Scheit echt in mijn broek nu, ze moeten ook wel denken huh wie wil er nou een geblesseerd paard leasen. Waar ze ook al in geen 6 jaar op heeft gereden.
ik ben bang voor het antwoord

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lampjerulez schreef:Waaah heb de manege mailtje gestuurd over vragen m.b.t. leasen.
Scheit echt in mijn broek nu, ze moeten ook wel denken huh wie wil er nou een geblesseerd paard leasen. Waar ze ook al in geen 6 jaar op heeft gereden.
lampjerulez schreef:Waaah heb de manege mailtje gestuurd over vragen m.b.t. leasen.
Zwartvosje schreef:Ik ben voor mijn PVA nog steeds bij het puntje: werk vinden. Verd*md lastigGewoon een doodsimpel bijbaantje voor een student. Als 't maar niet het minimum van het minimum betaalt en me 10/12 uur per week op kan leveren ben ik happy. Maar ook dat is nauwelijks te vinden en als ik iets vind hoor ik niks meer terug
![]()
Trouwens hetzelfde met het zoeken van stage.... moet per 1 november beginnen maar ik kan echt nergens terecht. Hopen dat ik toch op tijd wat vinden kan en m'n studie er niet onder gaat lijden, zou een lekker begin van mijn studie zijn zeg...![]()
Aan de andere kant, ik heb een goedkoper telefoonabonnement, pak vaker de fiets ipv altijd de scooter en heb al zeker een maand niets uitgegeven aan eten dat ik niet nodig heb, dus het besparen gaat lekker
Ook met het bijrijdpaardje begin ik weer wat vooruitgang te boeken dus ook dat gaat volgens plan.![]()
We komen er wel!
Lizzyy schreef:Zwartvosje schreef:Ik ben voor mijn PVA nog steeds bij het puntje: werk vinden. Verd*md lastigGewoon een doodsimpel bijbaantje voor een student. Als 't maar niet het minimum van het minimum betaalt en me 10/12 uur per week op kan leveren ben ik happy. Maar ook dat is nauwelijks te vinden en als ik iets vind hoor ik niks meer terug
![]()
Trouwens hetzelfde met het zoeken van stage.... moet per 1 november beginnen maar ik kan echt nergens terecht. Hopen dat ik toch op tijd wat vinden kan en m'n studie er niet onder gaat lijden, zou een lekker begin van mijn studie zijn zeg...![]()
Aan de andere kant, ik heb een goedkoper telefoonabonnement, pak vaker de fiets ipv altijd de scooter en heb al zeker een maand niets uitgegeven aan eten dat ik niet nodig heb, dus het besparen gaat lekker
Ook met het bijrijdpaardje begin ik weer wat vooruitgang te boeken dus ook dat gaat volgens plan.![]()
We komen er wel!
Dat telefoonabonnement heb ik ook gedaan. had eerst de nieuwste van de nieuwste (Samsung Note 2) met een giga duur abonnement (55 euro minimaal, zonder belminuten![]()
) en nu een Sim only, telefoon gehouden, moet hem nog wel eerst overkopen, stomme Toestellease van Hi
, 17 euro per maand via mijn werk met 300 belminuten en 1 GB Internet
Bay schreef:Even een update van mij.
Mijn plan is in de war geschopt omdat ik afgelopen week per direct ben gestopt met mijn leasepaard. De situatie was heel naar en ik ben met veel verdriet en pijn weggegaan. Dus de komende tijd ervaring op doen met een lease paard voordat ik een eigen paard koop, zit er niet meer in.
Om op jullie discussie terug te komen over of een lease/bijrijpaard handig is om dingen te leren voordat je een eigen paard neemt, ik was daar eerst voorstander van maar nu weet ik het niet meer. Ik weet nu niet welk gevoel meer heerst, het gevoel dat ik veel geleerd heb en dus straks klaar ben voor een eigen paard of het gevoel van verdriet en verlies in vertrouwen in de paardenwereld en de mensen die daar in zitten...Dus als ik weer fulltime bezig ga worden met paarden dan met een eigen paard, geen bijrijdpaarden meer. Wat ik nog niet weet, leer ik van het doen denk ik dan. Maar ja, eerst even dit gedoe laten slijten voordat ik verder ga...
