Hoe vaak per week ga jij gemiddeld naar stal ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak ga jij naar stal

1-2 keer eigen paard
21 (2%)
3-5 keer eigen paard
190 (20%)
6-8 keer eigen paard
320 (33%)
9-11 keer eigen paard
67 (7%)
12+ keer eigen paard
148 (15%)
Verzorgpaard 1-2 keer
56 (5%)
Verzorgpaard 2-4 keer
86 (9%)
Verzorgpaard 5-6 keer
34 (3%)
Verzorgpaard 7-8 keer
14 (1%)
Verzorgpaard 9-11 keer
4 (0%)
Verzorgpaard 12+
5 (0%)

Totaal aantal stemmen: 945

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:12

_suus19_ schreef:
Mensen die twee keer per dag gaan of er het hele weekend zijn: hebben jullie een relatie/kinderen? Zijn die het ermee eens en is er ook nog tijd voor hun?
Lijkt mij een lastige kwestie dus ben ik wel benieuwd naar :)

Ik heb twee jonge kinderen (4en bijna 7) en ik hoop toch wel minstens 4x per week naar mijn toekomstige paard te kunnen. Ik zoek wel bewust een pensionstal uit waar de paarden met name buiten staan, in een kudde en verder ook goed verzorgd worden zodat het paard mij niet zo nodig heeft zeg maar;)
Ik hoop elke dag te kunnen maar ik denk niet dat dat realistisch is.

Luf_Midnight

Re: Hoe vaak per week ga jij gemiddeld naar stal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:17

Ik 14 x per week 2x daags dus zet ze smorgens buiten en voer ze smiddags uitmesten soms rijden en weer binnen doen en weer voeren

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:21

_suus19_ schreef:
Mensen die twee keer per dag gaan of er het hele weekend zijn: hebben jullie een relatie/kinderen? Zijn die het ermee eens en is er ook nog tijd voor hun?

Paarden staan aan huis en samenwonend met vriend(en zijn moeder), hij is het er mee eens en gaat zelf een paar keer mee..dus genoeg tijd over voor hem, al heeft hij ook zijn eigen hobby.
Ik ga er meerdere keren per dag naar toe om : te voeden(3x/dag), binnen en buitenzetten of eens om te werken/over te gaan met de kam.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:29

Ik heb 6 - 8 keer gekozen; eigen paard.
Ik ga sowieso elke dag, dus 7 keer per week. :)

Soms ga ik zelfs nog een keer extra als er een deken gewisseld moet worden of als er paarden naar binnen/buiten moeten (ook voor andere eigenaren als die geen tijd hebben), want de stal waar ik nu sta is echt maar 2 minuten fietsen van mijn huis (en ik werk zelf onregelmatig ;) ).

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:43

_suus19_ schreef:

Ik heb een gezin en full time baan. Het kopen van een paard is een gezinsbeslissing geweest. In eerste instantie gaan mijn dochter en ik (paard is voor haar gekocht) dagelijks naar ons paard. (22 km heen, 22km terug) we genieten er vol van.
Bij terugkomst heeft mijn man, ook inmiddels thuis, heeft 32 uurs baan, het eten klaar en begint het huishouden.

Is mijn dochter of ik ziek of verhinderd, gaat mijn man. Mijn zoon heeft er niets mee.

En ja er is tijd voor mijn gezin maar nadat we van stal komen. Weekend? Manlief doet de weekboodschappen en mijn dochter en ik zijn op stal. Mijn kinderen zijn 14 en 16 jaar. Dit had. Niet gekund als ze nog klein waren maar toen werkte ik ook niet.
Kortom, paard is part of ons gezin

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:32

_suus19_ schreef:

Ik woon samen en maak ook tijd vrij voor samen een mijn vriend weet niet beter. Het paard is echt onderdeel van ons leven. heb ook nog een hond die van heerlijke wandelingen houdt en ook daar maak ik tijd voor vrij. Maar ik kijk weinig tv en hoef niet te koken en boodschappen en huishouden doen we samen.
En ik ga ook geregeld nog leuke dingen doen met vriendinnen.
En mijn paard draait tussen al mijn bezigheden door mee.

bianca88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 10:16

ik ga 6/8 per week eigen paard en ik maak er tijd voor, soms ga ik sávonds zelfs nog een keer heen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:19

PenP2014 schreef:
Zo'n 14 keer per week :D 2 x per dag dus.

