100 grams deken oud paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 22:13

Batlow schreef:
Ik ben er mee eens dat het paard naar de smid moet, maar om daar zelf voor te betalen.. Vooral als het je eigen geld is, als je jong bent is dat best wel wat geld wat je zo moet uitgeven. Ik als 21-jarige weet dat goed genoeg met 2 paarden. Spaar dat geld lekker op voor jezelf als je later zelf een paard wilt. Dit is een taak van de eigenaar en niet van jou... Maar als je het zelf graag wilt dan kan ik je natuurlijk niet tegenhouden!

Bedankt voor je reactie. Maar vind het zo moeilijk omdat ik dan zelf spullen krijg, terwijl nodig de smid moet komen. Iniedergeval bedankt voor je meelevende reactie.

Ik weet eigenlijk even niet meer wat ik nu allemaal moet doen.

Joscaa

Re: 100 grams deken oud paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:17

App me morgen even, anders vergeet ik het hoe dan ook. Ik kom dit weekend naar "huis" (naar m'n ouders in NL), misschien kan ik wat voor je doen, gezien die erg dichtbij wonen. :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:58

Viktor238 schreef:
Batlow schreef:
Ik ben er mee eens dat het paard naar de smid moet, maar om daar zelf voor te betalen.. Vooral als het je eigen geld is, als je jong bent is dat best wel wat geld wat je zo moet uitgeven. Ik als 21-jarige weet dat goed genoeg met 2 paarden. Spaar dat geld lekker op voor jezelf als je later zelf een paard wilt. Dit is een taak van de eigenaar en niet van jou... Maar als je het zelf graag wilt dan kan ik je natuurlijk niet tegenhouden!

Bedankt voor je reactie. Maar vind het zo moeilijk omdat ik dan zelf spullen krijg, terwijl nodig de smid moet komen. Iniedergeval bedankt voor je meelevende reactie.

Ik weet eigenlijk even niet meer wat ik nu allemaal moet doen.

Was het niet mogelijk om van die 100 euro ook de smid te laten komen, of mocht je alleen spullen? Je kan bijv vragen of de smid mag komen en dat je een kleine bijdrage (5 euro) levert? Wat zou de eigenaar daar van vinden?

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:30

Wellicht kan de smid ook aan de eigenaar uitleggen waarom en hoe vaak het paard bekapt dient te worden....

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 13:03

Joscaa het appje is verstuurd :). Echt een supergaaf aanbod!

Batlow, helaas mochten wij van die €100,- alleen dekens kopen. Dat is ook nog een idee inderdaad, bedankt! :)

Ja Sanniejtjuh! Dat is een goed idee! Eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht, bedankt! :)

Ik ga straks die kant op, hopen dat er hooi ligt en
voor morgenochtend het voer klaarmaken. Ik ben vandaag lekker vroeg uit, dus kan hem lekker poetsen.
Dankjullliewel!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:07

Via 144 kan je wel melding maken, hoe meer mensen dit doen hoe beter. Als het paard te dun is zullen ze hier zeker wel naar kijken, vooral als het dier te weinig voer krijgt en lange onverzorgde voeten heeft. Ik heb zelf meerdere keren melding gemaakt van verwaarlozing en in alle gevallen is er wel wat aan gedaan.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 20:16

MarjanB oké bedankt :) !

Vanmiddag naar pony toe geweest. Heb hem even helemaal gepoetst en er was hooi, dus heb 4 plakken (wat natuurlijk nog steeds te weinig is) in stal gelegd. Ook was er stro, dus hebben we de stal uitgemest. Verder het ochtendvoer klaargemaaakt en een beetje met hem geknuffeld. :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:22

MarjanB schreef:
Via 144 kan je wel melding maken, hoe meer mensen dit doen hoe beter. Als het paard te dun is zullen ze hier zeker wel naar kijken, vooral als het dier te weinig voer krijgt en lange onverzorgde voeten heeft. Ik heb zelf meerdere keren melding gemaakt van verwaarlozing en in alle gevallen is er wel wat aan gedaan.

Dat doet ze niet en wil ze niet. Ik heb een bevriende dierenpolitie agent getipt en die heeft een pb gestuurd. Later kreeg ik van de agent als antwoord dat TS er niks mee wilt doen. Ze wil geen aangifte doen en ook geen adres doorgeven.
Jammer want agent is o.a werkzaam in de regio N-H en neemt het werk erg serieus.
Ik weet dat TS minderjarig is maar zij geeft zelf al aan dat er ook volwassenen mee bezig zijn. Ff het pb'tje uitprinten en doorgeven was een kleine moeite geweest en dan hadden de volwassen contact kunnen zoeken met de agent.

Dus hoe serieus moet ik dit nog nemen.
Blijkbaar is aandacht via bokt krijgen belangrijker dat het paard.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:59

Ik hoop dat TS er nog een keer goed over na wil denken, hulp is nu zo dichtbij....

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 19:01

Cowgirl, laat maar zitten. Als u het niet (wil) begrijpen laat dan maar :) Wat ik hier vertel is waarheid.