Zwartvosje schreef:Nou ik heb gister in elk geval wel geleerd van mijn bijrijdpaard...
Kreeg een appje van stal, ze liep achter kreupel. Eigenaresse kon niet, dus ik ben er naar toe gegaan. Was voor het eerst dat ik te maken had met kreupelheid en wist dus niet wat ik moest doen, gelukkig hebben de stalgenootjes me kunnen helpen en valt het uiteindelijk nog mee.![]()
Niet leuk, maar wel leerzaam
Nini1992 schreef:Dat is vervelend. Ben eigenlijk wel benieuwd wat er dan zo mis is gegaan. (mag ook via pb of niet natuurlijk)Wij hebben op dit moment ook iemand die ons paard rijdt al betaalt zij hier niets voor. Vindt het nog wel een beetje raar om te "delen".
lampjerulez schreef:@Bay ik ben ook een beetje bijrijdpaard af moet ik zeggen.
Heb nu verschillende afspraken gehad (5 in korte tijd)
En ik voelde me echt behandeld als een of ander penny meisje..![]()
Bij 2 zat het wel goed hoor, alleen daar was het paard weer niet geschikt voor mij.
Bij 1 van die twee verzorg ik het paard nu wel voorlopig.
Maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik er nou van moet leren....
Ik dacht dat ik nog een hoop te leren had.. maar dat valt best mee eigenlijk.
Verantwoordlijkheid hoef ik echt niet te leren of aan te wennen, ik ben 24 en verantwoordelijk zat.
Bay schreef:Nini1992 schreef:Dat is vervelend. Ben eigenlijk wel benieuwd wat er dan zo mis is gegaan. (mag ook via pb of niet natuurlijk)Wij hebben op dit moment ook iemand die ons paard rijdt al betaalt zij hier niets voor. Vindt het nog wel een beetje raar om te "delen".
Ja hoor, ik wilde niet het hele verhaal op het publiekelijke forum zetten, leek me niet zo handigMaar je mag me PBen als je het verhaal wilt weten.
Ik vind het interessant dat je zegt dat je als paardeneigenaar het moeilijk vindt om te delen, dat kan ik me goed voorstellen. Hoe bevalt het hebben van een bijrijdster over het algemeen?lampjerulez schreef:@Bay ik ben ook een beetje bijrijdpaard af moet ik zeggen.
Heb nu verschillende afspraken gehad (5 in korte tijd)
En ik voelde me echt behandeld als een of ander penny meisje..![]()
Bij 2 zat het wel goed hoor, alleen daar was het paard weer niet geschikt voor mij.
Bij 1 van die twee verzorg ik het paard nu wel voorlopig.
Maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik er nou van moet leren....
Ik dacht dat ik nog een hoop te leren had.. maar dat valt best mee eigenlijk.
Verantwoordlijkheid hoef ik echt niet te leren of aan te wennen, ik ben 24 en verantwoordelijk zat.
ik ken dat gevoel heel erg. Het is erg moeilijk om een eigenaar te vinden die je als gelijke behandelt. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik een erg goede band had met de eigenaaresse van mijn eerste bijrijdpaard, dus het kan wel![]()
Als je een leasepaard gaat zoeken kan ik je aanraden om goed te kijken waar je een paard least en wat de voorwaarden zijn, en ervoor te zorgen dat je een contract hebt! Anders word je snel een soort bijrijder 2.0 - je mag wel meer rijden maar je betaalt er ook meer ervoor, de eigenaar verwacht dat je qua verzorging van alles op je neemt maar ziet het paard niet als van jou dus er blijven allerlei beperkingen van wat je mag doen. Ik had iig achteraf gezien veel beter bij een manege kunnen leasen waar er regels en contracten zijn voor wat een leasepaard inhoudt ipv bij een particulier die van alles zegt maar vervolgens de regels constant aanpast naar wat haar het beste uitkomt.