Uitspraken van potenciele paarden/pony kopers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:12

ik kan mij de reacties van hun ouders voorstellen.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:17

Ik vind die mensen die een paard bij hun zadel zoeken wel komisch eigenlijk...

ik lag in een deuk..

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:20

he je brengt me op een idee...heb nog een wintec liggen....mediumboom...

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:29

PhiaBink schreef:
Wie heeft er ook zulke leuke uitspraken gehoord van potenciele kopers?

Ik zoek een zwarte hengst van 1.75 die alles voor de Grand Prix kan, voor mijn twaalfjarige dochter Haha!

Ja die vind ik wel leuk! (5 jarige dressuurcrack die draaft met zijn voorbenen bijna langs ze oren) wat kost die? 25 duizend euro mevrouw. euh kan het niet voor vijf?!

dit is slechts een greep uit de collectie Knipoog

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:24

Klinkt allemaal heel bekend..

Je plaatst een advertentie waar alles in staat. Na veel heen en weer gemailt te hebben krijg ik een nummer wat ik die avond moest bellen. Ik bel op de afgesproken tijd op.

Weet ze eerst niet over welk paard ik het heb. (na 6x raden.. O ja het was die zwarte ruin) NEE Die koffievos merrie GGRRR.ik had al zo iets van Laat maar.

Stelt ze alle vragen die in de advertentie al staan en die ze over de mail al 6x gesteld heeft. 1.55 meter? oei dat is toch een beetje klein. Boos!

Toch afgesproken om te komen kijken. Belt ze een uur van te voren. Tja ik lees net dat ze over 1,5 maand pas weg kan. Nee dat is veel te laat hoor. Ze kwam dus maar niet. LEES DAN!! Frusty

1,5 maand later mailt ze me weer!! Zonder dat ze door heeft dat ze op hetzelfde paard reageerd!! Ik heb dus maar gezegt dat ze al verkocht was.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:31

Nog een voorval met m'n pismerrie-pony. Is er iemand die 'r wil opnemen ... zegt ze "ik zal voor de pony zorgen, jij betaald gewoon vee-arts en voer en hoefsmid moet jij blijven betalen en x euro per jaar voor de wei. De pony moet wel op mijn naam staan en ik mag er alles mee doen wat ik wil .... " ja ja Clown

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 18:47

Ik lig in een deuk. Wat zijn er een dombo's in de (paarden)wereld. Sommige weten echt net het verschil tussen de voor- en de achterkant.

Onze welsh a ruintjes van 8 en 10 jaar oud, worden voor veulens aangezien. Verward De moeders zijn dan een friese RUIN en een grote BWP RUIN. Clown En dat komt dan om een paard te kopen. Nou, neem maar een hobbelpaard, dat is veiliger.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:48

Doe je niet aan liefdadigheid dan sonjabelgium ? Clown Zwak hoor Haha!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:49

sonjabelgium schreef:
Nog een voorval met m'n pismerrie-pony. Is er iemand die 'r wil opnemen ... zegt ze "ik zal voor de pony zorgen, jij betaald gewoon vee-arts en voer en hoefsmid moet jij blijven betalen en x euro per jaar voor de wei. De pony moet wel op mijn naam staan en ik mag er alles mee doen wat ik wil .... " ja ja Clown

haha, heb je mij ook zo'n paar ponies?

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:56

Ik ben ook een keer naar een zogenaamd 'geweldig' paard gaan kijken.
Het paard kon super bewegen en had een zeer goed achterbeen --> zo goed dat ie ataktisch was (of hoe je het ook schrijft..)

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:04

Kwam laatst een handelaar voor Maffick.
Meneer kwam, gooit voordat hij zich voorstelt zn sigaar op de grond voor de paardenboxen en wringt die met z'n voet lekker in de grond, ik krijg een wolk sigarenlucht in mn gezicht Misselijk en hij stelt zich voor... ( lekkere binnenkomer Zij zijn groot en ik is klein! )

Hij kwam voor Maffick maar was helemaal gecharmeerd van Edwine, de pony van mn vriendin die naast Muis stond.
Maffick heeft hij 2 seconden bekeken, even over gebabbeld en toen bleef hij maar bij de stal van Edwine staan: "wat een prachtpony, wat een mooi ding, die raak je wel kwijt hoor "
Etc etc, en maar vragen wat de pony kon, de leeftijd, karakter e.d
( dacht dat je voor Maffick kwam, Edwine is niet te koop Schijnheilig )

Hij blies mij even gauw 500 euro toe als bod voor maffick, maar bleef doorgaan over Edwine ( terwijl mijn vriendin quasi lachend stond: Ja maar deze is niet te koop >;) )

"Nou maar ik vind dit toch wel een prachtige pony, geweldig, daar zou ik je echt wel wat voor geven hoor, daar krijg je wel wat voor, die ben je zo kwijt, jaahaaa daar kun je een boel centjes voor beuren..."
Hij sprak alsof hij het over miljoenen had.
Nou wilde mijn vriendin dan ook wel weten wat hij voor Edwine wou geven als hij zo enthousiast was.
"Nouhou! Daar geef ik je toch wel 800 euro voor hoor !! " Wow!

