Pony kopen?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:38

melissapupa schreef:
BrechtCarlos schreef:
Aah nee joh. Zoveel is het nu echt niet. Ja het kost best wat, maar een pony gaat echt niet elke 2 maanden naar de hoefsmid als hij genoeg over de weg loopt. En ik denk dat je qua ruimte echt genoeg hebt. Shetlanders hebben heel weinig nodig. die van mij staat nu met z'n vriendinnetje op 20 bij 10. Hij krijgt hooi bijgevoerd en kan daar lekker spelen en rennen. En elke maand verwissel ik het stukje weer voor een ander stukje 20 bij 10.

en de hoefstand dan? een verkeerde hoefstand kan alles kapot maken, pezen, spieren, gewrichten.
als er iets met het beestje aan de hand is en de DA moet komen, wat als het leverbot, een tumor is of je paard heeft een wond door draad? je weet het niet maar over de 2000 ga je dan zoiezo. en dat kan gebeuren je moet er rekening mee houden.

Wilde er eerst niet op in gaan over dat op zichzelf laten slijten van de hoeven maar nu ik jou bericht hier zie staan... Kan me er alleen maar bij aansluiten.
Is natuurlijk nogal erg onhandig om het advies te geven dat hoeven uit zichzelf wel slijten als je maar vaak genoeg over straat gaat! Zeer ondoordacht! Daar is nou de hoefsmid voor meisje.
Ken je de uitdrukking: NO FOOT, NO HORSE? Zoek die maar eens op ;)

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:17

melissapupa schreef:
BrechtCarlos schreef:
Aah nee joh. Zoveel is het nu echt niet. Ja het kost best wat, maar een pony gaat echt niet elke 2 maanden naar de hoefsmid als hij genoeg over de weg loopt. En ik denk dat je qua ruimte echt genoeg hebt. Shetlanders hebben heel weinig nodig. die van mij staat nu met z'n vriendinnetje op 20 bij 10. Hij krijgt hooi bijgevoerd en kan daar lekker spelen en rennen. En elke maand verwissel ik het stukje weer voor een ander stukje 20 bij 10.

en de hoefstand dan? een verkeerde hoefstand kan alles kapot maken, pezen, spieren, gewrichten.
als er iets met het beestje aan de hand is en de DA moet komen, wat als het leverbot, een tumor is of je paard heeft een wond door draad? je weet het niet maar over de 2000 ga je dan zoiezo. en dat kan gebeuren je moet er rekening mee houden.

Wilde er eerst niet op in gaan over dat op zichzelf laten slijten van de hoeven maar nu ik jou bericht hier zie staan... Kan me er alleen maar bij aansluiten.
Is natuurlijk nogal erg onhandig om het advies te geven dat hoeven uit zichzelf wel slijten als je maar vaak genoeg over straat gaat! Zeer ondoordacht! Daar is nou de hoefsmid voor meisje.
Ken je de uitdrukking: NO FOOT, NO HORSE? Zoek die maar eens op ;)[/quote]

Yes I know, er moet zeker vaak een hoefsmid bij komen. Misschien een beetje ondoordacht om dat te zeggen want de hoefstand is heel belangrijk en dat wordt niet beter door een stukje over de straat te lopen. Ik realiseer het me moeilijk omdat mijn pony gewoon een hele goede stabiele hoefstand heeft. Sorry!

Jamie_xjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 20:15

Ianrowan2009 schreef:
Ik zou het je in de eerste instantie afraden een fjord te kopen als je zelf nog maar 5 jaar paard rijdt, wat waarschijnlijk bestaat uit 1x in de week een uurtje manege rijles.
Fjorden zien er hardstikke leuk en lief uit... Maar zijn niet de gemakkelijkste als je niet weet hoe met een fjord om te gaan. Is eigenlijk wel met elk paard zo. En als ik dit alles zo zo eens teruglees, is het beter als je gewoon een verzorgpony gaat zoeken. Daar doe je jezelf veel meer plezier mee. heb je wel de leuke dingen, alle tijd om ervaring op te doen, en te groeien.

Nou ik wil geen fjord maar bedooelde eigenlijk als voorbeeld voor een pony of paard