Eufemismen en smoesjes voor paardengedrag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Re: Eufemismen en smoesjes voor paardengedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 00:32

Het is wel een diesel.
Maw je bent als ruiter hard aan het werk.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 00:39

Of: "geen prijsopgave via mail of telefoon".
Met andere woorden: "Ik vraag veel te veel en ik heb veel vertrouwen in mijn verkoopkwaliteiten"

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 01:24

Varekaj schreef:
Aan mijn weiland had ik een bordje met "opgelet, de hengsten dekken alles behalve schade" :Y)

Held _/-\o_

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 07:15

Ik heb er ook eens een gehad die geen probleem met plassen en water had. Of te wel: flink doorrijden want bij 4 natte hoeven ging hij er gelijk in liggen. Met en zonder jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:04

Koper schreef:
Varekaj schreef:
Aan mijn weiland had ik een bordje met "opgelet, de hengsten dekken alles behalve schade" :Y)

Held _/-\o_

Ik heb die ook hier ergens op bokt gevonden hoor (in een topic over truien en opschrift). Ik was het alleen zat dat er met regelmaat mensen mijn weiland in probeerden te kruipen. Sinds dit bordje heb ik er niemand meer betrapt, dus de boodschap komt wel over :))

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:49

Ik zeg altijd " hij negeerd me " volgens mij instructische kan een paard je niet negeren en geef ik de hulp verkeerd.

Tot dat ze zelf op mijn paard ging rijden :+ En hij heel zijn trukendoos op haar uitprobeerde ( wat ze allemaal keurig heeft opgevangen )

Mijn paard heeft een gebruiksaanwijzing die om de 5 minuten veranderd om dat hij elke keer weer wat nieuws verzint . :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:40

Ik ken er geen die nog niet genoemd is (het is een echte merrie! Aka de b*tch van de groep die naar alles schopt) maar man, ik durf nu nooit meer een paard te kopen als ik dit zo allemaal lees :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:19

Een greep uit het boek “ik zoek een paard”:

“Er vlogen zwanen op uit de sloot”, toen ik een jonkie aan het uitproberen was die er ineens vanuit het niets met mij vandoor ging. Ik geef toe, ik zie ze wel eens vliegen, maar die zwanen heb ik gemist B-) .

“Als je hem koopt laten we die piephak weghalen”. Tuurlijk :j .

“Ja, er zijn dagen dat je er bijna helemaal niets aan ziet”, toen ik een opmerking maakte over een achterbeen dat bij het aan de hand stappen al op de 3e hoefslag liep 8)7 .

“Je kan er zo het bos mee in”. Klopt, hij was zo ril met opstijgen dat paard tijdens die actie met amazone en al spontaan het tegenover liggende bos in vloog :roll: .

“Wil je hem ook uitproberen? Nee, ik kan hem niet voorrijden, zijn vaste amzone is vandaag vrij”. Aldus een in de omgeving nogal bekende amazone. Nee hoor, laat maar, ik heb genoeg gezien :wave: .

En eentje van mijzelf over mijn (inmiddels bejaarde) ruin: “hij speelt graag addertje”. Ofwel, hij verschuilt zich vlak achter de bovendeur en als je langsloopt springt hij naar voren en bijt in je arm /3 .

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:25

Grappig topic.

"kan mooi bewegen" (dat kun je vooral goed zien als je hem probeert te vangen)

"zadelmak en er klaar voor om verder doorgereden te worden" (we hebben het zadel er op gekregen maar durfden er écht niet op te zitten)

"niet bereden maar wel héél verkeersmak" (staat in een weiland naast een 80-km weg)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:27

"Ja hoor, heel braaf, je kunt zo opstappen en wegrijden! Nee ik rij haar zelf niet voor en mijn bijrijder kon niet.."

Paard was al een jaar niet gereden!

"Super braaf, is al een jaar onder de man!"

Met het insturen van een volte raakte het paard zo in paniek dat ik eraf gestapt ben. Paard bleek in dat jaar maar een keer of 10 gereden te zijn.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:38

Deze was ook erg populair: hij toont karakter. Oftewel, hij doet lekker waar ie zelf zin in heeft en heeft geen boodschap aan de ruiter. :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:48

kwam ooit tegen:

ruin, toont als hengst.

toevallig kende ik iemand die dit dier kende.. Zij legde mij uit dat met tonen niet zijn bespiering en fiere uiterlijk bedoeld werd maar:

pas op:
- bijt en trapt gericht
- vliegt door de draden en over omheiningen en laat zich pas vangen als hij trek krijgt in zijn eten
- flikkert je eraf als er iets in de buurt is dat zijn aandacht meer verdiend als zijn ruiter.
- negeert je als je aan de hand bezig bent als zijn vriendjes drie weides verder op hem luidkeels uitlachen.

