paarden probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bunnyloverxx

Re: paarden probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 21:59

Jaa idd :))

Dorientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:10

Ikzelf ga morgen ook nog wven met mn moeder overleggen wanneer ik een pony/paard krijg :) (nu niet op mij gaan "zeuren" ik heb al eens overlegt, het is goed als ik er maar zelf voor zorg, en nu heb ik een aantal leuke ponies en paarden gevonden) :)

Tinekefendir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:35

Jeetje mensen laat dat kind zeg, ze is 15 en heeft een leuk paard gevonden, haar ouders vinden het blijkbaar goed, dus waarom drammen jullie zo door, jullie zijn ouder dan 18 neem ik aan? Dan ga je zo'n kind van 15 toch niet zo helemaal uitmaken voor arrogant!? Ik vind dat ze de situatie helemaal niet raar aanpakt. Als haar ouders er mee akkoord gaan kan ze het altijd proberen toch? Blijkbaar hebben de mensen nu ook ja gezegd op de proefrit. Dat zouden ze niet doen als ze niet meer over de prijs willen praten. Ik heb een beetje het gevoel alsof hier op bokt alleen maar van die oude taarten zitten die denken dat ze een meisje van 15 wel even kunnen vertellen hoe het allemaal zit. Word eens volwassen zeg.

Dorientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:52

Tinekefendir schreef:
Jeetje mensen laat dat kind zeg, ze is 15 en heeft een leuk paard gevonden, haar ouders vinden het blijkbaar goed, dus waarom drammen jullie zo door, jullie zijn ouder dan 18 neem ik aan? Dan ga je zo'n kind van 15 toch niet zo helemaal uitmaken voor arrogant!? Ik vind dat ze de situatie helemaal niet raar aanpakt. Als haar ouders er mee akkoord gaan kan ze het altijd proberen toch? Blijkbaar hebben de mensen nu ook ja gezegd op de proefrit. Dat zouden ze niet doen als ze niet meer over de prijs willen praten. Ik heb een beetje het gevoel alsof hier op bokt alleen maar van die oude taarten zitten die denken dat ze een meisje van 15 wel even kunnen vertellen hoe het allemaal zit. Word eens volwassen zeg.

Ik ben het hier volledig mee eens! Ik ben zelf trouwens ook 15 :)

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 23:41

Dorientjee schreef:
Tinekefendir schreef:

Ik ben het hier volledig mee eens! Ik ben zelf trouwens ook 15 :)

Ik ook! :)

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:56

TS weet de verkoper dat dit bod van jou afkomstig was? En heb je in je berichtje gevraagd of er over de prijs te praten is? Want je hebt er namelijk niks aan als je gaat kijken bij het paard en ze hem/haar toch niet weg willen doen voor de helft van het geld. Stel dat het paard dan ook in het echt leuk blijkt te zijn, dan is dat een aardige teleurstelling.
Houdt er trouwens rekening mee dat je met de kosten van het keuren (wat ik zeker flink zou doen als de eigenaren toch 'opeens' de helft in prijs zakken...) en de kosten van harnachement e.d. al gauw op een bedrag van 5000 euro zit. Ik weet niet hoe je ouders daar over denken? Want dan zit je in principe 2000 euro boven het oorspronkelijke budget.
Ik persoonlijk zou mijn ouders niet zo erg op kosten willen drijven voor een paard dat ik nu nog niet eens ken. Dan kijk ik liever verder naar paarden die mooi binnen het budget vallen, ook daar zitten genoeg leuke dieren tussen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:59

Zijn ze wel op de hoogte dat je zo weinig te bieden hebt tov van wat zij vragen? :)

Zo ja; top, hoop dat het een leuk dier is :) en dat het ook echt je droompaard is!

Zo nee, zou ik dat zeker doen. Gewoon eerlijk zijn :) (ik zou namelijk echt niet blij zijn als ik tijd vrij maak voor een meisje die alleen maar een gratis ritje wil maken omdat het bod echt absurd laag is)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-03-14 00:06, in het totaal 3 keer bewerkt

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:02

Nou, daar word je als verkoper blij van... :n
Moeten die mensen tijd vrij maken, moeite investeren om het paard klaar te maken voor een bezichtiging en voor te rijden etc...
En dan blijkt de potentiële koper maximum de helft van de vraagprijs te willen bieden.
Daar zou ik als verkoper absoluut niet mee kunnen lachen.
Behoorlijk respectloos, vind ik het.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:19

Meid toch....
Wat doe je jezelf aan vraag ik me af ik ben bang dat dit een grote teleur stelling gaat worden...

