[VOLG]Van dikke vette pony naar slanke sportshetlander!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maylotje

Re: [VOLG]Van dikke vette pony naar slanke sportshetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:06

Jeeeej! Leuk weer updates! Nog even knallen he in je toetsweek!! Je kan het!!

Als je zo doorgaat komt het vast wel goed. Ze ziet er (buiten die dikke buik dan, hihihi ;) )best goed uit heeft er duidelijk zin in.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 23:13

WildBirds schreef:
ik volg ook even!
leuke shetlander echt een mooierd!

Leuk! :D en dankjewel!

Jeika schreef:
Yes! weer updates :D

Hahaha ja was al een hele tijd geleden!

maylotje schreef:
Jeeeej! Leuk weer updates! Nog even knallen he in je toetsweek!! Je kan het!!

Als je zo doorgaat komt het vast wel goed. Ze ziet er (buiten die dikke buik dan, hihihi ;) )best goed uit heeft er duidelijk zin in.

Dankjewel! Ik ga zeker knallen!
Ja ze is vrolijk en wil heel graag werken. Daarom voel ik me misschien toch wel een beetje schuldig dat ik haar niet opgepakt heb deze winter, maarja school ging toch echt even voor. Ik merk wel dat ze echt plezier in het werk heeft en ze doet ook heel goed haar best :)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:35

Ik volg ook nog steeds! :Y)

Succes nog met de laatste loodjes!

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 19:18

------------------------------------------------29-6-2016-------------------------------------------------------------------

Vandaag heb ik Diva weer mooi getraind! En ik had hulpjes :o De kleinkinderen van de eigenaren van het weiland waren er, inclusief hun vriendinnetjes. Uiteindelijk had ik dus 5 hulpjes :D Ze moesten natuurlijk eerst allemaal Diva poetsen, helaas heb ik daar geen foto's van, en daarna ging ik Diva longeren. Uiteindelijk mochten ze nog even op mijn D-pony een stukje stappen en daarna gingen ze allemaal naar huis :)

Ze wouden gelukkig een stukje filmen van Diva's training :)
In de filmpjes zie je wel dat Diva aardig druk is, ze wil uit zichzelf steeds in galop en flink doordraven. Ik ben er voor aan het zorgen dat ze iets rustiger wordt. :)

Morgen ga ik eventueel (als het niet regent) haar nog even trainen, maar ik heb vrijdag een heel belangrijk proefwerk dus even kijken of dat gaat lukken. :)

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 22:47

------------------------------------------------------------------------13-7-2016--------------------------------------------------------------

Al weer even een tijdje niks van me laten horen, maar hier zijn we weer! Ik heb Diva de laatste weken weer flink laten werken en leuk dat ze het vind <3 Ik merk dat ze een stuk vrolijker is en het werk echt leuk vind

Het longeren gaat steeds beter, Diva begint het steeds meer te snappen qua stelling en buiging. Ook doen we veel lange lijnen met haar en... een heel leuk nieuwtje. We krijgen namelijk waarschijnlijk een sulky voor Diva! :D Natuurlijk gaan we haar er niet 1 2 3 voorzetten, maar dit gaat met heeeel veel rust gebeuren. Wij gaan Diva zo veel mogelijk voorbereiden om haar voor de kar te zetten, wil dit toch niet lukken, bellen we een professional en dan word ze door diegene beleerd. Hier gelieve verder dus geen commentaar op, mocht je er toch iets over kwijt willen, kun je mij een privébericht sturen.

Dat zijn dus de plannen voor de komende weken! Eerst Diva natuurlijk aan het tuig laten wennen, vervolgens een band of iets dergelijks erachter hangen en dan zien we wel verder. Voorlopig zijn we nog lekker bezig met afvallen en meer spieren kweken.

een update van haar buik, zelf vind ik haar al heel, heeeeel ietsjes afgevallen.
Afbeelding

En een paar dagen geleden aan de fiets. Ik had de elastieken er wel aan gedaan, om haar net even wat aan het werk te zetten en zodat ze haar rug goed gaat gebruiken.
Afbeelding

En foto's van lange lijnen! Dit vind ze vooral heel erg leuk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een paar foto's van het longeren van afgelopen dagen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zooo, weer een hele fotospam! :o :D Wat vinden jullie, zijn we goed bezig? Zo niet, wat kunnen we verbeteren? Alle tips zijn welkom!

Afbeelding

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:50

Ik vind dat ze er al super uit ziet. Echt een blije pony ook. Buikje gaat dan vanzelf als jullie nu lekker aan het werk zijn.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:55

Wat zijn jullie leuk bezig, je ziet dat ze lange lijnen super oppakt. Als ze voor de sulky loopt, maar wedstrijdjes doen ;)

En zo zie je maar weer dat Shetlanders helemaal geen luie pony's zijn die maar als vriendje gebruikt moeten worden ;)

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 23:01

maylotje schreef:
Ik vind dat ze er al super uit ziet. Echt een blije pony ook. Buikje gaat dan vanzelf als jullie nu lekker aan het werk zijn.

