Ergenissen op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:57

kwita schreef:
Als mensen net zo lang zaniken en treiteren tot het op hun manier gebeurt, denken dat hun pony meer is dan die van mij en anderen want zij heeft zo een bijzonder ras :D . Maar het belang van de pony's om pony te kunnen zijn vergeten en dan maar roepen dat ze zo zijn voor dierenwelzijn. Daar mag je niets van zeggen want zij heeft de wijsheid in pacht :x

_/-\o_

tiwi1969

Re: Ergenissen op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:01

Dit staat dus in de uitgangspunten bij mijn nieuwe stal:
Ieder paard is bijzonder, uniek en belangrijk, ongeacht ras, gebruik of prestaties.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:03

Mensen die hun mening aan je willen opdringen.
Bemoeien met je.
Rotzooi niet opruimen.

Maar.... dat is niet meer het geval!! :D

Tenminste, rotzooi opruimen wordt nu wél gedaan.
Meningen opdringen ben ik heeeeel duidelijk in. -Jij je ding, ik mijn ding! Als ik iets wil weten, vraag ik het wel. Dankjewel-
en bemoeien netzo. - Mijn paard, mijn probleem!-

JackyCS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:24

xApple schreef:
Dat ik op niemand kan zeiken of zeuren als er iets mis/kapot/kwijt is :')

(Stalling aan huis)

Oefff ik voel met je mee hahaha :')

Ik heb mijn paarden ook aan huis...
Maar ik vind het vaak maar stil hoor.

Ik heb één keer een pensions klant gehad (een goede vriendin)
Maar zei vond dat ze spullen stuk achter kon laten, zonder het te melden. (ze leende veel spullen van mij)
Ook vond ze dat zij stalling kon betalen wanneer het haar uit kwam.

Nou ben ik niet zo moeilijk...
Maar als ze wel duur gaat shoppen of dure vakanties en al 3 maand niet betaald ben ik er gouw klaar
mee hoor.

Ze was zelfs een keer op vakantie gegaan en ik wist van niks...
Bel je der... Jah je bent al dagen niet geweest...???
zegt ze dood leuk: jah sorry vergeten te zeggen 8)7 _-:( :roll:

Dus met dat betreft mis ik het ook weer niet :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:28

:( OW en ik erger mij vandaag aan mijn eigen paard....

Na 5 dagen met mijn poot op een kussen op de bank was ik vandaag even op krukken op stal, koffie drinken en paard knuffelen dacht ik.
Koffie smaakte prima, maar paard, die in de wei achter de bak stond vond het niet nodig om mij even te komen begroeten en bleef achter de struiken uit mijn zicht! Draak :(

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:40

hier op een grootschalige stal; ongeveer zoeen 50-75 paarden denkiken okalis niet iedereen even vriendelijk naar mij toe, houd iedereen zich aan de regels.Er zijn altijd wel enkele ergeringen:
maar dat is vaak dan gewoon mijn groom/ andere grooms ontwetendheid.
- Paard wordt niet vroeg genoeg buiten gezet.
- daar ik de jongste ben lijkt het welof alle anderen voorgang hebben (stallen mesten,in de piste,..)
- iedereen springtboven de 1m(20) dus als iik wil springen (1meter-90cm) moetik altijd wachten..
nog wel wat dingetjes

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:48

* De poetsplaats vuil achter laten
* Geen mest opruimen na het rijden
* Mensen die zich zogezegd hoger staan altijd voorrang krijgen of ze zelf nemen (springen voornamelijk)
* Mensen die iets later binnen komen om te rijden en geen rekening houden met jou (voorrang regels onder anderen)
* ....

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:49

_Alarm_wlkp schreef:
* Mensen die iets later binnen komen om te rijden en geen rekening houden met jou (voorrang regels onder anderen)
* ....

Het uberhaupt aangeven dat er een paard bij komt "Deur vrij!!!"

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 18:07

maralyn schreef:
_Alarm_wlkp schreef:
* ....

Het uberhaupt aangeven dat er een paard bij komt "Deur vrij!!!"

Ook heel vaak meegemaakt ja, vooral op de oude stalling, toen ik ponylief net aan het inrijden waz! Eh nice maar niet heus! :')

esmmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:18

Niks uitgelegd krijgen over je nieuwe verzorgpaard. Regel jij het even vandaag?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:26

Het enige waar ik me aan erger is mest in de bak en dat de bak zo snel een zwembad wordt.
Verder staat mijn verzorgpaard op een gezellige kleinschalige stal waar iedereen zijn ding doet :)
Van springruiters tot de wat meer naturals.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:17

Blabla1980 schreef:
lezen is moeilijk he

Tsja, ik ben niet de enige die niet uit jou verhaal kon halen dat het om een groepsles gaat ;)