Ik zou niet eens de moeite nemen om met iemand te gaan mailen die voor de helft onder mijn vraag prijs zit. ik zou vriendelijk een mailtje terug sturen dat we het waarschijnlijk niet eens worden over de prijs en dat ik je nog veel succes wens bij je zoek tocht.
Zou niet eens de tijd en moeite erin steken om iemand proef te laten rijden die geen moeite neemt of mogelijk heeft om een serieus bod te plaatsen...

Daarbij komt inderdaad een zadel, keuring en verdere kosten dekje dekens been bescherming en noem maar op dan zit je al snel op +2500 euro...

Als mijn kind een budget had van +-3000 euro zou ik zelfs boos op haar worden als ze een bod doet op een paard wat de helft van de vp is. gewoon omdat dit nog al brutaal is tegen over de verkopende partij.

Heb je die mensen vertelt dat jij dat bod geplaatst hebt en wat je budget is? wel zo netjes tegen over de verkopende partij. en vind dat je dat ook ''verplicht'' bent min of meer om dit te doen
Overigens ben ik benieuwd om wat voor paard dit gaat? heb je een link? mag ook via pb

Het kan natuurlijk ook goed zijn dat het paard echt geen 8000 euro waard is wat ik betwijfel maar goed

voor 3000 euro zijn er genoeg leuke en goede paardjes te vinden waar ook jij een klik mee hebt.
Vooral als eerste paard zijnde zou ik enorm blij zijn met z'n ''groot'' budget en ook maar tot dat gaan zoeken maar wie ben ik

hebben je ouders ook een beetje verstand van paarden?
Na gedacht over de on kosten en dan niet alleen de hoefsmid en tandarts en entingen
Maar ook onverwachtse dieren arts kosten wie betaalt die en kunnen jullie dat betalen?
Helaas kom ik dit in het dagelijks leven te vaak tegen dat mensen daardoor een paard binnen een korte termijn weer moeten verkopen.
Een dieren arts rekening kan al snel tot in de 100den euro's oplopen of wat als het dier koliek krijgt en naar de kliniek moet? dan ben je niet met een paar 100 euro klaar dan zit je al snel rond of zelfs over de 1000 euro.
Of dat het paard zn been breek in de wei niet dat het vaak gebeurt maar het kan wel en gaat je 1000den euro's kosten
Wel iets om echt over na te denken

succes zaterdag

Ik heb overigens je posts even door gelezen vraag me wel wat dingetjes af... bij het fjorden paard wil je een cap huren? waarom heb je die niet zelf? lijkt me toch als je paard rijd je zelf een cap hebt want betalen kunnen jullie het blijkbaar goed als ik het budget zie...

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:50

ben erg benieuwd naar de fotos als jij gaat proefrijden dit weekend, zet je ze even in dit topic?

Persoonlijk zou ik jou als potentionele koper van een paard dat ver onder de vraagprijs bied niet eens serieus nemen.. Als ik jouw reacties lees op goed bedoelde adviezen krijg ik het idee dat jouw ouders de helft niet weten van wat jij uitspookt, en idd(voor je weer begint..) ik ken jouw ouders niet, maar ben wel bang dat ze niet weten waar ze aan beginnen..

maar nogmaals, zet je de fotos van je proefritje ook even neer? zou wel zo leuk zijn om de bokkers(waaronder mij) te bewijzen dat je wel degelijk een paard van 8000 voor een 'serieus' bod van ver onder de vraagprijs en hiermee akkoord hebt kunnen gaan met de eigenaren heb kunnen bekijken :)

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 07:09

vuurneon schreef:
Zijn ze wel op de hoogte dat je zo weinig te bieden hebt tov van wat zij vragen? :)

Zo ja; top, hoop dat het een leuk dier is :) en dat het ook echt je droompaard is!

Zo nee, zou ik dat zeker doen. Gewoon eerlijk zijn :) (ik zou namelijk echt niet blij zijn als ik tijd vrij maak voor een meisje die alleen maar een gratis ritje wil maken omdat het bod echt absurd laag is)

Ja dat weten ze :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 07:25

Meisje meisje meisje,
Waar ben je aan begonnen. Ik zou toch echt even serieus na gaan denken of je er wel mee door wil gaan.
Het is niet slecht bedoeld maar de verkopende partij vind dit soort acties vaak niet fraai.

Als je slim bent zou ik hun even een berichtje sturen en de situatie uitleggen.