800 euro, voor een supermakke L2 sportpony merrie, 1.48, mooi ook nog en 200 %braaf... kweenie heur Verward

We konden ons haast niet inhouden om te proesten, heb meneer vriendelijk bedankt voor z'n bod en gezegd dat ik genoeg wist... Stoom uit je oren

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:30

PeppySan schreef:
Ook zo een veel gebruikte uitspraak als je paarden gaat kijken om te kopen

"DAT DOET IE ANDERS NOOOOOOIT"

.

Bij de actie die het paard deed waarover ik het op pagina 1 heb zeiden wij ook "dat doet ie anders nooooit" Haha! en dat was niet gelogen want het was echt de allereerste keer dat hij de draad over sprong. Maar ja hij heeft ook nooit een betweter langs hem gehad die hem even ging opjutten met een stuk touw Schijnheilig Haha!

xJustMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:33

Lig hier helemaal in een scheur... *LOL* Haha!

idd er lopen lachwekkende leken rond.

ga door met verhalen, kom niet meer bij!

Zelf ook nog eentje: mn vriendin was op zoek naar een brave d-pony. Dus naar een advertentie van een superbrave pony gebeld en naar toe gereden. Komt ze een uur te vroeg in de buurt aan. Is daar een meisje op een pony aan het rijden die ze de weg wil vragen: begint dat meisje te vertellen: ze was die pony eerst even een dik uur aan het rijden, want er kwamen zo kijkers en anders was hij veelste druk.... even later ziet mn vriendin dat zelfde meisje en die pony, bleek dat ze naar die pony gingen kijken!
Pling Dag dag

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:45

sjongejonge :S hehe wat zitten er soms een zeikerds tussen he

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:52

Das ook een sterke xJustMe... handig dat ze dat van te voren even had verteld Knipoog

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:13

xKatleentjex"]
[quote="PeppySan schreef:
Ook zo een veel gebruikte uitspraak als je paarden gaat kijken om te kopen

"DAT DOET IE ANDERS NOOOOOOIT"

.

Ik ging bij een fjord kijken die me METEEN beet.......
Toen zeiden ze dat ook...

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:22

haha ja die ken ik ook...deed mijn hafmerrie ook, heb haar ook nog gekocht Knipoog

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:01

hehe ik heb wel zo';n verzorgpaard Haha! alles wordt voor mij betaald en ik mag beslissen over het paard Knipoog

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:02

hey, nou is het bericht ineens verdwenen !?? (met een quote van sonjabelgium)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:30

ingeo"]
[quote="sonjabelgium schreef:

haha, heb je mij ook zo'n paar ponies?
[/quote]

je bedoelt deze, die staat er nog gewoon hoor Knipoog

er zitten echt super verhalen bij, lig bijna naast mn stoel soms Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 00:08

Wouter24"]
[quote="PhiaBink schreef:
Wie heeft er ook zulke leuke uitspraken gehoord van potenciele kopers?

Ik zoek een zwarte hengst van 1.75 die alles voor de Grand Prix kan, voor mijn twaalfjarige dochter Haha!

Ja die vind ik wel leuk! (5 jarige dressuurcrack die draaft met zijn voorbenen bijna langs ze oren) wat kost die? 25 duizend euro mevrouw. euh kan het niet voor vijf?!

dit is slechts een greep uit de collectie Knipoog
[/quote]

Kom maar op met je collectie Haha! OK dan! Clown Hoe meer, hoe leuker de topic wordt!!!!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 01:14

Ik heb eens een ruin verkocht, mijn eerste paard.

Te koop: Zwartbruine ruin, geen aftekeningen, 1.67mtr, 7 jaar, zeer braaf in de omgang, echter onder het zadel niet voor beginners, geen stalgebreken. Recent gekeurd. 8000 gulden.

Geen reacties.

2 wk later plaats ik volgende advertentie:

Te koop: 7 jarige, zwartbruine ruin, 1.67 mtr, Libero H x Ulft x Maykel

En de reacties stroomden binnen....