Sanniejtjuh, we zitten er de hele tijd over na te denken. Er zijn volwassenen mee bezig.

Update!! :)
We hebben op internet veel info over de hoeven opgezocht, uitgeprint en het hem verteld en hij wil geld neerleggen voor de hoefsmid. Super blij! :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:21

Viktor238 schreef:
Cowgirl, laat maar zitten. Als u het niet (wil) begrijpen laat dan maar :) Wat ik hier vertel is waarheid.

Sanniejtjuh, we zitten er de hele tijd over na te denken. Er zijn volwassenen mee bezig.

Update!! :)
We hebben op internet veel info over de hoeven opgezocht, uitgeprint en het hem verteld en hij wil geld neerleggen voor de hoefsmid. Super blij! :)

Ik denk eerder dat jij het niet helemaal begrijpt ;)
Ik geloof best dat je de waarheid vertelt en dat vind ik schokkend genoeg.
Je loopt een beetje zielig te doen dat het paard maar 4 plakjes hooi krijgt , en dat is blijkbaar al veel als ik je berichten van de afgelopen dagen lees. Daar is een dag geen eten ook al voorgekomen.

Meisjes van 12 horen lekker penny te zijn en een volwassene moet zijn verantwoording nemen wat betreft de zorg over zijn dieren. En als die persoon dat niet doet is het niet aan een minderjarige de taak om dat even via internet op te lossen.

Het is heel erg jammer dat je er niks mee doet...maar ieder zijn ding.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:46

Cowgirl, ik kan me zo voorstellen als je net zo oud bent als TS dat je dan bang bent dat wanneer 144 bij het paard komt kijken, de eigenaar kwaad wordt vanwege de aangifte/melding en de meisjes de laan uit stuurt, waardoor er helemaal geen zicht meer is op het paard.

Ik heb ook eens aangifte gedaan van een pony die er niet al te florissant bij stond, maar er was geen reden genoeg om het verder door te pakken. De mensen waarvan de pony was kende ik overigens niet, maar ik kan me voorstellen dat de drempel hoger is als dit wel het geval is.

Als ik het hele verhaal goed interpreteer, krijg ik namelijk de indruk dat dit het geval is. TS wil niet melden bij 144, want dan wordt de eigenaar kwaad. Het is namelijk niet moeilijk om te raden wie de melding gemaakt heeft lijkt me, ook al wordt de naam door 144 niet doorgegeven. TS verbeter me als het anders ligt! ;)

Dat wil niet zeggen dat dit ook mijn keuze zou zijn. Als het paard echt zodanig verwaarloosd is/wordt, moet je keuzes maken. Óf zelf het initiatief nemen en er geld en moeite in steken als de eigenaar dat niet doet, of melden bij 144. Verder vind ik het heel dapper wat de meiden doen. Er zijn er genoeg die een voorbeeld aan hen kan nemen op deze leeftijd.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:07

Viktor238 schreef:
Equilibria schreef:
Klinkt alsof dit paard wordt verwaarloosd. Fijn dat jullie je over dit paard bekommeren. Maar het beeld van een rillend oud paard zonder gras of ruwvoer met een bezopen eigenaar roept bij mij het idee op hier een melding van te maken.

Een melding maken, ja dat wilden we misschien wel proberen. De buren zijn er mee bezig (waarvan er dus ook baaltjes hooi krijgen).

We moeten deze winter nog Door, iemand een idee hoe het zit met de dekens?

Ik herhaal deze tekst nog maar even van TS.
Er zijn dus wel volwassenen mee bezig en hoe fijn is het dat er een agent is die er meer informatie over wil en wellicht een bezoekje kan gaan brengen.

Ik snap de angst van ts maar als er eenmaal melding is gedaan en de eigenaar word bezocht blijft dat echt niet bij 1 bezoekje hoor. Er zal toch echt iets moeten veranderen wat welzijn van het paard betreft. Kans is idd groot dat ts niet meer welkom is maar de toezicht blijft wel hoor.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:15

Dit is inderdaad jammer.

Natuurlijk zou het sneu zijn als die meiden niet meer bij het paard zouden mogen komen of dat het paard misschien zelfs wel in beslag wordt genomen, maar het gaat hier immers om het welzijn van het dier?
Dat moet altijd voorop blijven staan!

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:26

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het met dit paard gaat, ik hoop dat ik nog mag reageren na een jaar

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 11:40

iiSunshine schreef:
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het met dit paard gaat, ik hoop dat ik nog mag reageren na een jaar

Alweer een jaar geleden dit haha! Inmiddels kom ik 3x op een dag bij hem en heeft hij dagelijks ruwvoer. We hebben een aantal dekens gekocht en hij staat nu heerlijk te eten met een dekentje op :) . Hoefsmid komt telkens op tijd langs, maar helaas is hij nog niet helemaal op gewicht.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:57

Ja inderdaad, de tijd gaat snel :o fijn dat hij nu goede verzorging krijgt, nu maar hopen dat hij wat aankomt!