Wat vind jij het engst met paardrijden???

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:21

Op een oxer vallen omdat Pjelk weigert. Ik ben er een keer OVER heen gevlogen Scheve mond . En dat was al wel eng genoeg.
Een paard op hol tijdens een buitenrit vind ik ook dood eng. Gelukkig doen mijn paardjes dat nooit. Vooral Beau niet Schijnheilig .

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:32

toen ik mijn pony kreeg ging ze er telkens vandoor ik had geen controle op het begin vind je dat wel leuk lekker hard door de bak scheuren maar na een tijdje begin je je te ergeren je pony kan je niet meer terug nemen, ik heb les genomen en we begonnen in een buitenbak lekker sjezen maar elke keer ging het steeds weer beter na een aantal lessen gingen we in de wei was ik best wel een beetje bang want, ik had al een paar val partijen gehad maar oke eerst ging ik aan de longeerlijn maar na weer een paar lesjes durfde ik dan wel los en nu kan ik mijn pony onder controle houden, af en toe spurt ze nog wel is weg maar ik voel het al aankomen als mijn pony ervan door gaat en kan ik haar al terug nemen soms is ze me toch nog iets te snel en sprint ze is een klein stukje maar ik heb haar zo weer terug (gelukkig maar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:01

ik ben bang dat ik mijn rug veruineer. heb op het moment erg last van mijn rug en kan even niet meer rijden, ben bang dat als ik val en ik kom niet goed terecht dat dit nadelige gevolgen zal hebben voor mijn rug.

ik bedoel maar, ik moet de rest van mn leven nog werken en aangezien dat in de zorg is... ben nu al bang dat ik mn opleiding vanwege die rug niet af kan maken
zal wel weer spoken zien Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:14

Op hol slaan, richting een drukke weg, en als ie er met het opstappen als een speer van door gaat, daar zit ik niet bepaald op te wachten.

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:23

ik vind zonder zadel rijden best eng Verward ben er ooit op een manege pony 2 keer zonder zadel kei hard afgesmakt.. en sindsdien vind ik het niet meer zo geweldig. Inmiddels is het al wel een stuk minder geworden, en ben op mijn lieveling dundee ook al weer eens in galop geweest zonder zadel, maar als in de les het zadel eraf moet, dan blijft de mijne er lekker op liggen!

wat ik ook eng vind als het paard bang is buiten, of achteruit gaat lopen of wegspringt of iets dergelijks, maar vooral als we dan op een weggetje zitten met een sloot ernaast, ben dan bang dat we in de sloot belanden.. hard galopperen in de bossen vind ik helemaal niet eng.. vind ik juist leuk, mar van die slootjes krijg ik het soms toch ngo wel benauwd....

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:26

Als ik voel dat hij gaat flippen(staat stil,ieder spiertje gespannen in zijn lijf,je voelt hem gaan trillen) dan word ik even bang.....
Ik probeer dan zo ontspannen(jaja probeer) mogelijk te blijven zitten en dan het moment dat ik mijn been eraan leg.....de reactie op dat moment..... dan heb ik nog weleens een angstig gevoel Verward

Supertje

Berichten: 7099
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 01:45

Ik ben nog iets vergeten.
Vallen op zich ben ik niet bang voor, maar wel om op mijn linkerarm te landen. Die heb ik al een keer verbrijzeld, en zit nu met een kunststof elleboog en een hoop schroeven en platen erin weer in elkaar. Het heeft er toen nog even om gespannen of ik mijn arm en vooral mijn hand (alle zenuwen en pezen kapot) ooit weer kon gebruiken.
Gelukkig kan ik dat voor een groot deel weer, maar als ik mijn arm nu weer ruïneer, is het maar de vraag of het dan weer goed komt. De kans dat het fout gaat, is groter dan de kans dat het weer goed komt.

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:30

Springen zonder zadel. Mocht ik doen op een pony die geen zadel kon verdragen maar wel super sprong. Maar da's echt raar om daar op te zitten!

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:30

Springen zonder zadel. Mocht ik doen op een pony die geen zadel kon verdragen maar wel super sprong. Maar da's echt raar om daar op te zitten!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:54

Onderuit glijden met je paard Scheve mond
Heb het een keer gehad met Zilvia, ze sprong plotseling opzij en gleed toen uit, gelukkig had Zilvia niks, ik kreeg alleen net weer een klap tegen mijn geblesseerde enkel Scheve mond Scheve mond
Maar nu iedere keer als het wat nat buiten is of Zilvia zich vestapt, heb je echt zo'n vervelend gevoel in je buik van 'please niet nog een keer onderuit'

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:32

ik vind het heel eng als mijn pony of paard 1 keer geweigerd heeft, dan word ik doodsbenauwd. terwijl ik het zalig vind om heel hoog te springen. voor de rest ben ik niet gauw bang. soms voor op hol slaan. bokken vind ik leuk

ben al twee keer onder een paard terecht gekomen in galop (jong paard, niet in evenwicht, en een keer gewoon een struikelende pony), en ik ben soms nog bang als een pony of paard struikelt in galop, of zijn hoofd omlaag doet.

