Project hengst naar rijpony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re: Project hengst naar rijpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 16:32

haha nonosb, no worries! Ik rij ophem alleen maar als er iemand op stal is om de ambulance te bellen mocht ik het niet redden XD Maar ik denk niet dat je zo snel van hem afvalt eerlijk gezegt. Hij kondigt alles zo ruim aan.

Love-Juliet; dit is een rete goedkoop kunststof zadel van harrys horse dacht ik. Met de breedste boom.
Voor hem eigenlijk wat te breed, vandaar het bontje eronder.
Hij heeft namelijk wel een brede, rondgeribte ribbenkast, maar ook een puntige, hoge schouder en schoft. En natuurlijk ietsje overbouwt en een net even wat 'weke' rug. Taz heeft trouwens niet eens zo'n korte rug, want het is 'gewoon' een 17,5 inch.

Maar dit zadel blijft niet altijd hoor. Voor nu is het prima, het is lekker licht (en tja, we zijn als ruiters al groot genoeg in verhouding voor hem, dus ik ga niet ook nog een zwaar zadel erop leggen), en het zit hem verder niet de weg, maar ideaal vind ik het ook niet.

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:12

Leuk om te horen dat het al beter gaat!

Voor de andere bokkers die volgen: ik heb een zoon van Taz :) :

Afbeelding

Afbeelding

Love-Juliet: ik heb een 17 inch prestige springzadel, was eerst boommaat 32 en ik heb hem een boommaat laten verbreden. Hij is ook wel een stuk smaller dan Taz. Ik hoop dat ik nog even met dit zadel kan rijden, want ik verwacht dat mijn pony nog zal verbreden (is 5 jaar).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:18

Dat is ook echt een gaaf paard! <3

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:27

Deetjeeuh schreef:
Dat is ook echt een gaaf paard! <3

dankje! zeg maar gerust pony, hij is maar 1m30 :D

Toydoll, heb je die connemara nog? Die is ook echt gaaf!
Ik heb zelf een tijd een connemara merrie geleased toen ik nog geen eigen paard had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:17

Haha, gave pony. :D Hoe groot ben jij? (Ik neem aan dat je de ruiter bent)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 00:40

Jaa thunder! Ik vind hem mooi <3

Mijn connemara merrie is momenteel niet meer bij mij, maar voor haar pensioen, mocht ze dat halen uiteraard, komt ze wel weer terug.
Ze is nu van een goede vriendin die haar uitbrengt in de western!

fleurjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 01:09

Ik volg ook, leuk topic! :D
Echt heel knap hoeveel jullie al bereikt hebben in zo'n korte tijd!

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 01:09

Ik ben 1m62 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:23

Nordique schreef:
Ik ben 1m62 :)

Je oogt groot op hem zeg! :oo

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:24

mooi beest hoor!Maarrr....als je op mijn paard gaat zitten en je zet zoveel druk met je benen gaat hij ook de lucht in :D
Zou hem eerst longeren,goed op de commando's laten reageren en dan pas erop.
Goed voorwaarts rijden want ik zie hem alleen maar kleine krabbelpasjes nemen in draf.
Maar waarschijnlijk zit je niet op dit commentaar te wachten :+

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:00

Wat een gaaf paard zeg, ik volg! Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie dit verder gaan doen! :D
Heel veel succes!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 16:17

geerke schreef:
mooi beest hoor!Maarrr....als je op mijn paard gaat zitten en je zet zoveel druk met je benen gaat hij ook de lucht in :D
Goed voorwaarts rijden want ik zie hem alleen maar kleine krabbelpasjes nemen in draf.

haha nee hoor, feedback is juist fijn. Moet wel zeggen dat je nu commentaar geeft op een oud filmpje ;-)

Het punt is, de eerste keer dat ik erop ging, was ik ervan overtuigd dat hij gewoon ingereden was. Dus het gedrag en feit dat hij been hulpen totaal niet kende was voor mij eigenlijk een verassing.

Op het filmpje moet ik erook bij zeggen dat het natuurlijk een slecht stukje is waarbij hij vervelend was, dus hij krijgt been, net zo lang, tot ie gewoon weer draaft. Dus hij krijgt idd veel druk. Ten tijde van het filmpje longeerde ik hem al en dat ging al zonder veel problemen.

Goed voorwaarts is inderdaad het probleem :D Dat deed ie dus niet. Ondertussen gaat het een stuk beter (ik zal eens kijken of ik nog eens wat kan laten filmen als ik er zelf op zit....); maar ten tijde van het filmpje ging hij echt niet harder dan dat; ook niet met zwepen of weet ik het :P
Daarna hebben we het dus anders aangepakt (zoals ik al zei, zoals op het filmpje was voor mij geen goede aanpak)

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:23

Dat voorwaarts rijden kan soms écht moeilijk zijn. Bij mij heeft het ook redelijk lang geduurd voordat ik Thunder echt goed vooruit kreeg. Nu vervalt hij ook nog soms in die trippelpasjes als hij iets moeilijk vindt (als ik dan een tik geef met de zweep wordt het juist nog erger). Maar ik ben zeker dat het goed gaat komen met jullie! Ben al benieuwd naar een volgend filmpje :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 16:30

ja precies Helena. lastig uit te leggen maar hij is echt niet voorruit te krijgen, hoe bozer je word hoe meer hij juist in dat gedrag vervalt.... hij moest het gewoon nog leren, ondertussen gaat het al een stuk beter!