Ik ook :D Sowieso om te voeren en indien nodig verwissel ik 's ochtends ook dekens enzo. Uitmesten doe ik na het werk, en in het weekend juist 's ochtends.

Ik vind ook dat ik ook in het weekend ongeveer dezelfde tijden aan moet houden, al ben ik dan wel bij voorbeeld een uurtje later. Maar vanochtend om half acht hadden ze al hooi en was ik fijn bezig met hooi sorteren en een wandje bouwen in de stal. En nee ik heb ze niet aan huis.

Ik heb een fulltime baan, godzijdank geen relatie en ik heb dan wel weer een huishouden. Doordeweeks krijgen eerst de dieren thuis eten, daarna de paarden, en als de paarden verzorgd zijn is er eten voor mij. Als ik dan nog de puf heb om te koken :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:59

_suus19_ schreef:

Ik heb een relatie, geen kinderen, wel twee honden waarvoor ik de lat ook heel hoog leg. Mijn oudste hond loopt niet meer zoveel dus ik loop eerst met beide honden een rondje en ga dan met de jongste naar het bos voor een flinke wandeling en soms gaat ze mee naar stal.
Ik zie mijn vriend elke avond thuis.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:13

Bij mij wisselt het per week heel erg. Maar gemiddeld wel 6 keer per week. Mijn paard is pas 2.5 jaar en alles wordt gewoon gedaan. Ik werk verder fulltime en met diensten, dus als ik een hele drukke week heb of veel vergaderingen, ga ik vaak iets minder :o

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:18

Ik ga ook bijna altijd 2 keer per dag, door de week uit mijn werk de paarden binnen zetten en uitmesten en dan ga ik naar huis, boodschappen doen/eten koken en dan ga ik later terug om te rijden/longeren.
Mijn man is vrachtwagenchauffeur en heeft dus heel onregelmatige tijden en als het even kan eten we dus wel samen s avonds of ik zorg dat het voor hem klaar staat. Bij ons geeft het dus ook geen problemen dat ik vaak weg ben, omdat hij zelf soms niet eens thuis is en hij dan liever heeft dat ik me lekker vermaak met mijn hobby. :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:22

Momenteel al een week of 7 maar 2 tot 3 x per week, dit ivm drukte op het werk en de donkere dagen/slechte weer.

Maar volgende week 2 weken vakantie en daarna rustigere tijden op het werk, dus gaan we naar 4 a 5 x per week :)

Hij staat volpension en de hele dag buiten, dus hij wordt goed verzorgd en krijgt zijn beweging toch wel!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 14-12-14 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:23

Bij mij wisselt het ook. Heb een eigen paard en moet zelf de stal doen, dus in de winter kom ik vrijwel elke dag. Ik sla wel eens een dagje over. In de zomer staat hij 24/7 op het land dus dan ben ik er ongeveer 4 a 5 keer per week.

Hamsnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:25

Bijrijdpaard, ga gemiddeld 4 keer in de week, soms 5 keer.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:29

erg wisselend.

soms iedere dag en soms 2 dagen in de week.
helaas door de nachtdiensten en afstand naar stal niet altijd de mogelijkheid om te gaan.
maar ze staan volpension en worden goed verzorgd.

ik ben nu ook zwanger en liggen de prioriteiten ook wat anders, aangezien het huis ook gedaan moet worden voor de kleine komt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:16

Ik ga meestal 5 keer in de week. Hij staat in volpension, maar ik mest wel zelf. Dat probeer ik dagelijks te doen, meestal vallen er 2 dagen weg in de week. Meestal is mijn bijrijder er dan, dus hij wordt wel dagelijks gereden. Af en toe een dagje vrij, maar daar heeft hij meer last van als baat bij.