Rain

Berichten: 57
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:13

ik ben bang om te springen meestal val ik dan Boos!

Rain

Berichten: 57
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:14

en soms om (ik rij op een manege) op pony's die je niet kent -maar waar je wel een maand op moet rijden- te galoperen!

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:02

Er moet wel iets heel geks gebeuren als ik echt bang ben.
Ik vind het helemaal niet eng als een pony er met mij vandoor gaat, of bokt, of steigert (maar als ie dreigt achterover te klappen vind ik het natuurlijk wel eng, da's logisch), of iets anders geks.

Misschien heel vreemd maar ik ben eigenlijk nooit bang Scheve mond

Rain

Berichten: 57
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 10:49

Er is ook een pony op de manege die heet fabian, als je bij hem in de stal komt gaat hij bijten en schoppen en als je hem aait probeert hij ook te bijten.
Als je op hem moet rijdden vind ik dat wel leuk want hij rijdt heel fijn! Pling Maar als je hem moet opzadelen is dat wel eng!

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 12:30

Ja Rain zo 1 hebben wij ook, maar dan als een heel groot paard!
Ik moet altijd helpen met haar opzadelen omdat ze bijt en schopt enzo, en iedereen is bang voor haar, maar ik vind haar helemaal niet eng Scheve mond
Ze rijdt voor de rest ook fijn en is braaf met rijden, maar het opzadelen vind ze gewoon niet leuk en dat vinden al die kinderen eng...

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 12:52

Ik ben heel bang als ze steigeren.
Ik ben een keer achteruit geslagen omdat mijn pony steigerde toen ik aan het aansingelen was (en dus niet goed voorover kon leunen), en sindsdien heb ik direct het gevoel dat we achterover gaan slaan als een paard een beetje hoog steigert. In het begin sprong ik er in een automatische reflex al vanaf als ze nog maar een halve meter omhoog kwamen, en dat had mijn pony snel door... en die maakte daar ook dankbaar misbruik van. Nu gaat het wel weer, en vind ik het alleen eng als paarden écht ver omhoog gaan. Gelukkig doet Santa dat echt praktisch nooit, maar het paard van een vriendin van mij die ik weleens rijd wel. Ik stap er dan meestal maar af, omdat ik weet dat ik gewoon nog te bang ben om haar daar doorheen te drijven (uit angst dat ze nóg hoger gaat steigeren), en omdat ik dat paard niet wil verpesten voor andere mensen.

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 12:53

Ik ben niet zo bang als een paard op hol slaat.. Ik heb het nu al een paard keer mee gemaakt en ging me redelijk goed af..

elisa_

Berichten: 1673
Geregistreerd: 29-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:20

als je gaat springen en je totaal geen controle meer hebt, omdat ze het bit vastheeft, dat is eng!

dan gaat ze veel te hard en je kan niet meer sturen ook...

of tewel geen controle meer hebben....

Lielle

Berichten: 66272
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:23

eigenlijk heb ik nergens meer schrik van met rijden *LOL*

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:33

Ik dus ook eigenlijk niet? Verward
Ik zie dit tpoic telkens staan en dan wil ik reageren maar ik weet gewoon niet waar ik bang voor ben Verward Ik denk telkens diep na maar het enige waar ik soms een beetje bang voor ben is als Melano ergens niet langs wilt en gaat steigeren en dan zo altijd naar achteren loopt en bijna de sloot in loopt (als die er is wat meestal wel het geval is). Maar het is me nog nooit gebeurd.. Maar verder weet ik echt niks te bedenken. Ik ben eigenlijk nooit echt bang op Melano Verward Lachen Is toch juist wel een goed teken Haha! Cool

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:01

Ik ook niet..

Paardengeky2

Berichten: 30
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Sijbekarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:19

ik Vind het meestal eng voor als ie er vandoor gaat Huilen Huilen
en als ik een paard laat draven en aan de teugels trek dat ie er zo vandoor gaat..!! Bloos Bloos
of ook als een paard gaat springen en ik zit er op en dan ben ik bang dat ie valt Scheve mond

Annash
Blogger

Berichten: 26596
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:34

idd als ik buiten ben, op het moment dat Dancer er van tussen gaat. Het is niet dat ik dan bang ben voor het wegspurten enz, maar eerder voor wat er gebeurd als ik dr niet op tijd terug heb en er een weg aankomt...

verder geen paardrijangst Tong uitsteken

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:54

Ireentjuh schreef:
Als het ergens glad/modderig is en Evita is een beetje druk.. bang dat ze uitglijd dan


Ik ben daar ook bang voor!
Bang dat het paard uitglijd.