zouden jullie zonder paarden kunnen leven??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Depende

Re: zouden jullie zonder paarden kunnen leven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:56

Ik denk van wel, maar ik weet het niet. Ik kreeg mijn pony toen ik 7 was, hij is er nu, 18 jaar later, nog. Ik weet eigenlijk niet hoe het leven zonder paarden of ponies is. Zonder rijden zou ik wel kunnen, dat weet ik wel, maar ook dat blijft kriebelen, daarom ben ik daar weer mee begonnen op iemand anders paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:19

ik ben heel erg aan het twijfelen. altijd heb ik gezegd nee ik zal nooit met de paarden stoppen. Maar wegens bepaalde situaties thuis moet ik alles zelf betalen nu sinds kort. Bijrijdpaard heb ik nooit voor hoeven betalen. alleen mijn eigen les. nu binnenkort moet ik er wel voor gaan betalen maar ik zal het net wel/net niet redden in de maand. Dat zou betekenen dat ik voor een avondje uit geen cent meer over heb. en of ik dat nou wil..... ik zal dus waarschijnlijk wel moeten.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:18

Nee ik ga dood van ellende zonder een paard, ik heb 2 lieve hondjes die horen ook gewoon bij mij.
Ik ben pas uit een relatie gestapt die 8 jaar heeft geduurd juist omdat mijn ex niet van dieren houd
Ik kon dat gewoon niet meer aan, nu woon ik al weken in een vakantie park met me hondjes en ik voel me heel gelukkig. En volgende week krijg ik de sleutel van me nieuwe huisje...
Ik hoef echt nooit meer een relatie, ben er helemaal klaar mee..
Ik had me paarden aan huis, nu ben ik genoodzaakt om 2 van de 3 te verkopen.
Maar gelukkig kan ik er 1 houden die ook op loopafstand van me huis komt te staan
Helemaal gratis en voor niks, bij een goede vriend van me..
Ik hoef alleen te helpen met uitmesten van de wei, hij heeft zelf ook 2 paarden.

Dus gelukkig is na al die ellende een einde gekomen
Ik weet gewoon van mezelf dat ik niet zonder kan, dan word ik doodongelukkig!
Maar zonder relatie kan ik heel goed leven.. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:36

Alles kan, maar ik zou wel een stuk minder gelukkig zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:44

Ja hoor, geen enkel probleem...
Ooit drie maanden zonder gezeten, geen paard gezien. En ik was er totaal niet rouwig om. Deed allerlei andere dingen en had veel tijd over (mede ook omdat ik op dat moment vakantie had en geen werk :P )
Ik dacht dat het mijn hart zou breken als ik niet met paarden bezig kon zijn, maar het viel me meer dan 100% mee!

Ik had het op dat moment ook nodig, na een vervelende situatie die mijn paardenleven op z'n kop heeft gezet. Ik zou het nu niet weer willen, maar ik weet dat het geen probleem op zal leveren als het zover komt. Ik denk ook niet dat het me ongelukkig zal maken, ik zoek dan mijn geluk wel op een andere manier :)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:48

Ik zou wel zonder kunnen leven, maar ik heb wel gemerkt dat ik het dan heel erg ga missen..
Heb een jaar geen paarden verzorgd, alleen maar af en toe gezien op fotomeetings, en ik ben nu toch wel heel gelukkig dat ik iig 1 keer per week een paard kan verzorgen :j

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:57

Dit is wel een vraag die ik af en toe in mijn hoofd heb zitten.
Zou ik het kunnen zonder (eigen) paard?
Ik denk dat ik het wel zou kunnen zonder eigen paard, en wellicht kan ik ook wel een tijdje zonder paarden.
Maar ik denk dat het na een tijdje toch zal gaan wringen, en ik weer graag aan de gang zal willen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:58

Ik ben sinds kort gestopt met paardrijden en ik mis mijn oude pony/verzorgpony (het was eigenlijk gewoon echt mijn eigen pony maar officieel niet van mij) wel onwijs. Paardrijden zelf ook wel, maar minder.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:04

