gelogen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naranga

Re: gelogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:55

maar wat deed het paard in de eerste plaats op een stal zo ver van huis? Of woonden jullie eerst ook bij Eindhoven?

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 23:55

jaa we woonde eerst in eindhoven

desi92

Ts in een ander topic zeg je dat je haar hebt terug gegeven aan de vorige eigenaar, deze heeft haar weer doorverkocht. Bedoel je nh dat de vorige eigenaar gezegt heeft dat ze verkocht was of de eigenaar aan wie ze is doorverkocht, want dan snap ik al helemaal niet waarom je je er nog mee bemoeid

Anoniem

Bedoel je dan dat jij met je moeder bent verhuist en je paard niet mee kon verhuizen omdat je vader het stalgeld niet heeft betaald?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:56

Dat heeft nog allemaal geen relevantie op dat jij een blok aan het been bent voor de nieuwe eigenaar?

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 23:57

ja dat klopt @OsMo

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:58

Nu begrijp ik er helemaal niets meer van

uit je openingspost:

Citaat:
Ik had afgesproken met de mevrouw waar ze stond dat als ze verkocht was dat ze het mij liet weten.

Jij zegt dus nu dat het dier nog steeds van jullie was..

sorry maar dan is die afspraak volkomen nutteloos, want dan kan ze hem helemaal niet 'verkopen',
alleen als tussenpersoon met jullie goedkeur en dan moeten je moeder netjes de verkoop hebben afgehandeld.. Dan viel er dus niets 'jou' op de hoogte te stellen want dan had je moeder het geweten.

Dus was ze nu van die mevrouw, of was ze van je moeder (en vader) maar hadden jullie een betalingsachterstand daar?

het verhaal wordt er alleen maar warriger door sorry.. maar alles wat je in je openingspost hebt gezegd, heb je later weer veranderd inmiddels?

En als de opdracht was 'verkoop' m maar dan, dan heeft je moeder die afspraak bekrachtigd..

als ze dan verkocht zou zijn al, dan hoeft een nieuwe eigenaar echt niet zijn/haar gegevens aan jou bekend te maken.. sterker nog die kan de tussenpersoon dan gewoon 'verbieden' daar informatie over te geven.

in dit geval is ze dus niet eens verkocht, maar verplaatst.. Iets dat je moeder als eigenaar dus ook weet, anders had ze wel een afrekening ontvangen.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 15-09-14 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:59

En later hebben jullie het paard dus weer terug moeten doen naar de vorige eigenaar?
Of dat nou teruggeven of terugverkopen is geweest, vanaf dat moment is het jullie paard niet meer en is de eigenaar je ook helemaal niks verplicht.

Misschien had ze het paard wel verkocht toen ze je belde en is het paard weer teruggekomen of was er een proefperiode afgesproken en ging dat niet goed, weet jij veel.

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 00:00

die ene laatste zin van jou klopt @elenaMM77

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:01

Dus je moeder is nog eigenaar van het paard???

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:02

Volgens mij zit het zo dat ze de pony niet meer konden betalen, pony is toen teruggegaan naar oude eigenaar en die oude eigenaar heeft pony door vrrkocht aan mevrouw die ' gelogen ' zounhebben over de verkoop anno nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:03

Naranga schreef:
Dus je moeder is nog eigenaar van het paard???

Dan kan ie niet zomaar verkocht worden toch?
en dat gebeurd wel..

Snap er echt niets meer van!

Zoe_97

Meid ga nou biet het verhaal veranderden om je gelijk te halen. ..

Kwanyin

Slaap er nog eens een nachtje over ts (moet jij morgen niet naar school? Is het daar nog vakantie? Of lig je stiekem te internetten? :D ) en schrijf het morgen eens fatsoenlijk en rustig neer wat er nu eigenlijk is gebeurd ;-) .

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 00:05

toen ze van mij was toen gingen we verhuizen naar delft. Naar slecht nieuws kon schimmie niet naar delft komen dus moest ik op en neer gaan reizen met de trein naar Eindhoven. na 3 4/5 maanden reizen hebben we besloten haar terug te geven aan die mevrouw en nu staat schimmie bij een amazone en die rijd haar maar ze staat nog steeds op die naam van die mevrouw

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:07

Dus ze is niet van jou! Einde verhaal

Kwanyin

En hoe weet je dat ze nog op haar naam staat? Wie heeft je dat verteld?

