James, de ultieme gezinspony!!! James trekt de boot!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:57

wat ontzettend tof :D

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:38

prachtig om te zien, tuurlijk zitten er risico's aan maar die zijn er altijd en volgens mij kun je die prima zelf inschatten. Ging vroeger ook zo zwemmen met ons paardje, daarna lekker zonnen terwijl meneer los liep te genieten van het gras. Heeft ook regelmatig in een kleine achtertuin gestaan als we pauze hadden van onze buitenrit en dan lekker thuis pizza gingen bakken :D
Zou dit met ons ander paard echt nooit doen, is het gewoon het type niet voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:00

mysa schreef:
[ [url=m/MsBTPw.jpg]Afbeelding[/url] ]

@ Danique, zie hier mijn woeste jungle oma, in een bezemgevecht met mijn, destijds vierjarige, jungle zoon.

Hahaha fantastisch! Die keukenfoto is ook geweldig!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 20:23

Vandaag brandblaren gekregen van de teugels! Dus tja teugels vast blijven houden is niet altijd even goed :') :')

Auw!
Afbeelding

Nico_lette

Re: James, de ultieme gezinspony!!! James trekt de boot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:25

Wat heb je nóú weer gedaan? :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 20:44

Ja, vraag dát maar aan James :') :')

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:45

Chasey schreef:
Ja, vraag dát maar aan James :') :')

Jáááááámes............ Wil jij je baasje niet zo martelen? :')

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:52

Geweldig dit :D Nu nog buiten de keuken straks ook in de keuken? (als het zou passen?)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 20:56

Ik denk dat mijn plavuizen dat niet leuk vinden :P En ben bang dat hij niet door de bijkeuken past.
Probeer ik eerst wel een keer met Ramiro, zijn Welsh A vriendje.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:47

Er zijn altijd mensen die dit niet 'goed' vinden. Tuurlijk brengt het risico's met zich mee en een ieder moet voor zichzelf weten of hij die risico's neemt. Ik persoonlijk vind het heel mooi om te zien dat je je paard in zoverre vertrouwd, dat het gezin hem in zoverre vertrouwd! _/-\o_

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:36

Echt genieten! Perfect jullie als gezin met James

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:00

Wat een ontzettende lieverd zeg! En hele fijne foto's en filmpjes. Wordt er helemaal vrolijk van.
Vertrouwen valt echt wel op! <3

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:16

Echt een volwaardig gezinslid, leuk hoor. Mijn oude vz-paard kwam er ook gezellig bij staan als zijn baasje ging BBQ'en, gewoon los in de tuin.

jijenik11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:26

echt heel leuk /3 /3

baron2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:33

Awhh wat leukk .. is dat bij de lebber Brugge waar jullie gezwommen hadden ? Daar ga ik namelijk ook wel eens zwemmen met mijn pony

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:46

Chasey schreef:
En onze Duitse Herder Oscar. Vergis je er niet in, mocht James het op een lopen zetten (waar ik niet van uit ga), weet ik zeker dat Oscar dat niet toe laat.

Maar laten we er van uit gaan dat dat nooit zal gebeuren. Maar mocht dat tóch een keer zo zijn, beloof ik dat ook op bokt te zetten en het te laten weten hoe we het opgelost hebben en wat er beurt is.

Nou volgens mij moet je nu nog wat zeggen....... :x <<) :oo

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:00

Hahaha wij hadden vroegaaaah ook een keukenpaard, ongepland, dat wel :')
hij liep los over het terrein (boerderij kind) en de keukendeur stond open vanwege de hitte, voor we het wisten stond meneer zich lekker Te bedienen van de fruitschaal _O-(we hebben ook een keuken-koe gehad, en een varken in de gang, misschien toch de deur wat vaker dichtdoen :') )

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:06

Wat supergaaf dit te zien zeg! Men koopt vaak een Jazz x Oscar x Gribraldi etc. etc. bloedpaard terwijl er niet mee omgegaan kan worden, bloedpaarden zijn in mijn ogen voor de echte profs en het loopt nu uit de hand. Daarom ontstaan de gevaarlijke situaties en kunnen paarden niet vertrouwd meer worden.
200 jaar geleden in Amerika werd ieder indianenpaard ook aan een paaltje vastgeknoopt aan een halster mét hengstenketting, yeah sure.

Dit is dus hoe een gezonde band tussen paard en eigenaar werkt. Een relaxed paard en een relaxede eigenaresse. Ipv een veel te heet bloedpaard met een te drukke onervaren eigenaar.

Heerlijk om te zien hoe jullie genieten met jullie gezinnetje, ga zo door!
XXX

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:10

Super leuk! :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 13:42

linda_lekuri schreef:
Chasey schreef:
En onze Duitse Herder Oscar. Vergis je er niet in, mocht James het op een lopen zetten (waar ik niet van uit ga), weet ik zeker dat Oscar dat niet toe laat.