Zou ik het kunnen? Waarschijnlijk wel.. Wordt ik er gelukkig van? Zeker niet :D
Nee na mijn hele leven in de paarden iedere dag moet ik er niet aan denken niks meer met paarden te doen.
Een maand geleden is mijn pony ingeslapen, toen heb ik wel even gedacht, voor mij even geen paarden meer. Maar al binnen 2 weken miste ik niet alleen mijn pony maar ook het op stal en met paarden bezig zijn. een dagelijkse hobby die ineens weg viel. Dus nee, voor mij zou er zoiets belangrijks wegvallen in mijn leven, dat zou ik niet willen.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:08

Ik zou mijn paard niet kunnen missen, maar als hij dood zou gaan zou ik ook een tijdje geen paard nemen. Tuurlijk zou ik het rijden en het omgaan super gaan missen, maar op het moment moet ik overal zoveel rekening mee houden dat het ook wel lekker zou zijn als ik dat niet hoefde te doen.
Ik heb wel de kans om bij vrienden gewoon zo nu en dan lekker te blijven hobbelen, maar een eigen paard zou ik dan eventje uitstellen tot ik een stabiel leven heb. Nu plan ik stiekem allerlei dingen zodat mijn paard er goed inpast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:45

Goh, das ook echt een vraag die wel vaker door mijn hoofd spookt... Als 17jarige student zorg ik helemaal zelf voor mijn paard, en daar moet ik af en toe wat andere dingen voor laten...
Soms vind ik het wel jammer ja, maar ik zou mijn merrie niet willen missen, of niet kunnen missen denk ik :)

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:50

Ik zou wel zonder kunnen maar ik zou inderdaad een stuk minder happy zijn. Ik zou denk ik ook niet zo goed weten wat ik met al die vrije tijd aan moest :+

Wildhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:03

Het kan wel, maar het zou me wel ongelukkig maken.
Ik voel me altijd een beetje leeg wanneer ik een tijd lang geen paard gezien heb.
Absurd misschien, maar waar.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:13

o jawel hoor, heel goed. Dacht ook altijd, dat ik het niet zou kunnen...tot op een bepaald moment mn ruin met pensioen ging en mn merrie nog te jong was, om te rijden. Tuurlijk rommel ik dan wel wat aan met ze,maar kon niet rijden. En toen ben ik gaan mountainbiken, is ook leuk,haha.
Toen mn merrie 3 werd, heb ik besloten aan te kijken, of ze leuk was onder het zadel en anders te verkopen. En dan had ik zomaar een andere hobby gezocht.

Heb haar nog steeds :D en doe er veel mee. Maar ik zou best zonder kunnen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:22

ik heb het noodgedwongen wel een tijd gemoeten... ik werd er diep ongelukkig van. |(
al zal ik nooit meer rijden en (misschien nooit meer mennen) het verzorgen doet me echt goed!! :)
het is echt een deel van mij en heel belangrijk voor me :D

(maar als ik in de stad had gewoond had ik daar ook geen pony meer voor gekocht, want uiteindelijk kun je wel weer een paardloos bestaan opbouwen maar het is vreselijk wennen voor de paardverslaafde die ik was)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:54

Ja hoor!
Ik ben dol op mijn paard en haal er veel plezier uit, maar m'n leven zou ook wel een stuk makkelijker zijn zonder. Veel meer tijd, meer geld, minder zorgen. Ik zou mijn paard wel ontzettend missen en wil hem ook echt niet kwijt, maar ik weet niet of ik nu een nieuw paard zou kopen mocht er iets met hem gebeuren.
Denk overigens wel dat ik de paarden zou missen zou ik er helemaal niets meer mee doen. Maar niet onoverkomelijk veel. Denk ik :P