Hij had lopen k1oten in de weide, de enige en laatste keer dat hij in een groep los mocht (kwamen 2 paarden kreupel het land af) hij moest net als de hengsten apart. Daardoor had hij een bult op zijn voorbeen en was ok, we waren naar Emmeloord gegaan voor de zekerheid, maar springen was een risico ivm eventueel aantikken.

Dus ik vent aan de telefoon, "ik heb interesse in het paard wil komen rijden en springen" Ik "hij mag momenteel even niet springen vanwege een bult op zijn voorbeen, wil het risico niet nemen, maar over paar weken kan het wel weer"... vent "maar ik kan hem wel rijden" ik "ja, ik ga er alleen zelf niet op, want dat durf ik niet meer" (ik was heel eerlijk hij kwam vaak omhoog bij het opstijgen of bokte voordat je in het zadel zat, bij wie maakte hem niet uit, had je er dan naast gelegen en er weer op was alles prima, verder was het zo een ontzettend lief paard in de omgang)... Afijn kerel komt aan "ga je hem voorrijden" ik "nee meneer ik had al gezegd... bla bla" dus kerel erop "is ie wel zadelmak"...
Hij rijdt hem er doorheen, eh, blijft lang genoeg zitten Tong uitsteken "nu wil ik springen"... ik "ja maar ik had al gezegd dat ik dat nu niet wil ivm met zijn been" kerel "als ie zich zo kan gedragen kan ie ook wel springen" ik "als hij zich stoot en zich werkelijk bezeerd dan kan ik hem niet verkopen" ... kerel "dan ben ik voor niks gekomen"...
Hallo!!! ik heb dat gelijk tegen hem gezegd.

Uiteindelijk is hij naar een manege eigenaar gegaan...daar worden paardenveiligingen gehouden iig... Tolbert?
Ik ben altijd eerlijk over het paard geweest (leek me het beste voor het paard), hij wilde weer eens een paard voor zichzelf en had wel een jongen die 'dat' eruit zouden rijden. Het paard heet op papier 'L' en ik had hem Lantwin genoemd. Hij leek heel erg op zijn vader Libero H en had nogal slechte hoeven, brokkelhoef en rotstraal toen ik hem net had, het verbeterde al stukken. Paard liep altijd heel braaf mee de trailer op met mij, behalve op de dag dat hij verkocht was...
Het paard zelf heb ik gekocht met de woorden "hij bokt nooit, daar steek ik mijn handen voor in het vuur" ...deze fokker heeft volgens mij vele protheses thuis liggen van een zeer vuurvast materiaal....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 01:20

Tijdje geleden had ik een heel goed bewegende merrie staan. Die mensen kwamen, en ik liet haar los. Ja inderdaad deze kon echt superbewegen. Precies wat ze zochten.

Alleen vonden ze haar hoofd niet zo mooi, en een andere had een paard staan met een heel mooi hoofd, die kon niet zo goed bewegen maar dat vonden ze minder erg.

Toen stond ik ook met mijn mond vol tanden, HUh dus je koopt liever een paard met minder kwaliteit? Overigens had ze niet echt een supermooi bloedkoppie, maar lelijk was het echt niet.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 11:17

Ik heb vorig jaar een jaarling (kruising Kwpn) merrie verkocht, er was best wel veel animo voor en een studente wilde komen kijken, prima, ze kwam na de begrafenis van haar schoonvader Verward Haar opgehaald van een NS station, 25 km verderop, er was een slechte busverbinding, paardje zien lopen en de koop werd mondeling vastgelegd, ze moest plaats regelen en zou de merrie binnen een termijn van 2 weken laten ophalen, was prima, na die twee weken heb ik niets meer van haar gehoord, ze was niet meer telefonisch te bereiken en reageerde niet op mailtjes...

Dus Hannah, als je dit mocht lezen, ik wacht nog steeds op een uitleg

Ik vond de verkoop emotioneel heel erg moeilijk en dat wist ze, dat stak nog het meeste, akelig kind Boos!

Het paardje heeft daarna wel een goed thuis gevonden bij andere mensen, ik heb toevallig vorige week nog gebeld om te vragen hoe het met haar ging, alles ging heel erg goed.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:10

Er komen steeds meer herinneringen boven! Haha!

We hadden eens een hele lieve vosmerrie te koop staan. Z dressuur, braaf, verkeersmak, geen stalgebreken kortom het ideale paard voor een meisje dat net van de pony's af kwam. Zij kwam kijken en heeft haar gereden ging echt super OK dan! . Ze zouden er even over nadenken. Werkelijk ik zag het paard al naar haar toe gaan!
Belde ze een week later op: Heb je hem ook in het zwart?

Madam beviel de kleur niet....... Grrrrrrrrr.........