Achtergelaten pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Re: Achtergelaten pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:12

Allereerst respect dat je de zorg van dit arme oudje op je wil nemen. +:)+ Ook ik wil aanbieden dat mocht het onverhoopt toch niet lukken vanwege gebrek aan tijd of financiën je haar ook bij mij mag brengen. In mijn kudde zal ze het prima naar haar zin hebben.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:30

ehm er wordt alleen "vergeten" dat TS pas in maart officieel eigenaar is van land/huis. Dus alles wat ze er nu doet is onrechtmatig. Ze mag er komen? maar mag ze ook al veranderingen aanbrengen? De pony is in dit geval dus nog niks van haar (het spul ook nog niet)
Als ze besluit er wel voor te zorgen, kan het heel rauw op haar dak vallen, als in maart ineens de pony wel weg is/gaat? Zolang ze niet zwart op wit heeft wat er moet gebeuren met de pony na maart, heeft ze niks. En zorgt ze nu wellicht voor een pony die al een poos daar staat, maar ze nooit geen zeggenschap over zal hebben.
Dat zou IK eerst uitzoeken voor ik kosten zou maken.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:38

Wat je ook doet... éérst de oude eigenaar of zijn familie de kwestie voorleggen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:33

femo schreef:
Ayasha schreef:
Als TS dat dier wil gaan verzorgen moet ze het goed doen of niet en 'm laten ophalen door de vorige eigenaren/dierenbescherming.
Dier tot zaterdag laten wachten op voer en water is imo gewoon not done.

Dat "vriend" hem wil "wegwerken".... Dat zou hier geen discussie zijn maar oorlog vrees ik. Zo spreek je niet over een levend wezen.

Precies dit dus! :)

Zo praat je gewoon niet over een levend wezen..

Maar je mag wel een levend wezen met een andere mening, een debiel noemen?

Ik versta onder wegwerken niet perse een slager/spuitje. En ik heb ook nergens in een post van TS gelezen dat haar vriend hem dood wil hebben.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:50

Maar als wegwerken een nieuw goed huisje zoeken is, zou TS niet zo verontwaardigd zijn en erover discussiëren.
Net als bij de reactie van de dierenarts ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:59

En waarom is die vriend dan meteen een slecht persoon? Wat een onzin zeg. Wij kunnen niet oordelen over TS haar situatie, noch die van haar vriend. Misschien heeft haar vriend er wel genoeg redenen voor, echt niet iedereen wil rekeningen van 1000'en euro's voor een pony 'waar je niets aan hebt'. Het is een ontzettende dure hobby, en voor mensen die niet in de paarden zitten moeilijk te begrijpen waarom je dit zou doen. ;) Zeker als er dan ook nog eens een DA is die zegt dat ze hem weg moet doen.

Ik zou het inderdaad eerst allemaal met de eigenaar bespreken. De zorg op je nemen voorlopig is een goed idee, ik denk dat je met de tips in het topic al een heel eind gaat komen! Top dat je dit doet TS!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:42

@akishino, iemand een debiel noemen, of over een levend wezen zijn lot beslissen, en het woord 'wegwerken' gebruiken vind ik van een heel ander level. ik vind het nogal wat... Zeg het dan met enig medelij in je taalgebruik..

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:45

IK vind het een beetje raar dat er meteen gezegd word gaat je handen vol geld kosten zon oude shet. Wij krijgen er in mijn hobby opvang ook binnen. En we gaan echt niet meteen voor de volle bloedtesten etc. Hoefsmid en ontwormen. Indien nodig scheren en indien aanwezig luizen behandelen. Verder gepast eten en dan maar eens een tijdje aanzien.

Deze pony ligt niet bepaald doodziek in de wei. Als ik het verhaal zo hoor. Ik zou in de situatie de basis dingen doen de rekeningen bewaren en een voorzichtig contact met familie van de oude eigenaar of makelaar onderhouden. Je kan echt niet heel veel doen hoor gerechtelijk gezien. Afgelopen zomer een pony op mijn wei gehad mensen hadden door verhuizing geen onderdak voor hem. Vervolgens een maand later verdwijnen ze en kon ik er geen contact mee krijgen. Alleen via telefoon van 6 jarig kind. Ik heb het heel voorzichtig aangepakt en na drie maanden is ze gelukkig opgehaald. Natuurlijk waren dit mensen met problemen waar ik niet over uit hoef te breiden. Ik had wel de politie gebeld maar die konden mij alleen zeggen dat ik hem niet mocht verplaatsen en af moest wachten.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 12:11

Ik zal even een update geven.

Mijn vriend en ik hebben het er nog over gehad. Gelukkig staat hij er nu ook achter. Nou ja achter, hij zal het accepteren. Zoals deetjeeuh ook zegt; Het is voor niet-paardenmensen moeilijk te begrijpen dat er geld in een dier wordt gestapt dat bij verkoop niet heel veel meer waard is. Maar ik ben blij dat hij het nu accepteert, voor het gevoel is dat wel beter!

Een tweede pony komt er nog niet direct bij, dat is voor nu nog even teveel gevraagd. Die komt er natuurlijk uiteindelijk wel als het aan mij ligt O:)

Maandag de 29ste komt in ieder geval een hoefsmid en morgen ga ik stalletje e.d. voor haar klaarmaken. Ontworming ga ik ook regelen en binnenkort ook even een poetsbeurt. Ze zit helemaal onder de modder! Ik ga ook even kijken of ik er foto's op ga krijgen voor jullie.

Nog even wat anders: De pony is niet gechipt en heeft geen paspoort. Is dit noodzakelijk om te doen? Geen directe noodzaak waarschijnlijk, maar moet dit wel op termijn?