En wat mijn paard laten wennen aan heftig zweepgebruik aangaat, ik zie niet in in welk universum het nodig zou moeten zijn om je paard elke les flink met een zweep te moeten slaan. Dal toch echt de ruiter in kwestie eens goed bij zichzelf ten rade moeten gaan of hij/zij wel op de juiste manier bezig is. Ik hou liever een paard wat sensibel reageert op een zweep zodat ik die niet in tweeën hoef te breken en andere combinaties lastig hoef te vallen met mijn zweepgebruik.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:30

Geen, behalve dat dat tijd te snel gaat zodra ik op stal ben :+ (en dat het alweer vroeger donker wordt)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:36

Kleine stal
Mensen die niet opruimen
Mensen die voorgetrokken worden
Niets te doen qua wedstrijden voor pony dressuur

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:20

Inoterry schreef:
Blabla1980 schreef:
lezen is moeilijk he

Tsja, ik ben niet de enige die niet uit jou verhaal kon halen dat het om een groepsles gaat ;)

En wat mijn paard laten wennen aan heftig zweepgebruik aangaat, ik zie niet in in welk universum het nodig zou moeten zijn om je paard elke les flink met een zweep te moeten slaan. Dal toch echt de ruiter in kwestie eens goed bij zichzelf ten rade moeten gaan of hij/zij wel op de juiste manier bezig is. Ik hou liever een paard wat sensibel reageert op een zweep zodat ik die niet in tweeën hoef te breken en andere combinaties lastig hoef te vallen met mijn zweepgebruik.

en ook dat staat nergens in mijn verhaal dat het om heftig zweepgebruik gaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:25

Oooh wat heb ik het toch relaxed als ik dit zo lees... Heerlijk!
Rij bij een particulier, daar rijden nog twee andere meiden. Altijd gezellig!

Ergernissen is dat het te gezellig is en ik daardoor veel te laat op bed lig. En dat het alweer vroeg donker wordt en poedersuiker is. Maar dat is het dan ook wel zo'n beetje hoor.
Ohja, zwaluwen in de zomer. Vooral als ze je in je oog schijten. _-:(

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:32

Mevrouw de stalhouder die te lui is om door de regen te lopen om de paarden buiten te zetten. Als het waait, regent en sneeuwt komen de paarden niet buiten. Als mevrouw een dagje weg gaat staan de paarden een hele dag in de stal. Als je er iets over zegt, word je uitgemaakt voor zeikerd en gaat vervolgens heel de stal over je roddelen, omdat ze blijkbaar niks beters te doen hebben en geen verstand hebben laat staan een eigen mening.

Maar oh nu.. Staat paard op een droomplek met hele lieve stalhouders <3 Hier mag ze oud worden <3

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:37

De vorige stal daar kan ik een boek over schrijven, de huidige daar heb ik nooit iets waarvan ik zeg dat stoort me.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:45

Dat de wei te groot is :P Mijn pony komt niet als ik hem roep, maar in het donker ben ik de hele weide aan het doorploegen voordat ik hem vind.
De muizen die mijn mooie fleecedeken hebben opgegeten :(
Verder niet zoveel ergernissen eigenlijk, sta op een fijne stal, wel met veel mensen. Wat ik wel jammer vind is mensen die op facebook klagen over een ander, daar hou ik niet zo van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:56

Lieke schreef:
Dat de wei te groot is :P Mijn pony komt niet als ik hem roep, maar in het donker ben ik de hele weide aan het doorploegen voordat ik hem vind.
De muizen die mijn mooie fleecedeken hebben opgegeten :(
Verder niet zoveel ergernissen eigenlijk, sta op een fijne stal, wel met veel mensen. Wat ik wel jammer vind is mensen die op facebook klagen over een ander, daar hou ik niet zo van.

Eén ding scheelt, dat geberut niet alleen in de paardensport _O-
Het gebeurt nota bene in het voetbal! Echt waanzinnig schijnheilig vond ik dat. Ineens waren paardenmensen ook maar gewone mensen :')
Het ging in dit geval ook serieus om een jongeman die dit schreef! Kan je het je voorstellen?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:01

bij mn oude stal waren er geen ergernissen. op de huidige stal erger ik me eraan dat er alleen gedacht word aan jezelf inplaats van rekening te houden met een ander.

een van de regels van stal vind ik ergerlijk.
Men mag alleen longeren in de binnenbak, niet blijven stilstaan dan en alleen als er geen les is. (Er zijn soms nogal wat uren achter elkaar lessen) er is dan wel een stapmolen die altijd te gebruiken is en dat is dan ook de enige manier van beweging als men niet kan rijden door in dit geval een blessure van het paard.

Hierdoor kom ik gelijk op mijn 2de en grootste ergerpunt. Het ligt welllicht aan mij maar ik vind het niet meer dan normaal dat men rekening houd met elkaar en zo dus ook in de stapmolen.
Ik wacht altijd netjes tot elk paard eruit is eer ik hem in draf zet. echter omdat er niet bijgestaan hoeft te worden ga ik in tussentijd verder met stal mesten. uiteraard heb ik ook een traningsschema met stap/draf.

