Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pion schreef:Ik heb een pony geleasd.
DA, bekappen en tandarts werden betaald door eigenaresse.
Standaard harnachement was aanwezig.
Stallingskosten waren voor ons en wilde ik extra (ijzers, wedstrijden, les, spullen, osteopaat, zadelpasser) kwam dat voor eigen rekening.
Ik had alleen wel de zekerheid dat de pony bleef staan waar hij stond, niet verkocht zou worden en ik zijn enigste berijder zou zijn.
Wil je na 1 jaar het paard weer geheel zelf gaan rijden?
Anders zou de leaser daarna nog steeds als bijrijder kunnen fungeren (te betalen kosten dan wel aanpassen).
Biedt meer zekerheid, niet na 1 jaar 'bedankt en tot ziens'. Dat loont de investering.
DatBenIkNou schreef:Dat was een vreselijke ervaring, maar die mensen spoorden natuurlijk niet. Er zijn ook goede, normale mensen zoals wij. Dus de oude eigenaar van onze merrie zal het met jou 'advies' absoluut niet eens zijn. Nu 2,5 jaar later hebben wij nog steeds een heel fijn contact.
LenaBaars schreef:DatBenIkNou schreef:Dat was een vreselijke ervaring, maar die mensen spoorden natuurlijk niet. Er zijn ook goede, normale mensen zoals wij. Dus de oude eigenaar van onze merrie zal het met jou 'advies' absoluut niet eens zijn. Nu 2,5 jaar later hebben wij nog steeds een heel fijn contact.
Ik ben zelf ook een positieve denker, en ga niet direct uit van het slechtste in een mens. Dat ik daarbij af en toe flink op mijn bek ga hoort daar absoluut bij, het vertouwen dat ik geef en krijg levert me genoeg op om dat risico te nemen. Ik was overigens niet van plan hem aan de eerste de beste te geven en zoek iemand waarvan ik regelmatig een korte update krijg.
LenaBaars schreef:DatBenIkNou schreef:Dat was een vreselijke ervaring, maar die mensen spoorden natuurlijk niet. Er zijn ook goede, normale mensen zoals wij. Dus de oude eigenaar van onze merrie zal het met jou 'advies' absoluut niet eens zijn. Nu 2,5 jaar later hebben wij nog steeds een heel fijn contact.
Ik ben zelf ook een positieve denker, en ga niet direct uit van het slechtste in een mens. Dat ik daarbij af en toe flink op mijn bek ga hoort daar absoluut bij, het vertouwen dat ik geef en krijg levert me genoeg op om dat risico te nemen. Ik was overigens niet van plan hem aan de eerste de beste te geven en zoek iemand waarvan ik regelmatig een korte update krijg.
0000 schreef:Als het de bedoeling is om hem uiteindelijk te verkopen is het misschien mogelijk om toch juist op zoek te gaan naar een wedstrijdruiter die het paard wel verder opleidt en ook uitbrengt in ruil voor (uiteindelijk) een percentage van de verkoopprijs? Dan krijg je al meer een win-win situatie en zijn er waarschijnlijk meer mensen geïnteresseerd. Ik denk zelf namelijk dat als het paard echt zo kwaliteitsvol is, hij beter af is bij iemand die toch wel serieuzer aan het rijden is en die vind je nou eenmaal in de meeste gevallen (uitzonderingen daargelaten) vaker in de wedstrijdsport dan daarbuiten. Dan zou een wedstrijdklassering misschien toch niet weg zijn ook al hecht jij er geen waarde aan.
Nini1992 schreef:Zoals al vaker gezegd in dit topic zal ik echt gaan omschrijven wat je zoekt.
Je zoekt iemand die om kan gaan met een sensibel paard, in jou gedachten komt dit neer op wedstrijdniveau m/z (om er even een ''nummertje'' aan te geven). Dit kan je denk ik prima in je advertentie zetten. Ik verwacht dat de ''penny meisjes'' dan wel zullen afhaken.
Dus: Ik ben op zoek naar iemand die om kan gaan met een sensibel paard. Om een meetlat er langs te leggen denk ik aan een ruiter die rijdt op m/z niveau. Ik hecht daarbij geen waarde aan enig bewijs in de vorm van wedstrijdervaring.
En het komt vast goed om je paard door iemand te laten leasen, prima constructie.
Succes!
LenaBaars schreef:0000 schreef:Als het de bedoeling is om hem uiteindelijk te verkopen is het misschien mogelijk om toch juist op zoek te gaan naar een wedstrijdruiter die het paard wel verder opleidt en ook uitbrengt in ruil voor (uiteindelijk) een percentage van de verkoopprijs? Dan krijg je al meer een win-win situatie en zijn er waarschijnlijk meer mensen geïnteresseerd. Ik denk zelf namelijk dat als het paard echt zo kwaliteitsvol is, hij beter af is bij iemand die toch wel serieuzer aan het rijden is en die vind je nou eenmaal in de meeste gevallen (uitzonderingen daargelaten) vaker in de wedstrijdsport dan daarbuiten. Dan zou een wedstrijdklassering misschien toch niet weg zijn ook al hecht jij er geen waarde aan.
Nee pertinent niet, met alle respect voor iedereen die er anders over nadenkt -dat meen ik oprecht- ik zie geen waarde in mijn dieren, van kip tot paard. Ik zie verantwoordelijkheid om dat dier een zo goed mogelijk leven te geven. Momenteel kan ik hem dat niet geven door tijdgebrek en gebrek aan motivatie in de paardensport. Ik kan hem dan verkopen, maar dan ben ik hem kwijt. Liever vind ik iemand die het best voor elkaar heeft, maar om welke reden dan ook zelf geen paard kan of wil aanschaffen..
Als die twee dikke maatjes worden en ik zie hem daar zielsgelukkig staan, dan ga ik m echt niet ophalen. Maar wil iemand er weer vanaf, dan wil ik zelf weer een nieuwe baas voor m vinden.
En ik doe dit ook voor het eerst, dus het is even aftasten..
We hebben het hier overigens niet over een subtop paard ofzo dat morgen bij Gal in training kanweet niet wanneer ik die indruk gewekt heb, maar wil dat dan even snel uit de wereld geholpen hebben!!!
0000 schreef:Nini1992 schreef:Zoals al vaker gezegd in dit topic zal ik echt gaan omschrijven wat je zoekt.
Je zoekt iemand die om kan gaan met een sensibel paard, in jou gedachten komt dit neer op wedstrijdniveau m/z (om er even een ''nummertje'' aan te geven). Dit kan je denk ik prima in je advertentie zetten. Ik verwacht dat de ''penny meisjes'' dan wel zullen afhaken.
Dus: Ik ben op zoek naar iemand die om kan gaan met een sensibel paard. Om een meetlat er langs te leggen denk ik aan een ruiter die rijdt op m/z niveau. Ik hecht daarbij geen waarde aan enig bewijs in de vorm van wedstrijdervaring.
En het komt vast goed om je paard door iemand te laten leasen, prima constructie.
Succes!
Dat zou ik dan persoonlijk weer niet doen. Ik ben bang dat dan juist iedere manegeruiter die ooit eens schouderbinnenwaarts (of iets wat daarvoor moet doorgaan) heeft leren rijden denkt dat ze wel kunnen reageren.
Misschien kan je juist nadruk leggen op dat iemand een onafhankelijke zit moet hebben, een zachte hand en de hulpen goed moet kunnen doseren oid.