Dankjewel! Ja ik vind het ook zo leuk dat ik haar echt vrolijker zie worden nu ze weer aan het werk mag, dat zie ik niet bij veel paarden :)

gett schreef:
Wat zijn jullie leuk bezig, je ziet dat ze lange lijnen super oppakt. Als ze voor de sulky loopt, maar wedstrijdjes doen ;)

En zo zie je maar weer dat Shetlanders helemaal geen luie pony's zijn die maar als vriendje gebruikt moeten worden ;)

Dankjewel! De lange lijnen pakt ze inderdaad heel goed op! Wedstrijdjes gaan we dan ook zeker doen!

Precies! Ik ken ook echt wel shetlanders die niet van werken houden hoor en er alles aan doen om eronderuit te komen :') maar Diva vindt het echt heel erg leuk en doet heel erg haar best. Geweldige pony om mee te werken. (Soms zelfs nog beter dan met mijn D-pony, die probeert alles om onder het werk uit te komen :') )

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:11

Wat is diva leuk zeg!

Ik heb zelf gelukkig een shet die zichzelf wel slank houdt naast dat ik ze natuurlijk nauwelijks in de wei heb nu. Ik laat eerst altijd het gras helemaal uitbloeien voordat ze erin gaan.

Mijn shet heet Alex en daar men ik mee, verder doe ik ook aan lange lijnen, fietsen en wandelen. Longeren niet zo, heb nog geen geschikte singel.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 15:56

Fennadev schreef:
Wat is diva leuk zeg!

Ik heb zelf gelukkig een shet die zichzelf wel slank houdt naast dat ik ze natuurlijk nauwelijks in de wei heb nu. Ik laat eerst altijd het gras helemaal uitbloeien voordat ze erin gaan.

Mijn shet heet Alex en daar men ik mee, verder doe ik ook aan lange lijnen, fietsen en wandelen. Longeren niet zo, heb nog geen geschikte singel.

Dankjewel!

Wat fijn dat jouw pony wel slank blijft / is. Ik wou dat Diva dat ook bleef :o Diva en mijn andere pony krijgen nu om de dag een klein strookje gras erbij, dit gras is ook al helemaal uitgebloeid.

Ook een lekkere veelzijdige shetlander dus! Wij willen Diva binnenkort weer een keertje laten vrijspringen, maar vinden dit nu nog wat te vroeg omdat ze nauwelijks conditie heeft en met zo'n dikke buik over de sprong lijkt mij zelf heel naar (en slecht voor de benen). Maar zodra ze iets meer conditie heeft mag ze weer springen, wat ze heel goed kan!

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 15:03

--------------------------------------------------------17-7-2016----------------------------------------------------

Vanochtend heb ik lekker een stuk gewandeld met Diva en mijn hond Maudy. Ze vonden het beide heel gezellig, we hebben heel erg genoten :D Ik heb besloten om Diva verder vandaag een dagje vrij te geven, aangezien mijn vriendin Anne (die Diva verzorgd) haar gisteren al gelongeerd heeft en ze nu wel eens een dagje vrij verdient :)

Afbeelding
Afbeelding

Diva liet ook nog even haar kunstje zien :)
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:26

Ze ziet er al best goed uit vind ik hoor! Beter dan die speklapjes die ik verzorg, maar ja, op het moment is er weinig wat ik voor ze kan doen natuurlijk, met 1 hengst die letterlijk tussen andere weides met merries woont (alleen weet hij dat niet) en een merrie met een veulen van 2 weekjes. :Y) Nu werkt dat drinken van dat veulentje ook goed om te zorgen dat ze wat afvalt, alleen niet helemaal op een nette manier natuurlijk. :+

Maar erg leuke foto's allemaal! Hopelijk kan ik zulke dingetjes ook gaan doen met de kleine vent van 2 weekjes, ooit. :D

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 13:38

Niet zo'n hele grote update, maar gisteren zijn ik, Anne (die Diva verzorgd) en Patrick 's avonds even met de pony's gaan lopen, omdat het veel te warm is om echt te gaan trainen :) Vanmiddag ga ik Diva denk ik lekker afspuiten en voor de rest hoeft ze niet zo heel veel van me te doen, ik zou namelijk zelf ook niet willen sporten met dit weer. :o Misschien dat we vanavond lekker gaan wandelen in het bos in de schaduw met de honden. :j

Anne en Patrick wouden heel graag een foto samen met de paarden :D
Afbeelding
Afbeelding

eeeen, nog een heel leuk nieuwtje. We hebben een wagentje gekocht! :D Het is een verjaardagscadeau voor Anne, van mij en Patrick. Anne weet nog van niets, dus ik hoop niet dat ze dit topic leest :o (ze is 3 maanden voor het laatst online geweest, maar toch). Ik hoop dat ze er blij mee is en dat we nu eindelijk een keer samen op buitenrit kunnen. Ik op Honey (mijn D-pony) en Anne en Patrick op de wagen. Natuurlijk gaan we Diva niet hals over de kop voor de wagen zetten, dit gaat met heel veel rust gebeuren, gewoon alles op zijn tijd.
Laatst bijgewerkt door Agossie op 20-07-16 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek van TS foto's en tekst aangepast.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 13:38