Nu is het zo dat het schijnbaar normaal is om zonder het even te vragen of te melden (als ze weten wie het paard erin heeft gezet en dus weten bij wie ze moeten zijn) om hun paard erin te gooien, hem op een hele trage stap te zetten en ik er dan pas achter kom als ik ga kijken als de tijd voor draf erop zit en ik dus geen idee heb of hij wel 1 minuut gestapt heeft.
eerst dacht ik dat het aan bepaalde meisjes op stal lag, maar laatst deed de stalhulp het ook met haar paard.

Opzich maak ik geen punt ervan dat ze hun paard in stap willen en nu perse direct erin willen hebben, echter gaat het mij erom dat ik het geen fatsoen vind om te denken IK wil dit en IK doe dat inplaats van het even te melden aan de eigenaar of verzorgster van het paard dat in de molen staat in een hoger tempo dan hun willen. Hij draaft maar een paar minuurtjes dus dan hadden ze of even een minuutje moeten wachten of (en zo ben ik eerder) zeg van, ach joh is goed, draaft hij erna wel weer.

sowieso zijn de mensen daar (behalve de eigenaren van stal zelf) erg bot, eenkennig en vaak hierdoor ook totaal niet vriendelijk op een enkele na.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:06

Aan voer en weide beleid... stonf op een stal waar in de week netjes vroeg (tussen 6 en 7uur)en 4x gevoerd werd maar weekend was "uitslapen" , soms kwam ik om 10 en nog steeds niet gevoerd... en ik mij maar verbazen waarom paardlief meestal zondags de Da nodig had wegen koliek.
In totaal 7 keer
En dan nog de wei: belooft minimaal 4uur/dag. Jaaa...alleen maar in de zomer... in de winter dus om en om in de rijbak ... en toen die blank stond en er zich nog n trekker in vastgereden had ,was het helemaal over.Paarden stonden 4 dagen binnen.
Toen ik wat van zei kreeg ik lakoniek : dan ga je toch...
Wel raar dat in de jaren erna (op andere stallen en nu sinds eigen beheer ) nooit meer een koliek kwam...
Enig ergernis nu :mag zo weer watertrappen, hier regent het als gek.
Maar,ach ja,hoort erbij

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:21

AlexandraM schreef:
een van de regels van stal vind ik ergerlijk.
Men mag alleen longeren in de binnenbak, niet blijven stilstaan dan en alleen als er geen les is.

Vind ik niet zo gek, weet je wat voor ellendige bak je krijgt van één longeerplaats er in? Vreselijk! Kan je je hele bak wel opnieuw gaan aanleggen wil je dat er fatsoenlijk uit hebben. Zeker als je op een wat grotere stal staat.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:37

Mensen die de stapel hooi en stro niet in hun stal vegen maar netjes voor de volgende stal zodat die het op kan ruimen.

Bemoeizuchtige mensen en dan met name de jongeren van 14-18.. En dat terwijl ik zelf maar 19 ben. O:)

Drukte.. Ik kan pas om 9 uur / half 10 beginnen met longeren aangezien er voor die tijd nog minstens 2-3 ruiters door de bak hopsen.. Of lessen bezig zijn..

Rijke mensen die er met hun verstand niet bij kunnen dat je niet gewoon voor morgen de afspraak met de osteopaat maakt, de dag erna de tandarts laat komen, vervolgens de hoefsmid en daarna nog de dierenarts voor de inenting.. Ow en dan nog geld overhouden voor nieuw tuig en onderdelen voor je kar. Kan toch prima in een maand? :$

Arrogante kinderen met rijke ouders die zichzelf beter vinden dan de rest.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:26

sasja0705 schreef:
Aan voer en weide beleid... stonf op een stal waar in de week netjes vroeg (tussen 6 en 7uur)en 4x gevoerd werd maar weekend was "uitslapen" , soms kwam ik om 10 en nog steeds niet gevoerd... en ik mij maar verbazen waarom paardlief meestal zondags de Da nodig had wegen koliek.
In totaal 7 keer
En dan nog de wei: belooft minimaal 4uur/dag. Jaaa...alleen maar in de zomer... in de winter dus om en om in de rijbak ... en toen die blank stond en er zich nog n trekker in vastgereden had ,was het helemaal over.Paarden stonden 4 dagen binnen.
Toen ik wat van zei kreeg ik lakoniek : dan ga je toch...
Wel raar dat in de jaren erna (op andere stallen en nu sinds eigen beheer ) nooit meer een koliek kwam...
Enig ergernis nu :mag zo weer watertrappen, hier regent het als gek.
Maar,ach ja,hoort erbij

Dan is er iets niet helemaal goed als je paard er niet tegen kan om 10 uur zijn voer nog niet gehad te hebben... 10 uur is imo helemaal niet laat, voer zelf ook vroeger behalve op zondag, maar heb er nog nooit een met koliek gehad. (afkloppen)