Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(zeker bij een Bob Marshall voel je álles onder je en heb je in de winter gratis zitverwarming, bij een Barefoot voel je iets minder - door het VPS systeem denk ik).
.
!!
gefeliciteerd
.

.
).
. Ik ga haar wat moeten rantsoeneren. Nu mag ze 2 uur op de rijke weide en de rest van de tijd op de kalere weides...
Marein schreef:Kleine update: het gaat heeeeeeeeel goed! Chumani volgt Aislinn overal, ze komen goed overeen en Aislinn duldt haar gek gedoe (lees: bokken, galopperen als de wind waait en gisteren zelfs even recht op de achterbenen gaan staan, gewoon voor de fun).
Klein nadeeltje: permanente weidegang is dan wel erg goed voor haar rug, maar niet voor haar gewicht. Ik ga haar wat moeten rantsoeneren. Nu mag ze 2 uur op de rijke weide en de rest van de tijd op de kalere weides...
Normaal heb ik volgende week mijn eerste les met Aislinn, maar ik ga die toch een weekje uitstellen. Ik vrees namelijk dat Chumani erg boos zal worden als ik alleen met Aislinn vertrek... En dan is er niemand thuis om zeker te zijn dat ze binnen de omheiningen blijft. Aislinn en de ezels vertrouw ik blindelings, maar Chumani niet wat dat betreft! En opsluiten in de stal: ze zal de boel kort en klein slaan![]()
Zadel: boomloos wordt het! We laten na 11 mei een bokker komen voor een zadelpassessie! Heel benieuwd!
(Voor Aislinn idem, daar ben ik er zelfs al uit: een ghost zadel!)
. Het bevalt ons en de paarden ook nog steeds erg goed.
. Nog even aanvullen: we voorzien voor onszelf en Chumani daar minstens 2 jaar tijd voor hoor!
)
.
. Chumani's rug is helemaal hersteld, heel soepel en heel atletisch opnieuw, zoals we haar kennen. Prachtige bewegingen, ook de DA erkende het. Maar wat een karakter weer! Ze heeft me daar weer een showtje opgevoerd
! Steigeren, 5 minuten lang in de lucht op haar achterbenen blijven staan, mij wegdrukken, vooral de DA wegduwen of hem in de hoek zetten, ... Jeetje. Een half uur Aislinn vasthouden en wat laten stappen is een heeeeeeel verschil bij een half uur vechten met Chumani. Ik stond nat van het zweet, zij niet!
. Net zoals nu al verschillende mensen me lieten verstaan: TEVEEL paard, teveel karakter, te dominant voor een jong meisje... En de twijfel begint toe te slaan...
.

. Ai ai, meer dan een uur werk om haar erop te krijgen...
Het is ook uitstekend te gebruiken om een betere band met je paard te krijgen en aan leiderschap te werken, bijvoorbeeld om trailerladen makkelijk(er) te maken. Als je begrijp welke invloed je lichaamstaal en je intenties op een paard hebben, maakt dat de omgang met een paard zoveel makkelijker en fijner. Bijkomend voordeel is dat als dat op de grond werkt, dat met rijden ook meewerkt.