Vreemde roept mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:47

Gigixponys schreef:
ninietje_x schreef:
Misschien dit topic eens lezen? [VVDD] Paardenbeul in Bergen
Woon je hier in de buurt?
Vind het verdacht dat er opeens weer zoveel paardenbeulen zijn in NL.

Bergen, is dat niet in België?

In topic zelf als je het leest staat NL volgens mij...

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:52

Een rare vraag, maar is de pony waar vooral maar geroepen word een merrie? Ik had begrepen dat ze bij de merries (mocht het een van de beulen zijn) de schade aanrichten..
Wel nare situatie, ik begrijp ook dat een camera kopen niet zomaar iets is.
Kan je niet gewoon als 'wandelaar' langs die weg lopen? En dan als je heb toevallig ziet aanspreken??
Succes!

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:58

ElsRoosje schreef:
Een rare vraag, maar is de pony waar vooral maar geroepen word een merrie? Ik had begrepen dat ze bij de merries (mocht het een van de beulen zijn) de schade aanrichten..
Kan je niet gewoon als 'wandelaar' langs die weg lopen? En dan als je heb toevallig ziet aanspreken??
Succes!

Die ruin en hengst zijn niet stiekem een merrie hoor ;)

ElsRoosje

Re: Vreemde roept mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:05

Oh sorry overheen gelezen..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:08

ElsRoosje schreef:
Succes!

Het is een grote jonge hengst, een trekpaard (de andere een ruin). De man die komt kijken rijdt gelijk weg als iemand hem benaderd.

Moeilijke kwestie. In feite doet hij natuurlijk niets fout, al kan ik me je zorgen goed voorstellen. Ik zou inderdaad kijken of je stalgenoten mee zouden willen betalen aan een werkende camera.
Geen idee of het mogelijk is en wat dit dan kost, maar anders is tijdelijk huren misschien een optie?

Misschien hebben jullie het al, maar ik zou zeker een sensorlamp aanschaffen die aan gaat bij beweging. Mocht er dan iemand op het erf komen dan schrikt het toch af.

Als je zijn kleur en merk/type auto zou weten en misschien zelfs een kenteken zou ik zeker een melding maken. Wie weet zijn er meerdere meldingen of stel dat er nog een dergelijke melding komt zijn ze toch iets meer gealarmeerd.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:16

wat eng en vervelend allemaal.
ik moet er niet aandenken, heel verdacht dat de man wegrijdt als je een praatje wil maken.

Kan je, jouw paarden niet in de bak 's nachts neerzetten?

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:06

Ik lees al een tijdje mee, hoop dat het allemaal niets betekent en de man in kwestie geen rare bedoelingen heeft.

Er wordt vaak gemeld dat je nog niets kunt zonder signalement om naar de politie te stappen, maar je kunt altijd even melding maken. Misschien dat ze bereid zijn af en toe eens langs te rijden ter voorzorg? Het zal maar helpen.
Of anders een wijkagent die een extra blokje om kan maken?
Je kunt het altijd aan ze vragen natuurlijk ;)

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 23:22

Net terug.

Toen ik nog in de wei bezig was, reed er 3x dezelfde auto (naja, kleur en merk waren hetzelfde) langs.
Niet echt heel langzaam rijdend, maar ook zeker niet 80 wat je daar mag. Helaas is de weg te ver weg om een kenteken te kunnen lezen. Na de 3e keer wel dichterbij de weg gaan staan (achter de bosjes :-P ), maar heb hem niet meer gezien.

Trekpaard is trouwens de ruin, hengst is een (toch ook wel grote) Irish Cob, ze schelen niet heel veel qua grootte. Irish Cob is nu al een heel stuk breder en ziet er ook niet jong uit, je merkt het overigens wel aan zijn karakter.

Hij komt niet het erf op, het stuk waar hij op komt is van omliggende buren. De weilanden liggen (vanuit het huis) uit het zicht. Vanaf de weg zijn ze wel te zien of als je in de bak bent. Een sensorlamp heeft dan weinig nut denk ik, hij zal vast wel weten dat hij niet zichtbaar is daar. En 's avonds/'s nacht is het bijna stil op de weg, er is dus niemand die het op zou kunnen vallen.

