Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:. Ze krijgt het paard gratis dus wat kun je er dan van verwachten?

Lise81 schreef:Het 4e topic; een te kleine pony, een paard met kissing spines, een met ataxie en nu een oudje.
Als je echt met een goed hart wil adopteren dan moet je accepteren dat dit vrijwel altijd gepaard gaat met veel extra zorg en kosten en dat het paard minder/weinig geschikt is om te gebruiken zoals een paard zonder gebrek of mogelijke ouderdoms kwaaltjes.
Natuurlijk kàn het allemaal goed gaan, maar mensen verkopen niet voor niks en een verhuizing doet vaak ook veel met een dier omtrent weerstand.
Anders kan je nog wel tig topic openen....
Joolien schreef:Nogmaals ik denk niet dat de leeftijd hier van belang is, wel dat ts voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en een paard aanschaft die zeer waarschijnlijk niet gaat kunnen wat zij wil. Ze krijgt het paard gratis dus wat kun je er dan van verwachten?
we houden immers van paarden!

Sammie schreef:ariatje schreef:Vroeger....was een eerste paard altijd een oudje.
Vroegah waren de paarden met 13 jaar al oudHet was niet voor niks dat de stamboeken voor fokmerries van 13 jaar die er nog goed uit zagen vanaf die leeftijd kern konden worden.
Heike schreef:Iedereen blijft maar opmerkingen maken over de leeftijd. Maar dit paard staat dus al een hele poos stil. Dat in combinatie met de leeftijd is het grootste struikelblok in mijn ogen. Ik ben echt benieuwd naar ervaringen van andere mensen. Wie is er begonnen met een ouder paard dat een poos stil heeft gestaan?
max66 schreef:Heike schreef:Iedereen blijft maar opmerkingen maken over de leeftijd. Maar dit paard staat dus al een hele poos stil. Dat in combinatie met de leeftijd is het grootste struikelblok in mijn ogen. Ik ben echt benieuwd naar ervaringen van andere mensen. Wie is er begonnen met een ouder paard dat een poos stil heeft gestaan?
ja, ik. Mijn toen 19 jarige had een half jaar alleen maar op de wei gelopen voordat ik haar kocht. Heb haar gewoon rustig weer opgepakt en ze loopt nog steeds al een kieviet!
Sammie schreef:Je moet gewoon alles-in z'n tijd en plaats zien ipv oordelen dat iets vreemd is. In Egypte zijn paarden van 13 nl nog steeds oud en ik kan mij amper voorstellen dat iedereen die voor t eerst begint vroeger altijd koos voor oudje van dik in de twintig. Dan heb je het toch eerder over tien plus. Een oudje dus
dat ene stamboek dat altijd bovenin de fok en sportranglijsten staat. Overigens is nergens gezegd dat er niet meer meegefokt kon worden. Enkel dat die merries een predikaat konden krijgen op basis van hun uiterlijk en leeftijd. Heike schreef:Iedereen blijft maar opmerkingen maken over de leeftijd. Maar dit paard staat dus al een hele poos stil. Dat in combinatie met de leeftijd is het grootste struikelblok in mijn ogen. Ik ben echt benieuwd naar ervaringen van andere mensen. Wie is er begonnen met een ouder paard dat een poos stil heeft gestaan?
ingvdh schreef:Exact mijn gedachte, ik lees allemaal ervaringen met mensen die hun paard in goede conditie en nog altijd onder het zadel hebben gekocht.
Heike schreef:Iedereen blijft maar opmerkingen maken over de leeftijd. Maar dit paard staat dus al een hele poos stil. Dat in combinatie met de leeftijd is het grootste struikelblok in mijn ogen. Ik ben echt benieuwd naar ervaringen van andere mensen. Wie is er begonnen met een ouder paard dat een poos stil heeft gestaan?