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:24

Sanned schreef:
Ja hoor!
Ik ben dol op mijn paard en haal er veel plezier uit, maar m'n leven zou ook wel een stuk makkelijker zijn zonder. Veel meer tijd, meer geld, minder zorgen. Ik zou mijn paard wel ontzettend missen en wil hem ook echt niet kwijt, maar ik weet niet of ik nu een nieuw paard zou kopen mocht er iets met hem gebeuren.
Denk overigens wel dat ik de paarden zou missen zou ik er helemaal niets meer mee doen. Maar niet onoverkomelijk veel. Denk ik :P

haha dat laatste denk ik voor mezelf ook ;) .
Al zou ik dan op zoek gaan naar een bijrijdpaard/trainingspaard voor een bepaalde periode.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:26

Simpel weg: nee :')

Ook mijn honden en poes zou ik ook niet kunnen missen. Met dieren ben ik mijn hele levenoop gegroeid en zal hopelijk ook voor altijd deel van mijn leven blijven.

Horsegirl16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:48

zou het jammer vinden als ik moest stoppen met rijden. maar ik zou er niet dood aan gaan

Killian1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:03

Neeeeee, heb t 6 weken volgehouden toen ik mijn paardje had verkocht, vind er niks aan zonder paarden. Enige die er blij van werd was mn portemonnee ;-)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:23

Zeeuwtje68 schreef:
Nee ik ga dood van ellende zonder een paard, ik heb 2 lieve hondjes die horen ook gewoon bij mij.
Ik ben pas uit een relatie gestapt die 8 jaar heeft geduurd juist omdat mijn ex niet van dieren houd
Ik kon dat gewoon niet meer aan, nu woon ik al weken in een vakantie park met me hondjes en ik voel me heel gelukkig. En volgende week krijg ik de sleutel van me nieuwe huisje...
Ik hoef echt nooit meer een relatie, ben er helemaal klaar mee..
Ik had me paarden aan huis, nu ben ik genoodzaakt om 2 van de 3 te verkopen.
Maar gelukkig kan ik er 1 houden die ook op loopafstand van me huis komt te staan
Helemaal gratis en voor niks, bij een goede vriend van me..
Ik hoef alleen te helpen met uitmesten van de wei, hij heeft zelf ook 2 paarden.

Dus gelukkig is na al die ellende een einde gekomen
Ik weet gewoon van mezelf dat ik niet zonder kan, dan word ik doodongelukkig!
Maar zonder relatie kan ik heel goed leven.. :)

Ik heb met me ex afgesproken dat ze alle 3 gewoon blijven, ik kan ze niet eens verkopen!!
Hij heeft de ruimte, en ze staan er toch al, ik ben daarom in de buurt gaan wonen
En nu ga ik er op de fiets naartoe.
Nee zou echt niet zonder kunnen.
Ben nu echt gelukkig in me nieuwe huisje, met me hondjes
En de paarden bij me ex..
Maar een man nooit meer...

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:57

Ik sta momenteel voor deze keuze ga ik door met mijn paarden of niet kan daardoor ook geen antwoord geven.

Mijn leven is 100% veranderd nieuwe vriend , nieuw huis waardoor ze niet aan huis staan compleet ander werk en mijn artrose is verergerd . Heb al ruim een maand niet gereden en mis het niet maar mijn paarden wel.
De ene is pas 2 dus dat telt niet de ander net 4 en echt een leuk ongecompliceerd paard waar er denk ik een hoop blij van worden.

Moeilijk dit ...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:02

Ik heb mijn paard eind december verkocht.
mis hem wel, maar vind het ook wel fijn dat ik de 'verplichting' niet meer heb om dagelijks te gaan.
Rij nu nog 1x in de week pony van een stalgenoot, en werk in de paarden.
Maar ik hou het prima vol zonder eigen paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:03

vroeger had ik ''nee'' gezegd! ik kon me nooit voorstellen hoe het zou zijn zonder de paarden. nu is het een beetje gecompliceerd :')

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:06

Wat niet kan kan niet dus ik ben al bijna 4 jaar paardloos. Ooit hoop ik er weer een te hebben maar nu kan het gewoon even niet.