Mijn huidige merrie heb ik met Sinterklaas gekregen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hielkebro schreef:_Femkeeex schreef:Wat een super leuk topic ! Heel interesant om ieders ervaring te lezen![]()
Mijn eerste pony heb ik toen ik 8 was gekregen van mijn ouders. Een schimmel welsh B pony'tje. M'n ouders betaalde alles, van stalling tot toebehoren. Dit pony'tje is 3 jaar later verkocht nadat ik er te groot voor ben geworden en toen heb ik een New Forest D pony gekregen, ook geheel van m'n ouders () . Die is later weer verkocht ook wegens te groot worden en na een paar jaar paardloos door te brengen begint het echt weer te kriebelen, dus zijn we weer opzoek naar een leuk paardje......... En de kosten .... Alles betalen mijn ouders weer
![]()
Eigenlijk ben ik best wel verwentwel lijkt het me heerlijk om van eigen verdiend geld een paardje te kunnen kopen, zal echt een gevoel van voldoening geven
Haha, toen ik 8 was kreeg ik ook mn eerste pony van mn ouders, was ook een Welsh B schimmel.![]()
overigens hebben we haar nog en gaat ze nooit weer weg!
Bubbleee schreef:Het valt mij ook op dat veel mensen een paard/pony krijgen van hun ouders, of een deel wordt voorgeschoten.
Ik kocht op 13-jarige leeftijd een Haflinger merrie van mijn eigen verdiende geld.
Had toen al een shetlander merrie, maar dat is in kosten niet te vergelijken
Van aanschaf, tot voer en harnachement heb ik alles zelf betaald.
Had destijds een bijbaantje en heb daarvan alles bij elkaar gespaard.
![]()
Toen ik 15 was ben ik fulltime gaan werken, om alles te kunnen financieren.
Inmiddels heb ik mijn merrie alweer ruim 4 jaar, en heb in de loop van de jaren een mooie buffer opgebouwd wat ik altijd nog achter de hand heb voor als er iets gebeurd.
Eef_Bam schreef:Bubbleee schreef:Het valt mij ook op dat veel mensen een paard/pony krijgen van hun ouders, of een deel wordt voorgeschoten.
Ik kocht op 13-jarige leeftijd een Haflinger merrie van mijn eigen verdiende geld.
Had toen al een shetlander merrie, maar dat is in kosten niet te vergelijken
Van aanschaf, tot voer en harnachement heb ik alles zelf betaald.
Had destijds een bijbaantje en heb daarvan alles bij elkaar gespaard.
![]()
Toen ik 15 was ben ik fulltime gaan werken, om alles te kunnen financieren.
Inmiddels heb ik mijn merrie alweer ruim 4 jaar, en heb in de loop van de jaren een mooie buffer opgebouwd wat ik altijd nog achter de hand heb voor als er iets gebeurd.
Had je toen geen leerplicht dan![]()
?