Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Froukje schreef:Waarom is de dood zo erg dat mensen dat niet willen? Heb me dat in een ander topic ook al afgevraagd maar geen antwoord op gekregen.
KoudbloedKim schreef:Maar als die ander daarvan gelukkig wordt én je paard daarvang gelukkig wordt, zie ik daar geen probleem in.
Froukje, aparte vraag, waarom we niet dood willen.
Froukje schreef:KoudbloedKim schreef:Maar als die ander daarvan gelukkig wordt én je paard daarvang gelukkig wordt, zie ik daar geen probleem in.
Ik bedoel waarom mensen de dood zo erg dat ze dieren dat niet "aan willen doen". Dieren krijgen er immers niets van mee.
Vraag me echt niet af waarom jij niet dood wilt.
geerke schreef:Froukje schreef:Ik bedoel waarom mensen de dood zo erg dat ze dieren dat niet "aan willen doen". Dieren krijgen er immers niets van mee.
dan vraag ik mij af of jij een eigen paard hebt en of jij ooit na vele jaren de beslissing hebt moeten nemen voor je paard om hem in te laten slapen.Ik kan je vertellen dat er leukere dingen zijn.Nee,hij voelt er niets van.....ik wel.
ohjajoh6 schreef:Klopt, maar de andere oplossing dan; gewoon je verantwoordelijkheid nemen en voor hem blijven betalen (als je dat kan) i.p.v hem dood laten maken omdat je zo graag een jong rijpaard wil.Dan nog vind ik de dood de betere keuze dan verwaarlozing of omkomen van de honger of gaan lopen leuren met een dier, je kan nu eenmaal nooit in andermans portemonnee kijken...

geerke schreef:Froukje schreef:Ik bedoel waarom mensen de dood zo erg dat ze dieren dat niet "aan willen doen". Dieren krijgen er immers niets van mee.
dan vraag ik mij af of jij een eigen paard hebt en of jij ooit na vele jaren de beslissing hebt moeten nemen voor je paard om hem in te laten slapen.Ik kan je vertellen dat er leukere dingen zijn.Nee,hij voelt er niets van.....ik wel.
[naam] schreef:Nee hoor, ik spreek mezelf niet tegen.RaafSmits schreef:Maar [naam], spreek je jezelf dan niet tegen??Maar als die ander daarvan gelukkig wordt én je paard daarvang gelukkig wordt, zie ik daar geen probleem in.
Eerder in het topic begrijp ik uit jou reactie dat jij nooit een paard zal afstaan als deze te oud geworden is om nog aan jou wensen te voldoen óf afgekeurd voor dat werk?

RaafSmits schreef:En wat de reactie van Frouwkje betreft ( off topic ) Ik wil al heel lang regelen dat men mij een spuitje mag geven op het moment dat ik lichamelijk niks meer kan of geestelijk onbekwaam ben.
Denk wel dat dat in dit topic enig zins mee speelt.
Liever een spuitje met mijn 62ste en een goed en geleefd leven hebben gehad, dan jaren lang tussen hemel en aarde zweven om de 75 maar te halen.
Dit gun ik mijn dieren ook niet.

RaafSmits schreef:Maar als die ander daarvan gelukkig wordt én je paard daarvang gelukkig wordt, zie ik daar geen probleem in.
Maar Tineke, spreek je jezelf dan niet tegen??
Eerder in het topic begrijp ik uit jou reactie dat jij nooit een paard zal afstaan als deze te oud geworden is om nog aan jou wensen te voldoen óf afgekeurd voor dat werk??
En wat de reactie van Frouwkje betreft ( off topic ) Ik wil al heel lang regelen dat men mij een spuitje mag geven op het moment dat ik lichamelijk niks meer kan of geestelijk onbekwaam ben.
Denk wel dat dat in dit topic enig zins mee speelt.
Liever een spuitje met mijn 62ste en een goed en geleefd leven hebben gehad, dan jaren lang tussen hemel en aarde zweven om de 75 maar te halen.
Dit gun ik mijn dieren ook niet.
Ik denk ook niet dat een dier er wakker van ligt.
Makkelijk zal zo een beslissing nooit zijn, want je houd van je dieren en gunt ze het beste, maar als dat laatste niet gegarandeerd kan worden zit er wat mij betreft maar één ding op.
Margee schreef:Helaas moet je dan een geruststelling ontnemen. Op het moment dat jij dement wordt, krijg jij geen spuitje meer. Dat gebeurt alleen als jij op het moment suprême met je volle verstand kunt aangeven dat dit het moment is.