Maar laten we er van uit gaan dat dat nooit zal gebeuren. Maar mocht dat tóch een keer zo zijn, beloof ik dat ook op bokt te zetten en het te laten weten hoe we het opgelost hebben en wat er beurt is.

Nou volgens mij moet je nu nog wat zeggen....... :x <<) :oo

:+ := Ja, zal er even voor gaan zitten. :9k

Na een dik half jaar niet meer in de bak gesprongen te hebben, vond ik tijd dat weer eens te doen.
Dus gisteren James meegenomen naar de rijbak van de rijvereniging. Nog geen 100 meter verderop. Lekker dichtbij dus, ideaal :D
De blije Duitse Herder, Oscar mocht ook mee!
Ging allemaal prima, beetje inrijden en het was tijd om te springen. Dat vond Oscar natuurlijk prachtig. En begon achter ons aan te rennen. Dan vonden James en ik beide heel vervelend. Dus hond moest af liggen. Zo gezegd zo gedaan. James en ik hadden wat ingesprongen, dus was het tijd om de balk hoger te leggen.
Afbeelding

Sta ik dus op mijn gemak een hindernis te verbouwen met James rustig aan mijn zijde, bedacht Oscar ineens om James eens ff flink op te jagen, want zo was het ook maar saai, dat stil staan. Dus beet hem zo vanuit het niets in z'n kont. Met als resultaat, James chagrijnig de bak door en achter de hond aan. Want dát pikte James toch écht niet! Oscar vond dat wel een mooi spel, dus ging op zijn beurt weer achter James aan. Maar James was echt boos op Oscar!
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/11148333_879634132128229_4575756345326735692_o.jpg
Ja... daar sta je dan te kijken, want roepen heeft toch geen zin. Op dat moment heeft die hond echt poep in de oren. -:(-
Uiteindelijk was James die hond meer dan spuugzat en besloot de bak uit te gaan. Hij hield het voor gezien. En gelijk had ie, ik kon Oscar ook wel achter het behang plakken op dat moment. En dat is nog zachtjes uitgedrukt... :o

Zoals verwacht, ging James bij het eerste grassprietje wat hij zag stoppen om te eten. As usual. En dat was naast de rijbak.
Afbeelding

De rust was weder gekeerd en ik liep rustig op James af om hem weer op te halen. Máár Oscar was nog steeds in een blije, debiele bui.... :') Dus die besloot zich er mee te bemoeien. Of hij James nou weer bij zijn roedel wilde halen of juist niet, dat weet ik niet. Hij vloog op James af en James zag hem aan komen en ging terug naar huis. :') :') Gelukkig is dat de hoek om.

Maar al Oscar ons gewoon even ons ding liet doen, had ik James zo weer kunnen pakken.
God zijn dank is James zonder letsel of ongelukken thuis gekomen.
Daar waar de buurvrouw hem opgevangen heeft, want die zag het al gebeuren. :')
En Oscar? Ja die heeft het eventjes voor zichzelf verpest en mag niet meer mee naar de bak. Althans... niet meer los. Want die hond ziet overal een spelletje in := . Stomme blije Duitser...
Nadat ik ook thuis aangekomen was, heb ik James nog wel eventjes weer opgehaald om vervolgens in de bak ons ding nog even normaal af te maken, zonder hond. En dat ging prima!
Naast dat hele avontuur hebben we nog even fijn gesprongen!

Afbeelding

edit: En die blaren foto wat ik gisteren gepost had, hoort dus bij dit verhaal! :')

edit: En nog een plaatje dat James op zijn dooie gemakje met een mooi drafje naar het gras gaat.
:') :')
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/1403284_879631708795138_6775317505419095706_o.jpg

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:59

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:10

Geweldig paard :') _O-

Achter de hond aan om hem te pakken... :') :')

EvaRotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:22

Supergaaf dat beeld met jou en de kinderen. James is inderdaad de ideale gezinspony. Wat een leuk gezicht.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:33

Whahaha....wat een paard.... :D :') Kostelijk. Eentje die zelf ook nadenkt en 'maatregelen' neemt als ie het beu is, om vervolgens weer braafjes te doen wat je vraagt. Dat zijn toch de leukste en daarmee verveel je je nooit... :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:48

Wat ontzettend leuk zeg. Heerlijk hoe vrij je je dieren en kinderen laat. Ik ben zelf iemand die overal het gevaar van inzie maar ik begin ook steeds meer dingen te durven.
En er lijkt me niks fijner dan een paard dat zelf nadenkt en dingen oplost. Beter dan de paardjes die alleen maar moeten doen wat wij willen en alleen maar stal en weiland zien en de weg er naartoe aan een touwtje zitten.