Nog steeds is het niet te bevatten, dit kan toch niet ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 09:07

Jolien87 schreef:

Heel erg bedankt ! Ik klikte het aan en dacht gelijk 'Wauw ! Wat ziet ze er fantastisch uit !'
& ook was er weer een beetje verdriet omdat ik dr altijd zal missen.
Ze ziet er zo goed uit en ben blij dat ze het zo goed heeft

Jolien87

Re: Nog steeds is het niet te bevatten, dit kan toch niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:07

Ik kan me voorstellen dat je haar nog steeds mist, maar hopelijk troost het je dat het zo goed met haar gaat. :(:)

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 09:11

Jaa dat wel. Ik was blij dat ze op de manege stond waar daar had ze het ook goed. Tot er ineens een berichtje kwam dat ze daar weg was en die meiden wisten eigenlijk niet waar ze was gebleven.. Nu na jou berichtje ben ik heel erg opgelucht <3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:49

Leuk paard hoor! Wat jammer dat het zo gegaan is... :(:)

Het verhaal is wel wat warrig, maar als ik het goed begrijpt zit het zo?

- ex-man van de vriendin van je vader heeft jaren geleden Bullit gekocht
- paardje was dus "van dat gezin" voor de dochters om op te rijden
- ouders van de meiden zijn uit elkaar gegaan
- de moeder noemde Bullit nog steeds "hun paard"
- jij mocht ook op "hun paard" rijden en er alles mee doen
- de ex heeft besloten om Bullit achter jullie rug om te verkopen
- daardoor leek het voor jou alsof hij gestolen was
- maar eigenlijk heeft die ex (met zijn familie waarvan de stal is) "gewoon" zijn eigen paard verkocht
- de schoft had op dat moment iets van een tijdelijk wondje waardoor je toen even niet kon rijden

Ik kan me voorstellen dat het heel rot is als de vriendin van je vader Bullit als haar eigen beschouwde en zo plotseling het beestje kwijtraakte...dat is geen fraaie manier van doen van die ex -O-

Maargoed je weet niet wat er allemaal nog speelt, jij zal vast ook niet alles weten :(:)

Maar het is dan inderdaad wel een beetje lastig als zij hem niet gekocht heeft. Kan me voorstellen dat je daar dan niet al te veel geld in gaat steken, maar zonde hoor van zo'n leuk dier :(:)

Gelukkig heeft 'ie het goed nu, ziet er goed uit op de foto's. Wat fijn dat je nu dit bericht hebt gehad +:)+

En fijn dat je een leuk nieuw paardje hebt dat wel echt van jullie is. Hopelijk hoef je die nooit meer kwijt te raken :)

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 09:52

@pmrena Je hebt het helemaal goed.
Ik ben ook heel blij dat ik weer weet dat ze het goed heeft en er zo goed uitziet.

Bailando blijft hopelijk bij ons totdat hij oud is en niet meer kan.
Hij is in mei 2 geworden dus dat duurt nog heel lang :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:57

pmarena schreef:

- maar eigenlijk heeft die ex (met zijn familie waarvan de stal is) "gewoon" zijn eigen paard verkocht
- de schoft had op dat moment iets van een tijdelijk wondje waardoor je toen even niet kon rijden

Het paard is nooit verkocht. :n Of dit moet later alsnog zijn gedaan. Maar in eerste instantie heeft de staleigenaar, waar het paard dus oorspronkelijk gestald stond, het paard naar de manege gebracht terwijl het paard nog van de familie van TS was. Dit is op dat moment ook openlijk toegegeven, omdat het paard niet goed verzorgd zou worden door haar eigenaren en ze op de manege veilig zou zijn voor haar eigenaren. In eerste instantie heette ze ook gewoon Bullit, vervolgens is ze (na ongeveer 3/4 jaar) een tijdje weggeweest en toen kwam ze na een paar maanden weer terug onder de naam Amor. Zo wordt ze nu nog steeds genoemd. Of het paard uiteindelijk ook echt verkocht is weet ik niet, maar in eerste instantie was hier dus geen sprake van. Dit heeft de staleigenaar zelf ook verteld.

Ik zou aan haar huidige 'eigenaar' eens kunnen vragen hoe het nu precies zit. Ik kan het wel goed vinden met die familie, dus als ik uitleg dat je haar heel erg mist, willen ze misschien wel wat opheldering geven. Wellicht dat dit je wat meer rust geeft.