Hij is er :D :D Gisteren is onze nieuwe sulky gebracht, we zijn er zo blij mee! Het is een hele lichte sulky en totaal niet zwaar om te trekken. We hebben Diva er al even aan laten ruiken er ertussen laten staan, ze vond het allemaal wel best :+ We zijn nog op zoek naar tuig, maar we hebben er waarschijnlijk al een gevonden, dus dat komt ook heel snel :) Daarna kunnen we echt aan de slag.

Ondertussen is het hartstikke warm, dus doen we niet veel meer met de pony's dan alleen afspuiten. (Wat ze wel heel fijn vinden). Als het warme weer over is gaan we weer aan de slag met longeren/trainen. :)

:D
Afbeelding

Afbeelding

De vriend van Anne wou Diva graag afspuiten :+ (Hij was bij de paarden omdat de sulky elk moment gebracht kon worden, het was namelijk zijn cadeau voor Anne's verjaardag).
Afbeelding

Diva vind water in haar gezicht niet zo leuk :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:06

Die sulky lijkt mij wel veel en veel te groot

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:16

Zonde, de sulky is inderdaad echt veeeel te groot :') . Ik denk dat deze meer geschikt is voor een B-Cpony.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 14:16

Luna2006 schreef:
Die sulky lijkt mij wel veel en veel te groot

Toen ik de foto zag dacht ik dat inderdaad ook, maar in het echt is hij niet te groot. Op de foto lijkt hij inderdaad wél te groot.

edit: in de advertentie stond ook voor een shetlander / a-pony, dat zou gewoon moeten passen toch?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:44

Hij is veel te groot. Lamoenen zijn al veel te breed en veel te lang. Anders moet je eens googlen aangespannen sulky dan zie je hoe een sulky past op een paardje

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:25

De sulky is inderdaad veel te groot.
Ik snap dat je het niet leuk vind om te horen, maar gebruik deze aub niet voor je pony.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:29

Die sulky gaat nooit in balans hangen achter Diva. :)

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:19

Ik heb even research gedaan omdat het mijn verjaardagscadeautje was.
Super natuurlijk en echt heel blij mee. Maar zie inderdaad dat hij te groot is. Zelf denk ik dat het karretje zelf waar je zit niet te groot is, anders pas ik er niet meer op met iemand anders.

De lamoen is wel te groot, Diva heeft een korte rug en het is altijd al lastig om dingen voor haar te kopen.
De lamoen zit vast dus niet verwisselbaar...
Hoe kan ik dit oplossen? Zou ik de lamoen kunnen inkorten dus gewoon een aantal centimeter er tussen weg slijpen. Hier heb ik geen verstand van of het verstandig is of niet.

Of moet ik echt een nieuwe sulky zoeken?

Xx the bday girl

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:31

xhereisanne schreef:
Ik heb even research gedaan omdat het mijn verjaardagscadeautje was.
Super natuurlijk en echt heel blij mee. Maar zie inderdaad dat hij te groot is. Zelf denk ik dat het karretje zelf waar je zit niet te groot is, anders pas ik er niet meer op met iemand anders.

De lamoen is wel te groot, Diva heeft een korte rug en het is altijd al lastig om dingen voor haar te kopen.
De lamoen zit vast dus niet verwisselbaar...
Hoe kan ik dit oplossen? Zou ik de lamoen kunnen inkorten dus gewoon een aantal centimeter er tussen weg slijpen. Hier heb ik geen verstand van of het verstandig is of niet.

Of moet ik echt een nieuwe sulky zoeken?

Xx the bday girl

Ik zou persoonlijk echt een sulky gemaakt voor mini's / shetlanders halen. Die zijn idd even breed opt bankje, maar die lamoenen zitten veel fijner aangepast, gaan ook netjes smaller waar de pony is zodat deze heel mooi aansluit op het lichaam zoals het hoort. Hier is die gewoon gigantisch veel te breed, passen 2 Diva's tussen, en dat is echt niet de bedoeling.

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:47

Het probleem is dat ze opzich klein is, (95cm) alleen omdat ze dus aan de dikke kant past maat Shet haar niet goed.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:49

Dat kan ik me niet voorstellen, want die van bijvoorbeeld de sulky cavaletti... Die zijn verstelbaar. net als die van een HCA sulky. :o

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:51

MarlindeRooz schreef:
Dat kan ik me niet voorstellen, want die van bijvoorbeeld de sulky cavaletti... Die zijn verstelbaar. net als die van een HCA sulky. :o

Maar ik bedoel meer van zoals zadel en longeersingel, halsters en dat soort dingen. Dacht dat ik daar rekening mee moest houden met de sulky.

EDIT ; bij de advertentie stond sulky voor shet.