Wat voor ras zou je nooit kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:19

Citaat:
Of stoer, zoals een IJslander. Fjorden zijn op zich ook wel stoer, maar alle Fjorden die ik in mijn leven tegen ben gekomen bijten me of proberen dat :=

Dat heb ik nou ook.. :')

Anoniem

Ik vindt elk ras wel iets hebben.
Alleen een draver is niet echt mijn type denk ik.

frensje

Arabieren vind ik niet zo. Vriendin gaat regelmatig met haar arabier naar shows, ga wel eens mee maar de paarden die als eerste worden geplaatst, vind ik vaak het lelijkst :roll:

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:20

Geen koudbloeden, Tinkers, friezen en andere rassen met veel beharing aan de benen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:21

uggy schreef:
Citaat:
Of stoer, zoals een IJslander. Fjorden zijn op zich ook wel stoer, maar alle Fjorden die ik in mijn leven tegen ben gekomen bijten me of proberen dat :=

Dat heb ik nou ook.. :')

(Mijn bericht :=)

Das echt niet leuk maar ze zijn wel 'coole knollen' :+

Shet_Jack

Re: Wat voor ras zou je nooit kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:23

Ik zou geen kwpn kopen ...IJslanders ook niet omdat ze wat kleiner zijn.... Wel schattig :+

shinehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:23

ik zou geen tuiger kopen, wat ik wel zou kopen is een arabier en kwpn'er ik ben er helemaal verliefd op. arabiertjes als leuke uitdaging, ik vind het leuk om met pittige paarden te werken een echte uitdaging voor mij. en een kwpn'er om lekker te ontspannen en te trainen. ik vind ze ook wel het mooist <3 <3 <3

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:28

ijslander of arabier :)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:42

Tja ik wilde nooit een Tinker, al helemaal geen een met veel wit en een wit hoofd. En ja ik heb er nu ook 1 :') Ik ben nu ook weg van Tinkers, toch ben ik wel heel kieskeurig. Ik heb niet heel vaak dat ik een andere tinker echt kan waarderen, alleen de Tinkers die op Dublin lijken. (Ook wel een anderen maar de Tinkers die qua bouw op Dublin lijken vind ik eigenlijk altijd wel mooi) Dublin is ook helemaal niet lomp/sloom/saai en hij werkt altijd als een tierelier. Hij heeft ook niet een slome blik, maar een stoere en frisse blik, daar houd ik ook wel van.

Ik zou niet snel een haflinger, IJslander en een draver nemen.

Lesly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:43

Geen Kwpn'er voor mij.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:46

Ik zo absoluut nooit een fries, een effen zwarte tinker of vanner-type tinker kopen.

Hou ook niet van engelse rijpaarden met zo'n spits achterwerk. Heb echt liever compact paard, niet te groot, (beetje quarter bouw), of in ieder geval ronde vormen.

konijnte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:57

Ik zeg ook geen nooit meer. Eerst zei ik altijd dat ik geen heethoofden wou dus geen arabieren enzo. Toen kreeg ik een arabiertje van mijn ouders voor mijn verjaardag. Ben echt nog nooit zo gek met een paard geweest. Later toen zei ik altijd dat ik fjorden helemaal niks vond, dit heb ik lang vol gehouden. Maar nu had een achternicht een fjord over waar ze vanaf moest wegen ruimte gebrek. Dus deze hebben wij zo goed als gratis over mogen nemen. Mijn moeder rijdt er op en ik men er mee en ik vind het een heerlijk beest om mee te mennen. Maar nog steeds ligt daar niet mijn voorkeur bij haha.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:08

Ik zou geen breed gebouwde paarden/pony's, kleiner dan 1.45, Fries, draver, quater horse kopen en zo zijn er vast nog meer :')

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:13

friesiszwart schreef:
ik ben niet rasgebonden maar zou zeker geen heet/druk/wispelturig paard kopen.

Idem. Karakter is voor mij het belangrijkste. Wij moeten gewoon lekker samen naar buiten kunnen, veiligheid staat daarbij voorop. Ik ben opgehouden met 'ik zou nooit....' bij (huis)dieren, want ze dringen zich uiteindelijk toch aan mij op. :') ik houd niet van Haflingers, en wat denk je....

Moet wel zeggen dat ik bijv. Tinkers echt niet mooi vind. Maar goed, zoals Justin Bieber heel toepasselijk vanaf de radio naar mij begint te zingen op dit moment... Never say never....

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:18

Ik zou nooit een tinker kopen, vind ze er zo lomp uitzien persoonlijk...
Een fjord vind ik dan weer wel super tof.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:19

Alles wat kleiner is als 1.70 komt er in principe niet in (tenzij voor mijn dochtertje straks) omdat mijn man en ik er beiden mee rijden. Klein paard past ons beiden niet. Paard moet goed kunnen springen, leuk dressuurproefje kunnen lopen en buiten ook braaf zijn. Ras maakt niet echt uit, maar door de eisen aan de maat en aan wat het paard moet kunnen vallen er al heel wat rassen of stamboeken af. We hebben nu een springgefokt paard en dat bevalt super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:20

Ik zou nooit een draver, groot paard, fries, trekpaard, gelders/tuiger, arabier, tinker of een fjord kopen...

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:21

Akhal Teke, ik ben bang dat als ik er dan op zit ik opeens *krak* hoor :')

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:22

Tinker of trekpaarden..

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:24

Wat een spamtopic dit :')
Ik haal even het stipje weg.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:26

Fjord, fries, haflinger, ijslander, tinker of arabier

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:27

Dravers. Vind ze een ongelofelijk uitgerekt lang hoofd hebben. Vind het erg uit verhouding en lelijk :')

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:28

Voor mij geen tuiger, of geen Tennessee walking horse, niet mijn types!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:29

kiki1976 schreef:
Verder houd ik niet van paardjes, die een dun velletje hebben zoals mijn man dat noemt. Van die heetgebakken hoog in het bloedstaande stuiterballen.

Die fjord van mij is niet hoog in het bloedstaand, maar voor de rest voldoet hij wel aan je beschrijving en was eigenlijk op zoek naar een leuk recreatief paardje. En ik heb nu een fjord die ook net zo goed een pingpong bal had kunnen zijn. _O- :+

Kijk niet naar het ras, want daar heb je zoveel verschillen in. Je heb Arabieren die koel en rustig in de kop zijn, maar ook andersom kunnen zijn. Dit geld voor zoveel rassen. ;)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:30

Ik sluit geen enkel ras uit. Karakter en gebruiks mogelijkheden zijn voor mij het meest belangrijk.
Maar ik geef wel eerlijk toe dat dravers mij meestal niet zo aanspreken, en de exemplaren die ik ken, het ras ook niet echt goede reclame gaven mbt rijden :=
Maar goed, uitzonderingen daargelaten natuurlijk :j