Voor de duidelijkheid; met wegwerken werd bedoeld: Naar de slager of inslapen (liever niet, kost geld), niet bij andere mensen onderbrengen oid.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:24

Fijn dat jullie er nu overeens is dat ze mag blijven.
Ja ze moeten gechipt zijn en een paspoort hebben. Dit is aan te vragen als de da komt.
Wel zou ik een schriftelijke bevestiging vragen dat ze nu van jou gaat worden en dat hun (de gene die die mans belangen behartigd) Dat hun hem laten chippen en registreren .. op hun kosten dan he.
Bel je da even, denk dat je met 50 euro klaar bent. Maar doe dat niet als je niks zwart op wit heb. En bewaar alle bonnentjes, ook van de hoefsmid. Het is gewoon een waardeloze situatie, je wil graag, maar je mag volgens de wet niks.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:27

Armitage schreef:
IK vind het een beetje raar dat er meteen gezegd word gaat je handen vol geld kosten zon oude shet. Wij krijgen er in mijn hobby opvang ook binnen. En we gaan echt niet meteen voor de volle bloedtesten etc. Hoefsmid en ontwormen. Indien nodig scheren en indien aanwezig luizen behandelen. Verder gepast eten en dan maar eens een tijdje aanzien.

Deze pony ligt niet bepaald doodziek in de wei. Als ik het verhaal zo hoor. Ik zou in de situatie de basis dingen doen de rekeningen bewaren .

Helemaal mee eens. Waarom moet dat dier meteen binnenstebuiten gekeerd? Een beetje eten zal waarschijnlijk al veel doen.
Gewoon aangeven aan de makelaar dat je graag een officieel bericht wil van de oude eigenaar/ zijn aanspreekpersoon wat hun plannen zijn met de pony. Dat moet eerst duidelijk zijn. Willen zij er echt van af en willen ze de verantwoordelijkheid over drage?
Pony voeren. Als je haar niet wil houden kijken of je er een adres voor kunt vinden en in de tussentijd aankijken of het iets is voor jullie. Wegbrengen kan altijd nog.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 12:45

Bedankt voor jullie berichtjes! Ik ben echt heel blij dat er zoveel mensen meedenken.

Ik ga een brief schrijven om het zwart op wit te krijgen, dat is inderdaad wel verstandig. Kan ik de pony met chippen en registreren gelijk op mijn naam krijgen, of werkt dat zo niet?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:54

ja maar zorg dat voor schriftelijke toestemming. Een afstandsverklaring is al genoeg. Dus ik blabla, doe afstand van pony en schenk hem aan blabla datum handtekening. Als jij dat alvast als bijlage bij de brief doet (in 2 voud) kan ze hem terugsturen en ben je klaar. heb jij je pony

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:59

Hoe gaat het ondertussen?

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 12:32

Met de pony gaat het goed. Alleen omdat we woensdag pas voor het huis gaan tekenen, hebben we besloten nog niks te veranderen aan de stallen nu. Ik kan dus pas na woensdag echt beginnen aan een stalletje. Gelukkig is ze wel gewend aan 24/7 buiten.

Ik heb van het weekend al wel hooi gebracht, daar was ze ontzettend blij mee! Ik kan het alleen nergens droog leggen, dat is wel echt een nadeel nu :(

De hoeveelheid van hooi vind ik alleen wel moeilijk schatten. Ik ben alleen paarden gewend van >1.70, die hebben over het algemeen toch wat meer nodig. Ben bang dat ik teveel geef en dat ze dan hoefbevangen wordt... Of valt dat mee in deze tijd van het jaar?

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:41

Super dat je dit doet! Ik hoop dat de eigenaar snel wat laat weten

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:48

Als je wat ouder en grofstengeliger hooi geeft kun je zo goed als onbeperkt geven hoor, misschien in een slowfeeder?

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 16:49

Voor degene die het leuk vinden wilde ik een foto plaatsen, iemand enig idee hoe dit moet? Ze staan op tinypic, maar kom er niet echt uit..

xSogno schreef:
Als je wat ouder en grofstengeliger hooi geeft kun je zo goed als onbeperkt geven hoor, misschien in een slowfeeder?

Bedankt, ga ik daarnaar op zoek. Ik heb al wel een hooinet :j

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door __elise__ op 22-12-14 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 16:59

Afbeelding

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:04

Ach beestje toch! Leuk dat je dit voor haar doet!
Fijne feestdagen! {:)

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 17:11

dejong_wever schreef:
Ach beestje toch! Leuk dat je dit voor haar doet!
Fijne feestdagen! {:)

Dank je wel, jij ook!
Ben er helemaal waus mee dat ik haar zorg kan overnemen *\o/*

Volgens mij moet de foto nu lukken!
Afbeelding

Afbeelding

Ze kan heel zielig kijken!
Afbeelding

Afbeelding

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:33

agos, wat een ding.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 17:45

pipo schreef:
agos, wat een ding.

Ja, nou moet ik zeggen dat ze op de foto's wel erg zielig kijkt. Dan lijkt het nog erger :P

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:53

Respect dat je dit doet! +:)+ Wanneer ik in jou situatie zat en het financieel en qua tijd etc allemaal zou kunnen, zou ik precies hetzelfde doen! :) Ze ziet er echt uit als een lief oudje :) Heel goed dat je de zorg op je neemt zodat ze nog een fijne tijd kan hebben bij jullie!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:07

aah wat een humpie zeg. Begrijp je helemaal, en fijn van vriendlief dat ie alsnog erin meegaat.
Lekker eerste check laten doen doen door DA en dan verder kijken. Misschien een paar tegels neerleggen dat ze beetje droog kan staan ipv alleen in de blub? Ik blijf volgen!