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 10:10

Jolien87 schreef:
pmarena schreef:

Het paard is nooit verkocht. :n Of dit moet later alsnog zijn gedaan. Maar in eerste instantie heeft de staleigenaar, waar het paard dus oorspronkelijk gestald stond, het paard naar de manege gebracht terwijl het paard nog van de familie van TS was. Dit is op dat moment ook openlijk toegegeven, omdat het paard niet goed verzorgd zou worden door haar eigenaren en ze op de manege veilig zou zijn voor haar eigenaren. In eerste instantie heette ze ook gewoon Bullit, vervolgens is ze (na ongeveer 3/4 jaar) een tijdje weggeweest en toen kwam ze na een paar maanden weer terug onder de naam Amor. Zo wordt ze nu nog steeds genoemd. Of het paard uiteindelijk ook echt verkocht is weet ik niet, maar in eerste instantie was hier dus geen sprake van. Dit heeft de staleigenaar zelf ook verteld.

Ik zou aan haar huidige 'eigenaar' eens kunnen vragen hoe het nu precies zit. Ik kan het wel goed vinden met die familie, dus als ik uitleg dat je haar heel erg mist, willen ze misschien wel wat opheldering geven. Wellicht dat dit je wat meer rust geeft.

Ik had er neergezet omdat ons dat toen verteld is. Ik weet verder niet wat er nu met haar is, of ze verkocht is of niet. Ik weet alleen dat ze er heel goed uitziet.
Als het de familie is die zeggen dat wij Bullit mishandelden heeft het weinig nut. Ook hun kunnen wij niet meepraten..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:32

Cikilha schreef:
Ik had er neergezet omdat ons dat toen verteld is. Ik weet verder niet wat er nu met haar is, of ze verkocht is of niet. Ik weet alleen dat ze er heel goed uitziet.
Als het de familie is die zeggen dat wij Bullit mishandelden heeft het weinig nut. Ook hun kunnen wij niet meepraten..

Het is daar inderdaad familie van. Het had gekund dat jij daar niet echt bij betrokken was geweest en ze er dus wel open voor zouden staan als er voor jou duidelijkheid zou zijn. Al is het alleen maar om het achter je te kunnen laten.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:46

Nu begrijp ik het ........het verhaal is nu een stuk duidelijker door Jolien87
Ik snap dat je Bullit mist maar het verhaal is nu toch wel even heel anders dan wat jij in eerste instantie hebt verteld ts

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 11:00

Ik wou alleen mijn verhaal hier kwijt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:11

jiperdepip schreef:
Ik snap dat je Bullit mist maar het verhaal is nu toch wel even heel anders dan wat jij in eerste instantie hebt verteld ts

TS is nog jong en weet ook niet het hele verhaal met de vechtscheiding. Ze mist Bullit verschrikkelijk en hij was zomaar zonder aankondiging weg. Logisch toch?

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:26

Doanique schreef:
jiperdepip schreef:

TS is nog jong en weet ook niet het hele verhaal met de vechtscheiding. Ze mist Bullit verschrikkelijk en hij was zomaar zonder aankondiging weg. Logisch toch?

Dit dus.

Ik denk dat ik het nu eindelijk weer snap. Gister niet meer gereageerd omdat ik het echt even niet meer kon volgen :+.

Heel sneu voor je TS, maar gelukkig is er iemand in het topic die weet waar Bullit nu staat. :(:) Misschien kan je haar dus nog opzoeken? Ik heb dit ook 1 maal gedaan bij mijn oude verzorgpaard (verkocht toen ik op reis was, dit kreeg ik toen te horen van een vriendin). Gewoon omdat ik hem heel erg miste en om het af te sluiten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:31

jiperdepip schreef:

Ik denk dat het verhaal voor TS nu ook anders is dan ze in eerste instantie dacht en vertelde.
TS, ik hoop voor je dat mijn berichtjes je een beetje rust hebben gegeven. Mocht je toch nog meer willen weten dan mag je me altijd benaderen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 00:34

Brainless schreef:
Sparky10 schreef:
hoe ga je het dan aan kunnen tonen?

Aankoopcontract is het enige overtuigend bewijs.

Ik heb nu 2 paardjes op de dam die beide niet op mijn naam staan, en 1 van mijn ooit eens verkochte paardjes staat, na jaren terug verkocht te zijn, nog steeds op mijn naam.

uhm kan niet ik sta als fokker in het paspoort...slachtpaardje... hmm ga er is ff achteraan hupsen ;)

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 11:12

Inmiddels heb ik nog meer foto's van Bullit ontvangen via een ander meisje. Ze ziet er fantastisch uit en ik ben blij dat ze het zo naar haar zin heeft

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:16

Super joh +:)+

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:23

*knip*

Door het bericht hierboven snap ik het nu pas. Goh wat een verhaal... Fijn dat het zo afgelopen is..