Mijn paard staat op zo'n 40 km van mijn huis, dus even op en neer kost al snel een halve dag.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:23

Ik ging 7 dagen in de week. Ook in de zomer toen ze 24/7 op wei stonden. Wanneer het echt niet anders kon omdat ik echt een flinke griep te pakken had, stuurde ik mijn vriend.
En op zondag 2 keer omdat dat de rustdag was van de stallinghouder en we ze dus zelf binnen en buiten moesten zetten. Ik woonde 5 min van stal af dus dat was echt heel praktisch:)

Nu met verzorgpaard probeer ik 3 keer per week te gaan, maar afgelopen weken is het door het weer en de drukte op school maar 1 a 2 keer geworden.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:33

In januari heb ik nog even luilekkerland maar vanaf februari weer fulltime aan de bak. Heb een verzorgster voor 2 dagen in de week en paard wordt dagelijks bezocht door 1 van ons.

ShenziMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 08:31

Ik ga meestal 4-5-6 keer per week naar mijn bijrijdpaard. Ook werk ik 2 dagen in de week op stal dus dan ben ik er sowieso!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:28

_suus19_ schreef:

Ik werk ongeveer 4 dagen per week voor de baas, heb daarnaast een ruitersportwinkel aan huis en online.
Heb een man en twee kinderen.
Verder heb ik twee e-pony's staan en een shet.

Een bijrijdster/verzorgster zou wel gemakkelijk zijn. maar helaas zeer moeilijk te vinden.

bokker1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 17:32

Iedere dag 's avonds en in het weekend 's ochtends én 's avonds, en nee, geen eigen paard, een verzorgpown.
Waarom zo vaak? Ik moet hem binnen en buiten zetten.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 17:39

Ik woon en werk er. Ik ga dus ongeveer 1x per dag naar stalvan 7.30 tot 19.30 :')

xluus1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 17:41

ik ga als het lukt elke dag naar mijn verzorgpony :) .

lukt het niet baal ik als een stekker...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 02:20

Bijrijdpaard op 35km van thuis (half uurtje rijden) en 60 km van het werk (uur rijden).

Ik werk fulltime (alles bijeen werk ik gemiddeld 50u per week en ben ik daarvoor ook nog 15u ongeveer voor onderweg).

Ik ga zo goed als elke week 4 keer. Paard staat dag en nacht buiten bij mensen aan huis, alles wordt gedaan. Ik kom om te rijden en paard algemeen in het oog te houden, staat hij nog gezond, geen wondes etc.

Als de dagen lang zijn ga ik zo goed als altijd doordeweek na het werk en geef ik mezelf in het weekend geregeld 'vrij' van het paard. Dit betekent dat ik smorgens om 6u de deur uitga en zo ergens tussen 20 en 21u30 thuis ben. Dan nog eten, bad in, beetje relaxen, Franse cursus bijhouden en bed in :D

In het korte dagen seizoen ga ik 2 dagen in de week en 2 dagen in het weekend omwille van het licht. Piste is maar half verlicht en de eigenaars moeten thuis zijn om het aan en af te zetten.

Naast mijn werk is dit werkelijk met 'amper 4 keer per week' toch echt iets waar ik mijn complete agenda naar plan...

X_Bailey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:19

Mijn paard staat 24/7 buiten (heeft ook mogelijkheid om met de rest van de kudde onder het grote afdak te staan), ook heeft ze onbeperkt ruw voer. Dus eigenlijk hoef ik nooit wat te doen. Ik ben er wel elke dag minstens 1 keer vaak 2.