgt nu steeds meer witte en roze stippen. :+

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:12

Ik wil zo graag een vos later... :D

Maar ik vindt alles mooi, schimmel vind ik altijd zo zonde, maar toch als ik ze dan eenmaal zie zo wit, vind ik ze ook prachtig...

Bij ons op stal hebben wel alleen een koffie vos, en bruin overheerst..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:14

gett schreef:

Maar ik vindt alles mooi, schimmel vind ik altijd zo zonde, maar toch als ik ze dan eenmaal zie zo wit, vind ik ze ook prachtig...

Ik vind schimmel juist mooi vóórdat ze wit worden :P

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:24

Geryon schreef:
gett schreef:

Ik vind schimmel juist mooi vóórdat ze wit worden :P

Oeps zie dat het er verkeerd staat, dan zijn ze zeker ook super mooi.

Heb het vaak bij veulens als je kan zien dat ze schimmel worden, vind ik het zo zonde

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:29

Mooiste paard wat ik ooit gekend heb was een vos Content (1984)=KWPN hengst van de manege waar ik reed. Was in de wolken als ik hem zelfstandig van de instructrice mocht poetsten en in de hemel die ene keer dat ik hem van haar mocht uitstappen-helemaal alleen in de bak. Voelde zijn spieren onder me bewegen=echt een magisch gevoel!

Heb zelf een zwarte Shet(23) en een (bonte) Paint(13).

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:42

Het is denk ik inderdaad een smaak kwestie. Ik vind vossen prachtig, juist als ze wat witte aftekeningen hebben. Geeft ze vaak een vrolijk/blij gezicht naar mijn idee. Ik schijn een echt vossenmens te zijn. Als ik ze zelf niet aanhaal, dan zoeken ze mij wel uit :+.

Mijn carriere begon met een vosmerrie, klassiek type met hoge witte benen en een grote bles. Uit haar hebben we 2 (vos)veulens gefokt waarvan de ene nu bij mij thuis woont en zelf een (totaal onverwacht vos)veulen aan de voet heeft. Dat veulen is een merrie en zij wordt als alles goed gaat straks de opvolger dus ik vermoed dat er hier met een paar jaar het volgende vosje rondloopt. Naast dit gezin hebben we ook nog een vos-shetlander alias kinderpony hier lopen.

Ach, ik vind het prachtig, al dat goud op de wei <3

Mijn drie generaties vosjes
Afbeelding

en de shet:
Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:47

Ik prijs me gelukkig dat mijn vos op mijn pad is gekomen. Vroeger zag je overal vosjes, nu steeds minder.
Ze zeggen wel dat een goed paard geen kleur heeft, maar ik vind een vos juist wel wat hebben.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:04

Ik wilde eerst ook geen vosje, omdat ik ze uitstraling loos vond. Nou daar ben ik op terug gekomen toen ik mijn knapperd zag <3 Ik vind de vossen in dit topic ook allemaal heel gaaf! Ik vind het ook leuk om te zien dat mijn vos toch elk seizoen weer een andere kleur heeft. De ene keer roder dan de andere keer, maar het blijft wel wat hebben dat je zo veel verschillende kleuren vos hebt. Geen vos is het zelfde vind ik
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fleur_a op 12-09-15 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:05

tiwi1969 schreef:
Het nadeel met een vos is misschien dat niet elke kleur daar mooi op staat, ik blijf het lastig vinden om daar mooie kleuren bij te zoeken en verval als snel in allerlei tinten blauw.

Maar toch ik vind mijn vos prachtig!
Maar ja ik heb dan ook een multi-colour vos
(vos sabino sooty)

[ [url=m/tx6bct.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/X3ln5S.jpg]Afbeelding[/url] ]
(gelukkig zijn we allebei al weer flink wat kilo's kwijt ;) )

Overigens vind ik minder multi-colour vossen ook mooi!
Bij een paard kijk ik toch eerst naar de bouw, de beweging en de uitstraling, kleurtje komt later.
Zwarte vind ik alleen mooi als ze niet uitgebleekt zijn door de zon, met een vos heb je daar toch veel minder last van.

Daar verkijk je je nog op hoor.
ik rijd ook een vos en die kon zelfs rood hebben.
Alleen oranje of bruin plaatst niet mooi want dat valt weg.

Heb momenteel lichtblauw, limegroen, roze, geel en een wit dekje. Ook lila staat erg goed.
Zo kun je best veel varieeren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb alleen geel nog niet op de foto

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:09

bruin staat prima op mijn oranje monstertje. :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:14

Ik zit echt te genieten van al die mooie vossen hier hahahaha. Wat een goed topic! <3

Hier ook eigenaar van vosmerrie (en kleurenbom). Stiekem stekelharig en de hoeveelheid wit haar wisselt per seizoen. In de herfst bijna koper en in de zomer een diepe, warme voskleur. Als ik dan nog iets mag zeuren: ze had wat meer wit mogen hebben. Oh ja... En Gelders he, met een scheve bles natuurlijk!?!? Enorm suffe uitstraling helaas (gaat wel op voor mezelf op de foto, maar ja, paard keek zo leuk) :D
Afbeelding

Hier als gup:
Afbeelding

En hier een paar weken geleden als 4-jarige:

Afbeelding