IrisDrost99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:39

Hoi.
Ik weet dat dit bericht al dik 6-7 jaar oud is, maar ook ik wou even een kleine toevoeging aa brengen in het verhaal.

Bullit was, ten tijde dat mijn moeder met de vader van TS samen was, idd onze pony.

Mijn zusje en ik hebben deze pony toendertijd van onze vader gekregen. Zij was dus écht van ons.

De familie waar Bullit op stal stond is, bij gebrek aan een betere bewoording, aangetrouwd, een van de dochters van de staleigenaren is getrouwd met mijn oom (de broer van mijn vader)

Mijn ouders hadden een overeenkomst met de staleigenaren dat Bullit voor een gereduceerd tarief daar kon staan, in ruil voor dat mijn vader klusjes deed op en rond stal en er in het algemeen ook op en rond stal werd geholpen.

Mijn ouders zijn toen uit elkaar gegaan, dit was inderdaad een vechtscheiding, dit deel v/h verhaal klopt dus.

Dat Bullit erg mager was bij het binnenkomen op desbetreffende manege klopt ook. Echter had dit niks te maken met dat wij haar verwaarloosden of dat er niet gevoerd werd door de staleigenaren.

Bullit was, toen ze van ons was, vrij hard voor zichzelf, ze liet niks merken als er wat was.
Álles hebben wij er aan gedaan om haar aan te laten komen, van slobber tot speciaal voer, we hebben haar bloed en haar mest laten onderzoeken. Er kwam niks uit.

Rijden deden we op dit moment niet meer, vanwege het vernoemde schaafwondje op dr schoft. Longeren deden we wel zodat ze wel beweging kreeg.

Toen de paardentandarts op stal kwam hebben we als een soort last resort gevraagd om haar tanden te bekijken en indien nodig te behandelen.

Bleek dus dat mevrouw haken aan haar kiezen had. Maar zoals ik al vernoemde, Bullit liet niks merken van dit al, ze vormde geen proppen, werd niet dwars op het bit tijdens longeren, geen gekwijl, helemaal niets wat erop wees dat het haar kiezen waren. Dus hoe konden wij weten dat het aan dr kiezen lag?

Tandarts heeft hier dus gelijk naar gehandeld en de kiezen aangepakt.

We hebben hierna een gesprek gehad met staleigenaren en hun 2 dochters (waaronder dus degene die met mijn oom getrouwd is) en ik werd continue beschuldigd door hun, dat het mijn schuld was dat Bullit er zo slecht uitzag, ik zou haar mishandelen etc etc niets van dit al is waar ik deed mijn uiterste best, maar wij hebben gewoon niet de kans gekregen om Bullit weer op haar oude conditie te laten komen.

Niet heel veel later werd ons gezegd door de staleigenaren dat we vanwege entingen het paardenpaspoort en de papieren daar achter moesten laten.
Later bleek dit dus een list te zijn van mijn vader, zijn broer met vrouw en de staleigenaren en waren zij de verkoop al aan het voorbereiden achter onze rug om.
En zo komen we idd bij het stukje van TS, dat zij op stal kwamen en Bullit spoorloos verdwenen was.

Er zijn idd pogingen gedaan om Bullit terug te krijgen, meerderen zelfs, en het was niet zo zeer een geld kwestie, maar ook een gebrek aan bewijs. Er is toen navraag gedaan bij Juridisch Loket en zij raadden aan om de zaak te laten rusten, hoe pijnlijk het ook was.

Nog even terugkomende op het plekje op de schoft.
Dit is ontstaan in de periode dat Bullit en Noa (word ergens ook genoemd in dit topic) ergens op een weitje stonden dichter bij de camping waar wij op dat moment verbleven. Dit weitje was uitgezocht door de eigenaresse van Noa. Noa was namelijk het paard van de aangetrouwde tante (dochter v/d staleigenaars) en deze vrouw verbleef op dezelfde campimg.
Bullit had een vliegendeken om, deze is door haar smalle schoft en rug heen en weer gaan schuiven, terwijl de deken in eerste instantie netjes lag en niet leek te schuiven.
Maar zo waren er wel meer issues met deze weide, o.a dat het daar veel te nat was waardoor we Noa en Bullit met mok in de kootholtes daar weg hebben moeten halen.

Zoals ik al zei, dit topic is dan wel 6 of 7 jaar oud, maar al die tijd heb ik er wel mee gezeten en getwijfeld of ik wel moest reageren, dus ik hoop dat het mij wel vergeven word dat ik na al die tijd toch reageer.

Jullie mogen ook eerlijk weten ik heb mijn vader, zijn broer en zijn vrouw en de staleigenaren nooit vergeven hiervoor.