bigone schreef:Ts, ga je nog reageren of is het de bedoeling om de boel te stangen?
Nou, dat vind ik behoorlijk overdreven hoor...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vala schreef:bigone schreef:Ts, ga je nog reageren of is het de bedoeling om de boel te stangen?
Nou, dat vind ik behoorlijk overdreven hoor...
ladyzz222 schreef:Hij ging bij zijn vorige eigenaar nooit naar buiten. In de winter kunnen ze bij ons 2 uur weiden of 1 uur paddock met slecht weer rond deze tijd. 4 uur of meer kan alleen van april tot oktober. En een andere stalling wil ik eigenlijk niet
nitouche schreef:Als ik alle reacties lees voel ik mij een dierenmishandelaar! Mijn paard komt inclusief rijden er hooguit ook maar 2 tot 2,5 uur per dag uit in de winter. Land is te nat en de paddock wil ik ze zonder toezicht niet in hebben. Daarbij ben ik 9,5 uur per dag weg voor het werk dus de tijd is er ook niet.
Hebben ze het slecht. Nee absoluut niet. Hij is iets frisser maar niet gek.
NathalietjeB schreef:nitouche schreef:Als ik alle reacties lees voel ik mij een dierenmishandelaar! Mijn paard komt inclusief rijden er hooguit ook maar 2 tot 2,5 uur per dag uit in de winter. Land is te nat en de paddock wil ik ze zonder toezicht niet in hebben. Daarbij ben ik 9,5 uur per dag weg voor het werk dus de tijd is er ook niet.
Hebben ze het slecht. Nee absoluut niet. Hij is iets frisser maar niet gek.
weet je wat ik mij dan af vraag, als mensen dat normaal vinden dat een paard maar 2.5 uur buiten zijn stal komt, waarom zouden ze dan niet eens zelf zo lang zich laten opsluiten in een badkamer ofzo.
er per dag ook maar 2,5 uur uit laten.
kijken wat men daar van vind.
en niet 1 dag maar een volle week.
en verder ga ik hier maar niet meer over praten en verberg ik mij maar onder een steen en ga daar op mijn vingers zitten want t is schandalig, schokkend gewoon dat t maar "normaal" gevonden word.![]()
![]()
![]()
ladyzz222 schreef:Hallo allemaal.
Ik zit met een dilemma. Ik heb nu zo'n 5 maanden mijn eerste eigen paard. Alleen nu blijkt hij super dominant te zijn en durf ik niks meer met hem. Hij red gewoon weg ik als ik met hem loop en begint te bokken en te steigeren als ik wil rijden.
Ook kan ik niet met hem het terrein af, hij is van alles bang of doet dit zo voor. Dit is ook in de bak. Ik zit er eeg over te denoen om het te verkopen omdat ik het zo niet meer leuk vind en ik een lief en rustig paard zoek waar ik lekker mee naar buiten kan. De klik tussen mij en mijn paard is ver te zoeken.
Ik ben 20 net klaar met school en wil genieten van het rijden. Hij is en 12 jarige ruin.
Please help me. Wat moet ik doen verkopen of niet.
Maflinger_S schreef:Ik snap best dat ze momenteel heel veel te overdenken heeft. Je bent beginnend paardeneigenaar, wat al tegenvalt omdat je paard anders is dan je dacht en vervolgens roept iedereen hier dat je alles fout doet. Dat komt dan rauw op je dak vallen.
xSogno schreef:soms met een rooster voor binnen/buiten zetten.
En dat willen veel mensen niet.
Ineke2 schreef:xSogno schreef:soms met een rooster voor binnen/buiten zetten.
En dat willen veel mensen niet.
Wij hebben een rooster voor binnen en buiten zetten. Echter als er maar 1 stalgenoot tussen zit die steeds op het laatste moment zegt ik kan niet of zelfs gewoon ze niet buiten zet dan werkt het al niet. Dat probleem heb ik nu regelmatig en ik kan je zeggen dat dat op zijn zachts gezegd heel irritant is.
Daarbij is het voor veel mensen met 40 uur of meer werken heel erg lastig.