Anoniem

Dus is ze niet van jou...

Klaar!
Let it go :)

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:09

Wat maakt het uit wie haar rijdt en of die op papier de eigenaar is. Feit blijft dat jij geen van die beide partijen bent en dus nergens meer mee te maken hebt.

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 00:10

zij zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:12

Dat klinkt erg klote.
Je zit in een moeilijke periode van je leven. Ik kan mij best voorstellen dat je dan je hart helemaal geeft aan een paard.
Als dan dat paard weg moet omdat het stalgeld niet betaald kan worden is dat dubbel rot.
Jij hebt er geen enkele invloed op want je bent nog maar 14 en je kan niets anders doen dan ondergaan dat je maatje niet meer van jou is.

Je hebt er nooit voor gekozen dat het zo is gegaan, en het voelt gewoon heel oneerlijk :(:) .
Ik snap je best hoor, ik ken het gevoel van afscheid nemen dat eigenlijk noodgedwongen plaats vind en dat is echt een verdrietige beleving.

Probeer dit paard wat je zo dierbaar is toch los te laten. En wees dankbaar dat dit paard in je leven mocht zijn voor de tijd dat het paard van jou was.
En prijs jezelf juist gelukkig dat het een plek heeft waar het goed verzorgt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:14

Als zij de eigenaar is, wat heb jij er dan mee te maken??
Helemaal niks, nada, noppes!
Het is zuur, maar tis niet anders :)
Zoek een leuk verzorgpaard in de buurt, als dat lukt.

Btw, ik ga slapen, moet morgen weer vroeg naar school.. Denk dat TS ook naar school moet?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:30

OsMo schreef:
Dat klinkt erg klote.
Je zit in een moeilijke periode van je leven. Ik kan mij best voorstellen dat je dan je hart helemaal geeft aan een paard.
Als dan dat paard weg moet omdat het stalgeld niet betaald kan worden is dat dubbel rot.
Jij hebt er geen enkele invloed op want je bent nog maar 14 en je kan niets anders doen dan ondergaan dat je maatje niet meer van jou is.

Je hebt er nooit voor gekozen dat het zo is gegaan, en het voelt gewoon heel oneerlijk :(:) .
Ik snap je best hoor, ik ken het gevoel van afscheid nemen dat eigenlijk noodgedwongen plaats vind en dat is echt een verdrietige beleving.

Probeer dit paard wat je zo dierbaar is toch los te laten. En wees dankbaar dat dit paard in je leven mocht zijn voor de tijd dat het paard van jou was.
En prijs jezelf juist gelukkig dat het een plek heeft waar het goed verzorgt wordt.

En dit is de eerste normale reactie die ik lees in dit topic.

Ook ik kan me helemaal voorstellen dat jij, TS, zeker op jouw leeftijd, heel erg verdrietig bent over het plotselinge verlies van jouw paardje.

Misschien kun je samen met je moeder en die vrouw afspreken dat je dat paard nog 1 keer mag bezoeken om echt afscheid te nemen.

Ik wens je veel sterkte en ik weet zeker dat er voor jou vast wel weer een nieuw maatje op je pad komt. Het lijkt me heel moeilijk om zo je geliefde paardje kwijt te moeten raken, maar je hebt wel de mooie herinneringen nog gelukkig.

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 00:36

dankjewel @maikeltje hele lieve tekst, hoop ook dat het geluk mij een beetje helpt want tot de dag van vandaag heb ik niet heel veel geluk

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 07:21

Maar maikeltje. Niemand zegt dat ze geen verdriet mag hebben. De verkoop is een jaar geleden en dan gaat ze helemaal boos worden dat de nieuwe eigenaar haar niet precies heeft verteld hoe het met het paard is...
Een jaar later wil ik hier ook echt geen gezeur meer van oud eigenaren hoor.
Je mag verdriet hebben maar laat die arme vrouw nu gewoon met rust ipv haar met naam en toenaam op Internet door het slijk te halen!