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:38

Toydoll schreef:
ja precies Helena. lastig uit te leggen maar hij is echt niet voorruit te krijgen, hoe bozer je word hoe meer hij juist in dat gedrag vervalt.... hij moest het gewoon nog leren, ondertussen gaat het al een stuk beter!

Ik begrijp wat je bedoelt, komt vast wel goed! :D Als de mijne weer zo doet, steek ik gewoon mijn handen een stuk vooruit en probeer ik hem met mijn zit voorruit te rijden, en dan doe ik een totaal andere oefening. Als hij weer goed vooruit is, probeer ik dan de oefening opnieuw.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:52

Toydoll schreef:
geerke schreef:

haha nee hoor, feedback is juist fijn. Moet wel zeggen dat je nu commentaar geeft op een oud filmpje ;-)

Het punt is, de eerste keer dat ik erop ging, was ik ervan overtuigd dat hij gewoon ingereden was. Dus het gedrag en feit dat hij been hulpen totaal niet kende was voor mij eigenlijk een verassing.

Op het filmpje moet ik erook bij zeggen dat het natuurlijk een slecht stukje is waarbij hij vervelend was, dus hij krijgt been, net zo lang, tot ie gewoon weer draaft. Dus hij krijgt idd veel druk. Ten tijde van het filmpje longeerde ik hem al en dat ging al zonder veel problemen.

Goed voorwaarts is inderdaad het probleem :D Dat deed ie dus niet. Ondertussen gaat het een stuk beter (ik zal eens kijken of ik nog eens wat kan laten filmen als ik er zelf op zit....); maar ten tijde van het filmpje ging hij echt niet harder dan dat; ook niet met zwepen of weet ik het :P
Daarna hebben we het dus anders aangepakt (zoals ik al zei, zoals op het filmpje was voor mij geen goede aanpak)

jee...je had wel kunnen verongelukken :7 Fijn dat het nu beter gaat!
Enne....hij is dan wel gecastreert maar hengsten zijn vaak flegmatiek.Wat lui ;) Dat zal er nog wel inzitten.
Erg leuke pony dat wel! <3

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:06

Wauw wat een mooie pony! Ik volg ook, ben benieuwd hoe het verder gaat, jullie zijn echt al heel goed bezig zo te zien! Respect voor jou en je pony :).

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 21:10

geerke schreef:
Enne....hij is dan wel gecastreert maar hengsten zijn vaak flegmatiek.Wat lui ;) Dat zal er nog wel inzitten.

Ja haha, een hengst van een vriendin van mij had dat ook een beetje, alsof hij het wel lekker vond dat gedruk in zijn buik :+ Die was een partij lui niet normaal (en toch was het een schatje ;-))

Mijn hengstje is totaal anders, die schiet nog voorruit als er een vlieg op zijn rug land, dan denkt ie nog dat het een hulp van mij is... zucht. Heb ik bijna liever niet voorruit te branden :+

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:35

ik ben benieuwd naar een nieuw filmpje :D

irishuntink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:16

Super leukerd is het ga het zeker volgen en wat ziet ie er super mooi en gaaf uit

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:28

Leuk om de vooruitgang te zien!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:34

Leuk zo'n topic Romy! Ik volg je :D Ik zie je te weinig op stal haha :P

Taz was maandag trouwens weer lekker heftig naar Winston :') Had hem in stal gezet zodat ik er fatsoenlijk langs kon om te longeren (voor degene die het niet weten: paddock van de pony's en Taz is ook onze longeerbaan :+ , om daar te komen moet je door de uitloop van de pony's). Winston voorin gezet, Taz weer los en die werd bijna gek dat ie niet bij Winston kon haha!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 17:22

Ja Marjo, hij reageert heel heftig op Winston en Bonty.

Hij staat nu al 3 dagen stil :( Hopelijk heb ik morgen tijd om iets te doen. Dus sorry jongens, nog steeds geen filmpjes. Gister was ik ziek en vandaag ook nog te bagger om 'het gevecht' met Taz aan te gaan dus ben rustig met Kyano aan de slag gegaan. Wat trouwens voor geen ene meter ging :(

Merk wel dat dat stilstaan ook niets voor Taz is hoor. Hij zou er eigenlijk wel elke dag uit moeten komen -O-

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:59

Moderatoropmerking:
Ik heb net een behoorlijk aantal stipjespost en oneliners verwijderd. Wanneer je een topic wilt blijven volgen, maar je (nog) niet iets bij kunt dragen, kun je hem met één handeling in je Eigen Berichten zetten. Dit doe je door op het rondje voor het topic te klikken. Afbeelding

In je eigen berichten kun je exact hetzelfde doen om een huiskamertopic uit de lijst te verwijderen dat je al tijden niet meer volgt, maar dat nog wel bovenaan de lijst staat.

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:03

Gaaf dier en ik zit vol smart te wachten op het volgende filmpje :D . Heel veel respect !