Verder zou ik met je verdere zoektocht prijzen filteren.
Gewoon een paard in de lagere prijsklasse zoeken.
Daar is ook echt niks mis mee :) en het bespaart je een hoop ellende.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:01

en,
hoe ging je proefrit vandaag?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:05

Het is verdacht stil van de kant van ts.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:59

Ik ben ook erg benieuwd TS!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:10

Ik zou me schamen om zo'n bod te doen op een paard dat ik nog nooit gezien heb.
Als verkoper zou ik je niet eens over de vloer willen hebben en zeker niet op mijn paard.
Je weet de vraagprijs en ga dan eerst eens serieus mailen, b.v. ook over de prijs. Je kan toch niet van iemand verwachten dat hij met de helft zakt omdat jij geen hoger budget hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:12

Het is lekker weer en spontaan gaan er een hoop jonge bokkers een paard kopen.. Vind ik altijd zo'n leuk toeval :')

TS, je geeft aan dat het budget van je ouders rond de 3.000 ligt.
Het is dan niet echt heel verstandig (voor jezelf ,om teleurstellingen te voorkomen) te bieden op een paard wat meer dan het dubbele boven het budget van je ouders ligt.

Als je daadwerkelijk bij het paard gaat kijken of bent wezen kijken, bedenk dan goed dat het vaak wel verstandig is om het dier te keuren. Ook moet je samen met je ouders even kijken; koop je het paard met of zonder toebehoren? Met alleen het paard ben je er niet, er komen ook een hoop spullen bij kijken. Je hebt niet alles op dezelfde dag nodig, maar essentiele dingen zoals een klein EHBO kitje, halsterset, (evt reserve halsterset), poetsspulletjes, en een zadel, hoofdstel en dekje zijn wel dingen die best handig kunnen zijn als je er ook mee wilt rijden. Dit is dus ook een kostenpost die er bovenop komt.

Dan nog de vraag; het paard is leuk op de advertentie omdat het mooie foto's zijn, maar is het paard ook wat je zoekt?
Wat zoek jij in een paard, wil je leuk door de bak of door het bos rijden met af en toe een sprongetje, wil je op een hoger niveau dressuren of springen, of wil je liever mennen?
Als je bijvoorbeeld gewoon op je gemak door het bos heen wilt rijden, is het (in mijn ogen dan :+ ) onzinnig om 10.000 euro uit te geven aan een top dressuur paard die misschien van z'n levensdagen nog niet het bos in is geweest.

Dat je toch een proefrit mag gaan maken vind ik erg bijzonder aangezien ik ook niet iemand langs zou komen die eerst 3.000 en dan 4.000 biedt, als de vraagprijs 8.000 is maar je hebt ze er tussen zitten. Ik hoop wel dat je nog een keer gaat kijken en iemand meeneemt die wat meer jaren tussen de paarden rondloopt en wat objectiever kan kijken, want ik kan me voorstellen dat je dat zelf op het moment niet kunt omdat je op een roze wolk zit en je droompaard in het echt hebt gezien.

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 19:47

ik lees dit nu terug en ik ga echt dood wtf.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:08

Bunnyloverxx schreef:

wauw! top dat je nog reageert, heb je tpaard gehad? of een ander paard?
wat was dat mens met als profiel foto je suis charlie een raar mens! je bent nu al 17 toch? :j
ik ben 13 en jij was 15. als die mensen zeggen dat het bij jou al onmogelijk was dan is het bij al helemaal gestoord om te bieden

qeeunhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:31

je moet gwn wachten tot ze reageren en broberen het paard te kunnen kopen maar je je kan ondertussen ook nog even veder zoeken dat zal ik doen :j /3

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:38

qeeunhorse schreef:
je moet gwn wachten tot ze reageren en broberen het paard te kunnen kopen maar je je kan ondertussen ook nog even veder zoeken dat zal ik doen :j /3

dit topic is geplaatst in 2014, niet zoveel zin om te reageren dus :') _/-\o_

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 21:02

anemoonlena schreef:
Bunnyloverxx schreef:

wauw! top dat je nog reageert, heb je tpaard gehad? of een ander paard?
wat was dat mens met als profiel foto je suis charlie een raar mens! je bent nu al 17 toch? :j
ik ben 13 en jij was 15. als die mensen zeggen dat het bij jou al onmogelijk was dan is het bij al helemaal gestoord om te bieden

haha ja ik ben nu 17, maar heb dat paard niet gehad want was het toch niet helemaal (voor mij) Ben toen een tijdje gestopt met zoeken omdat ik telkens net niet het goede paard kon vinden, maar ben nu weer opzoek en ik ga morgen ergens kijken voor een paardje van 7 jaar dus ben benieuwd! en die vrouw reageerde idd een beetje raar (!!!!) en ik zou me er gewoon niks van aantrekken hahah.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:06

erg goed dat je er niks van aan hebt getrokken, ik zou in woede uitbarsten, dus jij kan je nog prima inhouden XD leuk dat je gaat kijken! laat weten of t wat is :P