--

in een advertentie moest ik smakelijk lachen om:
- verkeersmak, behalve: tractoren, grote vrachtwagens, luide auto's, kinderen en mountainbikes. dan wil hij wel eens omdraaien en terug rennen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:52

elenaMM77 schreef:
- verkeersmak, behalve: tractoren, grote vrachtwagens, luide auto's, kinderen en mountainbikes. dan wil hij wel eens omdraaien en terug rennen.

Maar dan kan is hij wel boskaboutermak!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:54

Roodvos schreef:
“Je kan er zo het bos mee in”. Klopt, hij was zo ril met opstijgen dat paard tijdens die actie met amazone en al spontaan het tegenover liggende bos in vloog :roll: .

elenaMM77 schreef:

Om deze twee moest ik heel hard lachen! :') :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:00

Eentje waar ik mezelf nog wel eens kwaad om maak:

"Ja mijn paard heeft sporen/zweep/scherpe bitten/hulpteugels nodig amders doet hij het niet"

Slapste excuus ooit.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:01

Ik hoor eigenaren over hun paarden regelmatig zeggen: "Hij/zij is gewoon een beetje lomp".
Wat ik dan zie is gewoon een onopgevoed paard :P

Zelf heb ik op buitenrit na een iets te enthousiaste galop wel eens gezegd: het was nét niet helemaal van mij (lees: het was absoluut niet van mij)!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:08

*Als je z'n vertrouwen hebt gaat hij voor je door het vuur!*

Euhm ja, sta je daar met je capje naast de bak om te komen proefrijden. Paard werd met halster in de boks gehouden anders kregen ze hem niet meer te pakken en het wandelingetje van boks naar buitenbak was het meest spannende dat de verkoper aandurfde :))

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:10

Paard voor verkoop: als hij een dag niet zijn stal uitkomt breekt hij niet meteen de hele tent af want hier zijn ze gewend meerdere dagen binnen te staan.... leuk :(

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:18

Selina schreef:
elenaMM77 schreef:

Maar dan kan is hij wel boskaboutermak!

ik weet niet of hij wel eens in een bos geweest was,
heb er niet naar gevraagd hahaha

zou mij niet verbazen als hij nog nooit strand of bos gezien had

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:25

Wat een leuk topic! :D

"Een paard met karakter"
Paard met karakter? Paard had enorme last van de ruiter op zijn rug en slecht passende tuig.
Diertje leek erg pittig, omdat het hem zeer deed.
Verandering van tuig, goedpassende spullen: super lief dier!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:42

Paard stuiterde bokkend door de bak, instructeur: "Hij is een beetje vrolijk, want hij heeft nèt zijn zakgeld gehad."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:44

Lomp is bij de mijne wel echt lomp. Die struikelt over de kleinste drempel (en da's dan een springpaard) om je suf aan te kijken "baas, wat deed dat ding daar?" :))

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:16

"Helemaal gezond en zonder bemerkingen"

Oké, blijkbaar is er dan een geneesmiddel tegen zomer eczeem uitgevonden? Want dat is in mijn ogen toch echt wel een flinke bemerking!!! (Als je van zeeland naar Utrecht reist om daar NA! het proefrijden te horen te krijgen dat hij wel ZE heeft maar dat je daar een zeeland geen last van hebt dus dan gaf het voor ons niet. Uh.. Juist. :roll: )

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:15

Varekaj schreef:
Lomp is bij de mijne wel echt lomp. Die struikelt over de kleinste drempel (en da's dan een springpaard) om je suf aan te kijken "baas, wat deed dat ding daar?" :))

Haha ja dat kan ook. Ik doelde meer in de zin van dat een paard dwars door je heen loopt of je een kopstoot geeft
8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:28

Die kopstoot komt wel eens voor ja. Of op mijn tenen gaan staan als hij aan de hand naast me zelf struikelt en zijn voet herzet.

Nog zo'n mooie "waarom doet ie dat soort dingen nou alleen bij mij" = paarden fluisteren moet je niet te letterlijk nemen...