Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik reed daar ook gerust op een stamboekhengst met een oud westerndekje, enorm duur dressuurzadel en een bij elkaar gesprokkeld hoofdstel die het begaf. En ook in Nederland ga ik niet iedere keer wit paard omtoveren tot een echt wit paard, hij staat in het land en is weer vies. 
R12312 schreef:Melody, er is een reden dat je niet met los haar moet rijden, dit is gevaarlijk als je buitenrijd, je blijft makkelijk ergens achter haken.
Vroeger zat de paardensport vol met etiquette. En dat was geen etiquette die met setjes te maken had, maar wel met veilig paardrijden.
melody7 schreef:Ach ik rij al 5 jaar alleen maar zo buiten, kans dat dat gebeurd is zo klein. En met mijn haar zou de kans dan even groot zijn als met staart. Ik heb zo'n lang haar dat het dan alsnog overal hangt, daarvoor ga ik niet zo'n rottige staart in doen
R12312 schreef:melody7 schreef:Ach ik rij al 5 jaar alleen maar zo buiten, kans dat dat gebeurd is zo klein. En met mijn haar zou de kans dan even groot zijn als met staart. Ik heb zo'n lang haar dat het dan alsnog overal hangt, daarvoor ga ik niet zo'n rottige staart in doen
Dat moet jij geheel zelf weten, ik heb gezien wat voor schade het kan aanrichten................
is dit topic ook helemaal niet voor. melody7 schreef:Ja dat zal best, maar ik doe toch mooi geen staart in. Ken het gebied hier op mn duim, ga echt niet aan een boom blijven hangen, en mn pony kan ook op die staart gaan staan mocht ik eraf vallen dus nee..
Maar goed ik hoef daar verder ook geen commentaar opis dit topic ook helemaal niet voor.

Aan de andere kant ga ik ook gerust m'n stal uitmesten terwijl ik een witte 'nette' broek aanheb. M'n rijlaarzen poets ik alleen voor wedstrijden, dekjes was ik niet vaak, en vaak is de voornaamste reden vanwege het opgedroogde zweet aan de binnenkant, en niet omdat ze er niet zo netjes uitzien. Overigens heb ik een jaar lang met 1 dekje gereden, inmiddels heb ik er wel iets meer op stal neergelegd, maar heb ik er maar 2 die ik gebruik. Ik kan enorm genieten van boscrossen en doe dit dan ook zeer regelmatig. Beenbeschermers gebruik ik alleen tijdens het springen (en ja, dan moet ik toch wel bekennen dat die wel matchen met mijn springdekje
), en ik heb gister toevallig een nieuw bruin hoofdstel aangeschaft, terwijl mijn zadel en laarzen toch echt best wel zwart zijn, ik vond het hoofdstel gewoon heel erg mooi 
Dat klopt, maar dat zijn ze dan zelf wel vergeten
Alleen al even naar paardentaal onderling gekeken; bijten, trappen etc.
)
enige dure is mijn lekkere warme mh jas. 
maar ik rij graag dressuur voor mezelf en om het paard lenig en soepel te houden en zijn lichaam goed te laten gebruiken.) Helaas hier geen natuurgebied in de achtertuin, maar meteen asfalt en verkeer... en ik heb nog jonge paarden, dus momenteel rustig aan en buitenrijden op een laag pitje.

Rossfechten schreef:Jullie snappen het niet.
Ieder paard kijkt eerst naar de kleding van de ruiter en gaat zo lopen zoals de kleding aangeeft.
Slobbertrui= slordig lopen.
Dressuur jasje = netjes aan de teugel.
Wester = gelijk achter de koeien aan.
Jophurs = springen.
Zonder cap = gelijk in de ik ben met pension stand.
Veel bling bling = Als iemand een foto maakt moet ik showen.
Stront aan de laarzen= De schijt aan de wereld hebben loopje.
!!! dit meen je niet serieus toch ik neem iig aan dat het sarcastisch bedoelt is want hoe je paard loopt ligt aan je eigen houding en als je vind dat je in een slobber trui een bagger houding aan moet nemen en je teugels los moet laten dan loopt je paard er ook naar maar als ik in men slobber trui gewoon met een rechte rug en contact teugel zit loopt mijn paard op de weg net zo netjes als in de ring. Sizzle schreef:Kun je ook een wedstrijdgerichte sloeberruiter zijn ?
UIterlijk interesseerd me namelijk geen moer behalve op de momenten dat het moet (in de proef).
Maar ik ga rustig op priveles op een andere locatie met een zwart hoofdstel met bruine zadel en vieze rijlaarzen. Thuis eerder met van die oude goedkope happy horse chaps.
Ik heb maar een stuk of 4 dekjes voor 2 paarden en deze zijn ook al tig jaar oud.
Beide paarden delen hetzelfde hoofdstel.
Ik ken namelijk ook wel veel recreatie ruiters die echter wel heel veel waarde hechten aan het uiterlijk.
Rossfechten schreef:Jullie snappen het niet.
Ieder paard kijkt eerst naar de kleding van de ruiter en gaat zo lopen zoals de kleding aangeeft.
Slobbertrui= slordig lopen.
Dressuur jasje = netjes aan de teugel.
Wester = gelijk achter de koeien aan.
Jophurs = springen.
Zonder cap = gelijk in de ik ben met pension stand.
Veel bling bling = Als iemand een foto maakt moet ik showen.
Stront aan de laarzen= De schijt aan de wereld hebben loopje.