Hij is ook deels tuiger/gelders/kwpn van 1.80m
Toch vind ik vossen vaak het mooist als het herfst is dan zijn ze mooi donker en rood van kleur
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Priscilla_90 schreef:Dit is mijn knappe vos ! Heb altijd veel bekijks met hem , zal het komen omdat die van die schrikogen opzet ?:D haha.
Hij is ook deels tuiger/gelders/kwpn van 1.80m
Toch vind ik vossen vaak het mooist als het herfst is dan zijn ze mooi donker en rood van kleur
[ Afbeelding ]
en dat is het ook geworden, maar ben heel blij met m'n stoere vosje

geen mooie donkere vos wat ik dan weer wel knap vindt (lever/koffievos) nee echt oranje... Ik houd nog steeds niet van vossen, ben wel gek van dit specifieke paard.
Zijn enige minpunt is dat ie vos is, tja, daar heeft ie zelf ook niet voor gekozen. Toydoll schreef:Ik ben iemand die echt niets met vossen heeft, of misschien zelfs wel iets tegen vossen.
Waarom?
Ik vind het gewoon echt geen mooie kleur, en al helemaal niet met veel wit. Wordt zo lomp dan......
En vossen hebben vaker veel wit dan bruin of zwart...
Mja bont vind ik ook een groot risico, als de vlekken verkeerd zitten of te groot zijn krijg je erg lelijke paarden....
Schimmel koop ik ook nooit van mijn leven meer. Het kan mooi zijn, maar als je 'bloody shoulders' terug krijgt.... Of je paard elke keer bruin/groen van de wei haalt...
Gelukkig bepaald het uiterlijk niet of een paard een topper is of niet, en de kleur dus helemaal niet
Goed paard heeft geen kleur
Op bokt echter valt alleen het uiterlijk te beoordelen op de foto's en tja, dan zal je mij dus ook wel horen zeggen ' Ik hou echt niet van vossen, maar die van jou is GAAF'
Maar ik houd dan ook totaal niet van ranke paarden/pony's.
en krijgt nu steeds meer witte en roze stippen.
Geryon schreef:gett schreef:Ik wil zo graag een vos later...![]()
Maar ik vindt alles mooi, schimmel vind ik altijd zo zonde, maar toch als ik ze dan eenmaal zie zo wit, vind ik ze ook prachtig...
Bij ons op stal hebben wel alleen een koffie vos, en bruin overheerst..
Ik vind schimmel juist mooi vóórdat ze wit worden
.

Ik vind de vossen in dit topic ook allemaal heel gaaf! Ik vind het ook leuk om te zien dat mijn vos toch elk seizoen weer een andere kleur heeft. De ene keer roder dan de andere keer, maar het blijft wel wat hebben dat je zo veel verschillende kleuren vos hebt. Geen vos is het zelfde vind ik

tiwi1969 schreef:Het nadeel met een vos is misschien dat niet elke kleur daar mooi op staat, ik blijf het lastig vinden om daar mooie kleuren bij te zoeken en verval als snel in allerlei tinten blauw.
Maar toch ik vind mijn vos prachtig!
Maar ja ik heb dan ook een multi-colour vos
(vos sabino sooty)
[ [url=m/tx6bct.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/X3ln5S.jpg]Afbeelding[/url] ]
(gelukkig zijn we allebei al weer flink wat kilo's kwijt)
Overigens vind ik minder multi-colour vossen ook mooi!
Bij een paard kijk ik toch eerst naar de bouw, de beweging en de uitstraling, kleurtje komt later.
Zwarte vind ik alleen mooi als ze niet uitgebleekt zijn door de zon, met een vos heb je daar toch veel minder last van.