Morgenochtend er weer naartoe, moet pas om 12 uur op school zijn dus dan kan ik het 's ochtends in de gaten houden. En om 5 uur weer langs en dan 's avonds weer lekker zitten ;-)

Heb aan een politieagente (vriendin) gevraagd of ze er iets mee kunnen als ik nu een melding zou doen, maar omdat de man niet op vaste dagen en tijden komt, en er verder niks bekend is, kunnen ze weinig doen. Hooguit een keertje langsrijden.
Ik heb hier trouwens nog nooit een wijkagent gezien.

Woon in Zeeland, dat is (gelukkig) een eind weg van Bergen.

Paarden in de bak gaat niet, dan staan ze te dicht bij merries.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:26

Pak um :+.
Het gaat wel goedkomen. Dus hij is niet de auto uitgekomen? Is het dezelfde auto als normaal?

Celine_Famke

In Zeeland zijn ook nog helemaal geen meldingen gedaan van mishandelde paarden door die paardenbeul. Maar juich niet te vroeg..

Ik denk wel dat je van geluk mag spreken dat je alleen een ruin en hengst heb :) Merries hebben meer kans heb ik gehoord..

Loes1996

brrrrr ik krijg van dit verhaal de kriebels en mijn nek haren gaan overeind staan..
ja ik zou zeker de politie inlichten ,en als je budget het toestaat voorlopig camera's plaatsen...bah wat naar...ik volg dit even omdat ik wel benieuwd ben naar hoe het verder gaat.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 23:34

Is idd dezelfde auto (en anders lijkt ie er heel veel op!), en meneer is niet uit de auto geweest. Ik liep op dat moment ook in het zicht.

Dat ''pak um'' zou ik best nog wel eens kunnen doen :-P Gevaarlijke hond mee, we hebben een echte pitbull (heb werkelijk nog nooit zo'n lieve hond gezien), schrikt vast af! Als hij iemand moet verdedigen is hij trouwens niet zo lief meer, haha.
(Dit is trouwens een heel serieus grapje)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:35

_Caitje__ in dat geval: neem je pitbull mee en een sterk iemand en overnacht eens een nacht (of 2) in de buurt van de wei (uit het zicht, maar dat jij wel zicht hebt)...
mocht er iets gebeuren: laat de hond los!

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 23:40

En als die hond dat bijt, kan ie ingeslapen worden.
Afgezien van dat, wel een goed idee btw.

Ben zelf ook wel vrij sterk, dus sterk iemand mee hoeft niet per se. Iemand die mij tegen houdt die vent gelijk het ziekenhuis in te slaan wel.

Kan eventueel wel onze andere hond meenemen, die bijt ook wel, maar die is nog terug te roepen en dat is ook wel fijn.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:49

Jeetje.. Heb je hele topic gelezen, wat een eng idee zeg!
Kun je hem, zodra je hem ziet, niet van voor en achter klemrijden met 2 auto's en dan even vragen wat ie komt doen? :=

Ik hoop dat het snel stopt of opgelost wordt! Succes!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:50

Lijkt me wel handig ja dat de hond ook nog terug te roepen is

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 00:05

Bhriseis schreef:
Gewoon heel luid 'JOEHOE' roepen en als een malle beginnen zwaaien en er heen rennen :) Je zal je al heel wat meer opgelucht voelen wanneer je ziet wat voor een persoon het precies is.

ja dan kan hij ook niet zomaar weg rijden hé! staat een beetje raar. Maar als hij zelfs dan nog weg rijdt zou er bij mij een lampje gaan branden.

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 00:21

ik lees nu pas dat jij in arnemuiden woont, mijn paard staan in nieuwland/ritthem het komt allemaal wel heel dichtbij!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 00:30

ninietje_x schreef:
Misschien dit topic eens lezen? [VVDD] Paardenbeul in Bergen
Woon je hier in de buurt?
Vind het verdacht dat er opeens weer zoveel paardenbeulen zijn in NL.

Bergen, is dat niet in België?[/quote]

Dit is bergen noord Holland, naast alkmaar.

DimphylJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 01:00

ik heb alleen TS haar berichten gelezen, dus sorry als mijn bericht verder geen waarde heeft.

afgelopen jaar is er bij de plek waar mijn vz-pony toen stond (ook in zeeland) meerdere malen een auto gestopt voor het afgesloten hek, dit ging om een donker gekleurde, grote wagen. deze ging er inderdaad ook vandoor bij benadering.

later gehoord van anderen dat deze man(-nen) rondgingen opzoek naar irishcobs voor de verkoop.

als ik het me goed herinner is uiteindelijk iemand op de man afgestapt, en hebben ze hem even duidelijk gemaakt dat deze tinkers NIET te koop waren. daarna is hij ook niet meer gezien bij die stal voor zo ver ik weet.

hopelijk is het bij jullie net zo iets, ookal blijft het griezelig..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 01:05

Kun je niet uit het zicht opletten en als hij er is, omrijden naar de andere kant en zijn auto klemzetten?
Dan loop je niet via het land naar hem toe dus zal hij er hopelijk niet vandoor gaan.
En dan stap je gewoon heel nonchalant uit en maak je een vriendelijk praatje.

Lyann__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 01:15

Bah ik krijg hier helemaal de kriebels van!! Aangezien ik wel in noord-holland woon (waar de paardenbeul actief is)

Hou het goed in de gaten! En anders misschien een meter of 2 vanaf het hek schrikdraadje zetten dan kunnen je paarden niet dicht bij de man komen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 05:42

Dat de paardenbeul het laatst in bergen was wilt niks zeggen... Morgen kan die vij wijze van in groningen toe slaan.

Ik vertrouw het echt voor geen meter op basis van wat je typt... Je zou toch bijna de neiging hebben om bij je paard te gaan slapen..

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 06:00

Ik heb even terug gelezen maar je maakt je zelf steeds gekker. (achterdochtiger)
Een telefoon nummer ophangen is inderdaad dom : dan wordt je alleen zelf maar lastig gevallen want dan kan iedereen erbij. Je haalt jezelf van alles in je hoofd wat betreft je paard maar denkt niet aan het gevaar van jezelf. Niet zo slim.
Wat ik nu ga zeggen klinkt heel simpel, maar wat doet de meneer nog meer behalve kijken ? Ga eens even rustig nadenken. Wel eens gedacht dat er ook wat "simpele" mensen zijn, met rijbewijs, die paarden mooi (leuk) vinden. Waarschijnlijk vind de man je paard gewoon leuk, lief en of mooi. Denk in de termen als Penny meisje. Hoe geweldig is het dan, dat zo'n veulen je fluitje (roepen) herkent.
Er hoeft helemaal niks te gaan gebeuren ! De beste man is schuw, maar zou, als hij goed nadacht en plannen had met je paars, echt niet meerdere keren per dag (overdag!!) langs rijden en of geluiden maken zodat hij op zou vallen.
Ik zou zeggen, let op, maak jezelf niet zo gek en wacht gewoon af. Niet meteen het ergste denken. niet iedereen is meteen slecht !!

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 06:11

WendyLotte schreef:
Ik heb even terug gelezen maar je maakt je zelf steeds gekker. (achterdochtiger)
Een telefoon nummer ophangen is inderdaad dom : dan wordt je alleen zelf maar lastig gevallen want dan kan iedereen erbij. Je haalt jezelf van alles in je hoofd wat betreft je paard maar denkt niet aan het gevaar van jezelf. Niet zo slim.
Wat ik nu ga zeggen klinkt heel simpel, maar wat doet de meneer nog meer behalve kijken ? Ga eens even rustig nadenken. Wel eens gedacht dat er ook wat "simpele" mensen zijn, met rijbewijs, die paarden mooi (leuk) vinden. Waarschijnlijk vind de man je paard gewoon leuk, lief en of mooi. Denk in de termen als Penny meisje. Hoe geweldig is het dan, dat zo'n veulen je fluitje (roepen) herkent.
Er hoeft helemaal niks te gaan gebeuren ! De beste man is schuw, maar zou, als hij goed nadacht en plannen had met je paars, echt niet meerdere keren per dag (overdag!!) langs rijden en of geluiden maken zodat hij op zou vallen.
Ik zou zeggen, let op, maak jezelf niet zo gek en wacht gewoon af. Niet meteen het ergste denken. niet iedereen is meteen slecht !!

Dit dus. Als er niets in het nieuws was geweest over paardenbeul dan was er ws ook niets aan de hand nu.